KÄynnistysvinkkejä 40+1 viikoilla olevalle? Ei enää sss eikä risiiniöljyä. Mitä muuta?
Kommentit (15)
Ja sit imuri vielä kätee ja ahertamaan. :)
Tietysti on tuskaista näin kuumalla ilmalla, mutta kärsivällisyyttä tarvitaan.
Mä tiedän muutaman kaverin ketkä tehneet kaikkensa että syntyis kun mennyt yli, mutta ei niin ei.. sit kun ns. olleet et ei sitten et silloin viimeistään niin yks kaks synnytys käynnistynyt..
Mulla tepsi tulinen chili lihapata.
että ne antavat vaikutelman lapsen syntymästä tiettyyn päivään mennessä. Yliaikaisuus on kutenkin hyvin tavallista erityisesti ensisynnyttäjällä. Jos et tietäisi päiviä olevan juuri 40+1, olo ei olisi ollenkaan niin tuskainen ;)( Vaikka sympatiaa löytyykin näillä helteillä!)
Parhaan tuloksen moni on saanut unohtamalla koko asian, tekemällä muita juttuja. Lakkaa odottamasta ja tarkkailemasta jatkuvasti. Vauvat ovat siitä omituisia, että monesti haluavat yllättää.
Ei vaan sauna auttaa vasta siinä tapauksessa, että omat supistukset on jo alkaneet, niin eivät sitten lopahda.
Mulla ei ole tuskainen olo ollenkaan näillä helteillä, mitä nyt sisällä hellan edessä mutta muuten otan aurinkoa pikkaisen ja nautin luonnon helmasta.
Ja tiedän kyllä, että aikaa on vielä kaksi viikkoa, ettei kannattaisi hätäillä. No sen takia juuri en ota mitään suolenpuhdistajaa tai muuta rankkaa käynnistystä vaan haluan kokeilla noita vaarattomimpia niksejä kun kerran tässä tilassa ollaan. Syntykööt sitten vasta vaikka kahden viikon kuluttua niin voin sanoa: " kokeilin noita, mutta ihan tehottomia oli=)"
Eli en hätäile, kuhan aikaani kulutan testailemalla toisten " hyväksi huomattuja" konsteja, joihin itsekin suhtaudun skeptisesti!
Eli normaaliaaikainen vauva syntyy viikolla 38-42
Ja vasta sitten aletaan odottamaan yliaikaista vauvaa =DDDDD
Mutta vyöhyketerapia ja homeopatia auttaisivat jos viitsit etsiä jostain lähistöltä jonkun joka hallitsee molemmat....
leivoin ja siivosin koko päivän, ja unohdin syödä kunnolla koko päivänä (join kyl vettä vähän väliä). Lapsivedet meni illalla ja vauva syntyi aamuyöstä. Eli pikkuinen paasto ehkä auttoi asiaa, tai sitten oli vain just se aika kun vauva päätti syntyä ;)
terv. kolme lasta reilusti yli la:n synnyttänyt (rv41+6, rv41+4, rv42+1), joista kolmas piti käynnistää, kun ei vaan alkanut itse tulemaan...
otin siis aamulla max annoksen ja kun vatsa rupes toimii niin alko supparit jotka tosin loppuivat seuraavana yönä. rv 40+2 otin taas ja taas alkoi supistelemaan ja vauva syntyi sitten 40+3
eivätkä mitkään keinot auttaneet noilla yliaikaviikoilla.
Eli en osaa kuin toivottaa pitkää pinnaa... Mulla ei ainakaan tullut edes ennakoivia supistuksia, en tiedä kauanko olisi kestänyt ilman noita käynnistystiputuksia.
Sairaalassa sanoivat, että käynnitysaineessa on sitä samaa tavaraa kuin spermassa, eli seksi on ainoa, jota mun mielestä kannattaa kokeilla. Unohda lattianpesut, minä pyöräilin vielä sairaalaankin synnyttämään.
ja anna hautua 15 min. Siivilöi lehdet ja irtai aines pois ja keitä nestettä 5 min. Nauti sokeroituna joko kuumana tai kylmänä. Vanhan kansan mukaan tämän pitäisi " pehmentää paikkoja" ja saada synnytyksen käynnistymään.
Tai suunnittele huomiseksi oikein juhlaillallinen ja osta sika kalliit lihat yms. Toi käynnistää synyytyksen ihan varmasti =)