Meneekö se 70 euron jouluapu kokonaisuudessaan lapselle/lapsille vai saavatko vanhemmat myös siitä osansa?
Tällaista mietin tänään köyhänä sinkkumiehenä. Eipä tullut jouluapua ja jääkaapissa on ainoastaan valo ja yksi valmismaksalaatikko punaisella lapulla.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy diakonilta hakemassa apua. Sieltä minäkin sain maksusitoumuksen kauppaan, kun oli tiukkaa.
Siellä missä asun apua saa hakea vain kerran 6 kk/ssa. Apu on ollut itselleni näin luokkaa 5e/kk ja se on mennyt yleensä kokonaisuudessaan ensimmäisen kuukauden aikana.
Älä puhu p.skaa. T. Köyhä ja koditon
Miten todistan asian sinulle? Tämä on tilanne siellä missä asun ja mihin seurakuntaan minut ohjataan hakemaan apua. Jos sinun asuinalueellasi asia on toisin miksi luulet että asia on kaikkialla samoin?
Joopa joo, ja mitään muuta apua ei ole kuin yksi seurakunta? Hohhoijaa. On ruokajono, diakonissalaitos, Helluntaiseurakunnan ruoan jako, täydentävä toimeentulotuki jne. Enkä edes asu isolla paikkakunnalla. Itse et ole ottanut selvää asioista.
Olen hakenut pari kertaa harkinnanvaraista mutta sitä ei ole minulle myönnetty. Ruokajonot ovat itselleni liian kaukana. Niihin en valitettavasti pääse. En jaksa näistä asioista enempää avautua kun nämä vi###aa minua muutenkin suunnattomasti ja etenkin jos vielä joutuu selittämään kieltäviä päätöksiään ulkopuolisille. Aina ajatellaan, että jos itse tai kaveri jotain saa niin sama toteutuu kaikkien kohdalla. Joskus se selkäranka katkeaa kaikilla.
ap
Kyllä ymmärrän sinua. Olen tuo yh, joka edellä kirjoitti. Täydentävää toimeentulotulea yritin minäkin, mutta ei joulua varten saa mitään, vaikka opintovelan korot ja lyhennys viekin kaikki rahat. Myöskään Hopesta ei saanut apua. Ymmärrän myös hyvin, että saattaa vain entisestään masentaa mennä leipäjonoon seisomaan jouluna, varsinkin, jos se jossain aivan kaupungin toisella puolella.
Rahaa jää noin vähän etkä muka saa täydentävää tt-tukea? Joku tässä mättää.