Vaikeinta aatossa on taas se, miten salaan etten saanut yhtään lahjaa
Joulunvietossa oman perheen lisäksi mun äiti, miehen vanhemmat ja miehen sisko ja hänen lapsensa. Itse ostan kaikille lahjan, keksin helposti saajilleen mieluisia lahjoja, esim viimeksi kaari-sytytin, harrastukseen liittyvä kalenteri, sää-kirja jne. Lisäksi suklaa + 2e raaputusarpa tms. Kaikki aikuiset saavat lahjoja myös puolisoiltaan, vanhemmiltaan, ystäviltään ja mun äiti siskoltani. Kaikki paitsi minä. Mun mies ei osaa ostaa mitään ikinä, vaikka keksikin helposti monta helppoa lahjaa ( kirja, yöpaita, hajuvesi jne). Ostetaan sitten yleensä yhdessä kotiin joku juttu, mutta se siis ei ole varsinaisesti lahja minulle. Mun äiti ostaa lahjat mun lapsille, mutta ei minulle.
Kun lahjojen jako ja avaaminen koittaa, koitan olla kovin kiireinen. Tarjoilen glögiä, otan valokuvia, autan lapsia paketeiden avaamissa, ettei kukaan huomaisi etten saanut mitään. Kerran oli kyllä nolo tilanne, kun lapsi kovalla äänellä kysyi, äiti näytä mitä sä sait!
Kommentit (101)
Mun mies on myös tuollainen lahjoja antamaton ääliö. Itse kuitenkin kieli pitkällä odottaa, mitä saa lahjaksi on sitten joulu, syntymäpäivä tai hääpäivä. No, olen lopettanut lahjomisen, koska en häneltäkään koskaan saa mitään.
Kaikki jouluni avioliiton aikana olivat lahjattomia siihen asti, kun lapseni alkoivat ostaa joululahjoja. Heitä tilanne harmitti, joten haluavat varmistaa, että saan edes yhden paketin joka joulu. Poikaani olen kurmottanut myös, että muistaa tulevaisuudessa omaa rakastaan myös pienin lahjoin.
Onko muut yrittäneet vihjata että jos ei ostettaisi aikuisten kesken lahjoja, mutta sinä et tätä ole kuunnellut tai halunnut noudattaa?
En minäkään saan mitään ja tiedän tunteen. Ensi jouluna ostat kasan lahjoja vain itsellesi ja sitten kun jaatte ne niin sinullakin on lahjoja.
Ap älä anna niitä ostamiasi lahjoja kenellekään, vaan pidä ne itse!
Avaa vaikka nyt heti etukäteen iltapäivällä jo.
Minun mieheni ei osaa ostaa lahjoja. Siispä yllätti tänä vuonna ja tilasi minulle ristikkolehden koko vuodeksi. Täytän kaikkien lehtien ristikot. Lisäksi ostan aina itselleni lahjan. Eilen hain Jumbosta uuden takin. Niitä myytiin puoleen hintaan Synttärilahjaksi ostin itselleni korukellon.
Miten ap kävi tänä vuonna?
saitko pienen muistamisen? Jos et, niin olivathan muut noloina?
Itselle lahjan ostaminen, paketointi ja sen avaaminen ei todellakaan vastaa lahjan saamista yllätyksenä rakkaimmiltaan.
Paska perhe sulla. Tuommoset nullit mitään ansaitse. Jatkossa käytä heidän lahjoihin käyttämäsi rahat itseesi. Lähdet vaikka viikonlopuksi kylpylään tms.
Vierailija kirjoitti:
Pitäiskö ääneen todeta, että olempas ollut tuhma, kun en mitään saanut. Mieskin on välillä niin tomppeli, että tekis mieli erota..
Ap.
Onpa tyhmä kommentti. Jos mun läheinen sanoisi noin, kohauttaisin olkiani. En olisi ehkä huomannut sinun olleen tuhma, mutta tuon jälkeen asiassa ei olisi mitään epäselvää, ettäsinä et ansaitse etkä tarvitse lahjaa.
Eri asia kenties, jos ilman jäänyt ihmettelisi, onko ollut tuhma, utta sä kertoisit olleesi. Eri tilanne. Sä et tarvitse mitään.
Olisi suorastaan väärin vahingossakaan antaa sinulle mitään, en nimittäin lahjo tuhmia eli ilkeitä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Minä saan joka joulu tasan yhden lahjan. Mies ostaa kirjan, jonka käsken hänen ostaa. Siskoni saa mieheltään tyyliin Gantin huppari, Kors-lompakko ja joku kallis seerumi. Olen niiiin kateellinen. Mun mies tienaakin enemmän kuin siskon mies, mutta lahja-asioissa täys toope.
Enää ihmetyttää, miksi käsket häntä ostamaan kirjan?
Osta ensi jouluna lahjat vain lapsillesi ja itsellesi. Nykyään kun ihmisillä on kaikkea niin lahjaperinne on mennyt monilla siihen että se on vain lasten juttu.
Mitä lahjoilla tekee, kun kaikkea on? Hyväntekeväisyys on ok.
Ei voi kyllä kuin todeta, että mistä te edes löydätte noin tomppeleita miehiä? Jokainen normaali ihminen osaa ostaa jotain, lahjakorttihan on aina hyvä. Kutakuinkin jokainen nainen käy kampaajalla, monet kosmetologilla, hierojalla, hemmotteluhoidoissa, luontaishoidoissa, jalkahoidossa ja kaikki ostaa vaatteita, kenkiä, useimmilla on jotain harrastuksia. Ei voi olla niin vaikeaa. Laiskuutta ja välinpitämättömyyttä tuo on, eikä mitään muuta. Ja onko nämä miehet olleet alusta asti noin pöljiä vai muuttuneet sellaisiksi ajan kanssa? Eivätkö muista vaimoaan koskaan mitenkään? Ei synttärilahjaa, ei kukkia hääpäivänä?
Osta ensi jouluna itsellesi monta lahjaa. Siinä sitten toiset ihmettelevät, että keneltä ne olet saanut, kun ihastelet ja olet yllättynyt niistä. :D Kyllä sinä olet lahjasi ansainnut.
Mä uskon ihan täysin ap:n jutun.
Olin joskus itse tuo lapsi, joka on äitiltä kysynyt, että missä hänen lahjat. Pidin kyllä sen jälkeen joka vuosi huolen, että hän saa paketin minulta. Tänä vuonnakin ostin hänelle lahjan ja laitoin postilla. En pääse itse paikalle jouluna.
Mä olen myös itse ollut yleensä se, joka on jäänyt ilman lahjoja. Ex-mies ei ikinä ostanut mitään. Siskot ja veljet ei ikinä ostaneet mitään. Vanhemmatkin varmaan unohtivat sitten. Välillä 18-22 vuotta en saanut yhtään lahjaa. Ostin itse äidilleni sekä toisinaan myös isälleni lahjat. Ymmärrän täysin tuon häpeän siitä, ettei taaskaan saa mitään ja sitä vain peittää kaiken ylimääräiseen touhuiluun ja pysyy sivussa kun muut avaavat lahjoja.
Yhtenä vuonna itse olin ostanut yhteensä 800€:lla lahjoja miehelle ja tein kaikki ruoat ja sanoin jo ennen joulua, että haluan nätin korun. Aattona annoin hänen paketit ja odotin omaani. Mies avasi lahjat, laittoi olohuoneen pöydälle ja alkoi kaivamaan nenää jatkaen telkkarin katselua. Mä en pystynyt enää, vaan stressi ja kaikki laukesin itkuna. Sain myös itkeä rauhassa.
Eipä tule hirveästi joulua enää vietettyä.