Kaupassakäynnin äryttävimmät asiat - peukutusketju
Mikä kauppareissulla ärsyttää? Mikä on hyvää tai mitä asiaa ihmettelet?
Peukku ylös, jos samaa mieltä ja peukku alas, jos eri mieltä.
Kommentit (206)
Vierailija kirjoitti:
Ylivoimaisesti eniten ärsyttävät hitaat kassat. Olen itse tehnyt kassan töitä ja tiedän, että sen voi hoitaa ripeästi, napakasti ja ystävällisesti. Nykyään asioin aina kun mahdollista itsepalvelukassalla. Se ärsyttää, kun kaikkea ei voi maksaa siellä. Ja sit ärsyttää tuotteiden surkea laatu hevi-osastolla. Erityisesti s-ryhmän kauppojen tuoretuotteet ovat ihan kauheita!
Samaa mieltä noista tuoretuotteista. Jouluksi olisin tarvinnut rucolaa ja tuoretta basilikaa, joita olikin S-marketissa normaalisti hyllyssä. Lähemmin tarkasteltuna joka ikinen tuote oli niin nahistunut/mädäntynyt, ettei niitä voinut ostaa kotiin. Tuoreyrteissä koko iso hyllyllinen oli samaa "laatua", eli silkkaa kompostitavaraa yrittävät myydä asiakkaalle.
Joskus taas hevi-hyllyissä laitetaan etummaiseksi vanhimmat tuotteet ja ostokelpoiset löytyvät, kun penkoo taaempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkauspelien pelaajat ja tarkistaja .
Se meitä kassojakin kyrsii. Olisi edes voittoja, mutta kun pitää tarkistaa kuponkeja, joissa ei voittoja.
Eivät osaa itse tarkistaa😲En edelleenkään tule tarkistamaan niitä itse, sinä teet sen, siitähän sinulle maksetaan, meneppä kertomaan pomollesi ettet halua tehdä sitä
Vierailija kirjoitti:
Nää ihmiset kun jättää tavarat toiselle puolelle kauppaa tai ihan vaik viereisellekin hyllylle, ku päättääkin et ei halua ostaa sitä. Ei vaikuta muhun ja mun elämään, mutta ärsyttää sellanen ajattelemattomuus
Jep ja joskus jätetään kylmähyllystä otettu tuote huoneenlämpöön pilaantumaan. Paikallislehdessä oli joskus juttua, että välitunnilla ostoksilla käyvät teinit tekevät tuota kaupassa tahallaan.
Vierailija kirjoitti:
No v*ttu ainakin täällä päin on kauppojen tomaatit toisinaan niin huonoja, että tarkkaan ne saa valita. Ovat joko pehmeää mössöä, tai sitten juuri siltä piilossa olevalta puolelta raakoja. Katseella yritän sieltä laarista haravoida, mutta siltikin joutuu muutamaa tomaattia kokeilemaan, ennen kuin löytyy kelvollinen tuote, josta olen valmis maksamaan pyydetyn kilohinnan.
Kovin monen asiakkaan ei tarvitse tomaattia puristella
kun se jo muuttuu mössöksi.
Silloin, kun lapseni olivat pieniä, lapsettomat perheparkkiin pysäköivät.
Sotkuiset korit. Tai kärryt, johon on jätetty ostolistaa yms. Voisiko sen tyhjän pillimehutölkin laittaa itse roskikseen lippulappujen kanssa eikä jättää seuraavalle kärryjen käyttäjälle?
Vaikka kaupassa on kieltokylttejäkin, vanhemmat, jotka antavat lastensa olla kärryjen sisällä likaisilla kengillä. Jos lapsi ei osaa kävellä, niin siinä on se varsinainen pienten lasten istuinosa. Tai sitten voi ottaa ne autokärryt. Isompaa lasta ei tarvi tunkea sinne ruoalle tarkoitettuun kärryosaan.
Alennusprosenttihässäkkä. Yllättävän usein käy niin, että kassa ei huomaa alennuslappua tuotteessa ja sitten saa jonotella Infossa, että saisi rahaa takaisin. Toisinaan sanon kassalle, että tämä oli alennuksessa, johon kassa on todennut jotain, että ei tarvi sanoa, kyl me huomataan nämä. Mutta kun ei...
Vanhemmat, jotka antavat lapsensa vallata sen pakkauspäätytilan ja pahimmassa tapauksessa tutkia ostoksiani. En pahemmin päästänyt omia tenaviani sinne seisoskelemaan tai jos päästin niin tiukalla ohjeistuksella siitä, mikä on meidän puoltamme ja ostoksiamme.
Minua surettaa kamalasti marketeissa myytävät kukat ja viherkasvit. Ei niitä kukaan viitsi tai muista kastella, kärryittäin kauniita kukkia menee huonoksi niin yksinkertaisen asian takia. Viimeksi joulun alla oli myynnissä upeita jouluruusuja kymmenittäin, kaikki rutikuivia ja kukkavarret roikkuvana. Ei niitä enää siinä vaiheessa mikään kastelu pelasta, luulis että tulisi kalliiksi kaupallekin...
Vierailija kirjoitti:
Kun lähdet ostamaan vessapaperia ja huomaat kotona ostaneesi 50€n edestä kaikkea turhaa, mutta se vessapaperi puuttuu.
tämä ja ostat jotain varmuudeksi ja huomaat kotona että sulla on jo 3 käyttämätöntä leivinjauhepurkkia
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, joille kassalla asiointi on kunnon performanssi. "Sitten ottaisin nuo eri kuitille, eikun siis nämä... Tai no laita kaikki samaan. Olisin halunnut ostaa indokiinalaisia persimoneja mutta niitä ei ollut, onkohan niitä koska tulossa? Voiko niitä varata itselle sitten kun tulee? Löysin tällaisen lojumasta vaateosastolla, onko se myynnissä, paljonko se maksaa? Ai se alennus koskikin vain niitä punaisia, no olkoot, en sitten ota niitä. Aa hei kyllä mulla onkin se plussakortti täällä, laitatko plussat tälleen jälkikäteen?"
Nykyään monissa kaupoissa ei ole lainkaan myyjiä osastoilla, joten jos haluaa kysyä jotain on pakko kysyä kassalta.
Kerran etsin myymälän puolelta myyjää puoli tuntia, ei löytynyt mistään ja ainoa vaihtoehto oli kysyä kassalta, joka ei tietenkään tiennyt eikä pystynyt asiaa tarkastamaan. Ärsyttäväähän se varmasti on, mutta mielestäni myymälähenkilökunta on siellä töissä sitä varten, että heiltä saa kysyä esim. tuotteen hintaa tai saatavuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää ihmiset kun jättää tavarat toiselle puolelle kauppaa tai ihan vaik viereisellekin hyllylle, ku päättääkin et ei halua ostaa sitä. Ei vaikuta muhun ja mun elämään, mutta ärsyttää sellanen ajattelemattomuus
Jep ja joskus jätetään kylmähyllystä otettu tuote huoneenlämpöön pilaantumaan. Paikallislehdessä oli joskus juttua, että välitunnilla ostoksilla käyvät teinit tekevät tuota kaupassa tahallaan.
Tämäpä.. hirveä hävikki ja ylimääräistä duunia työntekijöille joilla on muutakin hommaa, kun jotkut asiakkaat on niin epäkohteliaita ja itsekkäitä. Alkaa ärsyttää kun nyt taas ajattelee näitä😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka lykkää kapulan hihnalle ja alkavat työntää omia ostoksiaan hihnalle, vaikka edellisellä asiakkaalla on vielä sama homma kesken omien ostosten kanssa. Samat ihmiset änkeää myös maksupaikalle ennen kuin edellinen on maksuaan suorittanut.
Miten ne seuraavat ihmiset pääsee hihnalle kun sinä lapat tavaraa hihnan päässä?
En ole tuohon koskaan törmännyt, siksi kysyn.
Tästä tuli mieleen, että ärsyttää ihmiset jotka lappaa tavaroita sinne hihnalle lähellä kassakonetta, eikä hihnan päässä, niin, että muiden on hankala hahmottaa milloin saa lappaa tavaraa hihnalle.
JS87 kirjoitti:
Meillä täällä Paraisten S-marketissa on semmoinen varmaan 55+ nainen jonka muistan istuneen kassalla jo silloin kun olen ollut lapsi (15-20 vuotta sitten). Tää nainen ei edelleenkään tiedä yhtään missä minkäkin tuotteen viivakoodi on ja etsii sitä joka tuotteesta ennen piippausta. Kyllähän sen nyt maalaisjärjelläkin tajuaa, että jos olet 15 vuotta vetänyt sitä samaa sillipurkkia kassan läpi, niin pitäisi lihasmuistista jo tulla se että missä se koodi on?!
Lisäksi, kun s-market on ottanu käyttöönsä niitä kierrätysmuovipusseja, niin ne ei aukea paljain sormin edes dynamiitilla, jolloin onkin hyvä että kassa hanskoineen avaisi ne. Vaan ei. Tää kassa heittää avaamattoman pussin sinne perälle ja se kulkeutuu varmana niiden muiden ostoksien alle. Aika ihanaa.
Lisäksi, sitten kun jos joskus ylihuomenna koittaa se aika kun kassa on saanut valmiiksi kaikki ostokset, niin hinta ilmoitetaan vaan ruotsin kielellä. Eletään kuitenkin Suomessa. En yleensä suostu maksamaan ostoksiani ennen kuin kuulen myös hinnan suomeksi, mutta sitä pitää aina erikseen kysyä.Jos on kaksi kassaa käytössä, niin normaali kassa vetää kuuden ihmisen ostokset läpi samassa ajassa kun tämä saa kahden asiakkaan ostokset vedettyä läpi. Vältän kuin ruttoa tätä naista. Mutta valitettavasti riittävän moni ei ole tehnyt valituksia tästä naisesta, kun välillä edelleenkin hän on ainut kassa. Eikä huomaa sitä että jonossa on viimisen vartin ollut yli 30 ihmistä kutsumatta lisää kassoja......
Vaikka musta on ok, että suomessa puhutaan myös ruotsia, niin täytyy sanoa, että en suostuisi tämän maan rajojen sisällä ottamaan vastaan palvelua kuin suomeksi. Osaan englantia ja ruotsia ihan hyvin, mutta periaatteesta haluan suomeksi palvelua, kun se tuntuu itsestäni mukavimmalta. Olenkohan kauhean itsekäs🤔 toisaalta maksan tuotteista ja samalla palvelusta niin kai sitä voi vaatia suomeksi palveltavan
Ärsyttää joskus kiireen tuntu kaupassa. Asiakkaat puhisee jonossa ja kiilailee kassalla. Pitäisi pakatakin nanosekunnissa maksun jälkeen kun kassa tuijottaa ja huokailee seuraavien ostosten kanssa että meetkös siitä jo.
Itseäni ärsyttää myös ne, jotka jättävät jonkun tuotteen minne sattuu ( jopa pakasteen) tai pudottavat jonkun tuotteen lattialle ja jättävät sinne lojumaan. Itse yleensä nostankin kaikki vaatteet yms pois lattialta. Myös käytävän tukkijat ärsyttävät ja se, ettei väistetä yhtään. Joskus lapsen annetaan seistä ostoskärryssä ja hän sitten sotkee sen nopeasti heikkaan ja kuraan. Toivoo vaan, ettei sitten olisi itse se, joka kärryn sattumalta seuraavaksi ottaa.
Yksi ikävä juttu myös myös se, kun joskus minulla on ollut aika isot ostokset ja vain yksi kassa tai kaksi kassaa, mutta muuten ruuhkaista ja ihmiset ovat jonossa alkaneet valittaa kuinka kauan kestää ja heillä on kiire yms. Olenkin joskus päästänyt muutamia edelleni, mutta oikeasti minulla on oikeus ostaa ne ruoat mitkä haluan ja en kuulu niihin, jotka käyvät kaupassa joka päivä. Sen vuoksi se ihmisten valitus ärsyttää ja olen niin nopea kuin pystyn ja en tahallani halua viivytellä sekä maksan nopeasti ja pakkaan. Minusta ihmisten pitäisi rauhassa pystyä odottamaan hetki tai mennä sitten niin isoon kauppaan, jossa kymmenen kassaa, ettei vaan tule viitytyksiä. Oikeasti tähän varmaan varmaan vaikuttaa myös asuinpaikka ja nyt kun asun eri aluella niin kertaakaan kenellekään ei ole ollut niin kiire, että pitää alkaa kommentoida jonossa mitään ylimääräistä.
Varmaan jo moneen kertaan mainittu, mutta ne kassajonossa kärryillä tönijät😈
Nykyisin jo aika kipakkaan sävyyn huomautan näille, että menen kyllä tönimättäkin heti kun edellä menijät saavat ostoksensa hoidettua. Vastauksena yleensä idioottimainen häh?
Vierailija kirjoitti:
Eniten ärsyttää ruuhka-aikana (esim. jouluna) palvelutiskillä ne, jotka ottavat vuoronumeron ja lähtevät sitten hoitamaan "muita asioita". Tietysti he palaavat sitten, kun oma numero on jo mennyt. Kuitenkin kiilaavat sitten johonkin väliin ja ilmoittavat että voisinko nyt saada palvelua, kun 'en ollut tässä silloin kun mun numero tuli'. V****u sentään, ota uusi numero ja opettele jonottamaan kuten muutkin.
Kehtaako ihmiset oikeasti tehdä näin🤬
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No v*ttu ainakin täällä päin on kauppojen tomaatit toisinaan niin huonoja, että tarkkaan ne saa valita. Ovat joko pehmeää mössöä, tai sitten juuri siltä piilossa olevalta puolelta raakoja. Katseella yritän sieltä laarista haravoida, mutta siltikin joutuu muutamaa tomaattia kokeilemaan, ennen kuin löytyy kelvollinen tuote, josta olen valmis maksamaan pyydetyn kilohinnan.
Kovin monen asiakkaan ei tarvitse tomaattia puristella
kun se jo muuttuu mössöksi.
Kyllä minäkin laitan tomaatin takaisin, jos se käteen ottaessa tuntuukin pehmeältä. Eikä ne tomaatit miksikään muusiksi mene siitä kokeilusta (elleivät ole pilalla jo valmiiksi), ei niitä nyt täysiä tietenkään puristella, vaan varovasti kokeillaan.
Ehdotatko siis, että tomaatit tulisi ottaa pinseteillä sieltä laarista ja pitää ostaa vaikka olisivatkin pehmeitä? Ja eikö ne pinsetitkin purista tomaattia samalla tavalla kuin sormet? (pinsettien kanssa voisin kuvitella että tulisi puristettua lujemmin kuin sormin kun ei ole sitä tuntoa mukana).
Se, että unohtaa kauppalistan kotiin. Yrität muistella huone kerrallaan, että mitä puuttuu mistäkin. Oliko vessapaperia, vanulappuja, paristoja, polttimoita yms. tärkeitä tavaroita puutelistalla. Mitä jääkaapista oli juuri loppunutkaan? Juuri kun kaikki muut perheenjäsenet ovat poissa kotoa, ettet voi edes soittaa ja kysyä... Mitä mietittiinkään seuraavien päivien syötäviksi?
Vierailija kirjoitti:
Itseäni ärsyttää myös ne, jotka jättävät jonkun tuotteen minne sattuu ( jopa pakasteen) tai pudottavat jonkun tuotteen lattialle ja jättävät sinne lojumaan. Itse yleensä nostankin kaikki vaatteet yms pois lattialta. Myös käytävän tukkijat ärsyttävät ja se, ettei väistetä yhtään. Joskus lapsen annetaan seistä ostoskärryssä ja hän sitten sotkee sen nopeasti heikkaan ja kuraan. Toivoo vaan, ettei sitten olisi itse se, joka kärryn sattumalta seuraavaksi ottaa.
Yksi ikävä juttu myös myös se, kun joskus minulla on ollut aika isot ostokset ja vain yksi kassa tai kaksi kassaa, mutta muuten ruuhkaista ja ihmiset ovat jonossa alkaneet valittaa kuinka kauan kestää ja heillä on kiire yms. Olenkin joskus päästänyt muutamia edelleni, mutta oikeasti minulla on oikeus ostaa ne ruoat mitkä haluan ja en kuulu niihin, jotka käyvät kaupassa joka päivä. Sen vuoksi se ihmisten valitus ärsyttää ja olen niin nopea kuin pystyn ja en tahallani halua viivytellä sekä maksan nopeasti ja pakkaan. Minusta ihmisten pitäisi rauhassa pystyä odottamaan hetki tai mennä sitten niin isoon kauppaan, jossa kymmenen kassaa, ettei vaan tule viitytyksiä. Oikeasti tähän varmaan varmaan vaikuttaa myös asuinpaikka ja nyt kun asun eri aluella niin kertaakaan kenellekään ei ole ollut niin kiire, että pitää alkaa kommentoida jonossa mitään ylimääräistä.
Ihan ylpeästi ja itsevarmasti olet ostoksinesi jatkossa kassalla! Ne joilla on vähemmän ostoksia voi asioida eri aikaan tai pienemmissä kaupoissa jos noin ärsyttää. Anna niiden puhista vaan
Ostoskorit, joissa sanka on pitkän sivun suuntainen.
Eniten ärsyttää ruuhka-aikana (esim. jouluna) palvelutiskillä ne, jotka ottavat vuoronumeron ja lähtevät sitten hoitamaan "muita asioita". Tietysti he palaavat sitten, kun oma numero on jo mennyt. Kuitenkin kiilaavat sitten johonkin väliin ja ilmoittavat että voisinko nyt saada palvelua, kun 'en ollut tässä silloin kun mun numero tuli'. V****u sentään, ota uusi numero ja opettele jonottamaan kuten muutkin.