Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yrittäjänä tunnistan kyllä alaisistani ne, jotka "kikkailevat pitkät vapaat"

Vierailija
25.12.2019 |

Kertoo toki sitten sitoutumisesta jotain. Tarkoitus on alkavana vuonna tarkistaa palkkoja, toki kikkailutkin ovat silloin muistissa, kun yksilöitä arvioidaan.

Perjantaina ja uuden vuoden alla yrityksellämme on isoja toimituksia, mutta konvehdinpureskelijat eivät jostain syystä nyt ehdi osallistua.

Kommentit (159)

Vierailija
1/159 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen kikkailua se on jos pyytää ja saa lomapäivät joulunpyhien ympärille? Minä en ainakaan ole töissä missään nyrkkipajassa jossa olisi oikeasti merkityksellistä milloin lomani pidän.

Vierailija
2/159 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitoutunut itse olet työntekijöihisi ja miten tämä näkyy elämässäsi? Meneekö työntekijäsi kaiken muun edelle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/159 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös pulaa tekijöistä vuoden viimeiset päivät vaikka ovat yritykselle tärkeitä. Monella 12 tunnin työpäivä kun jotkut eivät osallistu...

Vierailija
4/159 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lasketaan teillä kikkailuksi? Minä pidän osan kesälomalta vasta loppuvuodesta, onko se kikkailua? Olen kuitenkin töissä silloin kun muut lomailevat kesällä ja hoidan omani lisäksi muiden hommia.

Sitoutuminen työntekijään taitaa olla teillä tuntematon käsite. Älä turhaan ihmettele miksi parhaat lähtevät heti kun saavat muualta töitä...

Vierailija
5/159 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne isot toimitukset olisi kannattanut suunnitella niin, että olisivat valmiina ilman pyhätöitä? Joko aloittaa vähän aikaisemmin tai sopia toimituspäivä myöhemmäksi?

(T. Ison firman tuotantojohtaja, palkkatyössä, mutta tämmöisiä asioita paljon sua isommassa skaalassa jatkuvasti miettivä).

Vierailija
6/159 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä myös pulaa tekijöistä vuoden viimeiset päivät vaikka ovat yritykselle tärkeitä. Monella 12 tunnin työpäivä kun jotkut eivät osallistu...

Yrityksenne ei ole työntekijöiden elämän keskipiste.

Vierailija
7/159 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin se on työnantaja joka esimerkiksi lomapäivät hyväksyy. Mikään ei pakota antamaan lomia juuri joulun tienoille. Jos kyseessä saitsukoneet niin asia erikseen. 

Vierailija
8/159 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin toivonut ensi maanantain vapaaksi kun on tärkeä meno, mutta en saanut kun meilläkin on iso joukko kikkailijoita kahden viikon lomalla.

Vierailija
9/159 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrityksenne ei ole työntekijöiden elämän keskipiste.

Saattaa asuntolainanlyhennyspäivinä olla.

Vierailija
10/159 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä joulunaika pyritään rauhoittamaan kaikille, mutta kieltämättä ne tapasaikuttajat jäävät vaille palkankorotuksia, kun henkilökohtaisia suorituksia mitataan. Pitkät vapaat joulunaikaan ei ole sitoutumattomuutta, mutta kahdesti kuukaudessa torstaina sairastuvat alle 10v lapset kertovat jotain työntekijän perheestä.

Vierailija
11/159 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen kikkailua se on jos pyytää ja saa lomapäivät joulunpyhien ympärille? Minä en ainakaan ole töissä missään nyrkkipajassa jossa olisi oikeasti merkityksellistä milloin lomani pidän.

Eli olet firmallesi täysin turha työntekijä jonka voi korvata koska tahansa toisella. Mieti sitä. 

Vierailija
12/159 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vika on tahossa, joka lomat myöntää. Pyhäpäiviö enempäähän niitä lomia ei ole pakko antaa, jos oikein kiire töissä on. Meillä on käytännössä koko firma ”kikkaillut” pitkät lomat ja kaikki pari viikkoa lomalla. Tähän meillä kyllä osattiin jo syyskuussa varautua. Kertoo jotakin sinun firman johtamistaidoista, jos joulu ja pitkät lomat tuli yllätyksenä.

Vierailija
13/159 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma työnantajani kehotti pitämään nyt pitkät vapaat ja tulemaan tammikuussa uusin voimin töihin. Laittoi vielä perään viestiä, että muistakaa rentoutua ja herkutella. Näin paljon on eroa työnantajissa ja esimiehissä.

Vierailija
14/159 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet firmallesi täysin turha työntekijä jonka voi korvata koska tahansa toisella. Mieti sitä. 

No en mä nyt täysin turha ole mutta mitä väliä sillä että minut voidaan korvata koska tahansa? Ei työ merkitse sillä tavalla mitään. Olen töissä sairaalassa.

Vierailija
15/159 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei taida olla mitään hajua esimerkiksi projektityöstä? Kyllä minkäkin olen pari viikkoa lomalla eikä se mikään suuri ongelma firmalle ole. Ammattitaitoisesti johdetussa firmassa nämä lomatkin otetaan huomioon...

Vierailija
16/159 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla kikkailijat eivät saaneet luvan kanssa täyttä vapaaputkea, niin kuinka ollakaan oli maanantaina sairastumisia. Ja työnantaja maksaa.

Vierailija
17/159 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, voisitko nyt tarkentaa mitä sinä tarkoitat tuolla kikkailulla?

Vierailija
18/159 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodenvaihteen tilaukset eivät varmasti tule yllätyksenä. Missä yrittäjän valmistautuminen?

Vierailija
19/159 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän työpaikalla kikkailijat eivät saaneet luvan kanssa täyttä vapaaputkea, niin kuinka ollakaan oli maanantaina sairastumisia. Ja työnantaja maksaa.

Meillä sairauslomalappu pitää hakea omalla kustannuksella, sitä ei saa työterveydestä. Ja pitää olla lääkärintodistus työkyvyttömyydestä, mikään sairaanhoitajalta saatu lappu ei kelpaa. Vähentää mukavasti maanantaisairastelua, koska päivystyksessä jonottaminen on tylsää ja yksityislääkäri maksaa yli 50 e.

Vierailija
20/159 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori ap, mutta nyt aikas paljon kuulostaa siltä että teillä on siellä joko johtamis- tai motivoimisongelmia.