Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuorojen vierailut sairaalan vuodeosastolla kiellettiin.

Vierailija
24.12.2019 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/834abe2e-6203-48de-be7b-9079f96c85bf
Tällaisten uutisten jälkeen en tiedä onko Joulussa enää mitään järkeä. Ateistit pyrkivät pilaamaan kaiken kauniin perinteikkään.

Kommentit (161)

Vierailija
121/161 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tännepä tuli kiihkeästi uskontoja puolustavaa porukkaa. Miten tosiaan teille sopisivat nuo is la mi n juhlat, joita alettaisiin juhlia sitten sairaaloissa? Nekin ilmeisesti sitten ihan ookoo

Minä olen uskovainen, kannatan uskonvapautta. Is-lami-laiset saavat minun puolestani juhlia tavallaan ja kristityt tavallaan. Tärkeintä on, ettei ketään pakoteta mihinkään. Pakosta ei synny mitään hyvää.

Vierailija
122/161 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumalankieltäjät ovat saastaisia otuksia, niitä ei pitäisi hoitaa sairaalassa, vaan kipata suoraan tunkiolle.

''Näytä minulle usko ilman tekoja niin minä teoistani näytän sinulle uskon.''

Uskovaisen perheen ateistina lapsena olen ollut järkyttynyt siitä, kuinka vihaa uskovaiset nykyään tihkuvat - sanansa ja tekonsa ovat täysin ristiriidassa mahtikäskyn kanssa. Voivatko he todella olla silloin uskossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/161 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää menee nyt ohi aiheesta, mutta 90-luvun lopussa, kun sain lapseni, oli ainakin täkäläisessä sairaalassa tapana, että synnytysvuodeosastolla vieraili valokuvaaja, jonka lapsesta ottamia kuvia sai tilata kotiin. Itse ihmettelin, kun ko. kuvaaja lampsi sisään potilashuoneeseen koputtamatta ja muutenkin epäkohteliaasti. Sitten oli vielä loukkaantuneen oloinen, jos ei halunnut lastaan valokuvattavan. Nynnynä ihmisenä yritin olla kohtelias, mutta mietin, että en itse kyllä tunkeilisi toisten huoneisiin koputtamatta ja itsestäänselvästi olettaen, että joka iikan on kuviani ostettava.

Vierailija
124/161 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis haloo! Oletteko todella noin pikkusieluisia?!

Kuoro laulaa jonkun 3 laulua ja max vartin verran. Jutusta kävi lisäksi ilmi että ovat ainoa kuoro joka käy.

Jos noin vähästä pahennutte, nii miten ihmeessä edes pystytte elämään?

Ihan hölmöä touhua - ateisti voisi pistää joululaulujen aikana vaikka kuulokkeet korviin ja kuunnella sitä mölinämusiikkia, mitä muulloinkin kuuntelee.

Tapaus käsiteltu.

Vierailija
125/161 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa jo kolmasosa ei kuulu kirkkoon. Melko iso vähemmistö siis. 

Vierailija
126/161 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumalankieltäjät ovat saastaisia otuksia, niitä ei pitäisi hoitaa sairaalassa, vaan kipata suoraan tunkiolle.

Tässä kommentissa kiteytyy hyvin uskovaisten hyväsydämisyys ja suvaisevaisuus 😂

Vierailija
127/161 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulsumaalit ei kestä, ateistit vaativat niiden puolesta

Vierailija
128/161 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuoro laulaa jonkun 3 laulua ja max vartin verran. Jutusta kävi lisäksi ilmi että ovat ainoa kuoro joka käy.

Ihan hölmöä touhua - ateisti voisi pistää joululaulujen aikana vaikka kuulokkeet korviin ja kuunnella sitä mölinämusiikkia, mitä muulloinkin kuuntelee.

Tapaus käsiteltu.

Ihan hölmöä touhua - hihhuli voisi pistää kuulokkeet korviin ja kuunnella sitä mölinämusiikkia, mitä muulloinkin kuuntelee.

Tapaus käsiteltu.

Vierailija
129/161 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se kirkkoon kuuluminen tai kuulumattomuus liittyy joululaulujen kuuntelemiseen?

Vierailija
130/161 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit uskoa Jumalaan vaikka et kuulu kirkkoon.

Moni nuorena aikuisena kirkosta eronnut ikääntyessä haluaa liittyä takaisin kirkkoon

Vierailija
131/161 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina jauhetaan siitä, kuinka suuri osa ei kuulu kirkkoon. Osa kirkosta eronneita ovat myös uskovaista väkeä, joille nykykirkko on liian liberaali.

Vierailija
132/161 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kysyä onko teillä kaikilla kokemusta siitä minkälaista on maata sairaala sängyssä viikosta toiseen?

Olen joutunut olemaan sairaalassa päivittäin useiden kuukausien ajan vanhempana lapsen vierellä sekä juurikin tällä hetkellä potilaana itse sängyssä maaten.

Niinkuin joku tuolla jo kommentoi että jos olet joutunut tuijottelemaan samoja seiniä jo useamman viikon niin ettet ole voinut/saanut nousta sängystä ylös, pienikin muutos ja tapahtuma piristää/auttaa aikaa kulumaan nopeampaa.

Täällä osastolla kävi viulun soittaja nyt ennen joulua ja soitteli tosiaan vain muutaman kappaleen tuolla yhteisissä tiloissa. En päässyt katsomaan heitä, sillä hoitajilla ei ollut aikaa kärrätä minua sinne, mutta soitto kuului onneksi huoneeseeni. Olin siitä hyvin iloinen. Huoneessani oli korvatulpat, joten jos en olisi halunut kuunnella, olisin voinut laitaa ne korviini.

Miksi poilaita ei saisi yrittää ilahduttaa näin joulun aikaan tai muulloinkaan?

Vierailija
133/161 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulin juuri kotiin joulukirkosta. Kävi kyllä mielessä millaista se on sitten kun on vanhainkodissa vuosikausia eikä koskaan pääse kirkkoon (paitsi arkussa omissa hautajaisissa).Ja jumalanpalvelus pitäisi kuunnella kuulokkeiden avulla. Mitenkähän usein pappi käy vai tullaanko hänen vierailut kieltämään? Sopivasti kolehti kerättiin vanhainkodeissa tehtävän työn hyväksi. 5 euroa annoin.

Toivottavasti ei jouduta vanhainkotiin. Vaikka toisaalta, ehkä ne filippiiniläiset hoitsut ei olekaan niin nipoja vaan antavan joululaulujen ja virsien raikua. Tunkevat ateistien korviin korvatulpat siksi aikaa.

Filippiiniläiset ja somalitaustaiset hoitsut järjestää teille taukkojumppaa ja opettaa ihan uudet laulut ja rukoukset. Kuinka kivaa ja ihanan virkistävää vaihtelua! Tulpat korviin sitten, jos ei huvita osallistua, eikös vain.

En tajunnut. Filippiiniläiset ovat katolisia eli kristittyjä. Mielellään opettelisin heidän rukouksiaan, kivaa vaihtelua. Taukojumppa myös mukavaa.

Et tajunnut? Niin kuin mitä kohtaa? Katolilaisuus poikkeaa luterilaisuudesta kaikkine pyhimyksineen ja ristinmerkkeineen ja käsieleineen, mutta hyvä kun kelpaa. Se on sitten kevyempää jumppaa niille, joille lattialla kumartelu tekee tiukkaa. Harmi vaan, että kristittyt eivät saisi palvoa muita jumalia, kuin omaansa. Toisaalta eipä kymmenen käskyn ja muiden keskeisten kristilliset arvojen noudattaminen tunnu olevan heille kovin tärkeää muutenkaan.

Vierailija
134/161 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalliossa alle puolet kuuluu kirkkoon. Kirkkoon kuuluvista vain murto-osa uskoo jumalaan.

Vierailija
135/161 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina jauhetaan siitä, kuinka suuri osa ei kuulu kirkkoon. Osa kirkosta eronneita ovat myös uskovaista väkeä, joille nykykirkko on liian liberaali.

Kuitenkin todennäköisesti isoin osa on ateisteja. Vaikka heitä olisikin vain esim. 20 prosenttia kirkkoon kuulumattomista, ei sekään ole ihan mikään pikkuinen vähemmistö, vrt. suomenruotsalaisia on väestöstä 5%. 

Vierailija
136/161 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapaus käsiteltu.

Ihan hölmöä touhua - hihhuli voisi pistää kuulokkeet korviin ja kuunnella sitä mölinämusiikkia, mitä muulloinkin kuuntelee.

Tapaus käsiteltu.

Uskovaiset ne tässäkin tapauksessa ovat hihhuleita. Kuulokkeista voi kuunnella rauhassa satuja ja muuta uskonnollista materiaalia. Asia on tosiaan onnistuneesti käsitelty kieltämällä kuorovierailut ja kaikkien altistaminen häiritsevälle veisuulle.

Vierailija
137/161 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmän olisin huolissani pöpöjen määrästä kun iso joukko ihmisiä tulee tartuttamaan ja levittämään niitä ympäri osastoa.

Vierailija
138/161 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulsumaalit ei kestä, ateistit vaativat niiden puolesta

Ateistina vaadin omasta puolestani. Muslimit eivät ole uskontoaan minulle tyrkyttäneet. Tästä sopii kristittyjen ottaa mallia.

Vierailija
139/161 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko kysyä onko teillä kaikilla kokemusta siitä minkälaista on maata sairaala sängyssä viikosta toiseen?

Olen joutunut olemaan sairaalassa päivittäin useiden kuukausien ajan vanhempana lapsen vierellä sekä juurikin tällä hetkellä potilaana itse sängyssä maaten.

Niinkuin joku tuolla jo kommentoi että jos olet joutunut tuijottelemaan samoja seiniä jo useamman viikon niin ettet ole voinut/saanut nousta sängystä ylös, pienikin muutos ja tapahtuma piristää/auttaa aikaa kulumaan nopeampaa.

Täällä osastolla kävi viulun soittaja nyt ennen joulua ja soitteli tosiaan vain muutaman kappaleen tuolla yhteisissä tiloissa. En päässyt katsomaan heitä, sillä hoitajilla ei ollut aikaa kärrätä minua sinne, mutta soitto kuului onneksi huoneeseeni. Olin siitä hyvin iloinen. Huoneessani oli korvatulpat, joten jos en olisi halunut kuunnella, olisin voinut laitaa ne korviini.

Miksi poilaita ei saisi yrittää ilahduttaa näin joulun aikaan tai muulloinkaan?

On kyllä. Olin niin kipeä, väsynyt ja huonossa kunnossa, että kelluin viikkoja valveen ja unen rajamailla, en kyennyt juuri puhumaan, kipupumppu pumppasi vahvoja kipulääkkeitä suoneen, koska muuten en olisi kestänyt, en voinut syödä suun kautta yms. Joka päivä oli vain kamppailua jaksamisen kanssa. Jos siihen olisi tullut vielä joku kuoro huoneeseen pyörimään ja loilottamaan, en tiedä mitä olisin tehnyt. Tai no, olin niin huonossa kunnossa, että en varmaan olisi varmaan kyennyt tekemään muuta kuin itkemään itsekseni. 

Minusta sairaalassa pitäisi kunnioittaa sitä, että siellä on myös äärettömään huonossa ja heikossa kunnossa olevia ihmisiä, vaikka tietenkin myös melko hyväkuntoisia ihmisiä, joista moni tarvitsee rauhaa ja lepoa. Se joku hyväkuntoisempi voi vaikka katsoa Netflixiä kuulokkeiden kanssa. 

Vierailija
140/161 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalliossa alle puolet kuuluu kirkkoon. Kirkkoon kuuluvista vain murto-osa uskoo jumalaan.

Mistä sä tiedät, kuka uskoo jumalaan ja kuka ei?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän