Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksinäisen joulu

Vierailija
23.12.2019 |

Oon yksin. Ja köyhä. Ruokana mulla tällä viikolla makaronia ja purkkihernaria (EU ruokajakelusta). Ei koristeita. Ei mitään.
Eikä edes ahdista pahemmin. Tää on mun elämää ja oon jo tottunu siihen... Suklaalla olis kiva herkutella, mutta nyt ei pysty. Ehkä ens jouluna.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko vielä sanoa, kun toistuvasti törmää tuohon, että apua saa ja se kuuluu tasavertaisesti kaikille, niin ei mene näin.

Koettu on. Sen enempää tilannettani avaamatta (en halua, että mut tunnistetaan) mulle ei muuta tukea ja apua heru, kun tuo EU-ruoka (joka on siis hyvätuloistenkin mahdollista hakea). Muutoin vaan pahoitellaan ja pyöritellään päätä, että vaikea on tilanne (niin ku en sitä muutenkin jo tietäis)

Ap

Vierailija
22/36 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että huomenaamulla on kaupoissa monenlaista punaliputettua herkkua. Itselläni ei nuoruuden köyhyyden jälkeen ole ollut pulaa ruuasta, mutta silti en viitsi turhaan hirveästi rahaa ruokaan laittaa. Ainakin juustoja ostan alennetuilla hinnoilla ja joskus muutakin, kun aion sen samana päivänä  laittaa ruuaksi. Eikä hävetä yhtään.

Ja ap. kyllä se yksikin käsi on aika saakelin paljon parempi, kuin ilman yhtäkään.

Mulla on kyllä ihan molemmat kädet tallessa

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että huomenaamulla on kaupoissa monenlaista punaliputettua herkkua. Itselläni ei nuoruuden köyhyyden jälkeen ole ollut pulaa ruuasta, mutta silti en viitsi turhaan hirveästi rahaa ruokaan laittaa. Ainakin juustoja ostan alennetuilla hinnoilla ja joskus muutakin, kun aion sen samana päivänä  laittaa ruuaksi. Eikä hävetä yhtään.

Ja ap. kyllä se yksikin käsi on aika saakelin paljon parempi, kuin ilman yhtäkään.

Oletko ajatellut sitä, että joillakin ei ole rahaa edes niihin punaliputettuihin ruokiin?

Vierailija
24/36 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko vielä sanoa, kun toistuvasti törmää tuohon, että apua saa ja se kuuluu tasavertaisesti kaikille, niin ei mene näin.

Koettu on. Sen enempää tilannettani avaamatta (en halua, että mut tunnistetaan) mulle ei muuta tukea ja apua heru, kun tuo EU-ruoka (joka on siis hyvätuloistenkin mahdollista hakea). Muutoin vaan pahoitellaan ja pyöritellään päätä, että vaikea on tilanne (niin ku en sitä muutenkin jo tietäis)

Ap

Mikä sinua pidättelee maaseudulla jos noin on todella. Kyllä Tampereella köyhät lapsettomatkin ovat saaneet avustukset jouluksi. Ilmaisia ruokapusseja saa hakea viikollakin arkena jos viitsii jonottaa. Eihän sitä voi tajuta että jossain voi noin rasistista olla köyhät luokitellaan että vain lapsiperhe on arvokas ja muilla köyhillä ihmisillä ei ole mitään merkitystä. 

Vierailija
25/36 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös toinen köyhä. Ei riittänyt raha sittenkään ruokaan. Eli makaronia ja perunaa sekä kananmunaa löytyy.

Kieltämättä suklaa olisi ollut ihan mahtavaa! Harmittaahan tämä mutta näin on elämä ollut itselläni myös vuosia. On kuitenkin lämmin koti, katto päänpäällä.. se on tärkeintä! Hyvää joulua kaikille. Olkaa kilttejä.

Vierailija
26/36 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietoisuus Jeesuksesta on itselleni tärkein asia Joulussa. Olen todella kiitollinen Jumalalle siitä, että elämä jatkuu kuolemankin jälkeen. Luojan kiitos, että asia on näin..

Kiitos rakas Jumala. Kiitos!

Hyvä kuulla, ettei sua ahdista pahemmin. Ei mullakaan ole koristeita, vietän Joulun yksin ja syön minimaalisesti. Eikä ahdista muakaan, oikeesti hyvä fiilis! Tärkein on Jeesus, Jumalan armon osoitus.

Oi jouluyö, oi autuas sä hetki

Kun ihmiseksi sai Herra taivahan

Synteimme tähden henkensä hän antoi

Ja kärsi ristinkuoleman

Jo toivon säde hohtavainen loistaa

Nyt yllä maan ja merten aavojen

Siis kansat kaikki, te kiittäkäätte Herraa

Oi jouluyö, sä lohtu ihmisten

Jo kirvonneet on syntiemme kahleet

On taivas auennut lapsille maan

Orjuus on poissa, veljesvaino päättyi

Siis Luojan kiitosta laulamme vaan

Toi rauhan meille Herra taivahasta

Ja puolestamme astui kuolemaan

Siis kansat kaikki, te kiittäkäätte Herraa

Vierailija
27/36 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän moni muukaan vietä, tavallista arkea. 

Vierailija
28/36 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää joulua, ap! ❤

Vierailija
29/36 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten takia meillä joulua vietetään, silloin ku olen ollut sinkku tai lapsettomassa suhteessa niin ei ole ollut mitään tarvetta perinne jouluun, baarissa on aina seuraa 😉

Enemmän pitäisi perustaa jotain kohtaamis paikkoja, päiväkeskus /työttömien ruokala, jossa sitä seuraa ja tekemistä olisi jokaisen mahdollista saada...

Vierailija
30/36 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna jaetaan myös ruoka-apua, koita selvittää onko omalla paikkakunnalla.

Vierailija
31/36 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et laittanu vähän rahaa sivuun niin ei tarvitsisi vinkua? Mullakaan ei ole ketään eikö töitä. Laitoin joulukuun tt tuesta parikymppiä sivuun joulua varten jota hampaat irves säästelin joten huomiseks on herkkuja. Miksi et itse tehnyt niin?

Vierailija
32/36 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on syvältä. 28v ja 8 joulu jonka vietän itekseni.

Vierailija
33/36 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yksinasuva, mutten yksinäinen, menen siskoni perheen luokse, jonne kokoontuu muitakin lapsuuden perheestäni.

Jos yhtään lohduttaa yksinäisiä, niin en minäkään ole laittanut kotonani yhtään joulua, en ole jaksanut edes siivota kuten oli tarkoitus, mutta mitäpä tuosta? Ostin itselleni kaappiin valmisruokia ja ihan peruselintarvikkeita, en edes pidä jouluruuasta, mutta pakko kai sitä on syödä siellä siskolla (syön kyllä ennenkuin menen, etten jää ihan nälkäiseksi sitten :D). En kuitenkaan ole köyhä, joten tsemppiä kaikille köyhille.

Vierailija
34/36 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ollut tilanteessa, jossa ainoat tuloni olivat asumistuki ja toimeentulotuki. Ne olivat yhteensä noin 800€/kk. Vuokran ja muiden pakollisten laskujen jälkeen minulle jäi noin 250€-300€ käyttörahaa kuukaudessa. Eihän sillä varsinaisesti juhlittu, mutta pärjäsi kuitenkin niin, että ikinä ei tarvinnut olla makaronikuurilla. Toki jouduin katsomaan kaupassa tarkkaan, mitä kaikki maksaa, eikä naudan sisäfileestä tarvinnut edes haaveilla, mutta hyvää ja laadukasta ruokaa sain aina ostettua. Köyhänä pitää ja kannattaa tinkiä ensin kaikesta muusta kuin ruoasta. En tarkoita piikitellä varsinkaan näin joulun alla, mutta Suomessa ei tarvitse nähdä nälkää, jos osaa hakea apua, ja käyttää varansa asiallisesti. Kerroitkin, että et ole alkoholisti, mikä on erittäin hyvä juttu. Toivottavasti asiasi järjestyvät parhain päin, AP. Hyvää joulua ja parempaa uutta vuotta Sinulle!

Katsotaan sitten, kun sairastut. Maksat itse lääkäri/sairaalamaksut ja lääkkeet. EN MITENKÄÄN HALUA PIIKITELLÄ. OLET VAAN TODELLA YLIMIELINEN.

Vierailija
35/36 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukoristeita saa kierrätyskeskuksesta melkein ilmaiseksi, jos haluaa niillä joulutunnelmaa viritellä.

Vierailija
36/36 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen yksinasuva, mutten yksinäinen, menen siskoni perheen luokse, jonne kokoontuu muitakin lapsuuden perheestäni.

Jos yhtään lohduttaa yksinäisiä, niin en minäkään ole laittanut kotonani yhtään joulua, en ole jaksanut edes siivota kuten oli tarkoitus, mutta mitäpä tuosta? Ostin itselleni kaappiin valmisruokia ja ihan peruselintarvikkeita, en edes pidä jouluruuasta, mutta pakko kai sitä on syödä siellä siskolla (syön kyllä ennenkuin menen, etten jää ihan nälkäiseksi sitten :D). En kuitenkaan ole köyhä, joten tsemppiä kaikille köyhille.

Miksi yksinäistä, köyhää ihmistä lohduttaisi vähääkään se, että sinä et ole yksinäinen etkä köyhä, etkä ole viitsinyt siivota etkä edes pidä jouluruoasta, mutta syöt, kun kerran sisko pakottaa?