3250€ tulot kelan avustamana :)
12 000€ vuodessa korotetut lapsilisät ja kelalta elarit.
10080 vuodessa asumistukea
7200 työttömyystukea
+3300 vapautus päivähoitomaksuista johtuen pienistä tuloista
+3000 nyxä maksaavuodessa asumisestapimeästi
+exä maksaa lasten juttuja vuodessavähintään +3000, vaikka kelalta elarit.
Eli kannattaa tehdä töitä, että kelan asiakkaillaon rahhoo.
38580/12= 3250€/kk
Lisäksi köyhäin avustukset. Ruokalahjakortit ym toimeentulotuki.
Mites muut saatte avustuksia?
Kommentit (133)
Aatteleppa kuinka paljon enemmän saisit töissä. Asumistukikaan kun ei pienestä tipahda ja työssäkäyvätkin saa elarit, lapsilisät ja niihin korotukset. Miten tuo työkkärin raha on noin surkea?
Tästä unohtui vielä 2 lapsen 6600€ päivähoitomaksut, eli tulot lähenee jo 4000€ kuukaudessa.
Kyllä meillä on mahtava yhteiskunta Suomessa. Ne saa, jotka osaa vaatia!
Lapsettomat terveet työssä käyvät sinkut loisivat vissiinkin vähiten.
Minä kuulun sihen väliinputoaja-alueeseen, joka siis ei saaa mitään tuea. En sitä ole tosin hakenut kun tiedän, ettei tipu. Minulla on surkean pienet tulot mutta olen onnekas, että on töitä, tekemistä. Miehekkä on isommat tulot, joten kikki avustukset jäävät saamatta tulomme ovat kuitenkin sen everran pienet, että joka ostos täytyy harkita ja suurimmaksi osaksi kaikki hankibnnat täytyy jättää tekemättä.
Jos kouluihin puuhataan tuota oppivevollisuuden laajentamista, ja sillä seurauksella kirjahankintoja avustettaisiin vähävraisille, jäisimme tuonkin ulkopuolelle juuri niinä ensimmäisinä "ilman avustusta toimeentulevaina". Paperilla joo pärjätään mutta vain heikosti.
Vierailija kirjoitti:
Minä kuulun sihen väliinputoaja-alueeseen, joka siis ei saaa mitään tuea. En sitä ole tosin hakenut kun tiedän, ettei tipu. Minulla on surkean pienet tulot mutta olen onnekas, että on töitä, tekemistä. Miehekkä on isommat tulot, joten kikki avustukset jäävät saamatta tulomme ovat kuitenkin sen everran pienet, että joka ostos täytyy harkita ja suurimmaksi osaksi kaikki hankibnnat täytyy jättää tekemättä.
Jos kouluihin puuhataan tuota oppivevollisuuden laajentamista, ja sillä seurauksella kirjahankintoja avustettaisiin vähävraisille, jäisimme tuonkin ulkopuolelle juuri niinä ensimmäisinä "ilman avustusta toimeentulevaina". Paperilla joo pärjätään mutta vain heikosti.
Mihin ihmeeseen teidän rahat menee? Mulla on pienet tulot, säästöjä monta tonnia. Miehellä tulot alle keskiluokan ja mä koen, että eletään aika yltäkylläistä elämää. Asumiseen menee reilusti, samoin lasten harrastuksiin. Kaiken lisäksi vielä tupakoidaan.
Ei saada mitään avustuksia. Ihan joudutaan 7000€ nettotuloilla pärjäämään. Kyllä työssäkäyvän elämä voi olla kovaa.
3750€ kelan avustamana kuulausittain.
Näitä juttuja alapeukutetaan, koska se on hyshys asia, tai ihmiset eivät usko todeksi.
Mutta näin se vaan on Kelan avustamana tienaa rahan arvoisia etuja enemmän tekemättä mitään kuin se terve työssäkäyvä sinkku, joka tekee pitkää päivää.
Reilua?
Suomessa kannattaa vain todella suurituloisuus. Muut peittoaa kelasta rahansa saava.
Ei kukaan saa asumistukea liki tonnia kuussa. Missä ihmeen kartanossa asutte? Ja kaksi päiväkoti-ikäistä lasta + aikuinen mahtuu kyllä kaksioonkin (nyxähän ei ilmeisesti ole edes kirjoilla luonasi?).
Vierailija kirjoitti:
Onks tää totta?
On
Kelan laskureita kokeilemaan...
Tiedän kuka olet. Erityislapsella tienaa...Laitan eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomat terveet työssä käyvät sinkut loisivat vissiinkin vähiten.
Ei aivan. Terveet työssäkäyvät etävanhemmat saavat yhtä vähän tukia kuin sinkut riippumatta kovemmista menoistaan.
Vierailija kirjoitti:
3750€ kelan avustamana kuulausittain.
Näitä juttuja alapeukutetaan, koska se on hyshys asia, tai ihmiset eivät usko todeksi.
Mutta näin se vaan on Kelan avustamana tienaa rahan arvoisia etuja enemmän tekemättä mitään kuin se terve työssäkäyvä sinkku, joka tekee pitkää päivää.
Reilua?Suomessa kannattaa vain todella suurituloisuus. Muut peittoaa kelasta rahansa saava.
Jotta saisi oikeasti Kelasta melkein 4000 euroa niin pitää olla todella suuri perhe. Tuossahan oli jotain exän ja nyxän tuloja. Jotta lastenvalvoja suostuu kirjoittamaan lausunnon Kelan elareita varten niin etällä täytyy olla todella pienet tulot paperilla. Jos tekee pimeitä töitä niin tuo on mahdollista. Kukaan ei arvosta tällaisia ihmisiä. Tuskin omat lapsetkaan. Siinä onkin aikamoinen "perintö", vaikka taloudellisesti pärjäisikin. Normaali, terve ihminen haluaa edetä elämässään ja tehdä edes jotain järkevää. Ei tällaisia luusereita kannata kadehtia.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan saa asumistukea liki tonnia kuussa. Missä ihmeen kartanossa asutte? Ja kaksi päiväkoti-ikäistä lasta + aikuinen mahtuu kyllä kaksioonkin (nyxähän ei ilmeisesti ole edes kirjoilla luonasi?).
Kyllä saa 840€ noin1000€ vuokraan asumistukea, jos on esim 3 lasta.
Ihan normi tuki. Kela maksaa ihan laillisesti.
Siihen vielä 250€ kuussa nyxäb pimeitä maksuja. Nyksällä poste restante.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onks tää totta?
On
Kelan laskureita kokeilemaan...
Totuus on sitten ihan toinen. 300€ ruokaan ja laskuihin vuokran jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Voi saada, jos vähintään 3 lasta.
Ite saan vaan 1200€ kk mistä menee 450€ vuokraan. Pari kertaa vuodessa 500€ vaaterahaa ja 150€ videopeleihin (harrastus) vuodessa. Mulle laitettiin tuossa vuosi sitten uudet hampaat (implant) kun coca colan juomisesta oli syöpynyt hampaat pilalle. Join ennen 4-6l cocista päivässä, mutta olen vähentänyt nyt 3-4l. Kuntosalikortti myös maksetaan joka kuukausi mutta en välttämättä jaksa käydä kuin pari kertaa kuukaudessa.