***3-kuumeilijat*** juhannusviikko
Aloitin uuden ketjun tälle viikolle!!!
Tänne ei paljon mitään uutta kuulu... No sen verran et esikko järjesti eilen maauimalassa sellasen kohtauksen et kolmannen kuumeilu ei kyllä ole mielessä tällä hetkellä. Hän ei halunnut lähteä kotiin ja siitä aloitti kauhean shown ja kaikki ihmiset katsoi meitä... Et olipa kiva uintireissu!
No kaipa se kuume taas tästä nostaa päätään kun unohtaa tuon eilisen!
Kommentit (42)
Toisaalta siis kuitenkin varmaan hyvä, että nyt tiedät about kierron pituuden ja on helpompi aloittaa ensi kierrossa tosi toimet!!!!
Mulla alkoi tänään kanssa menkat ja kp on nyt sitten 1... No ei mikään pettymys kun ei kerran yritystäkään ole, mutta aina sitä toivoo et jokin touhutippa olisi eksynyt... No täytyy alkaa nyt puhumaan miehelle et josko tästä kierrosta nyt yritettäis.
Miksi muuten tädin piti nyt juuri juhannukseksi saapua, niinkuin monelle muullekin, kun mökille on meidänkin tie. No eipä voi mitään:-(
Molemmat seinänaapurit lähtevät mökille ja toivottavasti muutkin tässä talossa ovat jossain tai ainakin juhlivat hillitysti. Mua rassaa kamalasti aina tällaset juhlapyhähommat, kun joku naapureista aina tuppaa remuamaan :( joo tiukkis mikä tiukkis..
Mä lopetin pillerit 2 pv sitten, kun kerran nyt sitten alotetaankin jo yritys ja menkat alkoi tänään. Jipii. Menkat oli kp 1-6 ja nyt taas eli kp 17. Yhtä menkkailua tää elämä. Jos nyt vaikka niin hyvin kävis että oiskin vikat menkat taas vähään aikaan ;-).
Mies kyllä on jotenkin ihan hormooneissaan tai jotain, kun nauroin tän loman viikon olevan joku seksilomaviikko, kun koko ajan vieressä kyöhnää. Kivempi kait se näin on vauvantekoa ajatellen, kun ei tarvitsi " kerjäämässä" olla.
Mutta kyllä alkoi kanssasisaret jänskättämään, että koskas se nyt sitten tärppää. Molemmat edelliset muksut on saaneet alkunsa tokasta kierrosta, että saas nähdä nyt sitten. Jotenkin nyt jännittää ja pelottaakin, että kuinka kauan menee nytten. Ei kait noi hyvää tuuria enää voi olla. Ja keskenmenoakin pelkään, kun en ole sitä vielä kokenut ja tuntuu, että lähes " kaikki" sen jossain vaiheessa käy läpi. Eihän sille mitään voi, tulee jos tulee, mutta nyt pelkään sitä enemmän kuin ennen. Onko muilla samaa fiilistä??
Ny taidan mennä suihkuun ja sitten kauppaan ostamaan juhannusherkkuja.
Terkuin AIHA
Ps. Gigille pidän peukkuja ja harmi Adalat, et menkat alkoi. Mutta eteenpäin sanoi mummo lumihangessa!!
taidan sopia tähän ketjuun tilanteeni suhteen...
Menkat pitäs alkaa maanantaina,juhannuksen jälkeen.Mutta ei kierto mitenkään hirveen tarkka ole.Toivon kans,ettei alkais ainakaan juhannuksena.
Mulla ei ole mitään erityisiä " oireita" ,jotka viittais raskauteen.Mut eipä niitä edellisissä raskauksissakaan tainnut olla pahemminvielä tässä vaiheessa.Alavatsa on vähän turvonneen oloinen.Vasemmalle ala-vatsaan vihlaisi eilen pari kertaa aikai rajusti.Vähän ehkä menkkamainen olo välillä...
vois luulla että risaisen viime yön (kuopus jostain syystä taas piehtaroi koko yön) jälkeen olis kurja päivä. Vaan eipä ole.
Aamulla mittailin tietty taas lämpöjä (niinkuin rutiineihin kuuluu) ja oli pieni lämmönnousu ilmaantunut. Tietty villi toive on, että kiinnittyminen se olisi! Mahdollisesti se on kuitenkin " viikonloppuefekti" , jolloin jostain syystä vaan on aina hiukan korkeemmat lämmöt tai sitten vain mittausvirhe. Mutta ainakin tämän päivän aion elätellä hurjaa toivetta. Oireita ei ole muutoin niin minkäänlaisia, mutta se on oikeastaan hyvä, koska aiemmatkin raskaudet olivat merkillepantavan oireettomia ennen plussaa. Tosin tänään tuntuu että hajuaisti olis jotenkin ylivireessä, tuntuu nenään ihan outoja hajuja. kp. nyt 22.
Ja Hannu Hanhi -päivä jatkui kun posti toi ilmoituksen (jatko-)opiskelemaan pääsystä. Tosi nopeaan sekin, hakuaikakin umpeutui vasta 12 pvä.
Nyt sitten on sellanen hullun täpinöintiolo päällä. Mietteet laukkaa villinä. Olenko ihan hullu, kun sohin näin mehiläispesää? Tiedän, että elän elämäni parasta aikaa näin hoitovapaalla lasten kanssa, niin miksi sitten hullu haluan muuttaa tilannetta tollasella opiskeluasialla? Tarkoittaa nimittäin sitä, että pitäis sitten olla hiukan poissa kotoa lasten luota, au pairia harkitsin. Ja sitten tämä vauva-asia, alkaako olla liikaa haastetta tässä asetelmassa... Mutta mulle on jotenkin tullut synnytysten myötä ihan hurja itsetunto (entisen olemattoman tilalle), sellanen teräsmiestunne, ja jotenkin tuntuu että aika paljon kykenee hanskaamaan asioita. Sitä vaan pelkään, että jos se onkin vain harhaa ja sitten ollaan syvällä siinä tilanteessa ennen kuin huomaan etten sittenkään kestä, ja sitten olisi jo liian myöhäistä perääntyä.
JAtkan näitä mietteitäni, ja nyt sitten ainakin jään juhannuksen viettoon nettailusta. Miehellä alkaa loma, ja ehkä saadaan hiukan kahdenkeskistäkin aikaa. kuulumisiin!
Tuntuu tosiaan aika monella meistä olevan menkat nyt juhannuksena, mäkin huomiseks odottelen. No päästäänpä sit yhtä aikaa jännäämäänkin muutaman viikon päästä, iiiks!
Mulla on ollut ihan samoja mietteitä (pelkoja) tän kolmannen suhteen, kun AIHAlla, eli kun nää kaks tärppäs kerrasta, niin vieläkö se muka niin helposti tulis... Ja sit jos tuleekin, mut menee kesken! Kaverilla meni kolmas kesken rv 17 ja se joutu synnyttään sen kuolleen vauvansa sillon, se oli ihan hirveetä. Ja seuraavakin yritys meni kesken rv 10, sillon jo vähän aattelin, et mitenköhän se tuosta enää tokenee, mut laittoivat vaan uutta alulle rohkeasti ja onneks kaikki meni sit jo hyvin. Ihanan pojan saivat kahden tytön jälkeen. Mutta kyllä toi pisti mutkin vähän miettiin, et ei se niin helposti välttämättä aina onnistukaan, vaikka nää kaks ekaa onkin niin tullut. Ei mun noista edellisistä tullu mieleeni edes pelätä mitään keskenmenoo, mut nyt pelkään. Jotenkin tuntuu, et tällä kertaa jo TÄYTYY tapahtua jotain kauheeta, ettei liian helpolla pääse. Inhottavia pelkoja.
Jaaha, mitäköhän sitä keksis tässä juhannuksen vietoksi. Kotona varmaan lähinnä ollaan paitsi huomenna varmaan käydään jossain kokkoa katsomassa. Mies menee töihinkin sit jo lauantaina, et eipä tässä ihmeitä vois juhliakaan. Täällä varmaan roikun vähän väliä, toivottavasti joku muukin pistäytyy, ettei tarvi keskenäni keskustella...
Oikein hyvää Juhannusta kaikille!
Täälläkin vietetään juhannusta pääosin kotona, mummolassa tai pappalassa saatetaan poiketa tuossa aivan lähellä.
Itsellänikin on samanlaisia mietteitä, kun AIHAlla ja Luna76:lla. Voiko kolmannella kerralla mennä kaikki yhtä hyvin kun kahdella edellisellä, jotka ovat saaneet myös alkunsa heti kun on annettu.. Itsekään en kahdesta ensimmäisestä edes ajattellut mitään keskenmenoja tai muuta, mutta nyt kaikki pelottaa ihan eri tavalla. En tiedä mistä johtuu..
Eilen vielä kaiken kukkuraksi, kuulin että serkkuni joutui keskeyttämään raskauden n.rv20 ja synnyttämään myöskin tämän lapsen, koska sillä oli todella vakava kehitysvamma (geenivirhe joka tulee molemmilta puolilta) Ei siis ollut mitään mahdollisuuksia selvitä, en viitisi tarkemmin kertoa jos jonkun tekee pahaa. Kuitenkin tämä serkkuni on nuorempi kuin itse olen ja on kokenut tätä ennen kaksi keskenmenoakin.. tämän lapsen jälkeen selvisi että heillä on miehensä kanssa n10% mahdollisuus saada yhdessä terve lapsi. Miten voikaan tuntua toisen puolesta niin pahalta, ei voi edes itselle kuvitella tuollaista tilannetta :(
Kaikille " komeetoille" erittäin hauskaa juhannusta! Josko se aurinkokin näyttäytyisi :)
Sopiiko vielä porukkaan mukaan? Olen lukenut pinojanne ja mukavia juttuja tuntus olevan. Meillä semmonen tilanne, että aiemmat lapset on tyttö-97 ja poika-00 ja nyt sais sit se kolmas lapsonen luvan tulla. Mulla ikää 30 ja miehellä 40. Toinen yrityskierto on menossa ja todelliset piinapäivät. Eka kierto oli 35pv ja nyt on kp 33. Testasin hätäpäissäni negan jo kp 28. Oireita ei ole suuntaan eikä toiseen, mutta sitkeästi elättelen raskaustoiveita niin kauan kun täti pysyy poissa. Haluaisin NIIN kovasti tulla raskaaksi!
Juhannusta vietellään ihan kotosalla. Eilen minulla oli vielä aamuvuoro ja nyt on sitten kesäloma alkanut. Eipä se kovin pitkä ole, mutta loma kuitenkin. Ollaan tässä lähdössä läheiseen leikkipuistoon omien lasten ja tyttären bestiksen kanssa. Ajatukset vain meinaa koko ajan livetä tuonne vatsanseudulle ja jokaista tuntemusta kuulostelen " korvat höröllään" . Yks päivä töissäkin tuntui alamahalla kummallista kuplintaa/poreilua? Se tuntui ihan samalta kuin vauvan ensiliikkeet. Eihän ne tietenkään niitä olleet, mutta samantyyppistä " pyrähtelyä" . Mitähän lie ollut? Ei oikein ilmavaivoiltakaan vaikuttaneet...kaikkeen mahdolliseen sitä kiinnittääkin huomiota :) No, nyt sinne pihalle.
Rouvar.
Täti tuli sitten eilen kylään ja oon ollut siitä asti ihan täpinöissäni, kun ihan kohta pääsee vauvanteko puuhiin! Ja sitten jännäämään, jee! Eipä oo kyllä usein ollut menkkojen tulo näin iloinen asia =)
Meillä meni juhannus aika rauhallisesti, käytiin pappalassa katsomassa kokkoa ja sitten kotiin, mies meni vielä naapuriin " jatkoille" ja minä lasten kanssa maate. Tänään isäntä meneekin sitten töihin yövuoroon, että meiän juhannus oli siinä... Jos hyvin käy niin ens jussina meillä on pari-kolme kuinen nyytti paapottavana, ihana ajatus!
PikkuPilu: Ihan kauhea toi sun serkun kohtalo, että voikin jollekin käydä noin huonosti, ei voi käsittää... Tuli tosi paha mieli vaikken heitä tunnekaan.
Oltiin tuossa aamulla takapihalla ja sain vimman siistiä kukkapenkkiä. Esikoinen tietenkin avusti mielellään ja on kova tyttö kastelemaan kukkia. Tietenkin, kun itse saa lutrata siinä kasteluvedessä :-)
Eilisilta sujui tosi rauhallisissa merkeissä. Muksut nukahti ennen kymppiä ja kateltiin miehen kanssa vuokraleffaa pitkästä aikaa. Söin karkkejakin niin, että huono olo tuli.
Me viedään ma-ti yöksi muksut mun vanhemmille ja vietetään miehen kanssa romanttista iltaa kahdestaan. Vaihteeksi mukavaa.
Hei oisko mahdollista, että laitettaisiin yrityskierrot (=yk) ja kiertopäivät (=kp) näkyville? Ois kiva seurailla toisten tilannetta ja varsinkin, kun meitä on nyt jokunen, kellä menkat samoihin aikoihin, niin päästään jännäämään tärppejäkin samoihin aikoihin...
Terkuin,
AIHA yk 1 / kp 3/28-30
Vieläkös joukkoonne mahtuu yksi kolmannesta kuumeileva??? Paria muuta pinoa olen testannut, mutta eipään niissä kovin vilskettä käy...
Meillä lapset vuosimallia 97 ja 05(poika&tyttö) ja nyt vielä yhdestä kuumeillaan! Minä kylläkin kuumeillut olen likan syntymästä lähtien, mieskin innostui viimein asiasta! miekkosella noita lapsia oikeastaan on 1ja puoli, toi jäppinen on mun edellisestä suhteesta vuodelta keppi ja kivi, tyttö on meidän yhteinen! Mutta kaikille puhun että molemmat on meidän =)
Pillerit jätin kuun alusta pois ja nyt meneillään kp15/28-??? Saa nähdä muuttuuko kierto paljonkin pilsujen jälkeen? vai joko onnaisi ekalla yrittämällä ;) ??
Molemmat ollaan 78 syntyneitä eli 28 vuotta läpsähtää mittariin loppu vuodesta! Samassa työpaikassa ollaan töissä, mutta eritehtävissä, työpaikalla tavattiin ja rakastuttiin =) Yhdessä ollaan tallattu syssyllä yhteensä 5v ja siitä naimisissa reilut 3v. Työelämässä olen tällä hetkellä palasin sinne vuoden alusta, tyttö aloitti siis hoidon 11kk. Hyvin on sujunut. Poika aloittaa syssyllä kolmannen luokan. Muutettiin omaan kotiin joulukuulla jolloin pojalla vaihtui koulu ja heti alkoi mennä paremmin, vanhassa koulussa oli sukset ristissä open kanssa alati ja todistuskin ole sen mukainen..
mutta jussin jatkoja ja kiva olisi jos mukaan vielä mahtuisin =)
-tirppis-
laittaa yrityskierrot ja kp:t viestin perään. Tultiin äsken sieltä puistosta ja tytön kaverikin tuli meille leikkimään. Pihalla ovat ja muitakin lapsia on liittynyt joukkoon, oikein kiva meininki tuntuu olevan. Minä vaan hermoilen itseni kanssa, on niin kärsimätön olo kun ei tiedä että onko vai eikö raskaana. Odottavan aika on toooodella pitkä:)
Rouvar (yk 2, kp 33/35?)
Täällä kans hermoillaan:)...kp 30/32 menossa.Välillä mahaan sattuu,niinkuin olis menkat alkamassa...Yritystä on meillä ollut puolisen vuotta.Tosin aktiivista sellaista vasta 2. kierto menossa.
odottavan aika on pitkä...
mieli muuttuu joka päivä. Esittäydyin silloin ekassa 3-kuumeilijoissa. Pikana taustat: Poika 2v 7kk, tyttö 6kk.
Itse syksyllä 26v ja mies 31v. Meillä mies on innoissaan vauvoista ja lapsista, mutta ei paljoa ennätä kotona heitä hoitamaan. On usein ylitöissä ja yliopistokin vielä kesken.
Täällä ei taida olla kohtalo tovereita minulle eli nainen olisi se joka hannaa. Minulla on aivan ihanat ja terveet lapsoset, joten täytyisi olla onnellinen eikä haikailla enempää. Minulla ei ole ollut keskenmenoja, joten ihan tilastollisestikin olisi ihme jos ei seuraavassa raskaudessa sattuisi jotain...mutta vaavikuume ei mene pois!!!
Sitten on vielä se taloudellinen puoli. Olen valmistunut toukokuussa -05, joten ei ole hirveesti ehtinyt tuota uraa/rahaa luomaan. Asutaan omakotitalossa, joten on asuntolaina, autolaina ja opintolaina...jippii!!!!!
Olen sivusta seurannut teitä aina välillä, mutta nyt oli pakko purkautua. Tuo mun nikkini on esikon syntymäpäivä eli kohta ikä on 2v8kk
Hyvää juhannusta kaikille ja plussa-onnea!!!
Tosi kiva, kun näin monta uutta kuumeilijaa ilmoittautunut, aina enempi jännäämistä!
Meiltä lähti muksut pappalaan yökylään ja koskapa mieskin menee yöksi töihin niin oon täällä ihan yksin koko yön... Saapa kerrankin rauhassa katella vaikka vanhoja Sinkkuelämiä nauhalta ja juoda limpparia ja syödä sipsejä! Voi et mä nautin!
Mukavaa illanjatkoa kaikille ja peukkuja jännääjille bd bd bd!!!
Toivoopi Luna76
yk 1 kp 2/29-30
Lapset ulkona ja mies lähdössä kauppaan. Minulla siis rutkasti aikaa ja rauhaa syventyä oman navan tuijottamiseen:) Nyt on kp 34 ja tätiä ei kuulu, onneksi. Aiemmassa viestissäni mainitsin oudosta kuplinnasta alamahalla ja tänään sitä on ollut koko ajan. Siis mitä se voi olla, kun ei koskaan ole tuommoista ollut?! Alaosastossa tuntuu myös oudon kostealle, vähänväliä käytävä wc:ssä tarkastamassa ettei ole vuoto alkanut. Testiä ei ole hankittuna ja meinasis testata vasta, kun tullaan pieneltä kesälomareissulta (ti-to) kotiin ellei ole täti siihen mennessä ilmaantunut. Ens pe olis jo kp 39/35?. Ihan hermoheikkona täällä vauhkoilen ;), miten sais tämän olotilan keventymään. Ja miten " hupsu" minusta tulee kuukausi kuukauden jälkeen, jos tärpin tulo kestää yhtä kauan kuin kahdella edellisellä kerralla (6 ja 8kk)? Auttakee naista, kun meinaa ihan tikahtua tähän piinaan. En muista, että tämmöistä tuskailua olis ollu aiemmilla kerroilla. Ja sori tämä (.)
Rouvar.
Yk 2 kp34/35?
Rouvar ja muillekkin: En osaa sanoa mitään tuosta kuplinnasta, kun ei ole kokemusta. Mutta pidän kovasti peukkuja, ettei tätiä kuulu!
Jännä miten sitä vauhkoontuu tosissaan näin kolmosta ajatellen. Kuumeilu aivan järkkyä, pelkoja enemmän jne. Ihan erilaista kuin kahdessa ekassa. Kait sitä kun tietää mitä odottaa, niin odottaa enemmän. Musta on hienoa, että täällä palstalla voi keskustella tällaisistakin asioista toisten kanssa.
Kukapa meistä ei odottaisi tärppiä HETI, mutta eihän sitä voi tietää kuinka kauan menee. Kaikille kuitenkin toivon tärppiä mahdollisimman nopeasti :-)
Itse olen kamala vauhkooja. Testejäkin kuluu varmaan useampi ennen kunnon plussaa, heh. Mä en varmaan malttais Rouvar odotella reissua ilman testiä...
AIHA
Yk 1, kp 4/28-30
Tosiaan minäkin sitä tärppiä odotan HETI ja auta armias jos ei sitä tulekaan niin pohjalla käydään ja syvällä... Ei vaan jaksais enää yhtään odottaa! Että pääsee odottamaan... :) Oon ihan kade Rouvar:ille, kun oot jo tossa vaiheessa, että ihan hepulina saa (joutuu) jännätä. Mä varmaan jo testiä tekisin pikkuhiljaa... Yleensä oon malttanu odottaa siihen päivään kun menkat viimeistään olis pitänyt alkaa, mut nyt tuntuu etten taida malttaa niin kauaa... Ja ihan hölmö juttu, mut murehdin jo valmiiks, et pitääkö se vauvojen teko jättää tän kolmannen jälkeen vai vieläköhän sitä mies suostuis neljänteen... Tääkin oli kyllä jo niin kovan työn takana, mut jospa me se suloinen tytteli saatais sit joka sulattas iskän halajamaan lisää samanlaisia :) Hehheh, toivossa on hyvä elää. Mä kyl olisin varmaan koko ajan raskaana jos mies vaan olis jutussa mukana. Mut jos nyt tän kolmannen koittas edes ensin saada ja kattoo sit joko tuntuu, et on lapsiluku täynnä.
Malttamaton Luna76
yk 1, kp 3/29-30
eli tädin pitäis tulla ke, mutta...? Toisaalta kyllä toivon et tulis, kun se huhtipötkö olis niiiin kiva! Itsekin olen aito huhtipässi, toinenkin vois taloon tulla! =) Katselin kyllä jo Prismas testejä, mut ajattelin vielä hitusen piinailla ja tilata testit huomen netistä, saan ne sit ti (jos kaupan lupauksiin on luottaminen), ke aamuna vois sit testata. Tervetuloa kaikille uusille pikku-kolmosille, meitähän on tosiaan jo paljon. =)
Plussasätitä kaikille!
gigi
Juu, ei tarvitse enää jännätä ja ihmetellä tuntemuksia tässä kierrossa. Tänään nimittäin alkoi vuoto oikein kunnolla, joten säästänpä testit tulevaisuuteen. Tosin se hyvä juttu tässä on, että kierto ei venynyt älyttömiin ja ensi kuussa on vähän helpompi tietää milloin kuukautisten pitäisi alkaa. :0) Harmi vaan, että just juhannukseksi alkoi kun mekin vietämmä juhannusta mökkiolosuhteissa ilman vesijohtovettä. :0/