Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10 000 askelta päivässä? Olenko ainoa joka ei siihen läheskään aina pysty?

Vierailija
22.12.2019 |

Töissä tulee n. 3000 ja sitten päälle vielä aina lenkki, tuntuu vaikealle saada se kymppitonni täyteen. Mietin liikkuuko ihmiset tosiaan niin paljon, taidan itse olla vaan luuseri. Oikeesti ei vaan pysty eikä ehdikään.

Taustalla fibro joka estää rajun himoliikunnan. Koiran kanssa kyllä kävelen päivittäin mutta enemmän sellaista metsässä tallustelua.

Kiinnostaa tietää paljonko te muut saatte askelia päivässä? Jos siis mittaatte jollain laitteella :)

Kommentit (477)

Vierailija
441/477 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tulee töissä 15000-25000 askelta päivässä, riippuen siitä, kuinka paljon on ongelmia koneiden kanssa tuossa 22000 m2 tuotantotilassa, joka on kolmessa kerroksessa, on. Tuotantotyöntekijä. Tuo ei muutaman kuukauden jälkeen tuntunut enää missään, jakautuuhan se kahdeksalle tunnille. Sen päälle yleensä 3-5 kilometrin lenkki koiran kanssa, koska pakko.

Vierailija
442/477 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä joku kello joka laskee askeleet? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/477 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö juttu koko askeleet. Saatu ihmiset ostamaan kaikenmaailman mittareita sunmuita. Hölmöjä olette. Teitä kusetetaan urakalla joka asiassa.

On paljon ihmisiä jotka eivät kävele yhtäön. Jotkut kävelevät 100 askelta pv ja ovat silti melko hyvässä kunnossa.

Nyt hölmöt vähän valoja päälle.

En tiedä kumpi on suurempaa höpöhopöä, askelmittarit vai väitteesi, että ihminen, joka ei kävele yhtään, voi olla hyvässä kunnossa. 

Tässä nähdään että hölmö olet. Etkö ymmärrä miksei jotkut ihmiset kävele. Todella hölmö olet.

Vierailija
444/477 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myös muistaa että töihin lähteminen ja töissä liikkuminenkin on myös liikkumista. Ei se pelkästään että lenkkipolulla käy sen pari kertaa viikossa 5km kävelyllä. 

Vierailija
445/477 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitushan on aivan täyttä sontaa tai sitten on askelmittari rikki. Toi kymppitonni tulee täyteen niin helposti, että tää tarina ei täsmää lainkaan. Normaali kävelyvauhdilla se tulee täyteen noin 90 minuutissa eli pelkkä koiran päivittäinen kävelytys riittää tuohon, jos siihen lasketaan vielä 3000 askelta töissä plus joku lenkki? Onko se lenkki kokonaiset 3 minuuttia vai kuinka? Ja sen lisäksi kaikki muu kävely mitä päivän aikana tulee. Tolla tarinalla pitäisi tulla se 20-25 tuhatta askelta päivässä.

Vierailija
446/477 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen askel tärkeä. 7-8 km tulee päivässä. 3 muuta liikuntaa/ lihaskuntoa ja tanssia.

Ei saa soimata itseään, pienet hetket jo ovat tärkeitä. Jumppaa vaikka mainosten välissä, tyyli on vapaa.

Vierailija
447/477 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain viikonloppuisin jos silloinkaan. Arjessa tulee liikuttua noin 6000-8000 askelta, mutta en ehdi tekemään iltaisin pidempiä lenkkejä. Minulla tämä toteutuu sillä, jos käy joka ilta töiden jälkeen vielä 2-3km lenkillä. Viikonloppuna käyn usein parin tunnin lenkillä, mutta arkena ei ehdi mitenkään.

Vierailija
448/477 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain viikonloppuisin jos silloinkaan. Arjessa tulee liikuttua noin 6000-8000 askelta, mutta en ehdi tekemään iltaisin pidempiä lenkkejä. Minulla tämä toteutuu sillä, jos käy joka ilta töiden jälkeen vielä 2-3km lenkillä. Viikonloppuna käyn usein parin tunnin lenkillä, mutta arkena ei ehdi mitenkään.

jos vklp teet parin tunnin lenkin, ja arjessa tulee jo tuo määrä niin ei tarvitse liikkua metriäkään enempää. joka päivä ei tarvitse liikkumista. työstä kannattaa palautua

Vierailija
449/477 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule juuri ikinä. Esim. kerran oltiin kaupungilla kuljeksimassa tuttavaporukassa noin neljä tuntia, siis jalkojen päällä koko ajan, ja askelia kertyi vähän alle 7000.

Tuo 7000 on muutenkin ollut itsellä se "raja", jolloin alkaa tuntua siltä, että nyt on tullut 10 000 täyteen, mutta eipä olekaan.

Niinpä en edes yritä enää. En piittaa suosituksesta. Olen myös lukenut, että se on mielivaltainen suositus ja perustuu suosittelijan mutuun.

Vierailija
450/477 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka edes jaksaa kävellä 10 000 askelta päivän aikana, hullua!

Vierailija
451/477 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee n. 14000-22000 askelta päivässä. Suurin osa tästä tulee hyötyliikuntana, koska luovuin autosta ja julkisista työttömyyden vuoksi. Kävelen n. 12-18 km päivässä. Kävelen yleensä ripeää vauhtia, 6-7 km/h ja saatan hölkätä osan matkaa. Usein on reppu selässä, jossa kantamuksia. Kesällä tulee askelia vähemmän, kun pyöräilen, mutta toisaalta kesäisin myös juoksen pitkiä lenkkejä.

Vierailija
452/477 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä askelten laskemista. 10k askelta hidasta köpöttelyä töissä on täysin eri asia kuin ripeällä kuntolenkillä. Ennemmin kannattaa tarkkailla liikunnan intensiteettiä ja siihen käytettyä aikaa.

Vierailija
453/477 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tulee tuo 10 000 askelta mantra?

"Mainoskikka 1960 -luvulta

Yllättäen kyseessä on 1960-luvun mainoskampanja Japanista. Silloin Tokion olympialaisiin valmistautumisen humussa japanilainen yritys julkaisi laitteen, jota he alkoivat markkinoida terveystietoisille. Laitteen nimi oli Manpo-Kei. Japaniksi man tarkoittaa 10 000, po askelia ja kei mittaria. Se oli siis kirjaimellisesti 10 000 askeleen mittari.

Laitteen kehittänyt tutkija oli huolissaan, että Japaniin oli rantautumassa amerikkalainen löysä elämäntyyli, ja halusi auttaa ihmisiä lisäämään aktiivisuuttaan. Ilmeisesti näin syntyi 10 000 askelta päivässä -tavoite. Kymppitonnin askelmäärä ei siis ole varsinaisesti tutkimustyön tulos, vaan alunperin mainos myydä askelmittareita japanilaisille.

Onnistunut markkinointikikka.."

Vierailija
454/477 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisas pääsee vähemmällä esim. 2000.

Vierailija
455/477 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka niitä askel- tm. mittareita tarvii? Piti vain googlata asia: "10 000 askelta vastaa kävelymatkana askelen pituudesta riippuen noin 78:aa kilometriä."

Tämä on oma työmatkani edestakaisin, joka on reilu 7,5 km, lähes 8 km. Minä kyllä poljen sen. Harvemmin olen joutunut kävelemään. Huonoilla keleillä olen kyllä joskus joutunut talsimaankin.

Vierailija
456/477 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka niitä askel- tm. mittareita tarvii? Piti vain googlata asia: "10 000 askelta vastaa kävelymatkana askelen pituudesta riippuen noin 78:aa kilometriä."

Tämä on oma työmatkani edestakaisin, joka on reilu 7,5 km, lähes 8 km. Minä kyllä poljen sen. Harvemmin olen joutunut kävelemään. Huonoilla keleillä olen kyllä joskus joutunut talsimaankin.

Siis 7-8 kilometriä; 7 viiva 8 kilsaa. Kopiointi netistä poisti väliviivan numeroitten välistä. Ei siis sentään 78 km ole! 🤪

Vierailija
457/477 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se raja näyttää olevan 6,1km että tulee tuo 10k täyteen. Otan kai lyhyitä askeleita.

Vierailija
458/477 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeeta on---tänään n.1500 askelta, eilen  160! 

Vierailija
459/477 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sain 10000 askelta kasaan. Ja kyllä väsyttää. Täytyy yrittää liikkua ennen joulumässäilyjä. 

Vierailija
460/477 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä kävelen, hitaasti tosin, kotona (aika iso asunto) edestakaisin aina kun puhun puhelimessa tai kuuntelen uutisia (tv1, tv3). Siitä tulee jo helposti nuo 10000. Minulla on pieni kätevä patteritoiminen mittari, laskee myös kalorit, matkan ja ajan.

Tsemppiä kaikille askeltajille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi