Porkkala-ihmetys
Siis jos ihminen on kasvissyöjä eikä halua syödä kalaa, niin miksi ihmeessä pitää syödä kalalle maistuvaa porkkanaa? Luontevampaa olisi pysytellä niiden kasvisten makumaailmassa. Tämä on asia jota en vaan voi käsittää.
Kommentit (141)
Mistä näitä kalaporkkanoita voi ostaa?
Mulle taas tuottaa suuria vaikeuksia ymmärtää, miten joku vieläkin kuvittelee, että kasvissyöntiin vaihdetaan eläintuotteiden maun takia. Joo, joillekin se on se syy, mutta suurimmalla osalla syyt on ihan jossain muualla.
Ja taas tätä samaa potaskaa. Olen niin väsynyt tähän "kasvissyöjä ei saa syödä muuta kuin salaatinlehteä maustamattomana ja mitään tuotteita ei saa vahingossakaan jalostaa niin, että se muistuttaa edes jotenkin lihatuotetta". Onko vaikea ymmärtää, että kasvisyöjätkin haluavat vaihtelua ja ikuinen hernekeitto alkaa jossain vaiheessa tökkiä.
Vierailija kirjoitti:
Ja taas tätä samaa potaskaa. Olen niin väsynyt tähän "kasvissyöjä ei saa syödä muuta kuin salaatinlehteä maustamattomana ja mitään tuotteita ei saa vahingossakaan jalostaa niin, että se muistuttaa edes jotenkin lihatuotetta". Onko vaikea ymmärtää, että kasvisyöjätkin haluavat vaihtelua ja ikuinen hernekeitto alkaa jossain vaiheessa tökkiä.
Pakkoko sitä hernekeittoa on joka päivä syödä? Maailma on pullollaan herkullisia reseptejä. En minäkään ymmärrä näitä joiden mielestä kasvisruoan pitää maistua lihalta.
En tosiaan ymmärrä minäkään näitä porkkaloita, seitan"kinkkuja", tofu"kinkkuja", soija"nakkeja" ja mitä lie niitä on liha-ja kalaruuista kyhättyjä imitaatioita. Oikeat, alkuperäiset kasvisruoat ovat ihan ok, mutta esimerkiksi tuo seitan on ihan hirveätä. Siitä ei normaaliruokavaliolla olevan suu ja aivot ota selvää, mitä se on ja kyllä on aivan outo tuntuma! Vähän niin kuin muovista pesusientä olisi siististi tasaisiin suikaleisiin pilkottu ja laitettu kastikkeeseen. Ja luulisi, että kun eläinperäiset tuotteet on taakseen jättänyt, ei haluaisi minkään niistä muistuttavan (kinkku, nakki, vegehampurilainen oikeata pihviä imitoivalla pihvikkeellä).
Vierailija kirjoitti:
Mulle taas tuottaa suuria vaikeuksia ymmärtää, miten joku vieläkin kuvittelee, että kasvissyöntiin vaihdetaan eläintuotteiden maun takia. Joo, joillekin se on se syy, mutta suurimmalla osalla syyt on ihan jossain muualla.
Minä ainakin vaihdoin kasvissyöntiin siksi, etten pidä lihasta. Ei tuotantoeläinten hyvinvointi ja ilmastonmuutos minua kiinnosta.
Liityn kuoroon.
Pakkoko kasviksista on muovata typerännimisiä mukalihatuotteita?
Syön mielelläni kaikkea, ja paljon kasviksia.
Tofuun tai johonkin seitaniin (mikä lie) en koske tikullakaan.
Ällöttävimpiä on huijaukset, kuten joku merilevästä duunattu "kaviaari"!
Vierailija kirjoitti:
En tosiaan ymmärrä minäkään näitä porkkaloita, seitan"kinkkuja", tofu"kinkkuja", soija"nakkeja" ja mitä lie niitä on liha-ja kalaruuista kyhättyjä imitaatioita. Oikeat, alkuperäiset kasvisruoat ovat ihan ok, mutta esimerkiksi tuo seitan on ihan hirveätä. Siitä ei normaaliruokavaliolla olevan suu ja aivot ota selvää, mitä se on ja kyllä on aivan outo tuntuma! Vähän niin kuin muovista pesusientä olisi siististi tasaisiin suikaleisiin pilkottu ja laitettu kastikkeeseen. Ja luulisi, että kun eläinperäiset tuotteet on taakseen jättänyt, ei haluaisi minkään niistä muistuttavan (kinkku, nakki, vegehampurilainen oikeata pihviä imitoivalla pihvikkeellä).
Jos sinä et tykkää älä syö. Seitan muuten on ihan "alkuperäinen kasvisruoka" mitä sitten meinaakaan. Aasialaiset munkit ovat valmistaneet sitä satoja vuosia, koska heidän uskonnossaan ei syöty lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin vaihdoin kasvissyöntiin siksi, etten pidä lihasta. Ei tuotantoeläinten hyvinvointi ja ilmastonmuutos minua kiinnosta.
Mulla oli sama joskus nuorena. Liha oli jotenkin pahaa. Ihmiset katsoivat pitkään kun julistin ettei mulla mitään ideologiaa tässä taustalla ole.
Tämä siis joskus 15 vuotta sitten.
Voitteko luetelle mitä kasvissyöjä saa syödä ilman, että se on feikkiä. Täällä kun on mainittuina jo tofu ja seitankin, joilla on Aasiassa pitkät perinteet. Pelkkää kukkakaaligratiinia kenties? Saako esim kikherneistä tehdä hummusta vai matkiiko se liikaa jotakin? Kuka on sitä paitsi määritellyt, etä makkara on vain liharuoka; se on muoto eikä sisältö.
Eihän näistä kasvisruuista, jotka matkivat liha- ja kalaruokia, voi tulla muuhun johtopäätökseen kuin se että liha- ja kalaruokia on ikävä. Kasvisruuan makuinen kasvisruoka ei riitä eikä ole riittävän herkullista varsinkaan juhlapyhinä, vaan kinkkua ja lohta tekis mieli.
Jaahas, vai sellainenkin kummajainen on kehitelty. Olen kuullut joskus puhuttavan Porkkalasta ruokana ja kuvittelin että se on vain typotettu tai aurokorrektoitu porkkanalaatikko. Kuulostaa turhalta ja epäilyttävältä.
Mä en ymmärrä, miksi ihmiset maustaa lihansa kasviksilla. Jos haluaa syödä sipulia, niin sitten syö sipulia sen lihansa kanssa eikä hiero siihen lihaan jotain sipulijauhetta. Tai jos sitä lihaa haluaa niin kovasti syödä, niin miksi sitä pitää erityisesti maustaa? Eikö se ole hyvää ilman kasvisten makua?
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä, miksi ihmiset maustaa lihansa kasviksilla. Jos haluaa syödä sipulia, niin sitten syö sipulia sen lihansa kanssa eikä hiero siihen lihaan jotain sipulijauhetta. Tai jos sitä lihaa haluaa niin kovasti syödä, niin miksi sitä pitää erityisesti maustaa? Eikö se ole hyvää ilman kasvisten makua?
Taidat olla vähän simppeli.
Vierailija kirjoitti:
Liityn kuoroon.
Pakkoko kasviksista on muovata typerännimisiä mukalihatuotteita?
Syön mielelläni kaikkea, ja paljon kasviksia.
Tofuun tai johonkin seitaniin (mikä lie) en koske tikullakaan.Ällöttävimpiä on huijaukset, kuten joku merilevästä duunattu "kaviaari"!
Totta. Se merileväpska on aivan kuvottavaa eikä maistu ollenkaan oikealle kaviaarille, joka taas on hyvää.
Seitania eli vehnägluteenia en suostu minäkään syömään. Soijaa olen maistanut pari kertaa mutta eipä ilahduttanut. Yhdessä hipsterien kansoittamassa ilmaiskonsertissa myytiin sekä liha- että vegaanihampurilaisia kojusta, ja kun hipsterit ostivat jonossa vegaaniversiota, päätin antaa minäkin sellaiselle mahdollisuuden. Ei olisi kannattanut.
Vierailija kirjoitti:
Katsoa kun me ollaan sekasyöjiä, eli syömme niin lihaa kuin kasviksiakin. Lihaa ei tarvitse syödä ilman sipulia tai muita kasviksia. Niin yksinkertaista se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla vähän simppeli.
Puutteellinen ravinto heikentää järjenjuoksua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinä et tykkää älä syö. Seitan muuten on ihan "alkuperäinen kasvisruoka" mitä sitten meinaakaan. Aasialaiset munkit ovat valmistaneet sitä satoja vuosia, koska heidän uskonnossaan ei syöty lihaa.
Kasvisruualla käsitetään yleensä vähän toisentyyppistä ruokaa kuin vehnäjauhosotkua. Kun puhutaan esimerkiksi että kasvisten käyttöä tulisi lisätä, niin sillä EI tarkoiteta vehnää. Tai yleensäkään viljoja.
Oon tehny itte seitania joskus. Ja se on mautonta. Tein korianteriseitania, lopputulos oli pesusienimäinen saippuanmakuinen ruoka.
Ok. Luulin, että aloitus käsitteli N-liiton vuokrasopimusta.