Minkä ikäinen lapsi uskoo vielä Joulupukkiin?
Olen itse lapseton nainen ja nyt iski yhtäkkinen huono omatunto, kun paljastin siskon pojalle, että hänen enonsa toi paketin.
Lapsella on kyllä vanhempia sisaruksia, eikä joulupukki ole ainakaan käymässä heillä.
Tuntuu nyt kamalalta kun en tiedä, että paljastinko vahingossa, että lahjat tulevat ihan lähipiiriltä, eikä mistään Korvatunturilta.
Kommentit (12)
Kyseessä kolmas luokkalainen, jolla on kyllä isompia sisaruksia. Jotenkin en yhtään ajatellut, että voisi vielä uskoa, että oikeasti lahjat tulevat jostain muualta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Meillä 8v uskoo vielä.
On onneksi tuosta pari vuotta vanhempi.
Ap
Mitä?
Mitä tarkoitat "uskoin joulupukkiin" ?
Meillä ei lapset varsinaisesti ole sanoneet ääneen, etteikö pukkia olisi. Pukkia kyllä odottavat, mutta 6v ihmetteli toissapäivänä: äiti, milloin me käydään niitä leluja ostamassa?
Pukki tarjoutui veloituksetta, mutta ajateltiin jos ei enää ja tänä vuonna paljastetaan asia.
Eskarilaisena loppui usko joulupukkiin. Näin jonkun kyselyn, jonka mukaan ekaluokkalaisista puolet uskoo joulupukkiin ja puolet ei.
Hyvä, eli periaatteessa kolmosluokkalaisen ei pitäisi enää uskoa joulupukkiin. Jotenkin en saanut käytöksestä mitään vihiä. Kirjoitti kuitenkin pukille toivelistan, mutta jätti sen pöydälle eli oli varmaan osoitettu ihan siskolleni sitten kuitenkin.
Ap
Meidän 7v epäilee jo totuutta. Toisaalta ei mitään hirveitä satuja olla keksittykkään, vaan puhuttu pienestä asti että myös sukulaiset ja me vanhemmat ostamme lahjoja toisillemme.
Muistan itse 6-vuotiaana tajunneeni, että joulupukkia ei ole. Oli kamalaa, kun piti esittää leikissä mukana, kun tilauspukki tuli silti ja vielä pari vuotta.
Miehen kanssa ajattelimme kertoa lapsellemme alusta saakka, mikä lahja on keneltäkin sukulaiselta tai kummilta, mutta ehkä itse hankimme joka vuosi lapselle yhden salaisen lahjan, joka voisi olla joulupukilta muiden mukana. Itsestämme on kummeina tuntunut vähän kurjalta osaa joka vuosi joskus kalliiltakin joululahjoja kummilapsille, kun heidän vanhempansa ovat vain heittäneet ne pukinkonttiinsa sekaisin, eivätkä ole lahjan avattuaan koskaan kiittäneet. Eivät varmaan edes muistaneet mistä mikäkin on tullut, vaikka tietysti kaikista lahjoista pitäisi muutenkin mielestäni kiittää, kun ne on avattu... Omalle lapsellemme haluamme opettaa, että hän osaisi kiittää lahjan antajaa. Sori kun meni vähän ohi aiheen. Nyt kummilapseni on 9 vuotta, eikä enää usko joulupukkiin. En tiedä tuleeko silti kiitoksia joulun jälkeen. Enpä jaksanut tosin paljon enää panostaakaan lahjaan.
Eskarissa toiset lapset aika hyvin valistivat omia lapsiani joulupukin olemassaolosta. Mun mielestä voit olla ihan huoleti. On lapsia, jotka sitä vanhempinakin HALUAVAT vielä uskoa joulupukkiin, vaikka tietävätkin, ettei joulupukkia ole oikeasti olemassa.
Minä olin 25v, kun aloin eka kertaa epäillä.