10 000 askelta päivässä? Olenko ainoa joka ei siihen läheskään aina pysty?
Töissä tulee n. 3000 ja sitten päälle vielä aina lenkki, tuntuu vaikealle saada se kymppitonni täyteen. Mietin liikkuuko ihmiset tosiaan niin paljon, taidan itse olla vaan luuseri. Oikeesti ei vaan pysty eikä ehdikään.
Taustalla fibro joka estää rajun himoliikunnan. Koiran kanssa kyllä kävelen päivittäin mutta enemmän sellaista metsässä tallustelua.
Kiinnostaa tietää paljonko te muut saatte askelia päivässä? Jos siis mittaatte jollain laitteella :)
Kommentit (477)
Mielestäni askelten laskeminen on ihan turhaa. Enemmän se mitä tekee ja kuinka kauan. Jos pissattaa koiraa korttelin ympäri, niin silloin on hyvä koiran pissaamisen tuijottaja.
Ei ihme että maassamme on vakava ylipaino-ongelma. Itse en ole mikään himoliikkuja mutta askeleita tulee 15000-20000 ja urheilupäivinä 30000. Kaikki tämä normaalissa arjessa.
Polarin mukaan liikun yleensä 15-20000 askelta päivässä. Mittarin tiedetään reilusti liioittelevan, joten varmaan todellisuus on lähempänä tuota 10 000.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa kaikensuorittajat! Hyvä juttu jos nautitte siitä, että yritätte saavuttaa toisten tekemät määrittelyt ollaksenne onnellisia. Minä teen niin kuin itsestä hyvältä tuntuu. Liikun jos haluan ja olen kuin ellun kanat jos siltä tuntuu. Ihmiset asettavat täysin turhia paineita itselleen ja muille. Tärkeää on se, mitä pään sisältä ja sydämestä löytyy. Liiku jos koet sen olevan intohimosi mutta lopeta muiden syyllistäminen. Yksilöllisyys kunniaan!
Onko joku vaatinut sinua tekemään toisin?
Koko ajanhan ihmisiä painostetaan liikkumaan. Jatkuvasti kehotetaan johonkin kimppajumppaan heilumaan ja nostelemaan sykkeitä veren maku suussa. "Ihan hyvä että kävelet töihin mutta kyllä vielä lisäksi pitäisi juosta se maraton niin että silmistä valuu veri."
Roskaa.
Jos muuta murhetta ei ole kuin askelten määrä ,monella laatikossa lojuu mittari joka mittaa ,ite kävelen siis käyn lenkillä oman tahtiin siis käyn se on ainut oikea ,2 kertaa päivässä .Koira vei 4 kertaa kun eläkkeelle jäin .Nyt kun koiraa ei ole 2 ja nämä kivut jaloissa selässä vaatii liikuntaa.En jää sängynpohjalle ,ulos meen aivan vanhasta tottumuksesta.Ikä ja kivut mukana ,,Ettekö vois olla ja murehtimatta askeleita nurkan, takana voi odottaa suurempi murhe .Pitääkö elää miten kaveri .Välillä tuuletan kun joku valittaa onko sulla omia aivoja On hyvä kun kehotetaan liikkuun ,ite juuri kivun takia mutta jos on vaikka Hyvä kirja käännän kylkeä ja joskus suon vapaapäivä ollaan kotona .
Vierailija kirjoitti:
Polarin mukaan liikun yleensä 15-20000 askelta päivässä. Mittarin tiedetään reilusti liioittelevan, joten varmaan todellisuus on lähempänä tuota 10 000.
Tiedäthän että askelien pituus voi vaihdella lenkilläkin ja on eroa ihmisten kesken.
Mies on minua 20cm pidempi joten hänellä on pidemmät jalat ja myös askeleet. Kun vertaamme niin ainakin samalla matkalla on tuhannen askeleen ero.
Lyhytjalkaisempi ottaa kolme askelta siinä kun pidempijalkainen kaksi askelta.
13000-15000 askelta päivässä. En tee istumatyötä ja kövelen tai pyöräilen kaikkialle. Riippuu työkohteesta, joskus on ollut yli 20000 askelta kun työkohde on ollut kauempana. En todellakaan ymmärrä mitä vaikeaa siinä on ymmärtää.
Tulee helposti, koska kävelen joka paikkaan. Siis työmatkat, kauppoihin, lasten harrastuksiin yms. Sen lisäksi teen myös kävelylenkkejä kavereiden kanssa. Yleensä tulee askeleita noin 16000-27000 päivässä.
Itsellä tulee töissä päivittäin 15-25 tuhatta askelta päivässä. Toki liikun kyllä töissä erittäinpaljon jalan.
Nythän on todettu että vähempikin riittää ylläpitämään terveyttä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10000 askelta ei ole pakollinen. On toki tieteellisesti totta että mitä enemmän olet liikkessä sitä enemmän hyötyä siitä on terveydelle. Tuo 10000 askelta on lähtöisin vuodelta 1965 jolloin japanilainen Yoshiro Hatano kehitti askelmittarin nimeltään 'Manpo-kei', joka kääntyy suomeksi kymmenentuhannen askeleen mittari. Tuo lukema vain vedetiin satunnaisesti hatusta tuotteen mainostusta varten ja loppu on historiaa. Tuolloin japanissa oli olympialaisten vuoksi buumi terveydestä jne.
Itse asiassa EI ole niin et "mitä enemmän olet liikkeessä, sitä enemmän hyötyä terveydelle". Miettikääpä urheilijoita, jotka liikkuvat järkyttäviä määriä! Heidän kroppansa on äärirajoilla, ja rasitusvammoja on vaikka kuinka paljon.
Kävelylle ei ole ylämäärää milloin se tuottaisi rasitusvammoja ja terveyshaittoja. Urheilijat ei riko itseään kävelemällä.
On olemassa piste, jonka jälkeen liike tekee enemmän pahaa kuin hyvää. Niinhän se on kaikessa, että kohtuus on paras!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää myös.
Paljon se suunnilleen on kilometreissä keskipituisella?
10000 askelta on noin 8 kilsaa.
Mulla muuten alkavat varpaat turvota jossain 6 km kohdalla, joten en pysty kävelemään noin pitkään, paitsi joko sandaaleilla, tai sitten erittäin tilavilla kengillä, kuten talvikengillä. Lenkkareiden kanssa käy niin, että isovarpaat menevät aivan tajuttoman kipeiksi niin, että loppumatka on käveltävä paljain jaloin. Sen jälkeen isovarpaat ovat todella kipeät monta päivää ja niissä on isot mustat alueet kynsien alla kuukausitolkulla.
Tuo ei ole normaalia. Lenkkarisi ovat tosiaan liian pienet, kuten joku sanoi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme että maassamme on vakava ylipaino-ongelma. Itse en ole mikään himoliikkuja mutta askeleita tulee 15000-20000 ja urheilupäivinä 30000. Kaikki tämä normaalissa arjessa.
Se ylipaino johtuu siitä että mätetään ruokaa aivan liikaa ei siitä että liikuttaisiin liian vähän.
Mun puhelimen mukaan mun keskiverto viimeiseltä kahdeksalta kuukaudelta on 8000 askelta päivässä. Mulla ei ole mitään aktiivisuusranneketta tms joten nämä siis puhelimen mittaamar askeleet.
Teen toimistotyötä mutta pyrin liikkumaan arjessa niin paljon kuin mahdollista.
Kävelen metroasemalle aamulla vaikka busseillakin pääsisi, jään pois aiemmalla pysäkillä toisessa päässä, kävelen liukuportaat, käyn kävelyllä lounasaikaan ja toimistossa menen juttelemaan kollegalle henkilökohtaisesti teamsin sijaan, haen kahvini kauemmasta pisteestä jne.
Jos teen etäpäivää, käyn joko kolmen kilsan juoksulenkillä tai kävelyllä ennen töiden aloittamista ja uudestaan päivän päätteeksi tai kesken päivän, riippuu aikataulusta.
Muuten harrastan tanssia ja punttitreeniä.
10 000 askelta saan niinä päivinä täyteen kun kävelen töiden jälkeen parin tunnin lenkin.
10 000 on naurettavan helppo. Itse kävelen vähintään 26 000 päivässä
Normaali on minulla työpäivinä iltaan mennessä jotain 2500-3000 askelta ilman lenkkiä. Tietokoneella teen työt.
Kerran tai 2 krt viikossa saattaa täyttyä edes 7500 askelta.
Ei se tule täyteen jos menee autolla istumatyöhön ja autolla kaupan kautta sohvalle.
Täytyy kävellä töihin (itsellä tulee tunnissa 10000 askelta joten työmatka edestakaisin riittää hyvin ja kävelen töissä 20000 askelta) ja sieltä takaisin sekä liikkua vähän myös töissä.
Olin joskus teollisuudessa töissä niin kymppitonnin verran askelia tuntui monesta sivullisesta paljolta. Nykyisin metsurina ja pääasiassa taimikon raivauksia. Viitenä päivänä viikossa 7 tuntia kävelyä epätasaisessa maastossa raivaus-sahan kanssa niin on erisarjassa kävelymäärät.
Onko joku vaatinut sinua tekemään toisin?