Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikeinta aatossa on taas se, miten salaan etten saanut yhtään lahjaa

Vierailija
22.12.2019 |

Joulunvietossa oman perheen lisäksi mun äiti, miehen vanhemmat ja miehen sisko ja hänen lapsensa. Itse ostan kaikille lahjan, keksin helposti saajilleen mieluisia lahjoja, esim viimeksi kaari-sytytin, harrastukseen liittyvä kalenteri, sää-kirja jne. Lisäksi suklaa + 2e raaputusarpa tms. Kaikki aikuiset saavat lahjoja myös puolisoiltaan, vanhemmiltaan, ystäviltään ja mun äiti siskoltani. Kaikki paitsi minä. Mun mies ei osaa ostaa mitään ikinä, vaikka keksikin helposti monta helppoa lahjaa ( kirja, yöpaita, hajuvesi jne). Ostetaan sitten yleensä yhdessä kotiin joku juttu, mutta se siis ei ole varsinaisesti lahja minulle. Mun äiti ostaa lahjat mun lapsille, mutta ei minulle.
Kun lahjojen jako ja avaaminen koittaa, koitan olla kovin kiireinen. Tarjoilen glögiä, otan valokuvia, autan lapsia paketeiden avaamissa, ettei kukaan huomaisi etten saanut mitään. Kerran oli kyllä nolo tilanne, kun lapsi kovalla äänellä kysyi, äiti näytä mitä sä sait!

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo ei ole jäänyt huomaamatta muilta? Miten te oikein avaatte ne lahjat?

No juuri siten että olen kovin kiireinen juuri silloin, otan kuvia ja autan lapsia.

Ap

No, miksi olet kovin kiireinen. Anna jonkun muun ottaa kuvat ja auttaa lapsia.

Vierailija
22/101 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoolaista lahjaperinne käytäntöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt oikein usko ettei kukaan muka huomaa ettet sinä saa yhtäkään lahjaa, ei tuota voi olla huomaamatta. ne ei vaan piittaa. Ja minäkään en tajua miksi se pitää salata??? Anteeksi nyt mutta hieman haiskahtaa marttyyri hommalta jos sun pitää leikkiä kiireistä ettei kukaan mukamas hoksaisi ettei sua ole muistettu mitenkään.

Vierailija
24/101 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi kuuluisi ostaa sinulle lahja, vaikka yhdessä lasten kanssa, antaa vaikka heidän valita sinulle yöpuku/aamutossut/kylpyvaahto tms.

Vierailija
25/101 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta vuotta olet salannut asian?

Vierailija
26/101 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hyvä ihminen enää haaskaa rahojasi noin kiittämättömiin ihmisiin. Sen sijaan ostat itsellesi jotain todella hienoa ja arvokasta. Näin minäkin teen joka joulu ja on aina hyvä mieli. 

Vierailija
27/101 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teidän mielestä siis jokainen lopulta vastuussa omista lahjoistaan? Vai pitäisikö sukulaisia ja omaa miestä 'näpäyttää' asettamalla heidät noloon tilanteeseen kun itse availevat kivoja yllätyksiä ja yksi on jäänyt ilman?

Vierailija
28/101 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä saat olla pettynyt - ole sitä ääneen.

Minä oli toissa vuonna todella pettynyt, kun ainoa lahja mieheltäni oli pussilakanasetti. Osti koko perheelle samanlaiset. Ja lapsille hän osti tietysti muutakin tuon setin lisäksi muttei minulle.

Viime vuonna ostin itselleni upean yöpaidan ja laadukkaan kasvojenhoitotuotesetin. Miehen ilme oli näkemisen arvoinen, ihmetteli varmaan mistä lahjat olivat.

Tänä vuonna tein kahden lahjan lahjalistani lokakuussa. Kerroin lapsilleni (9 ja 12) ja miehelleni mitä haluan lahjaksi. Ja yllätys, lahjani on jo hankittu viikkoja sitten.

Vierailija
29/101 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellinen lahaja ei ole vastavuoroinen - e tarvitse odottaa, ettäsaisi, vaikka olisi tietenkin mukavaa!

Vierailija
30/101 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö ääneen todeta, että olempas ollut tuhma, kun en mitään saanut. Mieskin on välillä niin tomppeli, että tekis mieli erota..

Ap.

Vierailija
31/101 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on minun mielestäni kaikista surullisinta se, että sinun äitisi ei osta sinulle lahjaa, eikä edes huomaa tilannetta tai ei välitä, vaikka huomaisikin :( Mikähän tuohon on syynä? Onko äitisi kuitenkin lämmin ihminen?

Minun lapsuudenperheeni on iso ja olemme sopineet vuosia sitten, ettemme ostele toisillemme lahjoja. Jos kohdalle sattuu osumaan jotain tosi sopivaa, ei lahjan osto tietenkään ole kiellettyä. Sille, jonka luona joulua vietetään, yleensä ostetaan tai valmistetaan itse jotakin syötävää, jota kaikki voivat sitten syödä. Minun mieheni on tosi huono ostamaan lahjoja, mutta minä pyydän häneltä jotakin sellaista, mitä hän osaa ostaa. Tänä vuonna se on sähkövatkain. Äitini ostaa jokaiselle lapselleen suklaarasian ja paketoi sen. Saan yleensä 2-3 lahjaa.

Puhu tilanteesta miehellesi. Ehdota hänelle sellaisia lahjoja, joita hän oikeasti osaa ostaa. Sellaisia, joita löytyy niistä kaupoista, joissa hän normaalistikin käy.

Vierailija
32/101 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

😢 Sen lisäksi ettet saa keneltäkään lahjan lahjaa toimit vielä muille piikana talossa, kunpa et antaisi kohdella itseäsi noin.. 😢

Vierailija
33/101 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan joka joulu tasan yhden lahjan. Mies ostaa kirjan, jonka käsken hänen ostaa. Siskoni saa mieheltään tyyliin Gantin huppari, Kors-lompakko ja joku kallis seerumi. Olen niiiin kateellinen. Mun mies tienaakin enemmän kuin siskon mies, mutta lahja-asioissa täys toope.

Vierailija
34/101 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käypä ostamassa itsellesi huomenna lahja.

Minusta on väärin, että lapsille opetetaan malli, ettei äiti saa koskaan mitään. Eli äitiä ei tarvitse arvostaa.

Jos miestä haluaa näpäyttää, niin älä kerro mistä lahja on. Jätät mysteeriksi. No tämä osio ei ole pakollinen.

Vierailija
35/101 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vuosia vastaava tilanne. Sitte mies petti ja jätti ja nyt vietän aatot yksin. Lapset saavat olla jouluna isänsä kanssa mummolassa, missä on serkut ja muuta sukua, suon sen lapsille. Toinen yksinäinen joulu tulossa, toisaalta eipä ole joulustressiäkään nyt....

Vierailija
36/101 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lopetat tietysti lahjojen ostamisen muille ja miehellesi sanot reilusti, mitä toivot: "Tänä vuonna toivon sulta lahjaksi lahjakortin kuumakivihierontaan tai kirjakauppaan tai yöpaidan". On kyllä uunoja sukulaisia.

Vierailija
37/101 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö ääneen todeta, että olempas ollut tuhma, kun en mitään saanut. Mieskin on välillä niin tomppeli, että tekis mieli erota..

Ap.

Pitäisi.

Vierailija
38/101 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos tänä vuonna et osta muille yhtään mitään vaan käytät ne rahat itseesi, osta jotain ihanaa mitä olet toivonut.

Vierailija
39/101 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta salailu.

Vierailija
40/101 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ikävää ja ajattelematonta käytöstä koko seurueelta jättää yksi ilman lahjoja!

Mun lapsuudenperheessä on tapana kestitä milloin mitäkin yllätysjouluvieraita tyyliin serkun uusi tyttöystävä tai tädin miehen iäkäs sukulainen. Ja AINA on huolehdittu, että pienelläkin varoitusajalla jokaiselle jouluvieraalle saadaan edes yksi paketti jaettavaksi. Äiti varaa aina ylimääräisiä suklaarasioita yllätysvieraita varten ja lapset tekee joulukortit samalla kun lahjaa vaivihkaa kääritään pakettiin..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi