Vaikeinta aatossa on taas se, miten salaan etten saanut yhtään lahjaa
Joulunvietossa oman perheen lisäksi mun äiti, miehen vanhemmat ja miehen sisko ja hänen lapsensa. Itse ostan kaikille lahjan, keksin helposti saajilleen mieluisia lahjoja, esim viimeksi kaari-sytytin, harrastukseen liittyvä kalenteri, sää-kirja jne. Lisäksi suklaa + 2e raaputusarpa tms. Kaikki aikuiset saavat lahjoja myös puolisoiltaan, vanhemmiltaan, ystäviltään ja mun äiti siskoltani. Kaikki paitsi minä. Mun mies ei osaa ostaa mitään ikinä, vaikka keksikin helposti monta helppoa lahjaa ( kirja, yöpaita, hajuvesi jne). Ostetaan sitten yleensä yhdessä kotiin joku juttu, mutta se siis ei ole varsinaisesti lahja minulle. Mun äiti ostaa lahjat mun lapsille, mutta ei minulle.
Kun lahjojen jako ja avaaminen koittaa, koitan olla kovin kiireinen. Tarjoilen glögiä, otan valokuvia, autan lapsia paketeiden avaamissa, ettei kukaan huomaisi etten saanut mitään. Kerran oli kyllä nolo tilanne, kun lapsi kovalla äänellä kysyi, äiti näytä mitä sä sait!
Kommentit (101)
Osta itsellesi jokin ihana koru tai jotakin romanttista. Miehesi saa miettiä keltä
Lahja tuli.
Muuten hyvä idea tuo korun ostaminen itselle, mutta onhan selvää, että ap:n mies on tahallaan ilkeä ap:lle ja halveksiva, kun tahallaan ei osta lahjaa. Hän on henkisesti väkivsltainen. Jos hän yhtäkkiä epäilisi ap:n pettävän ja olisi vähän ehkä alkoholia nauttinut, niin saattaisi ryhtyä niin väkivaltaiseksi, että lukisimme tapahtumista jälkeenpäin lehdestä.
Ap paras olisi erota niin pian kuin mahdollista.
Hanki itsellesi lahja ja paketoi kauniisti, saat ainakin juuri sitä, mitä haluat.
Siis miehesi ostaa kaikille muille joululahjat, mutta ei sinulle? Miksi?
Onko sun lapset 2-vuotiaita, kun et saa edes niiltä lahjoja?
Mun mies oli aina sitä mieltä, että sen asia ei ole antaa mulle hääpäivälahjaa. Vanhemmilleen se kyllä hankki hääpäivälahjan ja stressasi äänekkäästi valinnasta.
Mies onkin nykyään ex, ei tän lahjajutun takia, se vain oli rikkana rokassa ja kertoo selvää kieltään välittämisen puutteesta.
Vierailija kirjoitti:
Missä niin väitettiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä niin väitettiin?
Ei väitetty, mutta jäi epäselväksi. Siksi kysyinkin. Jos mies ei osta muillekaan (varsinkaan aikuisille) lahjoja, on mielestäni ihan ymmärrettävää, ettei hän osta vaimolleenkaan (joka oletettavasti on myös aikuinen).
Liikkistä että lapsi sentään ajatteli sua ja kysyi! Ainakaan hän ei näe sua jotenkin vähempiarvoisena.
Aviomies tuntuu julmalta, ei näytä lapsille hyvää mallia jättämällä sinut huomioimatta. Me aina puolison kans jutellaan mitä haluais saada ja joinain vuosina on ollu tosi vähän toiveita ja sellaisiakin ”ei oo pakko siis mitää antaa mulle”, mutta aina ollaan jotain annettu, koska on ihana nähdä kun rakas avaa paketin ja ilahtuu ja tietää että häntä on ajateltu. Vaikka lahja olis karkkipussi tai joku kirja jonka on jo lukenut, heh.
Lahjojen saamattomuus ei missään nimessä ole noloa sinulle vaan koko muulle juhlaväelle. Itse sanoisin suoraan jo ennen joulua vaikka puolisolle tai äitille että on tuntunut nololta jäädä ilman lahjoja ja lapsetkin ihmetteli. Sen voi sanoa ilman riitaa, jos ei syytä muita vaan kertoo ”minusta tuntuu ikävältä etten saa lahjoja”, eikä ”TE ETTE KOSKAAN...jne”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä niin väitettiin?
Ei väitetty, mutta jäi epäselväksi. Siksi kysyinkin. Jos mies ei osta muillekaan (varsinkaan aikuisille) lahjoja, on mielestäni ihan ymmärrettävää, ettei hän osta vaimolleenkaan (joka oletettavasti on myös aikuinen).
Jos siis vaimo antaa lahjan miehelle niin ei voi olla Miehen perusteena ”en anna vaimolle lahjaa koska hän on aikuinen”, vai ajatteleeko mies vaimonsa omaankin äitinään, itsensä yhtenä lapsista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä niin väitettiin?
Jos siis vaimo antaa lahjan miehelle niin ei voi olla Miehen perusteena ”en anna vaimolle lahjaa koska hän on aikuinen”, vai ajatteleeko mies vaimonsa omaankin äitinään, itsensä yhtenä lapsista?
Onko mies pyytänyt vaimoltaan joululahjaa? Todennäköisesti ei ole. On paljon ihmisiä, joiden mielestä joululahjojen ostaminen aikuisille on ihan turhaa, koska aikuiset voivat ostaa haluamansa tavarat ihan itsekin. Jos joku kuitenkin ihan väkisin haluaa antaa toiselle joululahjan, sen pitäisi olla vapaaehtoista eikä ehtona ole, että sitten sinunkin pitää ostaa minulle. Aloittajan miehen suku ei näköjään oleta saavansa mieheltä lahjoja ja nyt voisi kysyäkin, ostavatko he kuitenkin ap:n miehelle lahjoja? Vai onko niin, etteivät hekään anna miehelle mitään?
Jos toi on totta, niin alkaisin vakavasti miettiä arvostetaanko mua ylipäätään muutenkaan ja haluanko jatkaa tätä.
Mitä varten ostat muille lahjoja ja vielä palvelet piikana?
Mulla oli vähän samanlaista kohtelua.
Esim. appiukkokandidaatti ilmoitti, että minä ja kälyni hoidamme tarjoilun hänen 60-vuotisjuhlissaan. Ei pyytänyt, vaan ilmoitti. Siis tilaisuudessa, missä tapaisin monta tulevaa sukulaista ekaa kertaa en olisi vieraana vaan palvelijana?
Ei sitten millään! Suostuin tulemaan pirskeisiin, mutta vieraana.
Appi tajusi, ja hankki tarjoilijan muualta.
Miten joulu voikin olla niin piinallista.
Lahjoja saa sellaisesta salaperäisestä paikasta, kuin kauppa. Niitä on monenlaisia. Tosi vaikeita löytää, mutta kannattaa yrittää.
Ihan kamala tilanne, mutta en vaan pysty nyt symppaamaan AP:ta. Mä en kerta kaikkiaan ymmärrä tämmöistä nössöilyä. Niin kuin moni on jo täällä todennut, miksi ihmeessä sinun pitää peitellä hösäämiselläsi sitä, että lähipiiriisi kuuluvat ihmiset ovat typeriä moukkia?! Ja voi että mua risoo myös nämä paapomiset sellaisia miehiä kohtaan, jotka ei "osaa" ostaa mitään. No ei varmaan niin, kun ei koskaan tarvitse edes yrittää mitään, kun naisensa ostaa itse itselleen lahjat ja kirjoituttaa sitten vaan kortit ukoillaan. Käsitämätöntä.
Mun elämässäni kaikki miehet ovat ostaneet mulle lahjoja jouluna ja syntymäpäivänä. Joko ihan itsestään tai pienellä kouluttamisella, ei ole ollut vaikeaa. Isoveli oli myös sellainen, että meinas ruveta jättämään vaimonsa lahjomisen jossain välissä, kun ei muka keksinyt mitään. Ripitin sitä puhelimessa asiasta niin, että oli lopulta sitten ostanut rouvalleen lahjakortin yksityiselle hammaslääkärille, kun ei muuta ollut keksinyt. Ja oikeasti, tuohan on aivan loistava lahja! Säästyi rouvaltaan omat rahat, kun kuitenkin olisi jossain vaiheessa ollut vuositarkastus edessä. Paljon parempi tuollainen kuin ei mitään tai se, että vaimo ostaa itse itselleen jotain ja päästää ukkonsa kuin koiran veräjästä. Skarpatkaa naiset!
Lahjakortti hammaslääkäriin! Ihan mahtava lahja! Toivon ehdottomasti tuollaista ensi vuonna.
Tuttu tilanne. Nuorena parina meille tuli muutamana jouluna miehen sukulaiset joulun viettoon. Kaikki muut saivat lahjoja, paitsi minä, joka sen joulun heille laitoin.
Minusta oli todella noloa varsinkin niitä vieraita kohtaan, että tulivat valmiille mässyttämään ja joulun viettoon, mutta talon emännälle eivät viitsineet edes kukkia tuoda lahjaksi, saati sitten pakettia. Mies nyt oli niin tallikka nuorena, että kuvitteli minun olevan onnellinen ja tyytyväinen siihen, että sain hyysätä vieraita ja laittaa joulua ja ostella muille lahjoja. Mies kyllä osti lahjat äidilleen, isäpuolelleen, siskoilleen ja tietenkin meidän lapsille, mutta oli hämmästynyt, kun kysyin, että missäs minun lahja. Jaa, ai sinunko. En minä huomannut ostaa, kun en itse niin lahjoista ole koskaan perustanut. Ja samaan aikaan aukaisi pakettia ihan mielellään.
No siinä vaiheessa mieskin hieman nolostui, kun lapsi hoksasi kysyä, että onko äiti ollut tuhmana, kun ei saanut yhtään lahjaa. Juu, tuhmana on oltu, kun on siivottu ja leivottu ja laatikoita väännetty. Ei, äiti on ollut niin tuhmana viime vuoden, ettei ansaitse yhtään lahjaa.
No enpä tiedä, onko nämä pakolla osatatetut lahjat niin ihania. Ostaa mies nykyään jonkun paketin, mutta ei ne tule sydämestä, vaan siksi, kun on pakko ostaa vaimollekkin lahja, ettei sille tuu paha mieli. Sitä ei osteta siksi, että haluaisi ilahduttaa minua.
Pojille olen takonut päähän, että kun joskus teillä on tyttöystävä tai vaimo, niin joka helvetin joulu ja synttärit ostatte lahjat ja äitienpäivänä väännätte kakkua tai muuta ja ostatte kukkia. Monta perheriitaa on vähemmän ja ensimäisistä jouluista jää mukavammat muistot, kuin sellaisista, missä vaimo istuu urheana alahuuli väpättäen, että ei, en minä nyt mitään olis tarvinnutkaan, aikuinen ihminen
Typerä stoori.
Kyllä pitää ihmisillä olla vintti pimeänä.
Kyllä on moukka mies,jollei muista jouluna omaa vaimoaan edes pienellä muistamisella.
Ostatko ap miehellesi lahjan ja hän jättää silti sinut ilman...?
Tänä jouluna et todellakaan tarjoile glögiä, avaa niitä lasten paketteja yms. Odotat vain, että sinäkin saat lahjat.
Kyselet, että mitä muuta sai. Joku varmasti kysyy takaisin, että mitä sinä sait. Silloin vastaat, että perinteiseen tapaan en mitään keneltäkään.