Miten päästä kohteliaasti eroon miesten viestittelyistä?
Ehkä kummallinen ja absurdikin kysymys, mutta alan oikeasti pikkuhiljaa ahdistua.
Olen sinkku, nuorehko, ns. "hyvännäköinen" nainen (en sellaisella mallimaisella, vaan ilmeisesti enemmän naapurintyttömäisellä tavalla). Pitkästä parisuhteesta eroamisen jälkeen en ole oikeastaan kaivannut uutta suhdetta. Olen suorastaan yllättynyt, miten hyvin olen viihtynyt itsekseni. Silti lähipiirissäni kaikenmaailman tutun tutun tutut ja jopa aiemmin kaverina pitämäni miespuoliset henkilöt ovat lähestyneet. Kukaan ei ole yksittäin käyttäytynyt häiritsevästi eikä painostavasti mutta olen alkanut ahdistumaan siitä, miten päivässä valehtelematta saan viestejä 5-10 eri tyypiltä. Joku kyselee kuulumisia, joku kertoo kysymättä omansa... Ne jotka ovat suoraan lähestyneet treffipyynnöillä on ollut helppo torjua ystävällisesti mutta selvästi sanomalla, että olen otettu mutta en nyt kaipaa elämään iminkäänlaista säätöä. Ongelma on nämä "jutustelijat" jotka saattavat oikeasti pommittaa viesteillä jatkuvasti. En halua olla tyly, eikä minulla ole mitään heitä vastaan mutta en jaksa näpytellä vastauksia koko ajan. Hävettää myöntää, mutta pinnani kiristyy ja mieleeni tulee aika rumiakin ajatuksia kun joku laittaa ensin "miten menee" viestin, sitten heti perään "hu huu?" huomattuaan että olen ollut viestipalvelussa online. Ja tätä tapahtuu useammalta taholta, päivittäin ja koko ajan.
En halua loukata, en sanoa suoraan "älä kysele kuulumisiani" tms. Miten muotoilla hienotunteisesti, että en ole kiinnostunut?
Kommentit (50)
AP vastaa
- En ole provo, enkä aloittanut tätä kerskuakseni. Toki myönnän, että tämä on sellainen aihe, josta en omalla naamallani halua avautua.
- Kuten aloitusviestissä sanoin, en halua olla tyly, minulla ei ole mitään näitä miehiä vastaan eikä kukaan yksittäinen käyttäydy häiritsevästi. Ahdistavuus tulee siitä, miten moni pommittaa viesteillä jatkuvasti. Jos heitä olisi vain pari, jaksaisin kyllä vastailla lyhyesti.
- Ei, en halua estää heitä enkä liiemmin millään lailla vittuilla heille tai aiheuttaa pahaa mieltä.
- Kyseessä on tutut, tutuntutut ja tutun tutun tutut jotka lähestyvät eri sosiaalisten medioiden kautta, eivät välttämättä suoraan puhelinnumerooni. Esim facebookin messengerissä joku joka on ollut fb-kaverini jo pitkään, jonka alunperin tunnen jonkun läheisemmän kaverin kautta.
- Kiireeseen olen vedonnut tähän saakka. Huonolla menestyksellä.
Sanot ystävällisesti ei kiitos, voisitko lakata viestittelemästä. Jos se ei toimi, niin mustalle listalle.
Vierailija kirjoitti:
Tuon takia en itse koskaa tekstaile naisille. Tiedän että naisille tekstaa kymmenet miehet ja en halua olla yksi niistä.
Joo ei tekstaa. Enkä minäkään ole riihen seinästä revityn näköinen. Ehkä yksi mies jostain menneisyydestä kerran vuodessa jonkun Mitä kuuluu -viestin lähettää.
Vierailija kirjoitti:
Tuon takia en itse koskaa tekstaile naisille. Tiedän että naisille tekstaa kymmenet miehet ja en halua olla yksi niistä.
Mulle ei tekstaa kyllä yksikään. Ei kovin monella miehellä edes ole mun numeroa.
Ei sun ole mikään pakko niille vastata. Muehet toimii just silleen, että ne ei vastaa mitään jos ei kiinnosta. Sitten taas jos vastaat, ihan mitä tahansa, on niille merkki jatkaa juttua ja että olet kiinnostunut.
Ja miksi sun pitäisi huolehtia miesten tunteista tai olla kohtelias? Eihän nekään ole (vrt. ihme huhuu-viestit). Vähän asennetta nyt!
Pistä valkoinen valhe, "että tapailet jotakuta" tuon luulisi tepsivän
mies51v
Vierailija kirjoitti:
Esitä kuollutta.
Tai esitä lesboa jonkun tyttökaverina kanssa, niin miehet saattavat jättää rauhaan tai sitten innostuvat vielä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Pistä valkoinen valhe, "että tapailet jotakuta" tuon luulisi tepsivän
mies51v
Ei kannata valehdella eikä ole myöskään ap sun velvollisuus valehdella miesten tunteiden vuoksi.
En tiedä. Minä käytän luonnettani jos haluan jostain eroon ja se on aina toiminut. Joskus vain blokkaan.
Mulla oli ihan sama "ongelma" kun olin sinkkuna vuoden päivät.
Se oli oikeasti ahdistavaa. Pahimmillaan yhtenä päivänä kolme miestä kysyi että alanko seurustella.
Olen luonteeltani sellainen etten halua pahoittaa kenenkään mieltä, varsinkaan jos tunnemme edes jotenkin ja siksikin tilanne oli ahdistava.
Ja kyllä, miehet oikeasti suuttuivat jos sanoit ettei nyt ehdi tms!
Minuakin lähestyi exän ystävät, tutut ja tuttavat. Moni kyseli kuinka jaksan ja oli olkapäätä kyllä tarjolla. Numeroni ei ole salainen joten sen sai ja saa edelleen helposti ja numeroni oli myös valmiiksi jo monella ns kaverimiehellä.
Pikku hiljaa yhteydenotot lakkasi kun aloin seurustella. Nyt olen ollut 11 vuotta nykyisen mieheni kanssa. (Naimisissa ja lapsia) Exän parhaan ystävän jouduin kyllä estämään aikanaan kun yhteydenpito oli niin intensiivistä ja on estossa edelleen.
En osaa ap auttaa muuten kuin että vastaat vaan yhdellä kahdella sanalla.
Silloin kun olin sinkku niin ei ollut onneksi watsappeja vielä. Faceen liityin vasta sinkkuuden puolivälissä vanhojen (nais)kavereiden pyynnöistä.
Voi ei, yhyy miehet lähestyy sinkkua naista yhyy :((((
Puolitutut voi aivan hyvin estää palvelusta.
Vierailija kirjoitti:
Outoa että joku voi ahdistua tuollaisesta. Itselläkin on "ihailijoita" ja heidän viestittelynsä ei ahdista yhtään. Siinähän viestittelee, poistan viestit välittömästi. Ihmetellä täytyy minkälainen ihminen pommittaa viesteillä sellaista, joka ei koskaan niihin vastaa. Siinä vaiheessa jos ja kun tämä alkaa ahdistaa, laitan numeron estoon ja asia on sillä ratkaistu.
Ajattele, on ihmisiä jotka ahdistuvat hammaslääkäriin menosta tai siitä, että heidän pitää soittaa jollekin tuntemattomalle tai siitä, että ovat huomion keskipisteenä. Lähes kaikesta voi ahdistua, vaikket sinä niistä ahdistukaan. Ihan normaalia.
Ap:lle vastauksena, niin vastaat vaan aina peukkuemojiin kanssa.
Minä olen jättänyt vaan vastaamatta. En siksi että olen tyly vaan ihan siksi että luen viestin, en ehdi alkaa kirjoittaa ja unohdan koko asian. Lopulta ei enää viestejä ole tullut kuin harvoilta pari vuoteen.
Mites ois lumiukkoemoji, facepalm, peukku tai joku muu yhtä epämääräinen? Parissa sekunnissa vastattu.
Olisiko aikuiselta ihmiseltä suora ja rehellinen puhe mitään? Mikä saa sinut kuvittelemaan ettei mies tai nainen sitä kestä?
Tässä taas huomaa kuinka mitättömiä naisten ongelmat ovat.
Eikö sinua aikaisemmin elämässä ole lähestytty niin, ettet ole itse ollut kiinnostunut? Etkö ole irl oppinut kertomaan kohteliaasti ja nätisti, ettei jonkun seura kiinnosta? Olet varmaankin todella nuori. Kannattaa puhua vanhemmille tällaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Tässä taas huomaa kuinka mitättömiä naisten ongelmat ovat.
Minullakin on ollut tuollaisia ongelmia että liian moni nainen pommittaa viesteillä, vaikka ihan mies olen ja tavallisen näköinenkin. Ei tuo mitenkään mitätön ongelma ole.
Naisten elämä on kyllä helppoa. Ei tarvitse yhtään vaivaa nähdä deittielämässä.