Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen hämmentynyt yksin jäämisestä yliopistolla: eikö supliikki, ystävällinen ja rento seurani kelpaa kenellekään?

Kommentit (161)

Vierailija
141/161 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Hesariin mielipiteen kirjoittanut on helsinkiläinen ja opiskelee esim Oulussa/Jyväskylässä, siellä on enemmistö muualta kuin pk-seudulta tulleita.

Ikävää sanoa tämä, mutta pk-seutulaisten puheen intonaatio kuulostaa vieraalta ja luotaantyöntävältä muita murteita puhuvien korvissa. Leuhkalta ja vähän koppavalta. Aito rentouskin kuulostaa silloin kuin teeskentelisi rentoa ja joviaalia "maalaista". Sellaista vähän hyljeksitään, jos on muita tarjolla.

nimim. asian kokenut paljasjalkainen helsinkiläinen

Vierailija
142/161 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuo ole tosissaan? Jos on, ei ihme ettei seuraa löydy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/161 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinno. Kuka ihme nyt haluaisi olla ”napsittu” osaksi ”ehtymätöntä varastoa ystäviä”. Jos asenne on tuo, ei ihme että jää kavereitta.

Eiköhän kirjoittaja siinä tarkoittanut, että oli etukäteen olettanut saavansa paljon uusia ystäviä yliopistolla. Taisi vain huumori mennä vähän yli niin, että lipsahdettiin monitulkintaisuuden puolelle. En lähtisi tekemään kovin rankkoja päätelmiä vielä tuon perusteella.

Samaa mieltä. Mielestäni tässä ketjussa nyt on tehty aika isoja päätelmiä yksittäisten lauseiden perusteella. Itse ymmärrän tuon lähinnä siten että toivoi että saisi paljon uusia tuttavuuksia, eli puhelinta selatessa olisi vaihtoehtoja keneen ottaa yhteyttä. Eikö tuo nyt ole vielä ihan normaali toive 400 kilometrin päästä tulevalle ihmiselle? Kannattaa muistaa että se on vain jonkun nuoren opiskelijan mielipidekirjoitus, en usko että on miettinyt jokaista sanavalintaansa kuin olisi tekemässä jotain lehdistötiedotetta.

Supliikkillakaan ei välttämättä tarkoita että olisi savolainen moottoriturpa, vaan ihan sitä että on hyvä suustaan ja osaa tuottaa puhetta sujuvasti. Voihan hän vaikka ollakin rasittava ihminen, mutta tuo teksti ei sitä vielä paljasta. 

Olen varma että hänen sosiaalisissa taidoissaan on kehitettävää ja että hän on tehnyt paljon virheitä ystävien muodostamisessa, mutta se on inhimillistä. Ihmiset tekevät virheitä kun ovat kokemattomia. Yliopistolla ihmisiin tutustuminen on valitettavasti eräänlaista peliä, jota pitää osata oikealla tavalla, sillä siellä ei monessa oppiaineessa voi tutustua hitaalla kaavalla läheisyyden kautta niin kuin jossain duunipaikalla, vaan pitää tehdä oikeita liikkeitä opintojen alussa. Tämä siksi ettei lähiopetusta juuri ole monilla aloilla. Jos jää porukoiden ulkopuolelle niin on vaikeampaa tulla mukaan kesken opintojen. 

Vierailija
144/161 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
145/161 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, miksi tämä kirjoittaja ei ole aktiivisuudesta huolimatta löytänyt kavereita. On tietenkin mahdollista, että hän on jollain tavalla rasittava ihminen, mutta toisaalta tiedän kyllä monia aika rasittavia ja paljon itsestään puhuvia ihmisiä, joilla vaikuttaa olevan paljonkin kavereita. Ehkä hän kuitenkin luovuttaa liian nopeasti ja yli-tulkitsee tilanteita negatiivisella tavalla?

Vierailija
146/161 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinno. Kuka ihme nyt haluaisi olla ”napsittu” osaksi ”ehtymätöntä varastoa ystäviä”. Jos asenne on tuo, ei ihme että jää kavereitta.

Eiköhän kirjoittaja siinä tarkoittanut, että oli etukäteen olettanut saavansa paljon uusia ystäviä yliopistolla. Taisi vain huumori mennä vähän yli niin, että lipsahdettiin monitulkintaisuuden puolelle. En lähtisi tekemään kovin rankkoja päätelmiä vielä tuon perusteella.

Minä tekisin sen päätelmän, että näin käy luultavasti kirjoittajalle tosielämässäkin. Oma huumori ja "supliikin" esittely menee vähän yli, muita ei naurata vaan myötähävettää. 

Vierailija
147/161 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
148/161 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tekisin sen päätelmän, että näin käy luultavasti kirjoittajalle tosielämässäkin. Oma huumori ja "supliikin" esittely menee vähän yli, muita ei naurata vaan myötähävettää. 

Jos olisi irroitellut vähemmän tuossa purkauksessaan, niin sitten täällä tiedettäisiin, että kyseessä on niin tylsä ja ankea tyyppi, ettei sellainen kavereita anseitsekaan. Moni ihminen tulee onnelliseksi ajatuksesta, että jos jollain menee huonosti, on työtön, ystävätön jne., niin totta kai tämä voidaan selittää täysin sillä, että ihminen on mätä ja ansaitsee kohtalonsa.

Vierailija
149/161 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen surullinen kirjoittajan puolesta. Hän on selvästi pettynyt ja purkaa sen kirjoittaessaan. Tunteet ovat ihan ok eikä niistä tarvitse häntä tuomita tai arvostella. Tsemppiä kirjoittajalle, jos tämän luet! t. Toinen vähän samassa tilanteessa, mutta pikkuhiljaa alkanut löytyä ihmisiä :) Joskus siinä menee vähän enemmän aikaa!

Vierailija
150/161 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut mieleenkään, että yliopistolta voisi saada jotain kavereita.

Vierailija
151/161 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen tutun tuttu, joka opiskeluaikana lyöttäytyi kerran isompaan seurueeseemme lounaalle. Olin vatvonut ihmissuhdeongelmia edellisen yön ja olin todella väsynyt ja allapäin. Tämä henkilö aloitti rennosti ja supliikisti minuun kohdistuvalla vitsillä, joka sai useimmissa aikaan vaivautunutta naurahtelua. Itsehän siinä mielentilassa meinasin purskahtaa itkuun, menin aivan lukkoon enkä ollut huomaavinani tyyppiä koko loppulounaan ajan. Jatkoi puhumista melkein koko syömisen ajan, aiheet menivät sellaisissa sfääreissä ettei muuta pöytäseuraa juurikaan sillä hetkellä kiinnostanut, ja jossain vaiheessa hän oikein sanoi "...kun hän nyt tällainen vitsaileva ja puhelias tyyppi...".

Olen myöhemmin miettinyt, että tuosta saisi hyvän näin saat ihmiset inhoamaan itseäsi -oppaan.

Vierailija
152/161 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokailee yksin, tekee parityöksi tarkoitetut tehtävät yksin, istuu luennoilla yksin... No voi herran jestas, miksei mene samaan pöytään tuttujen ihmisten kanssa, istu luennolla jonkun viereen ja kysy ihmisiltä voisiko joku olla hänen parinsa? Tuskin kukaan sentään alkaa nauramaan tai käskemään häipymään pois.

Vierailija
153/161 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokailee yksin, tekee parityöksi tarkoitetut tehtävät yksin, istuu luennoilla yksin... No voi herran jestas, miksei mene samaan pöytään tuttujen ihmisten kanssa, istu luennolla jonkun viereen ja kysy ihmisiltä voisiko joku olla hänen parinsa? Tuskin kukaan sentään alkaa nauramaan tai käskemään häipymään pois.

Vaasan yliopistostako kiusaat? Vaasassa tuo kiusaamisen kulttuuri kuikoistaa!

Vierailija
154/161 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaasan yliopistostako kiusaat? Vaasassa tuo kiusaamisen kulttuuri kuikoistaa!

??? Kannattaa varmaan muistaa ottaa lääkket heti kun herää aamulla...

Jos jää nurkkaan yksin nyhjöttämään niin moni voi luulla ettei seura edes kelpaisi. 

Vierailija
155/161 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hidas idiootti. Vasta nyt tajusin että tuo ei ole aito mielipidekirjoitus. Sanoma Oy omistaa sekä vauvapalstan että Helsingin Sanomat. Sanoma Oy:n palkkaama sisällöntuottaja kirjoitti tuon mielipidekirjoituksen. Hän myös teki tämän aloituksen ja on kirjoittanut tähän keskusteluun kommentteja.

Useinhan tällä palstalla on sisällöntuottajan kirjoittamia juttuja, mutta en ollut arvannut että ihan samaa sontaa on myös Helsingin Sanomissa, mutta tietysti on. Tuo mielipidekirjoitus on tasan samalla lailla kirjoitettu kuin monet tyypilliset provoaloitukset tällä palstalla.

Vierailija
156/161 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hidas idiootti. Vasta nyt tajusin että tuo ei ole aito mielipidekirjoitus. Sanoma Oy omistaa sekä vauvapalstan että Helsingin Sanomat. Sanoma Oy:n palkkaama sisällöntuottaja kirjoitti tuon mielipidekirjoituksen. Hän myös teki tämän aloituksen ja on kirjoittanut tähän keskusteluun kommentteja.

Useinhan tällä palstalla on sisällöntuottajan kirjoittamia juttuja, mutta en ollut arvannut että ihan samaa sontaa on myös Helsingin Sanomissa, mutta tietysti on. Tuo mielipidekirjoitus on tasan samalla lailla kirjoitettu kuin monet tyypilliset provoaloitukset tällä palstalla.

Nyt vasta? Luulin kaikkien tietävän, että jokainen opiskelija saa yliopistolta kavereita eikä kirjoituksessa kuvattu tilanne voi mitenkään olla mahdollinen

Vierailija
157/161 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin voi hyvin käydä että välttämättä kenessäkään on mitään suurta "vikaa". Ei vaan sovi syystä tai  toisesta siihen porukkaan. Silloin paras on vaan luopua sellaisista odotuksista, että saa jotain kavereita, päättää että pärjää ilmankin ja hoitaa vaan opinnot alta pois. 

Itse opiskelin hyvin miesvaltaista alaa. Meitä oli vain 2 naista aloittamassa pääaineopiskelijoina siellä samana vuonna, minun lisäkseni 1 yli 40 v alanvaihtaja. Minullakin oli haaveita että saan kavereita jne, kun olin muuttanut opintojen takia vieraalle paikkakunnallekin. No, aika äkkiä ekoissa bileissä paljastui että olen liian erilainen että täältä kavereita löytyisi. IHastuneita ja kännissä lähentelijöitä kyllä, kavereita ei. Lopetin käymästä bileissä.

Opintojen ajan "pojat" pääosin nauroivat minua ja pilkkasivat, koska en opiskelemaan tullessani tiennyt alasta mitään, kun taas monet pojat olivat pitkäaikaisia harrastajia. Kukaan ei todellakaan halunnut minua ryhmätöissä omiin ryhmiin, ja tein ne aina yksin. Mutta en minä mitenkään ihmeemmin kärsinyt tilanteesta. Ajattelin, että minäpä kuulkaa teille lapselliset ku sipäät näytän. En tarvitse teitä mihinkään. Valmistuin maisteriksi hieman päälle 3 vuodessa. Eipä mennyt aikaa turhaan biletykseen ja muuhun sivuasiaan, kun en seuraan kelvannut. Eikä ole ikinä ollut mitään haittaa siitä että en ole "verkostoitunut". 

Vierailija
158/161 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelussa on kyse ennenkaikkea verkostoitumisesta, koska harva työllistyy enää vain tutkinnollaan, ja entistä useamman on ryhdyttävä pakkoyrittäjäksi palkkatyön sijaan. Parhaat mahdollisuudet saada oikeita ystäviä onkin nykyään 100% työllisyyden aloilla kuten lääke-/oikeustiede.

Ilmankos työpaikoilla on niin tehotonta. Kaverin kaverin kaverin kaverin kaveri. Tutun tutun tutun tuttu.

Mitenkähän tehotonta se sitten ennen vanhaan olikaan, kun ainakin oman työurani aikana on koko ajan aina vain tehostettu?

M49

Vierailija
159/161 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up ^^

Vierailija
160/161 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Ap ylipainon..onko hiukset harvat`?

Onko akne...onko pukeutuminen tyyliin yliso teepaita/verkkarit

Onko pullonpohjalasit?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän