Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***3-kuumeilijat*** juhannusviikko

19.06.2006 |

Aloitin uuden ketjun tälle viikolle!!!

Tänne ei paljon mitään uutta kuulu... No sen verran et esikko järjesti eilen maauimalassa sellasen kohtauksen et kolmannen kuumeilu ei kyllä ole mielessä tällä hetkellä. Hän ei halunnut lähteä kotiin ja siitä aloitti kauhean shown ja kaikki ihmiset katsoi meitä... Et olipa kiva uintireissu!

No kaipa se kuume taas tästä nostaa päätään kun unohtaa tuon eilisen!

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut samma kait se on kumpaan kirjoitellaan..

T: AIHA

Vierailija
2/42 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahtoiko osua ja upota kerrasta? Eli pupuiltiin ennen ovista, ovis viime vkon ti, nyt pissattaa koko ajan, tissit pipit, olo tosi " turvonnu" , hyvä että saa housut kiinni. Mun arvaus on, että kuvittelen vaan, mutta entäs jos...?!?! Ens viikon ke pitäis tädin tulla, on tekeminen et malttaa edes sinne asti olla pissimättä tikkuun! =) Mun haave olis huhti-vauva, mut nyt menis maaliskuun alkuun, samahan se sinänsä. Onkos se Aconin testi herkin? Missä myydään? Tähän asti hakenu aina Apteekin Raskaustestin, ei hajuakaan sen herkkyydestä, mut on ainakin näyttäny aina oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen käyttänyt aina apteekin omaa testiä kun pihinä on tietenkin pitänyt halvin ostaa... Ja aina eli 2 edellistä kertaa näyttänyt aivan oikein heti. Eli kyllä mä ainakin tuohon testiin luottaisin.

Me pupuiltiin kanssa juuri hetki ennen ovista, mutta kylläkin keskeytetysti, mutta toivon et joku touhutippa olis löytänyt perille... Keskeytetysti siksi, koska mies ei ole sanonut vielä JOO kolmannelle. Hän varmasti luulee et se ei tuosta keskeytyksestä voi saada alkuaan...

No toivossa on hyvä elää!!!

Vierailija
4/42 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa uutiset heti maanantaille, kiva kun saa alkaa jännätä edes jonkun puolesta, kun itse vielä joudun odotteleen... Noi oireet kyllä kuulostaa aika lupaavilta, pidetään peukkuja bd bd bd! Meillä pitäis tätin tulla kyläileen loppuviikosta ja jahka pääsen siitä eroon niin yritys alkakoon meilläkin. Mäkin haaveilin huhti-vauvasta, mut tällä kierrolla se taitais mennä just maaliskuun lopulle.

Edellisestä käytin kans tota apteekin omaa testiä ja se antoi haalean, mut ihan selvän viivan pari päivää ennen kun menkkojen piti alkaa, viikkoja tais olla sillon 4+5. Mulla oli pitkä kierto sillon...

Vierailija
5/42 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

gigi: oireet vaikuttaa todellakin oikeilta... toivottavasti onnistaa!!!

Meilläkin viikko lähtenyt käyntiin. vielä 3 työpäivää niin sitten pääsisi lasten kanssa touhuumaan. huomenna oisi vielä pitkä päivä ja silloin ei kerkee kun vilasee lapsia ja sitten ne jo menee nukkumaan.

meille tulee huomenna vaavi käymään työpaikalla. siitähän se kuume tykkää hyvää.

eipä sen kummempia.

Vierailija
6/42 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh hellettä.

Minä iloitsin viime pinossa oviksesta (tikkujen mukaan) ja miehen lupailemasta pupuilusta. Laskeskelin että oviksen pitäis tapahtua lauantaiaamuna (kp 17). No, lauantaina oli jo taas ihan kuiva olo, ei haluja mitään, mieskin hannasi ja mieliala ihan musta. (pupuilua oli kyllä edellisellä illalla, ettei ihan hukkaan ovis mennyt jos sitä oli.) Jotenkin päättelin että ovis olisi sittenkin jäänyt jotenkin tulematta, kun lämmötkään eivät pompanneet ylös. Siinä sitten kun murjotin sunnuntaina aamulla sängyssä peitto korvissa (näissä helteissä) niin miehen kommentti: " eikö toi vaikuta sunhun vähän liikaa toi asian vatvominen" avasi silmät ja tajusin tosiaan, että märehdin ihan älyttömästi näitä asioita. Jotenka päätin, että minähän vietän tässä ihan silkasta tahdonvoimasta optimistisia piinaviikkoja kuukautisiin (nyt kp19), enkä heitä hanskoja kehään etukäteen. Sitä paitsi, jos hyvin käy, saan tehdä testin nuoremman syntymäpäivänä. Siinäpä ois juhlaa kerrakseen.

Olen kyllä sitä mieltä, että hormonit kyllä tekee jotain tepposia tolle mielialalle, en minä nyt kovin usein ihan maani myynyt sentään ole. Plus että joku juttu tekee myös sen, että mulla se ovista ennen ollut " pms-oireilu" , turvotus, murjotus, yms. jatkui ton oviksen ohi. Sanoinkin miehelle että jos en paremmin tietäisi niin luulisin olevani raskaana.

No, kunhan tässä viimeiset imettelut kuopukselle annan, on toivoa että kierto palailee normaaliksi. Sepä on hauska heppu tissien suhteen. Tultiin rannalta ja oltiin suihkuttelemassa hiekkoja nakuna pois, niin tämä siitä lennosta nappasi rinnasta ja roikkui kiinni kuin takiainen... Mitäköhän mahtaa sanoa kun tajuaa, että äiti pitääkin vastedes rintansa itellään. Pitää varmaan jättään nakuilukin väliin lapsen edessä ettei raukalle tule kiusausta.

Gigille peukkuja!

Vierailija
7/42 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on täällä kitupäivät menossa. Kp on nyt 27/??. Hieman ärsyttää kun ei yhtään tuosta kierrosta tiedä. Oireita on vähän, mutta en sitten tiedä ovatko oikeita vai käyvätkö hormoonini ylikierroksilla tai jotain. Se väsymys, mitä viime viikolla valittelin, ei sittenkään johdu kuopuksen flunssaheräilystä. Tässä on nimittäin saatu taas monta yötä nukkua kunnolla ja silti olen aivan kamalan väsynyt koko ajan. Maha tuntuu turvonneelta, joka voi tosin myös olla menkkaoire. Rinnatkin tuntuvat jotenkin painavammilta kuin aikoihin, mutta tiedä siitäkään taas sitten.

Vierailija
8/42 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän toiseen aloitukseen laittamani viestin...

Se ois taas maanantai! Mukavaa kun mies on tämän viikon lomalla, niin voi lastenhoidon ja kotityöt jakaa paremmin. Taidetaan olla melkein kotona vaan. Elokuussa ois tarkotus lähteä sukuloimaan, jos nyt rahatilanne sen sallii... Mites muiden juhannussuunnitelmat?

Aamulla muisteltiin miehen kanssa, että vuos sitten juhannuksena sitä kakkonen sai alkunsa ;-) Nyt ei kyllä onnais, ovis kun näytti olevan mulla heti menkkojen jälkeen nyt ja tarkotus vasta aloitella vauvaprojekti syyskuussa. Jännä kyllä miten toi ovis vaihtelee. Esikoinen sai alkunsa silloin aikanaan just heti menkkojen jälkeen eli kp 3-6 ja kakkonen kp18.

Mites teil muilla noi ovishommat? Tikutteletteko? Mä tikuttelen kyllä nyt ihan senkin takia, kun kakkonen vasta 3kuinen, et miten toi kroppa synnytyksestä palautuu. En imetä enää, joten sekin vaikuttaa. Ja täytyy hän sitä oppia ovisaikataulu, jos sitä poikavauvaa yritetään..

Ilmat on kyllä olleet aivan ihanat! Esikoinen tykkää touhuta takapihalla. Mä en oikein ole aurinkoihmisiä, kärsin kuumuudesta ihan kamalasti. Hikoilee, ahdistaa ja päätä rupeaa särkemään. Saas nähdä jos ens kesänä on iso masu niin kuis käy...

Mun yhdellä kaverilla on La heinäkuussa ja yhdellä tutulla elokuun alussa ja yhdellä syyskuun lopussa.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

AIHA kp 14/28-30

Ps. Jänskä kyllä, mutta tänään mulla ollut kuvottava olo ja rinnat tuntuneet painavilta ja väsyttää. Nälkäkin tuntuu olevan usein. Taitaa mullakin nää hormoonit tehä tepposensa meinaan alotin pillerit tässä kierrossa ja ovis kyl oli heti menkkojen jälkeen eli kp 7/28-30 ja ollaan pupuiltu pillereiden aloituksesta lähtien luottaen pelkkien pilsujen voimaan. Eli ei kyl raskaana pitäis olla... Kait sitä niin kovasti jo toivoo masuasukkia, että oireet tulee kun vaan kuule sanat raskaus ja vauva :-)

Vierailija
9/42 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen sai viimeviikolla jo toisen antibioottikuurin samaan korvatulehdukseen ja nyt on ollut kuumetta, joku viirus vaan lääkärin mielestä. Kuopus tekee hampaita, onneksi sen korvat jo parantuneet. ja vielä saattaa olla meille vesirokko tulossa jatkoksi. Kyllähän sitä olis jo itse kouluttautunut sairaanhoitaja jos kolme olisi ;) Itsellänikin kierto tooodella sekasin, kun noita cerazette pillereitä syön. olen niitä syönyt nyt reilu 6vk ja vähän alun jälkeen vuosi vaihtelevasti 2vk putkeen ja nyt ei taas mitään ja nyt olis kp33. Kyllä mä jo odotan noiden pillereiden lopettamista, vaikken ole edes kauan niitä popsinut :) Vajaa 1,5 liuskaa jäljellä, ja ainakin mies tähän asti vielä pysynyt sillä kannalla et lisää ei tarvi käydä hakemassa :) Meinas jo kerran tulla toisiin aatoksiin, muttei kuitenkaan.. saa vaan itsenikin epävarmaksi koko asian suhteen.. No vauvakuume on kyllä niin kova että.. :) Kaikki ne ihanat vauvan vaatteet kaupoissa ja kohta olis alekin :) Josko mekin ens kesäks saatas nyytti aikaseks.. Saattaa kyllä taas järkyttää lähipiiriä, mutta eipä mahda mitään ;)

Ihanat ilmat, harmi kun ei voida kauheasti mennä minnekkään. Viikonloppuna käytiin korkeasaaressa ja esikoinen oli ihan innoissaan :)

Vierailija
10/42 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mulla paljon mitään uutta ole tällä rintamalla kun juhannusta odotellen! Harmi vaan, että säät hieman viilenee, mutta sehän on tyypillistä et juhannuksena on huonot kelit, siihen on jo niin tottunut...

Vierailija
11/42 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tässä aamutuimaan päätettiin miehen kanssa, että ruvetaankin nyt jo (eikä syyskuusta) sitä kolmosta tekemään :-) Jes! Eli starttaammekin jo heinäkuusta! Hip hei!

Muutenpa tähän päivään nyt ei kummia kuulu. Esikoista käytettiin aamulla korvahuuhtelussa ja isi sai kyllä tyttöä pidellä paikallaan, ei mun voimat riitä. On siinäkin show! Lapsi huutaa ja rimpuilee ja hoitsu yrittää tunkea vettä korviin ja lopputuloksena tytöllä kaikki vaatteet märkinä, isi hikinen ja hoitsu varmaan toivo ettei olisi tähän hommaan ruvennutkaan.

Mua kutkuttas kamalasti lähteä kirppikselle. Teen aina ihania vauvanvaate yms löytöjä. Käykö muut kirppiksillä?

Nyt taidan mennä vähäksi aikaa ruokalevolle, mies kun lupasi olla tyttöjen kanssa! ZZzzz

Vierailija
12/42 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks mun mies ei ryhdistäydy ja ajattele tätä asiaa vakavasti. Yksi päiväkin juuri juteltiin ja hän jutteli jopa huonejaoista sitten ja jos kun meillä on 3 lasta. Mutta sitten kun pitäisi tehdä asian hyväksi jotain niin sitten ei tule kuuloonkaan... Miten me nyt kolmen kanssa pärjättäisiin kun näiden kahdenkin kanssa menee koko ajan hermot... Ollaankohan me jotenkin heikkohermoisia tai jotain kun ei jakseta kuunnella poikien ainaista tappelua?

Miten teillä muilla, tapellaanko teillä yhtenään? Se on kummallista kun jokaisesta pienimmästäkin asiasta saadaan tappelu aikaiseksi.

Vierailija
13/42 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä meidän ukkoa noin helposti saanut tähän hommaan suostumaan, tuli samanlaista kommenttia kuin LapaLepan mieheltä. Meillä kanssa kaks poikaa ja tappelevat keskenään tosi paljon, kai se sit kuuluu noihin poikien juttuihin, mut ei kans aina jaksais kuunnella... Mies on kyllä hermoheikompi, mä kait oon jo vähän tottunut kun enemmän oon lasten kanssa kuin mies. Nyt vaan kovasti toivotaan, et seuraava olis sit tyttö, jos olis vaikka vähän rauhallisempi... :) Tosin mun kaverilla on kaks tyttöä ja oon nähnyt, et kyllä nekin vaan osaa koheltaa yhtä lailla...

gigi: mites sun oireet, onko vahvistunut tai tullut uusia " tuntemuksia" ? Jännään sun puolesta niin kovasti, pidetään nyt peukkuja bd bd bd!!!

Vierailija
14/42 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun odottaa varsinaista odotuksen alkamista :). Päätimme siis odottaa yhdet menkat cerazette-pillereiden jälkeen ennen kuin aloitamme tositoimet mutta on tämä pitkäpiimäistä..

Emme kyllä varsinaisesti nytkään ehkäise, eli siis keskeytetyllä mennään mutta jos se olisi tärpätäkseen jo nyt niin sitten tärppäisi (lue: toiveajattelua!!)

Pari päivää on todella nipistellyt vatsaa menkkamaisesti ja viimeisen pillerin laatasta otin 10 päivää sitten joten luulisi niidenkin jo alkavan.

Minulla ei siis ole ollut noin 10 kuukauteen yksiäkään menkkoja. Ne loppuivat kokonaan kun jälkitarkastuksessa sain reseptin ko. minipillereihin ja aloitin niitä napsimaan.

Silläpä vähän mietityttääkin että kuinka pahasti kierto saattaa olla nyt sekaisin? Ennen kun söin e-pillereitä niin kroppani oli melkein kellontarkka ja mensut tuli aina ajallaan.

Mitenkäs teillä muilla on ollut ehkäisyn poisjättämisen jälkeen nämä kierrot? Onko kroppa palautunut nopeasti?

Sattuisiko jopa olemaan muita joilla kokemuksia cerazette-pillereistä ja siitä miten nopeasti kroppa palautunut normaaliksi varsinkin jos kierrot heitelleet pillereiden aikana?

Nyt kyllä painun petiin ja nukkuun!!!

ÖITÄ KAIKILLE!

Vierailija
15/42 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän on alamasu turvonneen olonen ja aamulla kävi sellanen vahinko, jota ei ole ikuna sattunu. Nousin punkasta, riisuin vaatteet mennäkseni suihkuun, pissähätäkin oli, ei mikään hirmuinen, mut kuitenkin. Aivastin ja hups, nilkat kastu! =) En tiedä mistä moinen " ilmiö" ?! Tuntuu siltä et joku painaa rakkoa muutenkin, pari päivää saanu juosta pissalla vähän väliä. Viikko vielä, sit selviää! Pakko tehä testi, kun eka päivä olis yhdet juomingit...Pitää sit joko ottaa hissukssiin pari sidua tai kehitellä joku lääkekuurijuttu. En halua heti paljastaa asiaa kaikille. Varsinkaan näis bileis, kun paikal on parikin lapsettomuudesta kärsivää. Tällaista tänään, mitähän huomenna?!

=)

Vierailija
16/42 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin maltan odottaa et saa kuulla miten sun käy, jännittää jo niin paljon sun puolesta:-)

Vierailija
17/42 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän käynnissä oikea " miehet tulevat järkiinsä" -buumi. ;0) Onnittelut AIHA:lle!

Tänne omaan napaan ei kuulu mitään uutta. Kp on nyt 29/?? ja tuntemuksia ei ole oikein suuntaan eikä toiseen. Väsyttää edelleen, mutta se voi johtua ihan näistä helteistä. Ajattelin tässä nyt odottaa perjantaihin ja testata sitten varoiksi elleivät kuukautiset ala ennen sitä. Juhannuksena on kuitenkin tarjolla punaviiniä ruoan kanssa ja minulla on aika nipo asenne raskaudenaikaiseen alkoholiin (edes aivan alkuraskauden), joten haluan varmistaa asian.

Ansku: minulla on siis sinäänsä sama tilanne tämän kierron kanssa kuin sinulla, että ei ole mitään haisua kierron pituudesta. Minullahan oli synntyksen jälkeen Mirena hormonikierukka ja sen kanssa tiputteli aivan miten sattuu, ei siis mistään säännöllisestä kierrosta puhettakaan. Monillahan tuon kierukan kanssa kuukautiset jäävät kokonaan pois, mutta minä en siis kuulunut tähän sakkiin. Lääkäri kuitenkin sanoi silloin kierukan poiston yhteydessä, että yrityksen saa aloittaa heti eikä tarvitse odottaa kuukautisia. Nyt sitten arvotaan täällä, että onko hormonit heittäneet aivan sekaisin vai olisiko käynyt niin onnellisesti että olisin raskaana. Ennen esikoista ehdin syödä vuosia e-pillereitä ja kun ne lopetin niin kierto venyi kahdella päivällä, mutta pysyi sitten tasaisena.

Vierailija
18/42 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tää kivaa että lämmintä riittää mutta itse en ole helleihmisiä ja tuskastun näin kuumilla ilmoilla. Taitaa olla jopa ukkosta vähän ilmassa, saapi nähdä. Olis kyllä kiva että vähän jyrähtelisikin :D

Adalat: Joo, nämä kehon mekanismit on kyllä ihmeellisiä.

Mullakin on nyt ollut ihan ihme menkkakipua jo neljättä päivää mutta mitään ei näy eikä kuulu. Ennen minulla alkoi tälläiset kuukautiskivut aina samana päivänä kun kuukautisetkin ja niitä kesti melkein yhtä pitkään kuin vuotoakin. Illalla/yöllä aloinkin sitten mietimään että eihän nämä nyt voi jo olla mitään raskauteen liittyviä " venymiskipuja" ?? Kun eikös se ole vähän täys mahdottomuus että olisi kun viimeisen minipillerin otin 10.6. ja sen jälkeen ollaan hommailtu kaks kertaa. Ihan sitä siis vaan että eikös raskauteen liittyviin venymiskipuihin mene useampi viikko ennen kuin niitä alkaa tuntemaan/tuntumaan??

Voi voi, taitaa helle sekoittaa mun päätä ja ajatuksia.. Tämä jossittelu on mulle NIIN tyypillistä

Näin mä täällä toivon ja kuvittelenkin varmaan jo vaikka mitä oireita. Tänään oli muka jo vähän paha olokin kun söi ja samalla syödessä mietin että onkohan nämä niitä menkkakipuja ja jos on niin alkaisivat sitten jo!! Olis ainakin selvempää että missä mennään.

Tyypillistä minun tuuuriani olisi sekin että menkat alkaisi perjantaina kun saavutaan perheen kanssa mökkielämän pariin ja hyvä hygienian hoito siellä on suht hankalaa kun ei ole sitä juoksevaa vettä ym.

Nauroinkin miehelle että niin siinä käy kun ensin ei ole 10 kuukauteen kuukautisia niin tasan tarkkaan ne alkaa ainoana ajankohtana kun ne ei missään nimessä saisi/toivoisi alkavan :DD

saapi nähdä miten käy.

Mitenkäs muut " komeetat" viettävät juhannusta?

Vierailija
19/42 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehet on sitten merkillisiä, onnea vaan AIHAlle kun mielensä muutti.

Meillä käydään joka kuukausi sama tietty keskustelu miehen kanssa oviksen aikaan. Olen kyllä kertonut nämä " munasolu ja siittiöt säilyy hengissä" -faktat mutta kun sitten sanon että nyt olisi viimeinen (ja yleensä myös se ainoa) tilaisuus siinä mielessä tässä kuussa hommailla, niin heittäytyy ihan flegmaattiseksi ja vinkuu, että eikö voitais vasta huomenna. tai vaikka ylihuomenna... Niinpäinhän se EI toimi, että liian myöhään oltaisiin asialla. Tuo nimenomainen yksilö ei ainakaan käsitä miten tämä kuukautiskierto kaivaa korvienväliä koko ajan, ainakin mulla. Jos ei ällöä sitä vuotoa niin sitten pms piinaa tai sitten sitä odotaa kammoten.

Siitä johtuen olen nytkin polttavan tietoinen siitä, jos viime oviksesta olisi ollut tulosta, olisi nyt menossa parhaat ajat kiinnittymiselle, kp 21 ja oviksesta viisi päivää. ENKÄ yhtään kuulostele mitään tuntemuksia, en ;-)

juhannus meinataan viettää mummolassa, grillailla ja muuta. Musta juhannus on ollut aina ihan sikatylsä juhla (ja tajuan sen nyt johtuneen epäsosiaalisista ja liki raittiista vanhemmista, minkä vuoksi ei koskaan käyty missään kun " siellä on ihmisiä ja humalaisia" .) Nyt sitten voisin lähteä edes päivällä jonnekin tiirailemaan paikkoja, niin nyt mies (entinen himohummaaja ja liki kolmekymppiseksi omat ryyppäämisensä kyllä ottanut) on heittäytynyt samanlaiseksi eikä halua lähteä mihinkään kun " siellä on humalaisia, yök." No en itekään niistä pidä mutta myöskään tämä itsensä maailmasta eristäminenkään niiden vuoksi ei ole mitenkään fiksua. Että odotan taas tylsää juhannusta itikoitten armoilla. Pitäis vaan oppia ottamaan ilo irti vähistä aineksista, yleensä kyllä lasten kanssa se onnistuukin.

No, kuulumisiin taas.

Gigin tilanteen kehitystä seurataan, kyllä.

Vierailija
20/42 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin sitten tänään neuvolas kohdunkaulan syövän seulonnassa, kun kutsu tuli muutama viikko sitten. Hoitaja nappas papa-kokeen ja sano kohdunsuuta ronkkiessaan, et sulla on täällä vähän tällästä limaa, taitaa olla kierto puolivälin paikkeilla... Ajattelin siinä, et ei kai nyt sentään, kun justhan ne menkat pitäis alkaa. Kiertopäivä 27/30 sentään jo menossa... No enpä tiä mitä limoja siä sit... Sain sit vielä jäykkäkouristus-rokotuksenkin, kun oon tähän asti onnistunut sitä vältteleen yläasteen jälkeen, eli n. 15 v. sitten... :) En oikein tosta pistämisestä niin tykkää, mut ei onneks kauheesti sattunut. Pieni pistos vaan. Onpa sekin asia taas kunnossa seuraavat 10 v.

Luna76 täällä peukuttaa gigille, jännätään yhdessä!!!