Miehellä suklaan ruskeita läikkiä hampaissa...
Lisäksi alahampaissa on myös tummanruskeaa ja harmaata ja kulumaa etuhampaissa.
Olen aika pitkään yrittänyt saada miehen käymään hammaslääkärissä ja hammashygienistillä.
Lukuisia kertoja olen myös muistuttanut kuinka hampaide pesu on tärkeätä.
Mies ei mene hoidattamaan hampaitaan, vaikka kuinka yritän. Hänellä on ikävimmän näköiset laikut hampaissaan ja kulumaa, mitä olen nähnyt. Töissä oli joskus henkilö, jonka hampaista kollegat puhuivat selän takana. Lopulta mies hoiti asian kuntoon.
Mies ei ymmärrä kuinka tämä asia voi olla niin tärkeä. Pitää minua pinnallisena. Minusta narkkareilla on kaltaisensa suuhun lahoavat läikkähampaat.
Voiko puoliso vaatia hoitamaan hampaat siistiin kuntoon? Vai pitääkö kestää.
Hänellä oli tavatessamme kynnet, joita näkee lähinnä pultsareilla. Olin joskus kaupan kassalla töissä ja sen pohjalta arvioin. Varpaankynnetkin olivat todella pitkät. Sanoin hänelle näistäkin, ettävaikuisen tulisi ne siistiä. En mielestäni vaadi liikoja.
Miuten mies on kunnollinen, mutta nämä asiat vaivaa minua.
Onko kellään vastaavaa kokemusta? Miten selvisitte'siitä?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamalan pinnallista :(
Ei minusta. Kuuluu perushygieniaan ettei ole tummia ruskeita laikkuja hampaissa.
Voisitko kertoa tuon hammaslääkärilleni? Hän väittää itsepintaisesti, että minulla on suussani vaaraton bakteeri, joka aiheuttaa värjäytymiä eikä sille voi mitään.
Värjäymät kuuluu joillakin asiaan, ja niistä pääsee helposti eroon suuhygienistillä. Mukaan voi saada hiovaa tahnaakin.
Itsellä ne loppui kolmenkympin jälkeen.
Ei pääse. Suuhygienistini sanoi että ei pysty poistamaan niitä koska ovat syvällä hammasluussa. Ainoastaan pinnalliset voi poistaa.
Muovikuorilla ne varmaan saa piiloon?
Se onkin sitten jo ihan eri juttu kuin hampaan puhdistaminen.
Miten olette hoitaneet hampaistanne pois tällaiset tummat kohdat?
Hammaslääkärini sanoi että pers ereiän nuoleminen pitää lopettaa koska se tuhoaa hampaani. Minulla on myös ruskeita läikkiä hampaissa.
Vierailija wrote:
Onko lutkuttanut kakkosreikää? Siitä voi jäädä ruskeita läikkiä hampaisiin.
Kiitos tästä mielikuvasta!😂😂😂
Voi hyvä luoja, kun ihmiset ovat menneet ulkonäkökeskeisiksi ja muita määräileviksi idiooteiksi. Hygienia on tottakai kaiken a ja o, mutta hampaiden värillä ei kyllä oo mitään tekemistä hygienian kanssa. Nykyajan ihmiset ovat kaikesta päätellen todella lyhytnäköisiä ja kapeakatseisia; ihmisillä on historia, paheita, sairauksia yms. mitkä vaikuttaa esimerkiksi hampaiden väriin.
Muovikuorilla ne varmaan saa piiloon?