Naurettavaa niuhotusta lääkäreillä nykyään esim. Panacodin kanssa
Tutulla on nyt selkä niin kipeänä ettei pysty lääkärin vastaanotolle lähtemään. Paikkakunnalla ei myöskään ole mahdollisuutta tilata lääkäriä kotiin (esim. pk-seudulla voi tilata). Toisaalta lääkärit ei suostu puhelimitse määräämään Panacodia tai vastaavaa. Henkilölle ei burana tai sen tyyppiset lääkkeet käy. Pelkkä parasetamoli ei ole riittävän tehokasta. Ja huom. kyseessä yli 80-vuotias ihminen. Onkohan missään toisessa maassa tällaista natsimeininkiä näiden lääkkeiden kanssa?
Kommentit (159)
8-kymppiselle Panacod ei todellakaan ole hyvä lääke. Tekee sekavuutta, lisää kaatumisalttiutta.
Nykyään lääkärit näitä pkv-lääkkeitä määrätessään näkevät muiden, myös yksityislääkäreiden määräävät pk-reseptit. Panacodia haetaan hyvin usein yksityiseltä gynekologilta, kun kerran riippuvuus on. Ja sieltähän sitä saa. Yksikin vaihdevuosi-ikäinen nainen oli jäänyt koukkuun ja haki Panacodia kuukautiskipuihinsa terveyskeskuslääkärin vastaanotolta, kunnes nuoren lääkärin tekemässä gyn. tutkimuksessa selvisikin, että mitään kuukautisia ei tuolloin ollut. Yksi sairaanhoitoalalla yrittäjänä toiminut oli myös kodeiiniriippuvainen, hhänellä oli ollut rannemurtuma ja sen parannuttuakin kävi sen kipsin kanssa hakemassa Panacodia yksityisen ja julkisen puolen lääkäreiltä, yhteensä n. 3000 tablettia vuositasolla. Jos yhdelle väärinkäyttäjälle ei uusita terveyskeskuksessa Panacodia, yrittää hän tuskaansa taltuttaa pyytämällä kodeiinipitoisia yskänlääkereseptejä.
tk-lääkäri
Lopettakaa nyt! On muka lekurikin keskustelussa.. 👎
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kärsinyt ajoittaisista todella pahoista selkäongelmista n.14 vuotta. Ketään ei ole oikein kiinnostanut, lääkärille ei ole päässyt mutta fysioterapian päivystykseen kyllä pari kertaa. Olen syönyt järkyttävän määrän perusburanaa jne ja kipujaksot on pahimmillaan 9 viikkoa kestäviä. Selkä menee noin neljä kertaa vuodessa. Viime keväänä pääsin viimein lääkärin päivystykseen terppaan ja sain vähän vahvempia kipulääkkeitä. Etorikoksibia. Se tehosi hyvin. Mutta nyt on selkä ollut taas jo kolme viikkoa kipeä eikä nuo tabletit tahdo enää tehota :( Liikun kyllä mutta esim.salilla en käy.
Voi jeeesus. Miten te kehtaatte ladella täällä huuhaatietoja? Etoricoxibi on täysin saman tehoinen kuin ibuprofeeni mutta mahalle ystävällisempi. MOlemmat ovat tulehduskipulääkkeitä eli eivät vaikuta keskushermostoon.
Molemmat ovat tulehduskipulääkkeitä ja Etoricoxibi on huomattavasti vahvempi.
Ei ole yhtään sen vahvempi jos annokset ovat toisiaan vastaavia. Usko nyt jo! Etorikoksibi (Arcoxia) 120mg vastaa ibuprofeeni (Burana) 800mg. Koksibi on pitempivaikutteinen koska otetaan vain kerran päivässä mutta vahvuudeltaan sama.
Lekuri taisi sitten valehdella kun sanoi 120mg arcoxian vastaavan 2400mg Burana
Siinä mielessä vastaa että Buranan vuorokausiannoksen maksimi on 2400-3600mg otettuna kolmessa osassa kun taas Arcoxian maksimi on tuo 120mg kerta-annoksena. Silti vrk-maksimilla otettuna ovat saman vahvuisia.
Eiköhän vrk maksimi kerro enemmän lääkkeen metaboliasta kuin tehosta.
Vierailija kirjoitti:
8-kymppiselle Panacod ei todellakaan ole hyvä lääke. Tekee sekavuutta, lisää kaatumisalttiutta.
Nykyään lääkärit näitä pkv-lääkkeitä määrätessään näkevät muiden, myös yksityislääkäreiden määräävät pk-reseptit. Panacodia haetaan hyvin usein yksityiseltä gynekologilta, kun kerran riippuvuus on. Ja sieltähän sitä saa. Yksikin vaihdevuosi-ikäinen nainen oli jäänyt koukkuun ja haki Panacodia kuukautiskipuihinsa terveyskeskuslääkärin vastaanotolta, kunnes nuoren lääkärin tekemässä gyn. tutkimuksessa selvisikin, että mitään kuukautisia ei tuolloin ollut. Yksi sairaanhoitoalalla yrittäjänä toiminut oli myös kodeiiniriippuvainen, hhänellä oli ollut rannemurtuma ja sen parannuttuakin kävi sen kipsin kanssa hakemassa Panacodia yksityisen ja julkisen puolen lääkäreiltä, yhteensä n. 3000 tablettia vuositasolla. Jos yhdelle väärinkäyttäjälle ei uusita terveyskeskuksessa Panacodia, yrittää hän tuskaansa taltuttaa pyytämällä kodeiinipitoisia yskänlääkereseptejä.
tk-lääkäri
Mitä pahaa on sitten jossain panacod/tramadol/jne-koukussa? Halpa harrastus jos vertaa tupakkaan ja alkoholiin.
t. pysyvästi ja parantumattomasti dysforinen ihminen
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa nyt! On muka lekurikin keskustelussa.. 👎
Lekuri ei ole nyt työtehtävissä, vaan Kanarian lomalla ja viettää palstalla aikaansa, kuten kotimaassakin lähes päivittäin.
tk-lääkäri
Vierailija kirjoitti:
tk-lääkäri
Tää on niin tätä. Kiva kun et saa lääkettä koska on jossain joku kenellä on homma lähtenyt lapasesta. Sama kuin bentsoissa
Kyllä eräs tuttavani ei saanut kyseistä lääkettä koska oli yrittänyt itsemurhaa. Mutta onnistui lopulta aikeissaan. Ei niitä teille vinkujille turhaa lääkäri tahdo määrätä. Hyvä näin!
Siis aloittajan pointti oli varmaankin se, että JOTAIN tehokasta lääkettä kipeä iäkäs henkilö voisi saada kotiinsa, eikä niin että kituaa sen matkan ajan terveyskeskukseen +takaisin. Jos on aiemmin myös todennut, että lääkkeellä selkä menee parempaan kuntoon, ja jos ei mitään erityisiä tutkimuksia kuitenkaan tehdä. Siitä voidaan olla montaa mieltä että mikä lääke, ihan turha kuvitella että kaikista ihmisistä tulisi jotain sekakäyttäjiä. Kaatumisriskin lääkettä jos ei voi kirjoittaa, niin sitten vaihtoehtoja.
Minulla ei tehoa kipuun kuin panacod. Yli 15 vuotta olen sitä syönyt eikä aiheuta riippuvuutta. Otan siis vain kun tarve vaatii, en todellakaan huvikseni. Kohta pitäisi taas uusia resepti, toivottavasti onnistuu. Viimeksi olen hakenut 100 kpl pakkauksen 5/2018, nyt taitaa olla vajaa 20 tablettia enää jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä eräs tuttavani ei saanut kyseistä lääkettä koska oli yrittänyt itsemurhaa. Mutta onnistui lopulta aikeissaan. Ei niitä teille vinkujille turhaa lääkäri tahdo määrätä. Hyvä näin!
Mitä ihmettä? Jos ihminen haluaa tehdä itsemurhan niin miksi ei saisi tehdä sitä sitten mahdollisimman kivuttomasti? Miksi hyvä olo pitää kieltää ja muutenkin kaikesta tehdä ihmisille vain kärsimystä?
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei tehoa kipuun kuin panacod. Yli 15 vuotta olen sitä syönyt eikä aiheuta riippuvuutta. Otan siis vain kun tarve vaatii, en todellakaan huvikseni. Kohta pitäisi taas uusia resepti, toivottavasti onnistuu. Viimeksi olen hakenut 100 kpl pakkauksen 5/2018, nyt taitaa olla vajaa 20 tablettia enää jäljellä.
Surullista että potilaan pitää mielessään rukoilla että resepti oikeasti auttavaan lääkkeeseen uusitaan. Ei tän pitäis olla näin vaikeeta
Minulla oli aikoinaan selkäsärkyä ja sain siihen 600mg Buranaa ja Panacodia, yhdessä niitä piti aina ottaa. Tuo Panacodin efekti taitaa olla tapauskohtaista, koska mulla se ei vaikuttanut "huumaavasti" yhtään, ei siis olo muuttunut mitenkään, kipuun tämä kombo onneksi auttoi.
Olen aina ihmetellyt niitä joilla Panacod saa nupin sekaisin. Toisaalta ihmettelen itseäni, miksi se ei minulla vaikuta nuppiin mitenkään ; D
Ap on narkki.
Panacod muuntuu maksassa morfiiniksi ja pikkasen naurattaa paskat selitykset. Selkä ym kipuihin on muut lääkkeet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän lääkäreitä; itselläni ihan yksi panacod pärisee ihan yhtä hyvin kuin sopiva hiprakka.
Minä en taas ymmärrä, mulla ne ei vaikuta mitään. Ei useampikaan jonkun lihasrelaksantin kanssa. Muuten en syö lääkkeitä, en halua, ellei ole ihan pakko. Jouduin aikoinaan ottamaan noidannuoleen noita edellä mainituja lääkkeitä ja vaikutus oli tasan nolla. Selka jumissa ja kipeä!
Osalta ihmisistä puuttuu codeiinireseptori, joten Panacod ei auta. Joku toinen taas jää koukkuun ensimmäisestä. Asiasta on useampikin tutkimus, kipukoulutuksissa näihin on viitattu. En ole itse koskaan syönyt ensimmäistäkään, enkä uskaltaisikaan, koska etukäteen ei voi tietää omaa tilannettaan.
Jopas on mennyt pelottelu perille. "Joku jää koukkuun ensimmäisestä Panacod-tabletista" 😂🤣
Minä, joka olen herkkä lääkkeille ylipäätään, otan silloin tällöin puolikkaan Panacodin tasaamaan oloa ja antamaannhyvät yöunet. Vaikutus on tismalleen toivottu.
Vuosenkaan jälkeen ei ole mitään merkkiä riippuvuudesta enkä väärinkäytä esim. alkoholin kanssa. Pakkauksessa sanotaan, että ei pidä käyttää yli 3 pv kerrallaan.
En halua toleranssin kasvavan, joten en tietenkään ota sitä puolikasta monta kertaa.
Jos raskaana oleva on käyttänyt panacodia niin vauvan vointia seurataan sairaalassa. Imettäessäkään ei saa käyttää..panacod äidinmaidossa lamaa hengityksen
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän lääkäreitä; itselläni ihan yksi panacod pärisee ihan yhtä hyvin kuin sopiva hiprakka.
Taitaa olla yksilöllistä. Minulla ei pärise. Ei myöskään vie kipua, joten ei mitään tarvetta käyttää ko. troppia.
Kerran sitä määrättiin kun en vatsavaitojen takia silloin voinut syödä tulehduskipulääkkeitä, mutta ei siitä ollut mihinkään vaan vein loput takaisin apteekkiin. Olisi näköjään kannattanutkin diilata.
Kuten sanoin, ei ole ketään kiinnostanut selkäkipuni eikä selkää ole koskaan kuvattu ja lääkäriin pääsin ensi kerran viime keväänä. Yksityiseen ei ole varaa ollut; siis lääkäriin ja magneettikuviin. En tiedä mikä selässäni on? Iskias sanoi lääkäri keväällä mutta ei hän sen kummemin sitä tutkinut. Vähän kyseli ja teki yhdelle jalalle taivutuskokeen. En ole työelämässä joten ei ketään kiinnosta tutkia eikä kuntouttaa. Ja kyllä Etorikoksibi auttoi aluksi mutta jostain syystä se ei tahdo tehota enää. t: se jolla 14 vee selkä kipeänä ollut
Vierailija kirjoitti:
USKOKAA NYT HYVÄ TAVATON:
Lääkäri arvioi lääkehoidon tarpeen, EI POTILAS!!
Potilas tietää kipunsa ja usein on oman sairautensa asiantuntija .
Näkeehän lääkäri halutessaan potilaan resepteistä onko jotain tiettyä lääkettä kulunut liikaa.
Jos potilas kieltää katsomasta , se tietenkin muuttaa asiaa.
Olen apteekissa ja eräs yli 90- v rouva oli miehensä kuoleman jälkeen käyttänyt puoli tablettia Imovanea iltaisin että saisi nukuttua.
Määrät eivät olleet kasvaneet vaikka hän oli sitä käyttänyt jo monta vuotta.
Mutta hän asui yksin ja hoiti kaikki asiansa.
Sitten nuori lääkäri otti Imovanen pois ja laittoi melatoniinin tilalle.
Vanha rouva ei saanut enää nukuttua ja hän valitteli että on ihan sekaisin.
Mielestäni lääkäri mokasi.
Vierailija kirjoitti:
tk-lääkäri
Joo ja muutaman väärinkäyttäjän takia valtava joukko ihan asiallisesti lääkkeitä käyttäviä ihmisiä ei saa tarvitsemiaan lääkkeitä.
Menee lapsi pesuveden mukana.
Asenne on se että kaikki ovat ilman muuta hakemassa nuppiaan sekaisin eikä apua kipuihinsa.
Syötkö lyricaa säännöllisesti? Siihen tulee riippuvuus aika nopeasti ja lopettaminen on tuskaa.