Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** SYYSkeijujen maanantai ja tiistai **

19.06.2006 |

Viikonloppu tässä:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7581966&p=3&tmode=1&smode…

Mukavaa uutta viikkoa :)

-piias- rv 28 tasan

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan =)

Kyllä on ilmoja pidellyt. En kovinkaan auringossa viihdy, huono olo ja turvotus tulee helposti. Tänään olisi meikäläisellä edessä parturireissu, kiva saada kuontalo uuteen uskoon =) Jospa sitä löytäisi jotain muutakin kivaa kaupungilta.

Mulla oli tossa viime viikolla neuvola. Tosi kivaa, kun saikkua ei pystytä antamaan meidän neuvolassa, kun 2vkoa kerrallaan. Tulee kuulemma ongelmia kelan kanssa... Lääkäri silti totes, että työkuntoinen en enää supistuksien ja alapääsärkyjen kanssa ole. Kohdunsuu todettiin pehmeäksi, lienee tavallista näin toissynnyttäjällä, että paikat aiemmin pehmenee. Suppareita tulee tosi usein, ainakin parikymmentä päivässä..sytä olisi ottaa rennommin.

Millaisia tilanteita teillä muilla keijuilla on näillä viikoilla kohdunsuulla/kaulalla ollut lääkärineuvolassa?

Vkonlopun pino olisi lukematta vielä, joten nyt sen kimppuun!

-frodo 28+6-

Vierailija
2/23 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JUHANNUS: Me ollaan menossa miehen ja tytön kanssa aatoksi mun vanhempien asuntovaunulle ja juhannuspäivä vietetään mieheni vanhemmilla grillaten ym. Eli ihan vaan otetaan rennosti, ilman kummempia suunnitelmia.

KASTEMEKKO: Me ostettiin uusi nätti pitkä kastemekko esikoiselle. Nyt jos tulokas on poika (nninkuin ultra antaa ymmärtää), tulisi hankkia ainoastaan siniset nauhat =)

HANKINNAT: Päädyttiin sittenkin yhden istuttaviin yhdistelmärattaisiin. Ajateltiin, että sisarusrattaat jää niin vähälle käytölle (ikäero 2v). Eli Emmaljungan ceroxit ostettiin pehmeällä kopalla. Seisomalauta olisi vielä suunnitelmissa hankkia. Vaatteita on neutraalin värisiä jäänyt tytöltä vino pino, mutta on niitä " pojan värisiä" uusiakin kiitettävästi siunaantunut. Muutaman tuttipullon ja tutin ostin juuri myös. Muuten meillä on kaikki tarvittava jo itsellä, paitsi nyt tietty pikkuisen vaipat puuttuu.

TIITIAINEN: Kiva että hikka tuntui =) Jospa vauvakin väsyy näihin helteisiin.. Aktiivisempaa tätä päivää toivottelen!

BRUNON ultrasta: Kyllä mä olisin niin onnellinen, jos täällä meillä päin olisi tuollaiseen mahdollisuus päästä. Kyllä se niin on, että kun kerta sinne mennään innolla vauvaa katsastamaan ja maksetaankin toimenpiteestä kiitettävästi, niin tulisi ultraus tehdä huolella ja ajan kanssa. En yhtään ihmettele, että jonkinmoinen pettymys tuli (sori, en muista nimimerkkiä kenelle).

Lämmintäkin lämpimämpää päivänjatkoa kaikille " keijuille" =)

-frodo, tyttö 1v 8kk ja pikku-vesku-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ois paljon iskeny töihin tuleminen tänä aamuna. Miehelle jo kitisinkin että hitto jos ei ois 4viimestä päivää niin varppina hakisin saikkua. Mutta yritetään nyt nämä viimeset päivät..jospa masuvyöauttas asiaa.

ALAPÄÄTUNTEMUKSET: mulla on liitoskipuja, vihloilee etenkin tietyissä liikkeissä kovastikin. Ja harjotussuppareita on alkanu tulla, tänne asti nitä on ollu ihan sillon tällön, nyt päivittäin.

KASTEPUKU: meillä on kastepukuna miun vanha kastemekko. Sellanen valkoinen pitkä ohutkankainen mekko, johon on ommeltu valmiiksi kaulatsa alaspäin vaaleanpunaiset pitsit. Mutta kun siihen hommasin viimeksi sinisen ruusukkeen, niin meni kyllä pojallekin oikein hienosti!

JUHANNUS: mökillä kuten aina. Ja mitä ilmeisimmin ihan vaan omalla porukalla.

YÖT: yhtä tuskaa noiden liitoskipujen kanssa. Lonkat soi.

Ei jaksas ei. Onneks koittaa pian loma.

Minjuska 28rv

Vierailija
4/23 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti nukutun yön jälkeen oli mukava nousta tämmöseen hautovaan ilmaan. Saatiin eilen koottua tuo uima-allas,ja olihan homma.Ensin ei meinannu löytyä letkua jonka sais yhistettyä hanaan,ni ämpärillä raahattii ja sit ku löytys letku ni pari tuntia se täytty,vielkää kyllä ei o ihan täynnä mut saa kelvata. Nä nivuskivut on tosi inhottavia,tuntuu et ei sängyst ylös pääse. Neuvolantäti aiko lähettää mut äippäpolil synnytystapa arviointiin..2 sectiota takana.. saa nähä mitä ne taas keksii. Ärsyttää va aina käyä sielä ku menee koko päivä ensi istutaa ja ootetaa kätilöö ja sit ootetaa kaikkee mahollista. Mistäspäi kaikki oletta? Itse olen oulun kupeesta haukiputaalta..Voi että mun pitäs vauvalle viel laittaa tavaroita kuntoon,mut en oo yksinkertasesti joutanu. On niin paljo kaikkee. Meillä on ollu tuo neiti vähä kärttyne viime päivät 1v ja poika oli lauantaina mummulla ja papalla yötä ni tuli sit vähä kärttysenä pois se o alkanu näkee painajaisia... Saa nähä jos tulee ukkonen et mitä sitä keksis..

Hyvät maanantait!!

Tanja 27.1

Vierailija
5/23 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Minäkin pääsin taas sisään...koko viime viikon kone ei taas aukaissu näitä sivuja!

Täällä on aika jännä ilma nyt,lämmintä pitkästi yli kakskymmentä,mutta aivan pilvessä.Oikeestaan näin isomahaiselle ihan passeli,eipähän porota liian kuumasti.

Juhannus sunnitelmia:En tiedä mitä tehtäis,lähtiskö johonkin vai oleilisko kotosalla.Kumpikin kiehtoo tavallaan,toisaalta tekis mieli lähteä toisaalta ei jaksais...

Vauvalle en ole tehnyt vielä mitään hankintoja.Johtuu varmaan siitä että on jo edellisiltä kaiken näköistä.Jossain vaiheessa kyllä pitää uudelle vauvalle hankkia ihan jotain uutta ja omaa...

Takiainenkohan se valitteli et oysin äippäpolilla menee aina koko päivä, ja niin se kyllä onkin! Koko ajan odota jotain! Toivottavasti vältyn niiltä reissuilta,mutta voihan se olla kun kolmenkymmenen viikon paremmalle puolelle pääsen niin paineet alkaa heitteleen...

Huomenna on lääkärineuvola,hirvittää vähän painon nousu,nyt on kummasti jätskit yms.kesäherkut maistuun,muutenkin kun en ole mikään keijukainen niin ressaa vähän...Vointi on onneks ollu vielä ihan hyvä,eikä mahakaan vielä paina eikä purista.

Voikaamme hyvin ja rauhallista valon juhlaa kaikille keijuille,siltä varalta jo nyt että jos en pääse taas loppuviikosta sisään...! :)

syksynmarjatar 26+5

Vierailija
6/23 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pitkään aikaan kirjoitellut, kun oikeastaan ei ole ollut mitään kirjoitettavaa...

Raskauden kanssa menee hyvin, täysin ilman mitään vaivoja. Selkäsärkyjä tietenkin on, mutta niitä on mulla vaikka en raskaana olisikaan. Hierojalla käyn kerran pari viikossa ja kotona sitten otan selän vuoksi rauhallisesti eli luen paljon, käyn kävelyllä jne. Vietän ensi kertaa elämässä oikein luksus elämää, ei talouden vaan ajan suhteen, eli kerrankin on aikaa itselle eikä ole koko ajan kiire.

Äiti oli täällä kolmen viikon lomalla ja saatiin lastenhuone täysin valmiiksi. Nyt on siis kaikki muu paitsi nimi vauvalle valmiina. Täällä nimi annetaan heti synnytyksen jälkeen, eli se on nyt kanssa mietittävä. Ei vain ole mikään nimi vielä kolahtanut, vaikka ollaan kaikki maailman nimet jo koluttu.

Eilen mies päästi luovan puolensa esille ja maalasi mahaani sormiväreillä maapallon. Mies ei ole mitenkään taiteellinen tai ainakin näin olen luullut, tuosta eilisestä maalauksesta tuli nimittäin tosi hieno ja kaikki yksittäisetkin maat oli nähtävissä :) Suosittelen kaikille!

Seirana 28 +3

Vierailija
7/23 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ois tässä aikaa kirjotella. Kävin minäkin kynityttämässä tukkaani sekä laitattamassa ripset ja kulmat uuteen uskoon. Ja tuota.. Muutama vaate tarttui kaupungilta mukaan myös ja sandaalit ja laukku ja ja.. Ihan törkeetä.. Oon laittanu itseeni ja muihinkin uusiin asioihin viime aikoina rahaa. Toisaalta: rahaa EI MENE siideriin/viiniin, baareihin, siteisiin/tampooneihin, eikä kaikkiin iki-ihaniin farkkuihin. Ja H&M:ltä en ole tilannut tänä vuonna kertaakaan. Ja viime kesänä olin vielä kotihoidontuella.. Seliseli, kuluuhan se aika shoppaillessakin :D Uudet sohvat odottaisi Sotkassa noutajaa..

Perjantaina tehtiin autokaupat. Ostettiin vm -99 Opel Zafira ja ah ja voih sitä tilantuntua :) Ja ilmastointi on kieltämättä aika herkkua, lisäksi vaalea sisus on myös jotain aivan uutta meillä olleissa autoissa. Ja kun vielä ostettiin ihan Opel-liikkeestä, niin oli auto ihan kuin upouusi.

JUHANNUS: Kotona. Tytön kummi tulee Helsingistä tännepäin ja meidän kaverit (masukin tulevat kummit) Kuopiosta, joten kotona on päivystettävä vieraiden varalta. Ja pihan kuopsutusta riittää, pikkuhiljaa alan miekin innostua. Eilen pesin painepesurilla yhen ison kiven meidän tieliittymän vierestä. Oli urakka, mutta alta kuoriutui kaunis kivi, johon laitoin pelargonian ja koirapatsaan tulijoita tervehtimään.

Olipa tämän aamun Karjalaisessa iskevä pilakuva raskausdiabeteksen lisääntyvyydestä. Ihan en vielä itseäni tunnistanut kuvasta.. Mutta toivottavasti semmoista ei tule vastaan keskiviikon ultrassa, kun kysyn sukupuolta. Kuvassa olevalta rouvalta löytyi kaiken roskaruuan seasta vatsasta poika! Tai se poika saa löytyä, mutta kuhan ei ne eväät nyt ultrassa näkyisi ;)

Omasta olosta vielä: Turvottaa. Suonenvedot ohi toistaiseksi, kiitos Pirkka magnesiumin, näköjään osaa halpiskin auttaa :) Supisteluja päivittäin ja maha alkaa olla oikeasti tiellä. Mutta alapää ihmeen kivuton, seksielämäkin maistuu, kun ei jomota hommien jälkeen. Kasvojen iho aivan KAUHEASSA kunnossa :( Kuis muilla?!

-piias- rv 28

Vierailija
8/23 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli me ollaan Kainuussa mummoloissa, Torniossa ja ulkomailla Haaparannallakin tietysti käytiin. Paluumatkalla pistäydyttiin Ranualla itikoiden syöttinä.

Eläinpuisto oli kyllä todellinen vikatikki. Tälläisillä helteillä

siellä melkein kaikki elukat nukkuu!! Sitten ne aitausten

vaakalaidat oli tosi monessa kohtaa just pojan silmän

korkeudella. Ja mikä pahinta, itikat söi esikoisen pään ihan kauheaan kuntoon!!! Nyt on sitten nukutta kaksi yötä onkin ollut nyt vähihtään 2 tunnin välein heräilyä ja rasvausta, mutta jospa ne nyt alkaisi parantua.

Muuten onkin sitten ollut oikein mukavaa kun on saanut touhuta tuolla ulkona. Rannalla oltiin yhtenäpäivänä vain noin 40 minsaa kun ajattelin, että tätä lajia riittää, on niin kuuma ja kova auringon paiste...

" Kastemekko" : äitini teki veljeni tytön juhliin mekon 3 v sitten, jolla on nyt muutamat nimet annettu, olis tarkoitus jotakin pientä perinneasua siitä saada. Meilläkin nimi kyllä annateaan ilman kirkollisia toimituksia.

Napani: voi edellenhyvin ja sätkii enimmäkseen vilkkasti.

Jalat ovat kovilla ja helle tekee tosi hyvää... Ei hattaisi minua, vaikka olis vähän viileenpi...

Juhannus: mökkeillään tai jo on ihan pirusti elokoita niin mä pakenen kyllä kaupunkiin esikoisen kanssa, katstotaan. Toivon tuulista säätä!!

t. K rv 26 KAI??? + esikoinen 1v8kk

Vierailija
9/23 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä jälleen. No ehkä tämän vajaat 2 viikkoa vielä kestää, tuntuu vain, että aika loppuu kesken, muuten sille vakkarille jää mun projekteista tehtävää.

KASTEMEKOISTA: Meille tulee mun äidin suvussa kulkenut vuodelta 1939 oleva kastemekko, joka on siis tehty mun äidin siskolle. Se on TOSI ohutta kangasta, joten sen alta sit näkyy joko se vaalennpunainen tai -sininen alusmekko. Mukaan settiin kuuluu myös pipo... Siihen vauvan rinnuksille voi esim. ostaa nauhat tai kukkia. Mulla itselläni on ollut siinä orkideoita.

NAPA: täällä möyrintä on aika harvaa, en kuitenkaan ole päättänyt siitä huolestua, sillä heti kun menee makuuasentoon (siis illalla sänkyyn), alkaa jumppa. Vauva ei ehkä tykkää kuumista keleistä, kuten en minäkään. Mutta toki tunnen, kun se esim. kääntää kylkeä kerran tunnissa. Mutta jos siitä rv 33 eteenpäin pitäisi tulla 10 liikettä tunnissa, niin ei se kyllä mulla päivän mittaan tule täyteen. En sitten tiedä, jos makoilisi koko päivän, niin vauva voisi intaantuakin liikkumaan niin paljon.

AUTO: Pääsimme vihdoin eroon siitä Avensiksesta, jossa oli kilometrejä enemmän kuin mittari näytti. Nyt on kuumeisesti etsinnässä uusi auto. Olemme ajatelleet, että farmari-Golfiinkin voisimme mahtua ainakin aluksi. Onko kellään kokemusta siitä? Ainakin säästäisi bensassa, se ei kuluta paljoa.

HANKINTOJA: Meillä on edelleen pinnasänky ja patja ostamatta, samoin matkarattaat (joita meille suositeltiin, kun saimme lainaan Gracon turvakaukalon, sillä kaukalon saa kiinnin noihin rattaisiin), myös vaatteita ja vaippoja ja kenties se kantoliinakin pitäisi hankkia ym. pientä. Ja lipasto vauvan vaatteille, meidän kaapeissa on luvattoman vähän tilaa! Pitää mennä heinäkuussa alennusmyynneille. Sen sijaan saimme lainaksi aika paljon tavaraa, esim. sen turvakaukalon, hoitopöydän (ammeella), toisen hoitoalustan pesukoneen päälle, jotain vaatteita yms. Yksi ystäväni on myös luvannut myydä sitterin ja rintapumpun meille.

Vielä hetken kun jaksaa täällä toimistossa istua, sit pääsee taas tuonne ulos hikoilemaan!

T. Rizzu rv 28+2

Vierailija
10/23 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä tarkenee! 29 astetta näyttää mittari. Silloinhan pitäisi joka tunti olla muistaakseni 10 minuutin tauko, mut eipä tästä mihinkään pääse, kun on asiakaspalvelutyössä ja meitä on tällä viikolla muutenkin vajaamiehitys :(

Mistäköhän täällä oli keskusteltu...? Kastemekoista ainakin. Meillä on miehen mummun tekemä mekko, jossa on kastettu mies ja hänen 2 sisarustaan sekä meiän esikoinen. Mummu sitten aina ristiäisten jälkeen kirjoo käsin helmaan nimen ja kastepäivän. Puku on vaaleaa kangasta ja siinä on helmassa iso vaaleanpuna-vaaleansininen kirjailu, joten se sopii kummalle vaan. Jalmarikin on siinä tarkoitus kastaa, kunhan pikkumies nyt ensin suvaitsee syntyä. Ennen ristiäisiä pitäis vielä nimikin keksiä, mut miten voikin olla näin hankalaa. Tytölle mulla olis ollu nimi valmiina, mut pojalle ei niinkun pientä ajatustakaan...

Vielä 31 päivää töitä, sit alkaa odotettu kesäloma (hurjat 4 päivää) ja sen jälkeen jäänkin suoraan äippikselle.

Meillä on suurinpiirtein kaikki valmiina tulokkaalle. Viikonloppuna hain esikoiselle isojen tyttöjen sängyn, joka pitäis tänään pyyhkäistä puhtaaksi ja pedata käyttöön, kun eilen isäntä tuli niin myöhään tontilta, ettei kannettu sitä sisälle vaan se odottelee autossa edelleen... Samalla sängynhakureissulla haettiin kotiin veljen perheessä lainassa olleita vaatteita. En kyllä tajua, mihin ne 2 ISOA muovikassillista vaatetta laitan... Tarttee varmaan käydä vielä ennen Jalmarin syntymää vaatteet läpi ja myydä kirpparilla, kun ne ei kertakaikkiaan mahdu meille mihinkään... Jaa, kuka taas on ahnehtinut pieniä vaatteita... Sitä se teettää, kun netistä (huutonetistä) ostaminen on niin helppoa, että voi kotisohvalta tehdä kauppoja ja sit kauppareissun yhteydessä hakea paketit postista :)

Vielä puoli tuntia töitä, sit pääsee kotiin jatkamaan aamupäivällä kesken jäänyttä siivoamista...

Jossu ja Jalmari 28 tasan

Vierailija
11/23 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

K75: (meniköhän nim.oikein?) Me oltiin viime kesänä Ranualla mökkeilemässä ja oli ihana paikka!! Itikoita tosin oli ihan hirveesti ja osu just sellanen viikonloppu että satoi vain vettä... Seuraavalla kerralla parempi tuuri. Tänä kesänä suunnataan johonkin kylpylään, niin ei vesisade ainakaan haittaa ja kastutaan kuitenkin ;D

Joku kyseli asuinpaikkaa? Me ollaan Lahden lähistöltä maalta. Tänne ei kulje edes linja-autot ja kyläkauppaan matkaan n.5 km. Viihdytään silti hyvin.

OMA NAPA: Viikonloppuna valittelin vauvan liikkeiden vähyydestä, mutta kyllä se nyt pitää taas samanlaista elämää kuin aiemminkin. Varmaan jokin kehitysvaihe, että oli hissukseen. Liitoskipuja on jonkin verran ja varsinkin häntäluu kipeytyy herkästi eikä enää pääse kumartelemaan lattian rajasta mitään. tosin vatsakin on jo tiellä. Napa pulpahti ulos =) On siinä ihmettelemistä lapsilla., mihin äidin napa katosi.

Mutta nyt mehiläisen pyydystämiseen...oleilee meitin makkarissa ja esikoinen ei uskalla katsella siellä piirrettyjä.

*tiitiäinen rv.26+6*

Vierailija
12/23 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on kirjoittelu hieman jäänyt.

Huh hellettä. Tänään oli ekaa kertaa sellainen olo ettei ois jaksanut mitään tehdä. Mutta pakkohan oli taas sata asiaa hoitaa.

Äippäpakkaus tuli tänään ja tietenkin heti sen kävin hakemassa. Ihania vaatteita siellä oli. Kohta voinkin mennä ne vaatteet uudestaan tutkimaan.

Juhannus. Lähdetään huomenna illalla kymmmeneltä ajamaan kohti rovaniemeä jossa ollaan torstaille tai perjantaille ja sit lähdetään kohti sodankylää ja sunnuntaina takaisin. Mennään sinne miehen sukulaisten luokse. keskiviikkona ajateltiin ranuan eläinpuistossa käydä. Saas nähdä miten sitä jaksaa istua autossa.

Kastemekko. meillä kastemekko jonka äitini teki pikkuveljelleni 1989. Ja sitä on käyttäny pikkuveljeni, pikkusiskoni, toisen pikkusiskoni poika ja meijän poitsu ja sit syksyllä tämä masuasukki. Se on aika ohutta kangasta, jotain silkin tapaista ja todella yksin kertainen. Nauhoja värejä sitten vaihdellaan vaaleanpunaisesta vaaleansiniseen.

Huomenna on neuvola. Hirvittää painon nousu. Otan huomenna puheeksi vaavin koon ja kyselen pääsiskö kättärille että katsoisivat jossain vaiheessa minkä kokoinen vaavi on. Esikko kun oli niin iso.

Vaikka mitä piti kommentoida mutta pää lyö aivan tyhjää.

Palaan jos jotain muistuu mieleeni.

Öttis, poitsu kohta 1v9kk ja masuasukki rv29+5

Vierailija
13/23 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kertokaapas mikä olis hyvä rautalääke odottajalle??

Kävin tyttösen kanssa 6v neuvolassa ja otetiin samalla paastoverensokeri (joka oli oikein hyvä 4.1) ja nlan täti otti samalla vaivalla hempan joka oli yllättäen pudonnu 115!! Mulla ei ole IKINÄ aiemmin ollu vastaavaa tilannetta, kaksi raskautta takana ja eka kertaa hemppa tippuu alle 125...Että neuvoja kaivataan. Kun ei vaan menis maha ihan solmulle niistä raudoista, siks kaipaan vinkkiä.

Täällä kans samanlainen pyörremyrsky tilillä kuin Piias:llä, ihan hävettää tunnustaa,mutten ole varmaan ikinä investoinu näin paljon lasten vaatteisiin ja omiin vaatteidiin...ja tilasin ne matkarattaat ja sen uuden imurin ja tuli osttettua ne tuuletinlamput ja ja ja ja ja ja .... iih. Yritän vaan vakuutella että PAKKO ostaa nyt kun sit ei mammalomalla ole vara, hahahahaa.Seliseli tosiaan.

Ja vielähän miun pitäs sitteri ja turvakaukalo hankkia...ne on tosin jo katsottuna, ostan ystävältä, jolla ne on huippu hyvässä kunnossa ja yhden lapsen käyttämiä. Eli hiukan halvemmalla kuin kaupasta.

Kuulkaas enää kaksi päivää töitä! Olen ihan vaan iloinen kun pääsen täältä pyllertämästä! Kaipaan jo lepoa ja omien lasten kanssa lomailua, sosiaalisia suhteitakin hinkuisin jo hoitelemaan, sitä ei paljon talven pimeillä työpäivän jälkeen jaksa kyläillä iltaisin, tuntuu että ihan retuperällä osa suhteista. Onneks kohta on aikaa, ainakin ite olen useammin voimissani ja tavoitettavissa.

Nyt töihin...

Minjuska 28+1

Vierailija
14/23 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kyllä koitan taas vähä ottaa aurinkoo vaikka toi kuumuus on ihan sietämätöntä mutta pakko hankkia vähä väriä pintaan.

Tulipa vaan mieleen että kuinka monelle teistä tulee joku vauva lehti? Mulle tulee vauva mutta oon ajatellu tota kaksplussaaki, vois kokeeksi tilata kun mulle tulee tosi paljo kyllä lehtiä mutta kaikki on muoti tai naistenlehtiä.

Että juhannusviikko..Niin se aika vaan rientää, justiin mä vasta pissasin tikkuun ja kiljuin vessas! =) Ollaan varmaan kotona, muuten vois lähtee ajeleen mutta mä en suostu istuun autos ku siä on niin hiton kuuma. Viime vuonna siis oltiin raumalla festareilla.

Minkälainen teidän alkoholipolitiikka on? Juotteko mitää? Mä oon juonu muutaman siiderin koko raskausaikana, nyt oon ostanu sitä kopparbergin alkoholitonta ja se on tosi hyvää!

En tiä viä yhtää mistä kastemekko pierastaan..En oo edes muistanu kysyä/kattella, hyvä kun muistin että lapsi pitää tosiaan kastaa! =) Siitä puheenollen, mulla on liuta hyviä tytön nimiä mutta pojalle on vaan yks. Meillä piti olla toi tytön nimi jo päätettynä mutta nyt tuntuu siltä että se vaihtuu viä monen monta kertaa, huudan varman viä ristiäisiski papille että eiku. =)

Hankinnoista vielä..Meinataan juhannuksen jälkeen lähtee hakeen pinnasänkyyn patjaa ja hoitopöydälle alustaa. Sitte saa vihdoin ja viimein ruveta järjesteleen tota makuuhuonetta järkeväksi.

Alapääs ei tunnu miltää! Ei siis vaivoja sillä alueella mutta nyt on muutaman viikon tuntunu siltä että mun kylkiluut ei enää mahdu oleen vilperin kans samas tilas, ottaa niin hiton kipeetä aina oikeelle puolelle kylkee jos istuu liian kauan samas asennos ja joskus ottaa kipeetä vaikka makaiski vaan. Muita vaivoja mulla ei sitte taida ollakkaa.

Mulla on viikon päästä neuvola, jokohan nyt tilataan aikaa sokerirasitukseen tai lääkäriin..Olishan se kiva.

Odottelen mun uusia saappaita ku kuuta nousevaa, ei niillä nyt vielä tee yhtää mitää mutta jos en olisi ostanu niitä nyt nii en olis varmaan koskaa löytäny samanlaisia. Heinäkuun alus täälä on markkinat ja meinaan kattella uuden lompakon ja laukun, mansikoitaki aijon ostaa muutaman litran. Vilperille vois kans jotain ostaa..=)

Melkein jo harmittaa ku äitiyspaketti on purettu ja kaikki vauvan vaatteet pesty ja viikattu..Niitä oli niin kiva hiplata kun ne oli siä laatikos!

Vilperi ilostuttaa mammaa ihan mielettömillä potkuilla, meinaa aivan poru tulla ku toinen potkii niin lujaa että koko reppu heiluu! Tuu jo pupu.

Miisa84 & Vilperi Rv 26+6

Vierailija
15/23 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaah, viikonloppuna yritin käydä ostamassa vauvalle pinnasänkyyn verhoa ja pinnasuojaa, turvaistuinta, ilmakumipyöriä yms tarpeellista, vietin aikaa 6 h ja sain vain turvonneet jalat, en löytänyt mitään mikä olis miellyttänyt ja vaunun pyörät ja turvaistuimet olivat loppu! Oikein alkoi masentaa ja ärsyttää.

No eilen onnisti, menin uuteen lastentarvikeliikkeeseen ja sieltä löysin juuri sellaiset kivat verhot, suojat yms mitä olin ajatellutkin, nyt helpottaa! Ostin lisäksi ihan sikakalliin vauvan peiton, sellaisen oleilupeiton, mutta se oli tosi ihanan pehmeä ja kaunis, ihana kääriä vauva siihen syyspimeillä :-) Lisäksi otin riskin ja ostin vaaleanpunaisen pyyhkeen ja tuttinauhan, katsotaan vaan niin poika tulee vaikka tyttömäinen on olo ja ultrassa on ennusmerkit siihen viitanneet. Ja sain jopa vihdoin hoidettua vauvan vakuutusasiat kuntoon, meni vähän hilkulle, syntymättömän lapsen vakuutus on varattava meidän yhtiössä 3 kk ennen laskettua aikaa joka on 15.9. soitin vakuutusyhtiöön 14.6.!!! Onnistui silti, nyt ei haittaa jos tämäkin tulokas on allerginen ja korvakierteinen, päästään heti hoitoon, kuluista viis.

KASTEMEKKO: Ompelin itse mekon esikoiselle ja koska meillä on poika ja tyttö ennestään niin siihen löytyy jo molemmat ruusukkeet, eli se on olemassa.

VW GOLFISTA: Joku kyseli Golfista. Meillä on farmarisellainen vuosimallia 2000, eli samaa mallia myydään yhä edelleen. Ei ole kovin tilava, kyllä siihen kaksi lastaa saa mahtumaan jos on valmis tinkimään omasta matkustusasennostaan. Meille tulee nyt kolmas ja edelliset on 4v ja 6v, heillä on HTS:n 1-2-3 turvavyöistuimet, vauvakaukalo joudutaan änkeämään keskelle ja ainoa kaukalo joka siihen oikeasti mahtuu on Britaxin Rock-A-Tot, muut ei mahdu. Menee hankalaksi turvavöitä puljatessa, olisin halunnut sellaisen turvakaukalon jossa on kiinteä telakka, mutta ne eivät mahdu noiden toisten istuimien kanssa. Ja kun vauva siirtyy pois kaukalosta, meillä on edessä auton vaihto, me itse emme mahdu etupenkille kun taakse pannaan turvaistuin selkä menosuuntaan. Meidän autosta ei saa kytkettyä turvatyynyä pois, joten 6v ei voi istua edessä ollenkaan uuden lain myötä. Olemme harkinneet VW passattia tai Skoda Octaviaa koska ne ovat sopivasti isompia.

RAUTALÄÄKKEESTÄ: Joku kaipaili hyvää rautalääkettä, itse olen käyttänyt Obsidania, kun noudattaa käyttöohjetta niin ainakin minulla hb nousi tosi hyvin, yleensä minuun eivät ole rautakuurit tehonneet. Tästä en myöskään saanut vatsavaivoja.

OMA NAPA: VÄSYTTÄÄ! Ihan kamalasti, iltaisin olo on energinen, nukkumaan rauhottuminen on tosi vaikeata, ja aamulla ei ylös jaksaisi. No, 7 aamua enää sitten kesä - ja äippälomille. Turvottaa myös, sormet on nakit ja nilkat palikat, istumatyö ei yhtään auta. Supisteluja ei ole pahemmin ollut, Ruu melskaa kiitettävästi. Ostin eilen sellaisen pienen pehmolelusoittorasian, kummasti parantaa omaakin oloa köllötellä jalat koholla, soitellen soittorasiaa masun päällä. Koska minua väsyttää kamalasti, ei tee yhtään mieli petipuuhia. Siitäkin veikkaan että tämä on tyttö, poikaa odottaessa panetti koko ajan ja tunsin itseni vyötärön takia todella hehkeäksi, nyt masu lähtee selästä on sellainen täysleveä vanne, uuvuttaa, ja evvk. Herra mies on suhtautunut asiaan ihan hyvin ja tyytyy toisenlaisiin palveluihin :-)

JUHANNUS: Mökille mennään isovanhempien kanssa, traditio. Sehän sopii, pääsee itse vähemmällä kun ukki ja mummi viihdyttää isompia. Tuuliset kelit sopivat myös minulle! Sillä meidänkin mökillä mäkäräiset viihtyvät :-)

Hyvää jatkoa sisaret!

Ruusunen ja pikku Ruu 27+4

Vierailija
16/23 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poitsu nukahti. Nyt hetki aikaa olla koneella vaikka pitäis kyllä olla tavaroita pakkaamassa. Tuntuu että otan tavaraa ihan hirveesti mukaan.

aamulla oli neuvola. Kaikki oli ihan ok.

Rv 29+6

Painoa tullut edellisesta kerrasta 2 kg

Verenpaine: 102/67

Pissassa oli jotain häikkää pitää viedä virtsa näyte labraan

Sf-mitta 24cm (alakäyrällä menee)

Sydämmensyke oli 155

Liikkeet ++

Oma th oli lomalla ja sijaisena oli ihan kätilö/sairaanhoitaja. Meen ens käynnilläkin sen luokse (oli paljon mukavampi kuin oma th). Seuraava käynti on jo kahden viikon kuluttua. Vaavi oli poikittain masussa. Kokeili vauvan kokoa ja sanoi että vaikuttaa pienemmältä kuin esikko mutta sitä nyt sitten seurataan vielä.

Jos menis jatkamaaan pakkaamista.

Öttis, Poitsu ja masuasukki rv29+6

Vierailija
17/23 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että täällä muutkin shoppailee itsensä hengiltä ;)

Minjuskalle raudasta: Älä ainakaan Retaferia osta. Itse hölmönä käytin kahessa edell. raskaudessa ja ummetus oli tosi vaikee. Obsidania monet kehunu. Nyt ihme ei miun hB ole laskenut, mutta oonkin koko ajan syöny sitä Multivita2+:ssaa.

Miisa84 kyseli lehdistä ja juomisista: Mulle tulee Vauva.. Taas.. Joka vuosihan niissä pyörii samat jutut, mutta on niitä silti kiva lukee tässä tilassa. Mulle se on tullu jokaisen odotusaikana ja olenkin sitten varjellut ainakin lapsen syntymävuoden lehtiä (-02, -04, -06). Annan sitten tyttärelle/miniälle muistoksi tai jotain, kuhan semmosissa puuhissa aikanaan ovat ;)

Muutaman kerran olen maistanut mieheltä siideriä ja oisinko kerran juonut lasillisen ruuan kanssa. Nyt Juhannukseks aattelin hankkia täällä palstalla puhutuista juomista holitonta valkkaria. Se Koppabergin holiton siideri on miusta aivan kauheeta.

Miun pitää taas jauhaa huomisesta. Argh. Jännittää. Mutta onneksi se ultra on huomenna, näin jälkikäteen sanottuna meni tämä 8 viikkoa nopeaan. Sitä olen miettinyt, että apua, jos tämä on tyttö (vaikka sitähän nyt ei sinne mennä selvittämään pääasiassa..). Jotenkin olen niin varma pojasta :)

-piias- rv 28+1

Vierailija
18/23 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, huh hellettä tosiaan! Ei jaksa minnekään lähteä kun on niin kuuma ja tulee huono olo. Sunnuntaina oltiin kummitytön rippijuhlissa ja kirkossa istuminen yli tunnin teki tiukkaa. Ja kun takasin tultiin, niin oli huono olo ja ihan rätti. Ei tullut oikein kunnolla syötyä, kun ei ehtinyt.

Lääkärineuvolasta: Kävin eilen lääkärineuvolassa ja kaikki oli ok, paitsi verenpaine oli matalalla: 108/53. Ja mulla on jo nyt rakon laskeuma ja peräsuolen laskeuma... " kiva" . Joudun kait synnytyksen jälkeen johonkin leikkaukseen jossa fiksailee tuota rakon laskeumaa. Kohdunsuu ei ollut vielä auki, vaan pehmeä. Ja vauva oli pää alaspäin, mutta lääkäri sanoi, että voi kääntyä vielä siitä pois. Laittoi mulle lähetteen KOS:iin synnytystapa-arvioon, joka on kuulemma siinä rv 36 paikkeilla. Katsotaan tuleeko vauva normaalisti vai sektiolla.

Täytyy mennä syöttämään poikaa.

Aurinkoista viikkoa! Ja Hyvää Juhannusta näin etukäteen! (kun ei tiedä pääseekö koneelle ennen pe:ta).

T, Rose74, poika kohta 1v. ja masukki 27+3 (poika myös)

Vierailija
19/23 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on nukkunut jo 3h, kyllä tää kuumuus taitaa pikkuista väsyttää... Oltiin aamulla puiston sijasta rannalla, kivaa oli =) Siellä kummasti aika vierähtää, saa tosin olla tosi varovainen, ettei tyttö pala auringossa.

LEHDISTÄ: Mä oon ihan mieletön lehtifriikki! Mulla on parin vuoden ajalta kaikki Odotus, 9 kuukautta, Vauva ja Kaksplus -lehdet. Ainoastaan Vauva-lheti meille tulee, joten rahaa näihin muihin palaa kiitettävästi. Moni aina kysyy, et miks en tilaa, kun tulee halvemmaks ja näinhän se oliski ;)

RAUDASTA: Viimeks esikkoa odottaessa jouduin syömää lisärautaa jo tosi ajoissa. Nyt ei ole ollut tarvetta, ihme! Obsidan oli mulle tosi hyvä merkki. En kärsinyt lainkaan ummetuksesta, vatsa pysyi pehmeänä synnytykseen asti. Hieno homma sinänsä, sillä loppumetreillä tuli tuota mukavaa pukamavaivaa...

VAKUUTUKSISTA: Just Fenniasta kysyin vauvan vakuutuksesta. Selvis, et just on mennyt aika umpeen, et sitä vois hakea (3kk ennen lapsen syntymää.) Harmittaa..Onneks tuttu virkailija lupas ottaa selvää, et voisko vakuutussopimuksen vielä näin jälkikäteen tehdä. Jos ei, tarttee vaan toivoa, et synnytys ja sairaalassaoloaika sujuis ilman ongelmia, kuten viimeksikin.

Oma (.): Eiihmeitä, helposti turvottaa eilisen mässäilyn jälkeen, mut muuten suht ok, kun on ottanut päivän rennosti. Hiljainen vauva ollut näin päiväsaikaan tänään...

Mummolaan lähtö olisi kohta, josko tuo tyty heräis. Kuumaa päivänjatkoa teille!

-frodo tasan 29rv ja tyttö 1v 8kk-

Vierailija
20/23 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kuulutaan varmaan tähän vähemmistöön, joilla ei ole sen kummempia lapsivakuutuksia. Tapaturmavakuutukset on. Minä luotan vielä ainakin ihan kunnalliseen perusterveydenhuoltoon. Vakuutuksetkin ovat semmoisia makuasioita :)

-piias-