10 000 askelta päivässä? Olenko ainoa joka ei siihen läheskään aina pysty?
Töissä tulee n. 3000 ja sitten päälle vielä aina lenkki, tuntuu vaikealle saada se kymppitonni täyteen. Mietin liikkuuko ihmiset tosiaan niin paljon, taidan itse olla vaan luuseri. Oikeesti ei vaan pysty eikä ehdikään.
Taustalla fibro joka estää rajun himoliikunnan. Koiran kanssa kyllä kävelen päivittäin mutta enemmän sellaista metsässä tallustelua.
Kiinnostaa tietää paljonko te muut saatte askelia päivässä? Jos siis mittaatte jollain laitteella :)
Kommentit (477)
Kävelen joka päivä 10 000 askelta. Joskus ongelmana on että meinaa mennä yli ja pitää ryömiä loppupäivä.
Noin 500-2500 askelta normipäivänä. Istumatyö etänä.
Tänään 16800 askelta nyt ja vielä 3h töitä ja kävely kotiin.
Nyt ei ole koiraa. 12 kk keskiarvo on runsaat 5 000 askelta mutta mursin jalkani tässä välillä. Kuukauden aikana himppu yli 7000 jota pidän riittävänä kunhan harrastaa muutakin liikuntaa.
No se kymppitonnihan on alkujaan ihan päästä heitetty, markkinointiin mukavasti sopiva luku. Tutkimusten mukaan yli 3000-4000 askelta päivässä alkaa jo auttaa elintasosairauksien ja ennenaikaisen kuoleman välttämisessä. Hyodyt nousivat yhdessä tutkimuksessa 8763 askeleeseen asti, ja sitten eivät enää merkittävästi nousseet (eivät tosin myöskään laskeneet). Eli ei kannata olla ehdottomien lukujen orja, jos pääsee johonkin 5000-9000 välillä joka ikinen päivä, se on tosi hyvä.
Itsellä tulee n.3000 askelta lapsen viemisestä ja hakemisesta päikyltä, jos olen myös toimistolla töissä, tulee jo vähintään 5000 askelta, jos kotona, enintään 4000. Päälle "vapaa-ajan" liikunta, eli ehkä kotona siivoilu, pihassa puuhailu, treeneissä tai vaikka kävelyllä käynti, joita en tee joka päivä. Ihan tarpeeksi tulee.
Mulla on nyt 11.000 askelta plakkarissa, klo on 9.52
Selkä hajalla ja kävely on ainoa jolla pystyn edesauttamaan toipumista, joten minähän kävelen. Tänään tein hetken lumitöitä ja sen jlk. lähdin lenkille. Tämän lisäksi tulee arki aktiivisuutta siivoillen.
Töissä askeleita tulee lähemmäs 15.000 askelta/ pvä.
3 / vrk, enintään. Vaikka sehän on oikeastaan 26 kun on vain yksi takajalka, vasen.
En mittaa millään tavalla itseäni. tuntuu kamalalta ajatuskin että pitäisi tehdä jotain joku mittari taskussa, mutta tiedän tasan tarkkana että ei tule likimainkana 10 t askelta kun ehkä max kerran viikossa kun käyn ulkoilemassa tunnin.
Työttömänä ehdin. Tänään jo lähes 14 000 askelta. En ehtisi jos olisin töissä. Nyt lapset koulussa. Alan tehdä ruokaa ja siivota japakata vklreissuun.
Vierailija kirjoitti:
Työttömänä ehdin. Tänään jo lähes 14 000 askelta. En ehtisi jos olisin töissä. Nyt lapset koulussa. Alan tehdä ruokaa ja siivota japakata vklreissuun.
Lisään vielä et mun bmi on lähes 50. Silti jaksan kun on aikaa.
Kyllä mä joskus saan yli kymmenen tuhatta ja ole mä saanut myös yli kaksikymmentä tuhattakin joitakin kertoja (esim. kaupunkilomalla). Vuoden sisään askelten määrä on keskimäärin päivässä noin 6800. Tuon olen siis vielä saanut niin, että ole oikeasti yrittänyt saada askelia lisää. Etäilyn myötä tajusin, että liikun hirveän vähän. Yritän siis käydä kävelyillä. Muutoin askelia tulee melkein päivittäin esim. siitä, että käy kaupassa, harrastuksissa, muilla asioilla, joskus työpaikalla jne. Liikun kävellen, pyörällä ja julkisilla. Tavoitteena on saada 7000 askelta päivässä, sillä luin joskus jostain, että tuon saamalla vaikuttaa merkittävästi omaan terveyteensä. Lisäksi luin joitakin viikkoja sitten Hesarista, että 20 000 askeleen jälkeen ei saa enää terveyshyötyjä lisää. Se 10 000 on kuitenkin vain keksitty luku. Päivän askelissani ei ole kotona käveltyjä askeleita mukana, sillä en kävele jatkuvasti puhelin kädessä tai taskussa. Askeleita kertyy siis silloin, kun puhelin on mukana.
Siis tää " suositus " perustuu jonkun laitevalmistajan markkinointiin.
Hyvin toimii kun kaikki pitää tuota jonain määräyksenä tai ihanteena.
Pakko olla just 10 000 askelta. Höpö höpö.
Mulla tulee 16000 keskiarvona päivässä. Hyvinä (tai siis huonoina) tulee 25000, töissä puolet ja harrastuksissa toinen. Kävelyvauhti ainakin applen mukaan 5kmh keskiarvo. Kalorikulutus n3500 päivässä.
olen sitäpaitsi läski.
Tarvis ostaa paremmat kengät, ei meikäläisen losoilla pysty käveleen kuin lähikauppaan ja takaisin.
Omat keskiarvot pyörii jossain 5000-6000 välillä päivässä pidemmältä ajalta. Siinä on liikuntaa + arjen kulkemista ja varsinaisesti töissä ei varsinkaan etäpäivinä tule juurikaan askelia. Kesällä tulee pyöräiltyä enemmän joten ei tule askelia vaikka liikuntaa tuleekin, ja talven liukkailla voi mennä viikkokin ilman ulkoliikuntaa kun kadut on peilijäätä.
Höpöhöpö juttu koko askeleet. Saatu ihmiset ostamaan kaikenmaailman mittareita sunmuita. Hölmöjä olette. Teitä kusetetaan urakalla joka asiassa.
On paljon ihmisiä jotka eivät kävele yhtäön. Jotkut kävelevät 100 askelta pv ja ovat silti melko hyvässä kunnossa.
Nyt hölmöt vähän valoja päälle.
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö juttu koko askeleet. Saatu ihmiset ostamaan kaikenmaailman mittareita sunmuita. Hölmöjä olette. Teitä kusetetaan urakalla joka asiassa.
On paljon ihmisiä jotka eivät kävele yhtäön. Jotkut kävelevät 100 askelta pv ja ovat silti melko hyvässä kunnossa.
En tiedä kumpi on suurempaa höpöhopöä, askelmittarit vai väitteesi, että ihminen, joka ei kävele yhtään, voi olla hyvässä kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kumpi on suurempaa höpöhopöä, askelmittarit vai väitteesi, että ihminen, joka ei kävele yhtään, voi olla hyvässä kunnossa.
Ei se kunto hetkessä romahda. Sitten 5v päästä voi olla askelet aika köpöttelyä ja nivelet murskana jos ei muuta ole tehnyt kuin istunut. Ja vanhuksena varsinkin.
Mä en ymmärrä miten perusaktiiviselle ihmiselle ei tule 10000 askelta päivässä? Mulle tulee vähintään 15000 joka päivä ja lenkki/harrastepäivinä sitten reilusti enemmän. Mutta siis ihan normiarjessa tulee tuo 15000 kyllä päivittäin. Enkä ole edes sillä tavalla aktiivisessa duunissa että liikkuisin mitenkään erityisen paljon.