Meni kiinnostus mieheen, koska hän juo niin paljon alkoholia eikä edes tajua mikä siinä voi häiritä?!
Tässä oon muutaman päivän jutellut erään miehen kanssa. Tavattu kerran. Kyllä meni kiinnostus samantien kun selvisi miten paljon alkoholia se kiskoo. Ei kuulemma omasta mielestään edes paljoa.
Mä en käytä juurikaan alkoholia, lasi viiniä joskus ruuan kanssa tai siideri elokuvaa katsoessa hiljaa nauttien. Niin ettei känniin pääse. Voi mennä parikin kuukautta etten ota edes tuota määrää.
Oon vähän yrittänyt vihjata tälle miehelle että mua häiritsee jatkuva tissutelu ja känniin juominen, tässä kun ollaan viestitelty ja kerran tavattu. Sanoin myös suoraan etten kyllä halua että kumppani joisi itseään jatkuvasti humalaan, enkä halua katsella krapulasta valittavaa miestä.
Hän ei jotenkaan ymmärrä tilannetta, kun ei hän juo edes omasta mielestään paljoa! Vasta nyt 5-6 päivää tissutellut putkeen ja jouluaattona otti sitten enemmän, naureskeli viesteissä vaan miten puhalsi eilen klo 17 alkometriin eikä vieläkään kuulemma ollut aaton jäljiltä ajokunnossa.
Kyseessä kolmekymppinen ihminen ja alkoholi on noin tärkeää että pitää kaljotella kavereiden kanssa jokapäivä. Muuten elämä on kunnossa, työ, omaksi ostettu koti jne... Mutta tuo jatkuva alkoholin käyttö!!!
Kyllä joskus voi kännit ottaa jos siltä tuntuu, enkä mitään täysin ehdotonta absolutismia edes suosittele, onhan esim. minttusnapsi monelle pieni helpotus flunssaan oireisiin ja viini on hyvä ruokajuoma joskus. Jos on jotain tiettyjä sairauksia ja lääkityksiä niin sitten ei kannata ottaa kyllä yhtään.
Mutta se että tissutellaan joka ilta muutama tölkki jotain kurakarjalaa ja ollaan pari kertaa viikossa niin kännissä ettei selviä ennen seuraavaa iltaa niin menee kyllä yli.
Vai olenko vaan ihan hirveä nipottaja?
Kommentit (43)
Sen verran on kokemusta alkoholisti miehestä että ne ei välitä mistään muusta kuin viinasta. Liian kauan itse olin sellaisessa liitossa, sitten lähdin. Enkä ole katunut.
Vierailija kirjoitti:
Saatat ehkä nipottaja ollakin, mutta pääasia tuossa teidän yhtälössä on se, että olette arvomaailmoiltanne ihan eri planeetoilta.
Etsi kaltaistasi seuraa, muuten vaan ahdistutte molemmat (tai mies jättää sinut).
Eiköhän tuo ole toisinpäin. Mitä ihmeen lahjoja noi juopot miehet luulevat olevansa naisille?
Miksi haluat roikkua hänessä vielä? Onko hän rikas?
Unohda koko mies. Olette liian erilaisia arvomaailmoiltanne. Toisen ryyppäämistä ei voi muuttaa, joten unohda hänet. Hän ei tule muuttamaan tapojaan koskaan. Mielestäni päivittäinen kaljoittelu ja jokaviikonloppuiset kännit ja krapulat on ongelmakäyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatat ehkä nipottaja ollakin, mutta pääasia tuossa teidän yhtälössä on se, että olette arvomaailmoiltanne ihan eri planeetoilta.
Etsi kaltaistasi seuraa, muuten vaan ahdistutte molemmat (tai mies jättää sinut).Eiköhän tuo ole toisinpäin. Mitä ihmeen lahjoja noi juopot miehet luulevat olevansa naisille?
Tulee juoppouden mukana. Ne ihan aidosti luulee, että ovat tavoiteltavia kumppaniehdokkaita. Osa pitää itseään ihan eliittinä. Alkoholi kai jotenkin muuttaa aivokemiat niin että tulee tuollainen harhainen minäkäsitys. Ap:lle vielä sen verran, että se mies valehtelee luultavammin juomistensa määrän reippaasti alakanttiin. Kerro kaikki viidellä niin saat todenmukaisemman luvun. Kaikki alkoholistit on valehtelijoita.
Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin vaan todeta, että unohda se mies, ennen kuin on voimakkaammat tunteet pelissä.
Itse jaksoin 10 vuotta olla suhteessa alkoholistin kanssa. Olimme nuoria kun aloimme seurustelemaan, ja itsekin olin kova juhlimaan vielä silloin. Miehelläni tämä joka viikonloppuinen kännäys ei kuitenkaan loppunut ikinä. Sitten tuli kuvioihin keskellä viikkoa tissuttelu. Aina työpäivän jälkeen, koska mikäpä muukaan kuin raskas työ. Enkä minä sitä tietenkään voinut ymmärtää hänen mielestään.
Viimeiset vuodet oli yhtä helvettiä, rupesin huomaamaan, että aina kun tulin kotiin, oli miehelläni kaljatölkki kädessä. Ihan sama mitä se touhusi, niin kalja pysyi visusti kädessä.
Yleensä ei kuitenkaan saanut mitään aikaiseksi, vaan makasi sohvalla, katsoi telkkaria ja joi. Aloin vihaamaan sitä hajua, aina kun astuin ovesta sisään, tuli tupakan ja kaljan haju seinänä vastaan..
Ehdotin aina yhteistä tekemistä, ja jotain millä hän saisi purettua sitä stressiä ja ahdistusta, mutta ei. Se oli hänen tapansa rentoutua, ja olin tyhmä akka kun en ymmärrä. Eräänä päivänä kaikkien näiden vuosien kännisekoilujen ja haukkujen jälkeen sain tarpeekseni, ja päätin että nyt riittää. En pilaa elämääni. Lähdin, enkä ole katunut. Eikä tarvitse enää hävetä toisen käytöstä kyläreissuilla!
Mies aneli minua jäämään, ja sanoi lopettavansa, mutta sitä ei tänä päivänäkään ole tapahtunut (erosta reilu vuosi).
Alkoholi tulee aina menemään hänellä etusijalle. Kaikki merkit oli meilläkin ilmassa jo varhain, mutta eihän rakkauden huumassa sitä näe. Liian kauan kuitenkin katselin ja kuuntelin sitä paskaa.
Minä juon itse aika paljon, samoin mieheni, mutta ap:N tapaus kuulostaa pahalta, ettei ole seuraavana päivänä ole edes ajokunnossa.
Vai että ihan kurakaljaa 😂. Alkoholia se viini ja siiderikin on. Miksi edes hailailet kyseisen miehen perään, kun selvästi halveksut vai oletko niitä, jotka kuvittelee, että kahden päivän viestittelyn jälkeen ollaan naimisissa?
Vierailija kirjoitti:
Minä juon itse aika paljon, samoin mieheni, mutta ap:N tapaus kuulostaa pahalta, ettei ole seuraavana päivänä ole edes ajokunnossa.
Kyllä on aika yleistä, että seuraavana päivänä ei kannattaisi rattiin hypätä, jos edellisenä päivänä on otilla. Silti valitettavasti moni luulee olevansa ajokunnossa. Siis jos ottaa enemmänkin.
Suomen maaseudullahan apaut puolet miehistä on tuollaisia. Ainakin nuoremmista. Kavereiden kanssa kaljoittelu on pääasia. Siivoava ja kokkaava "emäntä", joka antaa pillua, olisi ihan kiva. Mutta ei toki tärkeämpää kuin kaljoittelu kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etsi kaltaistasi seuraa, muuten vaan ahdistutte molemmat (tai mies jättää sinut).Eiköhän tuo ole toisinpäin. Mitä ihmeen lahjoja noi juopot miehet luulevat olevansa naisille?
Te av-palstalla räksyttävät ämmänrutjakkeet olettekin oikein loistosaaliita.
Onneksi naisten jokailtainen viinin tissuttelu ei ole ongelmajuomista #senytvaanoneriasia
Et ole nipottaja. Kukaan normaali aikuinen ihminen ei jaksa katsella jatkuvaa alkon kanssa läträämistä. Eikä minusta tuossa ole kyse siitä, että arvot ei kohtaa, jatkuva tissuttelu tai ryypiskely ei yksinkertaisesti ole normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se on lomalla nii antaa ryypätä. Ja muutenkin, ottakoot niin paljo ku tahtoo. Jos ei sovi sulle, kattele joku muu.
En tiedä kyllä yhtään "normaalia tyyppiä" joka juo lomalla joka päivä. Kyllä ne jotka kokee tarpeelliseksi kännätä koko loman on just niitä joille maistuu muutenkin jatkuvasti...
Minä tiedän montakin.
Omakin mieheni joi paljon lomilla ja viikonloppuisin. Se loppui kun minä tulin kuvioihin ja ruvettiin suhteeseen. Nyt meillä on lapsikin. Hänellä ei vain ollut elämässä muuta sisältöä kuin juominen. Nykyään juo muutaman kaljan viikonloppuisin, lomilla saattaa yhden päivän ottaa kunnolla.
En katsoisi jos vähättelee ja naureskelee. Muuttuu sinulle vain suuremmaksi ongelmaksi kun suhde etenee.
Vierailija kirjoitti:
Mies on alkoholisti. Älä jatka yhteydenpitoa häneen.
Täysin samaa mieltä . Tuskinpa haluasit tuota örveltäjää omalla sohvallasi katsella.
Vierailija kirjoitti:
Omakin mieheni joi paljon lomilla ja viikonloppuisin. Se loppui kun minä tulin kuvioihin ja ruvettiin suhteeseen. Nyt meillä on lapsikin. Hänellä ei vain ollut elämässä muuta sisältöä kuin juominen. Nykyään juo muutaman kaljan viikonloppuisin, lomilla saattaa yhden päivän ottaa kunnolla.
Ongelmakäyttäjähän se on tuokin. Miksi pitää edes yhtenä päivänä "ottaa kunnolla"?! Eikö oikeasti ole mitään muuta tapaa rentoutua kuin yksin (?) perskännien vetäminen?
terveisin alkoholistin lapsi
Mies on alkoholisti ja sinä olet saarnaava nipo minttusnapseinesi. Ette sovi toisillenne alkuunkaan.
Elämäntyylinne on tosi erilaiset, tuskin sovitte yhteen. Katso eteenpäin ja etsi sopivampi.