Eronneet mitä jouluunne kuuluu tänä vuonna?
Minulla lapset ovat aatosta joulupäivän aamuun. Hyvällä mielellä. Joulun vietto päättyy siihen kun isä hakee lapset täältä. Huomista odotan innolla, tässä aamun mittaan teen jouluruokia ja lapset ovat hyvillä mielin. Vanhempani tulevat myös huomenna joulun viettoon luoksemme.
Joulupäivänä teen juuri sitä mitä huvittaa ja ajattelen joulun olevan ohi. Luen kirjaa ja juon viiniä ja jos tulee tylsää tai yksinäinen olo, menen oluelle kaupungille.
Vaikein oli ensimmäinen joulu eron jälkeen jolloin joulupäivänä itkin monet itkut. Nyt asennoidun toisin. Joka toinen vuosi vaihdetaan kumman kanssa lapset ovat aaton ja joulupäivän ja molemmat minulle yhtä jees.
Lähetän ison halauksen kaikille jotka vasten tahtoaan ovat joulun kokonaan ilman lapsia <3
Kommentit (7)
Nyt lapset jo liki aikuisia, mutta tulin vain kertomaan, ettei minua ole koskaan joulu yksin itkettänyt. Oli vain kiva, ettei tarvinnut joka vuosi joulua viettää. Lapset siis olivat joka toinen vuosi joulun ja joka toinen vuosi uuden vuoden.
Ensimmäinen joulu ilman lapsia edessä. Olen jouluihminen ja niin on lapsetkin, eniten jännittää, löytyykö lapsille joulumieltä.
Tapanina ollaan sitten kaikki yhdessä, joten minulle se on oikea joulu.
Olen eronnut mutta lapset ovat lähes aina minulla. Isä tapaa heitä pari kertaa vuodessa koska asuu kaukana ja uusi vaimo haluaa asioiden olevan niin. Lasten isä siis vain ilmoitusasiana muutti pois ja jouduin tähän sopeutumaan. Minulla on nykyään uusi mies ja vietämme joulua perheenä. Lisäksi vietimme joulua jo etukäteen minä ja nykyinen mieheni ja miehen aikuiset lapset ja minun pienet lapset ja oli tosi mukavaa yhdessä.
Lapsi on minulla nyt, kunnes lähtee aattona iltapäivästä äitinsä luokse. Nautin näistä hetkistä. Ero tuli syyskuussa, tosin ei lapsen äidistä, se on jo vanhempaa perua, mutta on kuitenkin niin tuore että se vie vähän iloa tästä joulusta. Etenkin kun viime joulu on vielä suhteellisen tuoreessa muistissa, kun kaikki oli vielä hyvin eikä minulta puuttunut mitään. Ei ole elämässä paljon ollut sellaisia aikoja.
Vanhempien mökille menen heitä ja sisarusten perheitä tapaamaan. Saattaa olla etten jää yöksi, vaan palaan kaupunkiin ja menen johonkin pubiin muutamalle aattoiltana. Ihan vain uutena kokemuksena.
Olen tällä hetkellä hieman kateellinen niille jotka saavat viettää tulevan joulun läheisten ja rakastavan kumppanin kanssa.
Liikuntaa kävin jo harrastamassa, vapailla jo. Tänään perkaan kalan, ostin valmiiksi savustetun ja paloittelen sen. Lapset tulee huomenna puolen päivän aikaan. Kinkku uuniin huomen aamusta. Käydään haudoilla ja tehdään yhdessä loput ruokavalmistelut, ovat jo niin isoja että voi ottaa mukaan tekemiseen.
Yhdessäoloa ❤
Sitten lähtevät. Luen, liikun, sometan.