Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä kohteliaasti eroon miesten viestittelyistä?

Vierailija
23.12.2019 |

Ehkä kummallinen ja absurdikin kysymys, mutta alan oikeasti pikkuhiljaa ahdistua.

Olen sinkku, nuorehko, ns. "hyvännäköinen" nainen (en sellaisella mallimaisella, vaan ilmeisesti enemmän naapurintyttömäisellä tavalla). Pitkästä parisuhteesta eroamisen jälkeen en ole oikeastaan kaivannut uutta suhdetta. Olen suorastaan yllättynyt, miten hyvin olen viihtynyt itsekseni. Silti lähipiirissäni kaikenmaailman tutun tutun tutut ja jopa aiemmin kaverina pitämäni miespuoliset henkilöt ovat lähestyneet. Kukaan ei ole yksittäin käyttäytynyt häiritsevästi eikä painostavasti mutta olen alkanut ahdistumaan siitä, miten päivässä valehtelematta saan viestejä 5-10 eri tyypiltä. Joku kyselee kuulumisia, joku kertoo kysymättä omansa... Ne jotka ovat suoraan lähestyneet treffipyynnöillä on ollut helppo torjua ystävällisesti mutta selvästi sanomalla, että olen otettu mutta en nyt kaipaa elämään iminkäänlaista säätöä. Ongelma on nämä "jutustelijat" jotka saattavat oikeasti pommittaa viesteillä jatkuvasti. En halua olla tyly, eikä minulla ole mitään heitä vastaan mutta en jaksa näpytellä vastauksia koko ajan. Hävettää myöntää, mutta pinnani kiristyy ja mieleeni tulee aika rumiakin ajatuksia kun joku laittaa ensin "miten menee" viestin, sitten heti perään "hu huu?" huomattuaan että olen ollut viestipalvelussa online. Ja tätä tapahtuu useammalta taholta, päivittäin ja koko ajan.

En halua loukata, en sanoa suoraan "älä kysele kuulumisiani" tms. Miten muotoilla hienotunteisesti, että en ole kiinnostunut?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumana miehenä on pakko pommittaa kaikkea jolla on pulssi jotta edes yksi joskus vastaisi.

Ei voi mitään.

Vierailija
2/50 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistä ne sun numeron on saanut? Ja yksi hyvä keino feidata turhat viestittelijät on että vastaat tosi lyhyesti ja laitat lisäks,i että palaan paremmalla ajalla. Sen jälkeen et vastaa enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estä heidät jos niin ahdistaa.

Vierailija
4/50 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännää, että ihan kaikki miehet jatkuvasti ahdistelee. 

Vierailija
5/50 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitä kuollutta.

Vierailija
6/50 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Absurdia kysymys" 😄

Vierailija
7/50 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ruoki provoa.

Vierailija
8/50 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perinteinen kiireeseen vetoaminen. Kiihkeinkin ymmärtää, että kyse on tekosyystä ja oikeasti sua ei kiinnosta. "Sori, en nyt ehdi viestitellä. Hyvää jatkoa!"

Vierailija
9/50 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihteeksi kliseinen provo.

Vierailija
10/50 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko nämä viestittelijät kavereita vai jotain puolituttuja? Mistä saaneet numeron? Jotkut kaverithan saattaa ihan ajatella että olet yksinäinen ja kyselee kuulumisia.

Vaihtoehtoja tilanteisiin on monta. A) vastaat viestiin ja lisäät jotain että olisi mukavampi jutella kasvotusten, milloin nähtäisiin > viestittely loppuu, juttelette kasvotusten kuulumiset b) vastaat harvoin ja lyhyesti, et esitä vastakysymyksiä > toinen ei jaksa yksinpuhelua kauaa c) sanot suoraan että ei ole aikaa/kiinnostusta viestittelyyn

Vierailija
11/50 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vastaa jos et halua. Tuo johtaa ääritapauksessa siihen että tuhlaat kaiken aikasi noiden painostavien epäkiinnostavien miesten kanssa, ja samalla mahdollisesti kiinnostavat ja hyväkäytöksiset miehet katoavat kun huomaavat ettei sinulla ole aikaa heille.

Vierailija
12/50 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaat : ihanaa olla sinkkuna ja keskittyä omiin harratuksiin, nautit vapaudesta

Vierailija
13/50 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia en itse koskaa tekstaile naisille. Tiedän että naisille tekstaa kymmenet miehet ja en halua olla yksi niistä.

Vierailija
14/50 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro heille, että sinulla on HIV ja haluat harrastaa suojaamatonta sexiä heidän kanssaan.

Vierailija
15/50 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun keino saada ahdistelijat kauemmas on näyttäyttä yhdessä jonkun raamikkaamman miehen kanssa, niin menee lähestymishalut.

Vierailija
16/50 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä nyt on edes totta, niin ainoa syy miksi kukaan tulee tällaista vakavissaan kyselemään on päästä kerskumaan. Eiköhän jo googlettamalla aiheesta olisi löytynyt vaikka mitä vinkkejä tällaiseen kauhistuttavaan "ongelmaan". 🤔

Vierailija
17/50 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta tuollaiset viestipalvelut niin eivät näe, koska olet "online". Ei sellaisia ole pakko käyttää.

Vierailija
18/50 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuna ollessani painiskelin välillä saman ongelman kanssa!

Itse ratkaisin ongelman kertomalla, että olen kiireinen ja siksi minulta ei kannata odottaa välttämättä nopeita vastauksia. Oikeasti ei minulla mitään kiireitä ollut, mutta annoin ymmärtää ettei mihinkään ylimääräiseen nyt ole aikaa :D

Ja te jotka ihmettelette tuota numeroasiaa. Itselläni ei ole salaista numeroa, joten sen saa esim. Fonectan kautta. Puolitutut laittelevat viestejä myös Facebook Messengerin kautta.

Vierailija
19/50 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun keino saada ahdistelijat kauemmas on näyttäyttä yhdessä jonkun raamikkaamman miehen kanssa, niin menee lähestymishalut.

Miten tuo vaikuttaisi lähestymishaluihin? Luuletko että kaikki miehet pelkää isompia miehiä?

Vierailija
20/50 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa että joku voi ahdistua tuollaisesta. Itselläkin on "ihailijoita" ja heidän viestittelynsä ei ahdista yhtään. Siinähän viestittelee, poistan viestit välittömästi. Ihmetellä täytyy minkälainen ihminen pommittaa viesteillä sellaista, joka ei koskaan niihin vastaa. Siinä vaiheessa jos ja kun tämä alkaa ahdistaa, laitan numeron estoon ja asia on sillä ratkaistu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme