Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naurettavaa niuhotusta lääkäreillä nykyään esim. Panacodin kanssa

Vierailija
26.12.2019 |

Tutulla on nyt selkä niin kipeänä ettei pysty lääkärin vastaanotolle lähtemään. Paikkakunnalla ei myöskään ole mahdollisuutta tilata lääkäriä kotiin (esim. pk-seudulla voi tilata). Toisaalta lääkärit ei suostu puhelimitse määräämään Panacodia tai vastaavaa. Henkilölle ei burana tai sen tyyppiset lääkkeet käy. Pelkkä parasetamoli ei ole riittävän tehokasta. Ja huom. kyseessä yli 80-vuotias ihminen. Onkohan missään toisessa maassa tällaista natsimeininkiä näiden lääkkeiden kanssa?

Kommentit (159)

Vierailija
81/159 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kärsinyt ajoittaisista todella pahoista selkäongelmista n.14 vuotta. Ketään ei ole oikein kiinnostanut, lääkärille ei ole päässyt mutta fysioterapian päivystykseen kyllä pari kertaa. Olen syönyt järkyttävän määrän perusburanaa jne ja kipujaksot on pahimmillaan 9 viikkoa kestäviä. Selkä menee noin neljä kertaa vuodessa. Viime keväänä pääsin viimein lääkärin päivystykseen terppaan ja sain vähän vahvempia kipulääkkeitä. Etorikoksibia. Se tehosi hyvin. Mutta nyt on selkä ollut taas jo kolme viikkoa kipeä eikä nuo tabletit tahdo enää tehota :( Liikun kyllä mutta esim.salilla en käy.

Voi jeeesus. Miten te kehtaatte ladella täällä huuhaatietoja? Etoricoxibi on täysin saman tehoinen kuin ibuprofeeni mutta mahalle ystävällisempi. MOlemmat ovat tulehduskipulääkkeitä eli eivät vaikuta keskushermostoon.

Molemmat ovat tulehduskipulääkkeitä ja Etoricoxibi on huomattavasti vahvempi.

Vierailija
82/159 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kivunhoito on ollut aina luokattoman huonolla tasolla. Nykyään edes niitä burana 600:siakaan et saa helposti,pitää anella. 

Joka tätä alapeukuttaa ei sitten ole sairastanut kroonisia kipusairauksia. Niihin kun yleensä julkisella määrätään panadolia jonka voi suoraan sanottuna tunkea persheeseen, niin tehotonta se on useimpiin kipuihin. 

Aivan turhaan alapeukutatte hörhöt. Kuulun niihin joille panadolit ovat kuin karkkia, ei MITÄÄN vaikutusta. Silti perus puolelta tyrkytetään perus panadolia koviinkin kipuihin, ei muuta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/159 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla joulun alla selkään iski se perinteinen "noidannuoli". Istahdin huonosti ja tuntui, kuin joku olisi iskenyt tikarin alaselkään. On ollut joskus aikaisemminkin, mutta ei koskaan näin kipeänä. Lähdin kuitenkin parin buranan voimalla vielä aaton aattona Prismaan, jonne meinasin pökrätä. Kipu oli niin kova, etten saanut otettua askeltakaan ilman ostoskärryyn nojaamista. Jotenkin selvittiin kotiin ja soitin heti terveyskeskukseen, joka vielä oli auki. 

Tietenkin sain viisi minuuttia väitellä siitä, tarvitseeko minun päästä lääkäriin. Ehdotti, että tässä olis yksi aika toisella puolella kaupunkia olevalla terveysasemalla tällaiseen akuuttiin fysioterapiaan. Sanoin etten voi edes ajatella makaavani jossain hoitopöydällä edes viiden minuutin aikaa, vaikka sinänsä ajatus fysioterapiasta kuulosti mitä parhaalta. En vaan olisi pystynyt siihen. No, sain sitten ajan lääkärille.

Lääkäri määräsi Burana 600 mg ja Panadol 1 g. Arvasin kyllä heti, ettei tule auttamaan yhtään, mutta en halunnut antaa vaikutelmaa, että olen hakemassa jotain huumaavaa settiä jouluksi.  Uskalsin sentään kysyä Sirdalud lihasrelaksanttia, koska kokemuksesta tiedän, että tää vetää pikkuhiljaa koko selän lihakset jumiin, kun sitä alaselkää varoo. Oli laittanut 2 mg eli kaikkein miedointa. Ei siinä mitään.

Olen nyt neljä päivää ollut sellaisessa tilanteessa, että yhtään kivutonta hetkeä ei ole ollut. Pystyn istumaan korkealla keittiön jakkaralla ja kävellä köpöttelemään ympäri kämppää. Pahimmillaan jouluaattona tuntui että kuolen ja pyysin jo miestä viemään mut sairaalaan, jos pääsisin jollain konstilla autoon. Otin sitten kaksi 600 mg buranaa ja sen panadolin ja hengittelin syvään siinä keittiön jakkaralla, jonka mies toi vessaan, kun kipu iski salaman lailla pöntöllä. Jotenkin siitä pääsi siten yli.

Olen synnyttänyt kolme lasta ilman kivunlievitystä, mulla on aika korkea kipukynnys. Tämä kipu esim. jouluaattoaamuna ylitti heittämällä synnytyskivun. Kun meni väärään asentoon, se kipukin aaltoili kuin supistus. 

Nyt mietin, onko pakko lähteä päivystykseen, kun tuntuu ettei enää jaksa vain kävellä ja istua jakkaran kulmalla. Yöt yhtä helvettiä ja aamut kaikkein pahimpia. Töihin pitäisi mennä huomenna.

Tätä sit Panadolilla ja Buranalla lievittämään.

Millä puoskarilla olet käynyt? Kaikki tietää, että buranaa eli ibuprofeenia ja panadol forte 1mg eli parasetamolia EI SAA OTTAA yhtäaikaa!!! Sinun maksasi alkaa himmailee, jos niitä lekuri on määrännyt. Ota mieluummin parasetamolia 3tbl eli 3g on yhteensä 3000mg parasetamolia, mikä on suurin päivä annos, mitä saa ottaa kipuihin. Mene uudelleen lekuriin ja pyydä vaikka sirdalud 2mg se on lihasrelaksantti, auttaa pitää lihakset rennompina. Mikä puoskari!!👎👎👀

Sinusta täytyy tehdä ilmoitus koska olet p*skiainen joka jakaa väärää tietoa julkisesti!!! IBUPROFEENIA JA PARASETAMOLIA NIMENOMAAN SAA JA KANNATTAA OTTAA YHTÄ AIKAA, OVAT AIVAN ERI TAVALLA VAIKUTTAVIA KIPULÄÄKKEITÄ JA TEHOSTAVAT TOISIAAN. Sen sijaan sinun sönkötyksesi 3g kerta-annoksesta parasetamolia on täysin väärä, aiheuttaa riskin maksalle eikä tuo lisätehoa. 1g x3 voi ottaa eikä kerralla. 

Riippuu mitä muita lääkkeitä on käytössä! Esim. Varfariinin tai metforemin kanssa ei suositella ibuprofeenia..

Sinun kommenttisi ei liity yhtään millään tavalla aiheeseen eli parasrtamolin ja ibuprofeenin yhteiskäyttöön. 

Opettele kirjoittamaan:D

Vierailija
84/159 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän lääkäreitä; itselläni ihan yksi panacod pärisee ihan yhtä hyvin kuin sopiva hiprakka.

Minä en taas ymmärrä, mulla ne ei vaikuta mitään. Ei useampikaan jonkun lihasrelaksantin kanssa. Muuten en syö lääkkeitä, en halua, ellei ole ihan pakko. Jouduin aikoinaan ottamaan noidannuoleen noita edellä mainituja lääkkeitä ja vaikutus oli tasan nolla. Selka jumissa ja kipeä!

Osalta ihmisistä puuttuu codeiinireseptori, joten Panacod ei auta. Joku toinen taas jää koukkuun ensimmäisestä. Asiasta on useampikin tutkimus, kipukoulutuksissa näihin on viitattu. En ole itse koskaan syönyt ensimmäistäkään, enkä uskaltaisikaan, koska etukäteen ei voi tietää omaa tilannettaan.

Vierailija
85/159 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kärsinyt ajoittaisista todella pahoista selkäongelmista n.14 vuotta. Ketään ei ole oikein kiinnostanut, lääkärille ei ole päässyt mutta fysioterapian päivystykseen kyllä pari kertaa. Olen syönyt järkyttävän määrän perusburanaa jne ja kipujaksot on pahimmillaan 9 viikkoa kestäviä. Selkä menee noin neljä kertaa vuodessa. Viime keväänä pääsin viimein lääkärin päivystykseen terppaan ja sain vähän vahvempia kipulääkkeitä. Etorikoksibia. Se tehosi hyvin. Mutta nyt on selkä ollut taas jo kolme viikkoa kipeä eikä nuo tabletit tahdo enää tehota :( Liikun kyllä mutta esim.salilla en käy.

Voi jeeesus. Miten te kehtaatte ladella täällä huuhaatietoja? Etoricoxibi on täysin saman tehoinen kuin ibuprofeeni mutta mahalle ystävällisempi. MOlemmat ovat tulehduskipulääkkeitä eli eivät vaikuta keskushermostoon.

Eikö 14 vuoden jälkeen olisi kunnon tutkimus tarpeen:D

Ja koittakaa jo päättää, mikä lääke on paras mihinkin kipuun. Lol

Vierailija
86/159 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole yhtään sen vahvempi jos annokset ovat toisiaan vastaavia. Usko nyt jo! Etorikoksibi (Arcoxia) 120mg vastaa ibuprofeeni (Burana) 800mg. Koksibi on pitempivaikutteinen koska otetaan vain kerran päivässä mutta vahvuudeltaan sama.

Vierailija
87/159 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin haluat selkä kipeänä paskoa kiviä? Panacod aiheuttaa todella rajun ummetuksen.

Sitten pyytää lääkäriltä reseptin myös naloksegoliin, niin hoituu opioidien aiheuttama ummetus.

Vierailija
88/159 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nykyään ollaan tarkkoja kun on herätty huomaamaan kuinka paljon riippuvaisuutta nuo opioidijohdannaiset aiheuttavat, ja kun niitä tottuu popsimaan niin sitten eivät tosipaikan tullen tehoa. puhelimessa ei määrätä kun ei lääkäri voi tietää ihmisen tilannetta puhelun perusteella. 

Mitä väliä jos on jo 80-vuotias?

80-vuotiaalla perusterveellä on elinvuosia jäljellä todennäköisesti ainakin 15,, joten sillä on todellakin merkitystä, jääkö hän kipulääkekoukkuun vai ei. Iäkkäällä riski sairastua syöpään kasvaa ja mitäs kipulääkettä sitten käytetään, jos opioidieihin on kasvanut korkea toleranssi? Opiaatit lisäävät myös iäkkäällä kaatumisriskiä, joten sitäkin kautta elämänlaatu heikkenisi. Asiat eivät todellakaan ole niin yksinkertaisia kuin joku maallikko kuvittelee.

Vierailija
89/159 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä siinä sitten, ambulanssia tilaamaan jos ei pääse liikkumaan edes enää.

Henkilö pärjäisi kyllä kotona jos vain saisi kunnollisen lääkkeen. Älytöntä että pitäisi lähteä sairaalaan tällaisen asian vuoksi. Selkä on vain revähtänyt eli sen pahemmasta sinänsä ei ole kyse, mutta se on erittäin kipeä.

No määrääpä sille henkilölle se Panacod, kun kerran tutkimatta tiedät mikä on syynä ja miten pahasti selkä on mennyt, ja että se tarvitsee vain ja ainoastaan juuri tuon lääkkeen. Kyllähän just sun tuttujen kohdalla pitäis tehdä poikkeus, kun sinä tiedät paremmin.

Vierailija
90/159 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

USKOKAA NYT HYVÄ TAVATON:

Lääkäri arvioi lääkehoidon tarpeen, EI POTILAS!!

Vierailija
91/159 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi Panacod päristä, en käsitä. Ei se minulle aiheuta mitään tuntemuksia, ei edes useampi tabletti.

Minulle tuli Panacodista aivan järjetön päänsärky. Toki muuten olin ihan pöllyissä, joten eipä tuo haitannut. Ei ikinä enää.

Vierailija
92/159 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän lääkäreitä; itselläni ihan yksi panacod pärisee ihan yhtä hyvin kuin sopiva hiprakka.

Minä en taas ymmärrä, mulla ne ei vaikuta mitään. Ei useampikaan jonkun lihasrelaksantin kanssa. Muuten en syö lääkkeitä, en halua, ellei ole ihan pakko. Jouduin aikoinaan ottamaan noidannuoleen noita edellä mainituja lääkkeitä ja vaikutus oli tasan nolla. Selka jumissa ja kipeä!

Osalta ihmisistä puuttuu codeiinireseptori, joten Panacod ei auta. Joku toinen taas jää koukkuun ensimmäisestä. Asiasta on useampikin tutkimus, kipukoulutuksissa näihin on viitattu. En ole itse koskaan syönyt ensimmäistäkään, enkä uskaltaisikaan, koska etukäteen ei voi tietää omaa tilannettaan.

Ei puutu mikään reseptori, vaan 10% ihmisistä maksa ei muuta kodeiinia morfiiniksi joka on lääkkeen vaikuttava aine. Eli maksaentsyymi toimii vaillinaisesti. Vakavanpi juttu on, jos kyseinen maksaentsyymi toimii ylikierroksilla eli muuttaa kodeiinia morfiiniksi nopeasti suuria määriä joka voi olla hengenvaarallista. Tämä ongelma on 1%:lla väestöstä. Joku vauvakin kuoli hengityslamaan vuosia sitten kun äitinsä köytti Panacodia selkäkipuun imettäessään ja äiti oli tällainen ultranopea metaboloija eli vauva sai morfiinimyrkytyksen. Siksi kodeiinivalmisteet on nykyään kielletty imetyksen aikana ja alle 12v.

Vierailija
93/159 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole yhtään sen vahvempi jos annokset ovat toisiaan vastaavia. Usko nyt jo! Etorikoksibi (Arcoxia) 120mg vastaa ibuprofeeni (Burana) 800mg. Koksibi on pitempivaikutteinen koska otetaan vain kerran päivässä mutta vahvuudeltaan sama.

Lekuri taisi sitten valehdella kun sanoi 120mg arcoxian vastaavan 2400mg Burana

Vierailija
94/159 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TÄMÄ!! ASIAA👍👍

Vierailija
95/159 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu niin tekee. Ongelma tulee siinä kohtaa kun lääkehoitoa ei aloiteta vaikka tarve olisi. Salaa vähän toivon että pääset itsekin tämän kokemaan.

Vierailija
96/159 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja entäs sitten? Miksi on niin huono asia vanhan sairaan ihmisen voida hyvin? Vaikka olisi panacod-koukussa tuon ikäisenä niin paskaako sillä on väliä? On meinaan sen verran halpa ja kuitenkin toimintakyvyn ylläpitävä koukku.

Onko hyvä kun vanhus kaatuilee yksin kotona lääkepöhnässä? Sain itse panacodia syöpäkipuihin, oli pakko lopettaa käyttö, koska ei auttanut kipuihin, mutta oli niin pöhkö olo etten meinannut osata kahvia keittää.

Vierailija
97/159 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lekuri taisi sitten valehdella kun sanoi 120mg arcoxian vastaavan 2400mg Burana

Siinä mielessä vastaa että Buranan vuorokausiannoksen maksimi on 2400-3600mg otettuna kolmessa osassa kun taas Arcoxian maksimi on tuo 120mg kerta-annoksena. Silti vrk-maksimilla otettuna ovat saman vahvuisia.

Vierailija
98/159 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulta on monesti lääkäri kysynyt, mikä lääke on auttanut parhaiten kipuun ja olen saanut sen lääkereseptin, mitä olen pyytänyt.

Vierailija
99/159 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi lääkärit himmailevat tällaisessa asiassa, eihän nuo Panacodit ole yhtään mitään. Minulle määrättiin erään operaation yhteydessä pari viikkoa Panacodeja, ja jouduin pyytämään lisäreseptin ja syömään niitä 8 per päivä ja ketoprofeenit päälle, kun ei kivunlievitys tuntunut kuin tunnin verran Panacodin ottamisesta.

M/39

Vierailija
100/159 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni perusteella Arcoxia on aika tehokas selkäkipuun. En ole ikiän Buranaa syönyt niin isoilla annoksilla että osaisin verrata. Enkä uskaltaisi Buranaa syödäkään koska se ärsyttää helposti vatsaa. Tosin lisäksi syön Lyricaa + Panadolia. Eli tavallaan minulla on kolme kipulääkettä yhtä aikaa.