Tunnen itseni surulliseksi: olin menossa lasten, jotka asuvat isällään, luo, niin siellä olikin lapsella kaveri ja hirveä hulabaloo päällä :(
Eilisen vietin perheen parissa myös ja illalla oli puhetta, että ainakin yritän tänäänkin mennä. Lapset ovat isällään siksi, etten oikeastaan jaksanut seuraavanlaisia tilanteita, joita tässäkin kerron.
En soittanut ennen lähtöäni, vaan ajattelin, että yllätän perheen iloisesti menemällä jo ihan aamupäivästä ja olin siellä noin tunti sitten. Niin eikös siellä tytön kaveri riehu sotkun keskellä, mies on unessa ja isoveli ilmeisesti nukkui tai oli ainakin huoneessaan koska eihän kukaan täysipäinen kestä siskon huonoja tapoja (ei siis huomioi muita kuin itsensä, ja vässykkä-isä hyväksyy tämän.)
Kysyin, että miksi täällä on vieraita ja kun en saanut kunnon vastausta, käännyin kannoillani ja sanoin, että sitten minä lähden. Olisin halunnut soittaa pianoa ja tutkia lasten kanssa yhdessä heidän eilen saamiaan lahjoja, jutella lasten ja lasten isän kanssa ja syödä jotain (toin ruokaa mukanani).
Mutta ei.
Mies ehdotti, että tytöt menisivät tytön kaverille. Kuinkahan moni muu huusholli on niin hullu, että kaipaa lapsen kaveria joulupäivänä kotiinsa heilumaan? Ymmärrän, jos mies olisi vaikka pistänyt viestiä, että täällä onkin lapsen kaveri, koska siitä on ennenkin puhuttu, että jos minä vietän siellä aikaa lasten kanssa, en halua kavereita sinne.
Että sellaista taas tänä jouluna.
Kommentit (874)
Vierailija kirjoitti:
Kerro miksi ihmeessä sun exän pitäisi saada sut tuntemaan olosi tärkeäksi ja tervetulleeksi?? Miksi? Mullakin on ex-mies eikä me edes vierailla toistemme kodeissa. Asiallisesti selvitään silti kohtaamisista. Aikuisia kun ollaan.
Häh? Miksi ei pitäisi? Kerro sä ensin se. Mä ainakin välitän ihmisistä, joita tapaan. Jos en välittäisi lasten isästä, en puhuisi sille mitään. Miksi puhuisin? En tapaa pitää ystäväpiirissäni ääliöitä. Mies välittää minusta lastensa vanhempana, SIKSI.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä opettaisit ex-miehelle käytöstapoja? 😄 Ei sellaista tehdä edes parisuhteessa! Lapsia kasvatetaan. Ei aikuisia. Parisuhteeseen valitaan ihmisiä joiden käytös miellyttää.
Ööö no mä en valinnut, koska mun äitini käyttäytyi minua kohtaan hirveällä tavalla ja halveksi minua ja opetti, että se on välittämistä. Ihmiselle, jota rakastaa saa sanoa pahasti ja rumasti, loukata, koska on kuulemma pakko sanoa toisen vioista tälle.
Sen takia en voinut valita ihmistä, josta pidän enemmän, koska luulin, ettei minusta voi pitää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kerro miksi ihmeessä sun exän pitäisi saada sut tuntemaan olosi tärkeäksi ja tervetulleeksi?? Miksi? Mullakin on ex-mies eikä me edes vierailla toistemme kodeissa. Asiallisesti selvitään silti kohtaamisista. Aikuisia kun ollaan.
Ehkä kannattaisi vierailla, käyttäytyä kuin aikuinen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä opettaisit ex-miehelle käytöstapoja? 😄 Ei sellaista tehdä edes parisuhteessa! Lapsia kasvatetaan. Ei aikuisia. Parisuhteeseen valitaan ihmisiä joiden käytös miellyttää.
Ja siis totta kai kelle tahansa voi opettaa käytöstapoja! Jos osaa perustella hyvin, vain tyhmä ei omaksu niitä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ajattelin, että yllätän perheen iloisesti menemällä jo ihan aamupäivästä ja olin siellä noin tunti sitten.
- ei kyllä kuulosta ilahduttamiselta. Olisit halunnut kaiken menevän mielesi mukaan, eli lähinnä halusit ilahduttaa itseäsi.Niin, YLEENSÄ minua on kinuttu sinne ja odptettu ja oltu surullisia, kun en ole totellut.
Nyt en taaskaan totellut, koska en hyväksy sitä, ettei minulle ilmoiteta, että täällä onkin kaveri, vaikka on sovittu, että jos minä olen lasten kanssa, niin kaverit eivät tule. Ihan perhetyöntekijöiden mielipide oli sama.
ApEli sulle pitäis aina ilmoitella kaikesta, jotta voit sitten päättää milloin tulet ja milloin et? Tajua jo että se on lasten koti ja he ovat siellä miten ovat. Kaverit on kylässä jos se talonväelle sopii. Sinä menet sinne sovitusti ja sinä kysyt sopiiko sun tulla. Sinä et ole se joka päätät miten muut kotonaan elävät ja olevat. Sinä et ole maailman napa. Jos menet yllättäen niin sitten sopeudut niihin kavereihin. Sinä se olet menossa muiden kotiin kyläilemään, etkä siten määräile siellä yhtään mistään.
Hyvä Ap👏🏻👏🏻👏🏻
Ihan loistavaa vastata muka itsellensä! Tyyli on justiinsa sama, yhtä hyökkäävä👌🏻Ei ollut, minä katselin laatusarjaa, samalla kun joku *aska tursake leveä*erseisempi kuin MINUN sohvallani ikinä mahtuisi Darcya katsomaan, täällä kirjoitteli. Vähätellen ja matkien tyyliäni sekä saaden sappeni kiehumaan olenansainnut viiniä ja PALJON
ApTapiota sen olla pitää! Ehtaa Tapio-wiinaa, Ap, jawohl!
Viiniä ja Olantsapiinia, Zyprexa ja Diapam yön päälle
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kannattaisi vierailla, käyttäytyä kuin aikuinen.
Ap
Tää ei ollut Ap. Kuten ei muutama muukaan epälooginen kommentti. Minäkö esim. sanoisin olevani manipuloiva? Siten itseään luonnehtiva ihminen on todella säälittävä. Jos pystyy myöntämään olevansa MITÄÄN negatiivista, niin MIKSI ei tee vialleen mitään?
Ei saa olla manipuloiva, se on VÄÄRIN.
Ap
Olet siis itse tyhmä kun et lopultakaan opi vaikka sulle tuhansia viestejä kirjoitettaisiin. Oot uskomaton juntti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyysitkö sinä anteeksi perheeltä että mokasit?
Tytöltä pyysin, tosin hän sanoi, etten satuttanut. Pojalta en, koska hänhän jakoi ajatukseni siitä, ettei tytön kaveri olisi saanut olla paikalla.
Miehelle sanoin, että omista äitini aiheuttamista traumoista johtuen koin, etten ollut tervetullut, kun menin sinne ja siksi suutuin JA että heidän toimintansa ei ole siihen traumaan syynä.
Tosin sanoin EDELLEEN sitä, etten voi hyväksyä miehen tapaa olla NIIN LEPSU vanhempi, ettei tiedä, että heillä on JOULUPÄIVÄNÄ joku vieras lapsi. Tästä puhutaan vielä. Nyt vähän tapojen opetusta lapsille ja valoja päälle!
Ap
Jos miehelle ja lapselle on ok että kaveri on siellä joulupäivänä niin silloin se on ok. Ei sulla oo siihen nokan kopauttamista. Se on miehen koti ja hän päättää. Et sinä. Se tapojen opetus kannattaa ehdottomasti siis aloittaa itsestä. Sinä et määrää muiden kotona heidän tapojaaa, et vaikka olisi joulupäivä. Sinä päätät vain oman huushollisi tavat.
Vierailija kirjoitti:
Olet siis itse tyhmä kun et lopultakaan opi vaikka sulle tuhansia viestejä kirjoitettaisiin. Oot uskomaton juntti.
Perustelut puuttuvat, tai ovat väärään ongelmaan tai tilanteeseen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tytöltä pyysin, tosin hän sanoi, etten satuttanut. Pojalta en, koska hänhän jakoi ajatukseni siitä, ettei tytön kaveri olisi saanut olla paikalla.
Miehelle sanoin, että omista äitini aiheuttamista traumoista johtuen koin, etten ollut tervetullut, kun menin sinne ja siksi suutuin JA että heidän toimintansa ei ole siihen traumaan syynä.
Tosin sanoin EDELLEEN sitä, etten voi hyväksyä miehen tapaa olla NIIN LEPSU vanhempi, ettei tiedä, että heillä on JOULUPÄIVÄNÄ joku vieras lapsi. Tästä puhutaan vielä. Nyt vähän tapojen opetusta lapsille ja valoja päälle!
ApJos miehelle ja lapselle on ok että kaveri on siellä joulupäivänä niin silloin se on ok. Ei sulla oo siihen nokan kopauttamista. Se on miehen koti ja hän päättää. Et sinä. Se tapojen opetus kannattaa ehdottomasti siis aloittaa itsestä. Sinä et määrää muiden kotona heidän tapojaaa, et vaikka olisi joulupäivä. Sinä päätät vain oman huushollisi tavat.
Miksi heille olisi sellainen ok, mikä loukkaa minua? Eivät he halua, että minä koen oloni EI-TERVETULLEEKSI. Ei kukaan, joka välittää toisista kohtele heitä yhtä piittaamattomasti, kuin sinä juuri ohjeistat.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJos miehelle ja lapselle on ok että kaveri on siellä joulupäivänä niin silloin se on ok. Ei sulla oo siihen nokan kopauttamista. Se on miehen koti ja hän päättää. Et sinä. Se tapojen opetus kannattaa ehdottomasti siis aloittaa itsestä. Sinä et määrää muiden kotona heidän tapojaaa, et vaikka olisi joulupäivä. Sinä päätät vain oman huushollisi tavat.
Ja mies ei edes tiennyt asiasta.
Ei ole kasvattanut lasta paremmin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinulta pitäisi pyytää _anteeksi_? Ei siinä ole mitään järkeä. Sinä se siellä kävit toisten kodissa sekoilemassa ja pahoittamassa toisten mielen. Toiset eli siellä omaa elämäänsä omassa kodissaan. Ehkä sinun mielestäsi väärin mutta mitä väliä? Ei se ole sinun kotisi? Saako miehesi tulla sinun kotiisi määräilemään mitä sinä saat siellä tehdä?
Ap taas hämmentää muurahaispesää itse🤣
Eikö käy tarpeeksi kuhina ????
No kuule voin kertoa, että perseessäs käy kuhina. Tämä on mun ketju, missä dissaan heivaamaanI perhettä, jotta ÄLÄ ALA MULLE kuhinoista kettuileen. MINÄ olen AKATEEMISESTI koulutettu ja fiksu IHMINEN jokaon väärin ymmärretty perheensä Keskuudessa. Joku päivä vielä katuvat hekin. Viini on hyvää
Ap
Sulle on perusteltu kilometritolkulla. Jos sinusta on huonoa käytöstä päästää kaveri joulupäivänä kylään niin miljoona kertaa huonompaa käytöstä on määrätä toisten kodista ja tavoista. Tämä on fakta. Se ettet sitä tajua, osoittaa että olet tyhmä. Et narsisti, mielisairas vaan tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Sulle on perusteltu kilometritolkulla. Jos sinusta on huonoa käytöstä päästää kaveri joulupäivänä kylään niin miljoona kertaa huonompaa käytöstä on määrätä toisten kodista ja tavoista. Tämä on fakta. Se ettet sitä tajua, osoittaa että olet tyhmä. Et narsisti, mielisairas vaan tyhmä.
Ei se ole mitään määräilyä, että on mielipiteitä ja sanoo ne ääneen. Eihän perhe muuten voisi tietää, millä lailla olla toimimatta loukkaavasti. Vaikka kyseessä onkin äitini aiheuttama trauma, joka ei ole kenenkään perheessä syy. Ja josta en ollut tietoinen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Akateemiset ihmiset eivät ole yleensä tyhmiä
Ap
Minulla oli hyvä päivä tänään, miksei kukaan voi olla puolestani onnellinen nyt?
Ap
Pahinta on nyt se, että tyttö oli yöllä laittanut itkuisen anteeksipyynnön, vaikka ei ole syypää tapahtuneeseen. Voisin vaikka kuristaa lasten isän, ettei välitä mistään tuon enempää. Jos mies vaatisi lasta kysymään luvan, ennen kuin heille tulee kavereita, tilanne ei olisi kaatunut lapsen niskaan ja vastuulle syyllistyä.
Ap
Sinä loukkasit. On surullista että pikkutyttösi viestittää yöllä ja pyytää anteeksi. Se osoittaa että pahoitit hänen mielensä. Mieti sitä, älä itseäsi.
Jokainen toimii väärin kasvatuksen, olosuhteiden, synnynnäisten heikkouksien, traumojen jne. takia. Et ole spesiaali! Ei muutkaan pahuuttaan loukkaa. Miksi et ymmärrä toisten kokemuksia ja niiden yhteyttä käytökseen, vain omaasi?
Lasten isä on siis aivan saatanan homø vellihousu. Nyt syyllisyys lankesi lapselle, vaikka se ei hänelle kuulu yhtään.
Ap
Ap taas hämmentää muurahaispesää itse🤣
Eikö käy tarpeeksi kuhina ????