Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10 000 askelta päivässä? Olenko ainoa joka ei siihen läheskään aina pysty?

Vierailija
22.12.2019 |

Töissä tulee n. 3000 ja sitten päälle vielä aina lenkki, tuntuu vaikealle saada se kymppitonni täyteen. Mietin liikkuuko ihmiset tosiaan niin paljon, taidan itse olla vaan luuseri. Oikeesti ei vaan pysty eikä ehdikään.

Taustalla fibro joka estää rajun himoliikunnan. Koiran kanssa kyllä kävelen päivittäin mutta enemmän sellaista metsässä tallustelua.

Kiinnostaa tietää paljonko te muut saatte askelia päivässä? Jos siis mittaatte jollain laitteella :)

Kommentit (477)

Vierailija
341/477 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa kaikensuorittajat! Hyvä juttu jos nautitte siitä, että yritätte saavuttaa toisten tekemät määrittelyt ollaksenne onnellisia. Minä teen niin kuin itsestä hyvältä tuntuu. Liikun jos haluan ja olen kuin ellun kanat jos siltä tuntuu. Ihmiset asettavat  täysin turhia paineita itselleen ja muille. Tärkeää on se, mitä pään sisältä ja sydämestä löytyy. Liiku jos koet sen olevan intohimosi mutta lopeta muiden syyllistäminen. Yksilöllisyys kunniaan!

No mikä saa sinut kommentoimaan näin negatiivisesti, eikö askeleita kerry ja se sapettaa?

Joku läski siellä vain ulisee

Vierailija
342/477 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noilla askeleilla niin väliä. Tärkeintä että tekee jotain fyysistä joka päivä,salilla ja uimassa esim. askelia ei kerry. Puitakin voi hakata :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/477 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laske askeleita vaan kävelen eeippaasti puolituntia hikeen ja sitten normaalia kävelyä vaikja puolituntia. Vesikävely on rentouttavaa.

Juoksu/kävelymatto taas hikeen n 15-30 min.

Vierailija
344/477 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

7000-20000 päivässä.  Toimistotyö, mutta onneks koira liikuttaa.

Vierailija
345/477 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä koiran omistajalla ei tule 10 000 askelta täyteen? Kun se tulee täyteen jo ihan siitä minimiliikunnasta ja ulkoilusta jonka koira vaatii. Itselläni tulee täyteen 8000 askelta päivässä vaikka koiran kanssa ei edes tehtäisi pidempää lenkkiä. Pelkät pissatukset ja muut ulkoilut täyttävät askelmäärän helposti.

Ulkoilen koiran kanssa tavallisena päivänä keskimäärin 2-2,5 tuntia joka päivä. Kolme lenkkiä tehdään mutta ei ne meidän lenkit hirveän pitkiä ole, koiranhan nuuhkii, pyörii ja kaivaa lumihankea, kovin pieni osa meidän menosta on reipasta kävelyä minulle enemmän kuin muutama askel kerrallaan. Varmaan n. 5-6 km yhteensä päivässä tulee matkaa eikä se enempää jaksakaan. Ei siitä tule minulle millään 10 000 askelta. Happea kyllä saan ja kiva on käydä aamullakin ennen töitä lenkillä.

Minun uroskoira usein menee nokka maassa eteepäin ja aina välillä pysähtyy merkkaamaan ja taas mennään eteenpäin kiireellä, jos nartun saisi kiinni. Täällä on aina joku narttu juoksussa. Onneksi on kotona rauhallinen eikä itke narttujen perään. Siinä vaiheessa lähtee kyllä sitten pallit pois. 

Vierailija
346/477 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mittaa hyötyliikuntaa, eli duunipäivän aikana tulleet, kaupassa käynnin yhteydessä yms. Tulleita askeleita en mittaa. Ei ole koiraa, lasta tai mitään muutakaan vastaavaa. Jossain vaiheessa päivää töiden jälkeen laitan kuulokkeet korville ja käyn n. Puolentoista tunnin kävelyllä. Matkaa tulee reilu 7 km ja askeleita 10 000

Vierailija
347/477 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit noi mittarit voi asentaa/ asemoida väärin.Eiköhän se 6000askelta ollut se tosi hyvä saalis/pv.

Ja huom...kaikki liikkuminen plussaa tuli askeleita 10 tai 10000.

Liikutaan kuten voidaan.

Pitääkö kaikkea vertailla?

Olenko parempi ihminen jos liikun hirveesti?

Hirveesti vaatimuksia nykyihmisille...liiku,hoida työt,hoida työt,perhe,talous plääp plääp.

Eikö voitas pikkasen höllätä.

Vierailija
348/477 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Monella tulee touhua ihan riittämiin arjessa. Elämä ei ole askeleista kiinni.

Paitsi niille jotka tekee mittareita ja myy tuotetta.

Vierailija
349/477 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tuli 21838 askelta. Yleensä n.18000 päivässä. Kuljen työmatkat kävellen ja siihen koiran lenkitykset.

Vierailija
350/477 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua suorittaa elämää. Nytkin keväällä on ihanaa seurata luonnon heräämistä ja pysähdellä katselemaan ja kuuntelemaan.

Jonkun lehden tilaajalahjana tuli tuommoinen askelmittari. Nakkasin roskiin.

Vierailija
351/477 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 2.000 askelta / vrk tietää jo terveydelle ongelmia kun alkaa ikää tulla.

Yli 4.000 askelta / vrk on jo eteenpäin

Yli 6.000 askelta (terveys ammatti asiantuntijoiden mukaan riittävä määrä, ei pahemmin eroa 10k).

Ei helvetissä kannata heittäytyä liikkumattomaksi. Toki jos on kipeänä yms niin ehdottomasti kotona jos tartuttaa muita kans.

Jos elämä menee niin että lähikauppaan / Kaljaa + herkkuja ostaa kera netflixin ja tuota tekee pitkään niin eipä siinä paljon järki päätä pakota. Tunnen erään joka tekee silleen, saattaa olla yhtäsoittoa 2-3viikkoa himassa netflixin äärellä 

Vierailija
352/477 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä pisin kävely on yhtä jaksoisesti reilu 50 kilometriä, pyörällä ajoin jannuna (mummokitkulla) 59 km + 59km takasin samana päivänä. Ei tuntunut missään.

Nykyään voin  vieläkin ajaa pyörällä helposti 50km, rullaluistelua kun harrastin niin 64km oli pisin lenkki.

Nykyään kuntoilen kotona 4x viikko lisäksi päivittäin +10.000 askelta

Vierailija
353/477 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin olet ainoa, itse kävelen tuon ylikin ihan päivttäin.

Vierailija
354/477 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti tulee oin 15000 päivittäin. Minullakin on koira, ihmettelen vähän ap:n vähäistä kävelyä tästä näkökulmasta.

Koiran kanssa tulee helposti tuo täyteen esim. karkealla kaavalla: aamulenkki n. 2km, iltapäivälenkki n. 2km, iltalenkki n. 5km. Eivät ole mahdottomia ajallisesti ollenkaan ja tuossa lienee vähän ekstraakin kymppitonniin nähden.

Vierailija
355/477 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on puoliso joka ennen liikkui kanssani todella aktiivisesti, mutta nykyään 3km suuntaan ja kolme takaisin on jo (ei sinne kehtaa huvikseen lähteä). Jospa se siittä taas.

Mukavampi se aina kaksin on liikkua.

Vierailija
356/477 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen niin adhd että tulee käveltyä ympyrää töissä ja kotona jo sen 16-20 000 e askelta edes ajttelematta

Vierailija
357/477 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku chihuhahuha tuskin jaksaa mitään 15.000 kävelyä vrk. En ainakaan usko. Saati muutkaan pikkukoirat.

Hommatkaa aito ja alkuperäinen jäniskoira, saatte lenkkeillä vaikka 30km vrk ja silti haluja ulos :).

Minun ystävväni aikoinaan sanoi että ostaa koiran jotta tulee liikuttua enemmän, 1v myöhemmin alkoi naapurille maksamaan 40€( viikko 2x/vrk 14xviikko ulkoilusta).

Eli vähentyi hänen kävely koiran hankkimisen jälkeen.

Nykyään enää jaksa, kun ja jos ihmisen päivät menee jossain facebook ryhmissä, muita haukkuen ja ihmetellen , yksin erakoituneena asuntoonsa, niin onnea vain.

Vierailija
358/477 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko huomaamatta tulee täyteen. Myin auton pois ja kävelen tai käytän julkisia. Rakastan katsoa telkkaria ja ennen tein sitä tuntikaupalla sohvalla makoillen mutta nyt käytän kävelymattoa samalla kun seuraan vaikkapa jostain tv-sarjasta pari jaksoa. Tunti-kaksi menee huomaamatta. Muuten oon aika laiska liikkuja enkä juuri harrasta uintia lukuunottamatta liikuntaa.

Vierailija
359/477 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen etätöitä. 10 000 askelta päivässä on aika normi. Usein tulee enemmänkin. Aktiivinen koira ja harrastan juoksua lisäksi.

Kyllä se 10 000 vähän vaivannäköä vaatii, mutta ei nyt mitenkään mahdottomasti.

Vierailija
360/477 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saisi millään ellen kävelisi töihin ja kotiin päivittäin. Keskiarvoni on n.8000 askelta. Tähän vaikuttaa varmaan askeleen pituuskin. Tv:ssä väitettiin että 3000 askelta oli joku tietty kilometrimäärä. En nyt muista mitä, mutta itse tarvitsin 5000 että sain saman määrän kilometreinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan