Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vegaani/kasvissyöjä: kuinka ehdoton olet ruokavaliostasi?

Vierailija
25.12.2019 |

Tuli mieleen tuosta mainoksesta, jossa kasvissyöjäpoika menee tyttöystävänsä kotiin viettämään joulua. Oletteko te vegaanit/kasvissyöjät niin tiukkoja ruokavaliostanne, ettette voi syödä edes kohteliaisuuden vuoksi missään tilanteessa pientä palaa lihaa? Entä jos muuta ruokaa ei olisi?

Kommentit (127)

Vierailija
1/127 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö missään tilanteessa lihaa enkä kalaa. Kananmunaa "hätätilanteessa" syön, samoin maitotuotteita, tosin sen jälkeen yskin pitkään limaa keuhkoistani eikä se ole kenellekään mukavaa.

Vierailija
2/127 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pescovegeraristi noin 98%:sti. Syön hyvin satunnaisesti myös riistaa.

Olen sen verran tarkka, etten ota tehotuotettua eläintä lautaselleni, tai edes valmista muille. Edes appiukon mieliksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/127 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vegaani ja täysin ehdoton.

Vierailija
4/127 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö punaista lihaa terveyssyistä ja olen siitä täysin ehdoton.

Vierailija
5/127 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se on helppoa, kun syön kaikkea paitsi punaista lihaa ja kanaakin äärimmäisen harvoin. Kalaa kyllä säännöllisesti mut kaikki muu on kasvipohjaista. Mut en ole asiassa absolutisti, syön esim. kinkkua jouluna. Ja kaveriporukalla liikenteessä ollessa jos kaikki haluaa hampurilaiselle, niin kyllä tilaan kunnon hampparin naudanpihvillä. Mut mäkkäri/hese/yms pikaroskapsskaan en suostu. Eli käytännössä olen kasvissyöjä suurimmaksi osaksi vain kotona/arkena.

Vierailija
6/127 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lakto-ovo-vege, raja menee siinä että voin syödä liivatteella hyydytettyä juustokakkua tms, mutta muuten en ota lihaa tai kalaa lautaselle edes näön vuoksi.

Vierailija
7/127 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole edes kasvissyöjä vaan vegaanipainotteinen sekasyöjä. Rajoitan lihansyöntiä todella reippaasti (syön kerran kk) ja määritän itse, minkä verran ja minkälaista lihaa syön. En voi alkaa taipua joka sekasyöjän tahtoon, koska muutenhan söisin lihaa joka toinen päivä enkä pääsisi tavoitteisiini.  

Vierailija
8/127 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan edes kutsu itseäni kasvissyöjäksi, vaikka olen syönyt lihaa viimeisten 10+ vuoden aikana yhden kerran. Mutta jotenkin koko kasvissyöjän nimitys on minulle hämärä, enkä halua kutsua itseäni sellaiseksi koska en esim. tiedä syönkö lihaa huomenna. Ajatuksen tasolla voisin syödäkin, jos vaikkapa mitään muuta ei olisi saatavilla tai tilanne muuten niin vaatisi. 

Olen nähnyt tilanteita, missä liharuokaa on heitetty pois ja kasvissyöjälle on haettu autolla useamman kymmenen kilometrin päästä uutta ruokaa. Sitten ollaan ylpeitä omasta periaatteellisuudesta. Itse rehellisesti sanottuna halveksin sellaista ehdottomuutta.

(Toki ymmärrän jos ei vatsa kestä. Itselläni ei sitä ongelmaa ole tuon yhden liha-aterian perusteella ollut).

Vierailija
9/127 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ruokavalio on nimeltään "syön mitä huvittaa". Toistaiseksi ei ole huvittanut syödä lihaa. En käy kylässä missä pitäisi syödä, joten ruokavalioni ei ole varmaan ongelma kenellekään.

Vierailija
10/127 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vegaani.

Lihaa en syö missään tapauksessa, enkä kalaa tms.

Maitotaloustuotteita/kananmunaa sisältävää ruokaa hätätapauksessa saatan syödä, esim oltiin ulkomailla matkalla ja erään pitkän päivän jälkeen eksyttiin pieneen kylään missä ruokapaikassa sain kyllä kasvisruokaa mutta oli käytetty maitotaloustuotteita ja kananmunaa, se menetteli.

Sain joululahjaksi konvehteja joissa maitoa, annoin ne muille. En syö itse.

Vierailija
11/127 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään syödä. Ajatuskin puistattaa 🤢🤮

Vierailija
12/127 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ehdoton kyläillessäni, mutta yleensä tarjottavista ruuista saa vatsan täyteen ilman lihan ottamistakin. Kotona syön vegaanisesti, mutta en halua vaikeuttaa muiden elämää valinnallani, joten otan aina jonkun verran omia eväitä mukaan ja muuten syön sitten sitä, minkä sopivaksi koen eli kyläillessä voin käyttää maitotuotteita ja kalaakin joskus syön.

Vierailija
13/127 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä saisi vastata tähän, kun en varsinaisesti nimitä itseäni kasvissyöjäksi, vaan olen vain lihan välttäjä. Kuten edellä joku kirjoitti, yleensä pöydästä löytyy kyllä riittävästi syötävää, vaikka lihaa ei ottaisikaan. Mutta en kuole, vaikka joutuisin maistamaan lihaa.

Vierailija
14/127 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvissyöjä, arkiruoka vegaania, mutta joissain yhteyksissa munaa ja maitotuotteita.

Lihaa, lintuja, mereneläviä jne. tapettuja eläimiä en söisi missään tilanteessa. Mielestäni se on niin kuvottavaa. En kuitenkaan moralisoi tms. kun toiset syövät.

Vierailija
15/127 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vegaani ja missään tilanteessa en lihaa/kalaa/kanaa syö. Jos olen esim ulkomailla tai kännissä nälkäisenä pizzeriassa ja ruuassa sattuu olemaan juustoa tai taikinassa kananmunaa tmv. siitä huolimatta että olen pyytänyt ilman, syön ruuan koska ruokahävikin välttäminen tässä tapauksessa tärkeempää. En kuitenkaan ikinä tietoisesti hanki tai syö mitään epävegaanista.

Liivatetta en syö edes karkeissa ja karmiini ei kiinnosta

Vierailija
16/127 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli eläinten nahasta valmistetut tuotteet kuten kengät, takit ja lompakot eivät kelpaa? Jos elintarvikkeen valmistuksessa on käytetty eläinliivate, on se saastunut eli ei täytä niitä ikiomia halal/kosher - määräyksiä?

Vierailija
17/127 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotioloissa olen vegaani. Kyläillessä syön maitotuotteita ja kananmunaa sisältäviä ruokia tai kalaa jos minulle sopivaa ruokaa ei ole tarjolla. En halua loukata esim. lähes yhdeksänkymppistä mummoani kieltäytymällä tarjoiluista, joten hänen luonaan syön vaikka pannukakun jossa on maitoa ja voita. Mummo ei ymmärrä kasvimaitojen yms. päälle mitään enkä sellaista voi odottaa. Punaista lihaa en kyllä kykene nielaisemaan millään.

Vierailija
18/127 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maistuuko tupakka ja alkoholijuomat?

Vierailija
19/127 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käytännössä kala-kasvissyöjä, joskin kalaa syön melko harvoin(itse en osta juuri koskaan). Töissä maistelen lihaa sisältäviä ruokia koska teen ruokaa työkseni, kyläpaikoissa syön kalaa mutta en kanaa tai lihaa.

Vierailija
20/127 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin uskovaisten lahko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli eläinten nahasta valmistetut tuotteet kuten kengät, takit ja lompakot eivät kelpaa? Jos elintarvikkeen valmistuksessa on käytetty eläinliivate, on se saastunut eli ei täytä niitä ikiomia halal/kosher - määräyksiä?

Ahdistaako vegaanit?

Onhan se aika provosoivaa, kun joku ei halua syödä tapettuja eläimiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi