Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10 000 askelta päivässä? Olenko ainoa joka ei siihen läheskään aina pysty?

Vierailija
22.12.2019 |

Töissä tulee n. 3000 ja sitten päälle vielä aina lenkki, tuntuu vaikealle saada se kymppitonni täyteen. Mietin liikkuuko ihmiset tosiaan niin paljon, taidan itse olla vaan luuseri. Oikeesti ei vaan pysty eikä ehdikään.

Taustalla fibro joka estää rajun himoliikunnan. Koiran kanssa kyllä kävelen päivittäin mutta enemmän sellaista metsässä tallustelua.

Kiinnostaa tietää paljonko te muut saatte askelia päivässä? Jos siis mittaatte jollain laitteella :)

Kommentit (477)

Vierailija
361/477 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monet nivelleikkaukset käynyt kuin myös ison selkäleikkauksen. Päätin jokaisen operaation jälkeen, että kuntoudun ja kuntoudun itseni käveleväksi liikkujaksi, koska juuri kävely on ollut ns tukijalka hyvinvoinnilleni.

Kävelen päivittäin lenkkejä, usein sauvojen kanssa niin on monipuolisempaa. Älykellon mittari kertoo, että tänään on tullut jo 10 000 askelta.

Joskus tulee enemmänkin, kun kävelen asioille parin kilometrin päähän kaupunkiin ja teen lisäksi kävelylenkin maastossa.

Olen hyvässä kunnossa, kiitos kävelyn ja moni ei usko että takana on useat nivelleikkaukset. Ikä 77v.

Vierailija
362/477 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän se hyöty tulee kuulema jo 4000 kävelyaskeleesta, tai vähemmästäkin.

Pipoa löysemmälle, ystävät kalliit!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/477 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Sibeliukselta kysyttiin 90-vuotishaastattelussa pitkän iän salaisuutta, hän vastasi: Yhtään turhaa askelta en ole ottanut.

Vierailija
364/477 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankin just älykellon ja yllätyin että.lähes joka päivä tulee 7-8000 askelta ilman erityistä lenkkeilyä.

Aamulla koiran aamupissatus, lyhyt kävely töihin ja kävelyä töissä, lähinnä palaverihuo eesta toiseen. Iltapäivällä lyhyt kävely kotiin, koiran lyhyt lenkitys ja lapsen kuskailua harrastuksiin autolla. Koiran iltalenkin hoitaa mies.

Viikonloppuisin käytän koiraa pidemmällä lenkillä, jolloin askeleet on molempina päivinä yli 15 000. Lisäksi käyn kerran viikossa salilla.

Olen positiivisesti yllättynyt.

Vierailija
365/477 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi saada 10 000 askelta päivässä? Sehän ei perustu mihinkään tieteelliseen näyttöön vaan tuo määrä on aikoinaan keksitty jenkkimainokseen ja on siitä jäänyt elämään edelleen. Mainokseen kaavailtiin ensin 7000 askelta mutta tuo 10 000 kuulosti paremmalta.

Vierailija
366/477 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tulee helpostikin 10000 täyteen, mutta joudun vähän pakostakin kävelemään paljon, koska mulla ei ole autoa ja töissä pitää käydä ja lapset hakea päiväkodista. Jo tuo arkikävely kerryttää lähes sen 10000 ja jos käy kaupassa, niin sehän ylittyy. Mutta yli 20000 tulee liikunnalisista päivistä. Ei noin paljon normaalisti tule kohdallani. Mutta ihan ymmärrettävää, että jos käyttää autoa, eikä ole ulkoilutettavaa lemmikkiä tms, niin pelkillä lenkeillä tuo joka päiväinen 10000 askelta voi olla haasteellista.

Vierailija
367/477 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole huollissasi. Esimerkiksi 10- 12000 askelta päivässä tulee helposti niillä, kenellä on liikuva työ- postinjakelijat, ruokakuskit, siivojat jne. Jos olet toimistossa töissä, ei niitä askeleitä kerry niin paljon. Riittä, jos liikut omasta mielestä sopivasti- ulkoiöutat koiraa, käyt lenkilla, pyöräilet. Liikuminen tekee hyvää luustolle, ylirasitus taas kostautuu. Askelmittareita on myynnissä Glas Ohlsonissa ainaski. 5-8 km päivässä, paljon enemmän ei tarvita. Vierivä kivi ei sammalloitu.

Vierailija
368/477 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee keskimäärin 11 000 askelta päivässä täyteen kyllä ilman sen suurempia ponnisteluita. Ehkä sit vaan häärään niin paljon edestakaisin jotain päivän mittaan. Liikunkin, mutta vain kerran viikossa käyn lenkillä, muuten lähinnä salitreeni, jossa ei tule paljoa askelia. Meillä asunto kahdessa kerroksessa ja tulee ravattua kyllä kerroksia ylös alas päivän mittaan.

Mulla useampi lapsi, kenen kanssa olen kotona ja välillä teen keikkaa hoitoalalla. Onhan sitä jatkuvasti jotain lelujen keräämistä, imurointia, roskien viemistä. En kyl jaksa kokoajan istuakaan.

Vierailija
369/477 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu niin millä mittaa. Fitbitit yms rannekkeet antaa yli tuplasti enemmän askeleita kuin vaikka iphonen laskuri joka taas näyttää ilm 20% liian vähän. Reipas kävely on kuitenkin vain noin 5000-6000 askelta tunnissa että ei se 10000 nyt ihan bussipysäkille kävelyssä ja kaupassa käynnistä tule. 

Vierailija
370/477 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itselleni armollinen ja oon tyytyväinen kun 6000 askelta. Paljon tulee askeleita töissä ja työmatkoihin eestaas kävellen. Välillä hämmästys on suuri kun 12000 mittarissa. Tunnen sen kyllä sit jaloissakin,ikä lähellä 60v.

Vierailija
371/477 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorempana mittasin. Se tulisi täyteen, kun kävelisi päivittäin 5km lenkin työmatkojen ja muun arkiliikkumisen päälle. Ei täyty mitenkään joka päivä, vaikka mielelläni kävisinkin. On liian kiireistä tämä elämä. Sanoisin, että 5000-6000 askelta päivässä tulee kuitenkin vähintään. Viikonloppuisin teen usein pidemmän lenkin, että vähän tasapainottaa.

Vierailija
372/477 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut nyt lähiaikoina kun olen tehnyt tietoisen valinnan koittaa aloittaa aktiivisempi elämä. Sitä ennen on mennyt ties kuinka monta kuukautta niin ettei varmaan yhdessäkään päivässä ole tullut tuota.

Toivottavasti jaksan jatkaa tätä, mutta nähtäväksi jää!

Vierailija
373/477 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen meni helposti joka päivä tuo 10 000 täyteen mutta nykyään olen töissä eikä ole aikaa kävellä. No ehkä pääsen taas työttömäksi ja saan liikkua tarpeeksi.

Vierailija
374/477 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että 10 000 askelta ei olisi mahdollista vielä pitkään aikaan, mutta yllättäen sain tänään kasaan 10 070 askelta. Päivä koostui autoilusta ja geokätköilystä. Kerralla ei tullut pitkiä matkoja, pisin taisi olla reilu kilometri, mutta kätköjä löytyi monta ja jokaiselle oli jonkin verran käveltävää parkkipaikalta. Ihmeesti niitä askelia kertyy pienistäkin matkoista.

Taustalla on pitkä sairaus, rankat hoidot ja pari isoa leikkausta. Toipumisajan ennätys ennen tätä päivää oli varmaan 3000 askelta. Olen niin iloinen ja aivan poikki. Tänä iltana varmaan uni tulee nopeasti, kunhan vaan rauhoitun vielä tovin.

Vierailija
375/477 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäivän aikana tulee usein n. 7000 askelta ja olen varhaiskasvatuksessa töissä. Helposti tulee tuo 10000 askelta täyteen päivän aikana. Jos työ on istumatyötä suurimmaksi osaksi, niin vaikea saada joka päivä 10000 täyteen.

Vierailija
376/477 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää myös.

Paljon se suunnilleen on kilometreissä keskipituisella?

10000 askelta on noin 8 kilsaa.

Mulla muuten alkavat varpaat turvota jossain 6 km kohdalla, joten en pysty kävelemään noin pitkään, paitsi joko sandaaleilla, tai sitten erittäin tilavilla kengillä, kuten talvikengillä. Lenkkareiden kanssa käy niin, että isovarpaat menevät aivan tajuttoman kipeiksi niin, että loppumatka on käveltävä paljain jaloin. Sen jälkeen isovarpaat ovat todella kipeät monta päivää ja niissä on isot mustat alueet kynsien alla kuukausitolkulla.

Vierailija
377/477 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nyt on MeNaisissa erittäin ärsyttävä artikkeli siitä kuinka jotkut eivät tykkää liikunnasta ja kuinka arjen hyötyliikunta on ihan yhtä hyvää liikkumista kuin repivä väkisinliikkuminen, mutta SILTIKIN yritetään kääntää juttu siihen että se repivä väkisinliikkuminen olisi se "oikeampi tapa".

Ei ole oikeaa tapaa liikkua. Kaikki liikkuminen on liikuntaa. Ihmisille pakkosyötetään kuntosaleja ja jotain hupihauskaa ohjattua jumppaa, 100 euroa kerta. Riittää ihan hyvin että kävelee kauppaan tai koiran kanssa. Ei ihminen tarvitse niin hirveästi liikkumista.

Vierailija
378/477 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ihmiskehon liikkumista ja nukkumista ja mitä nyt vaan mittaavat älylaitteet ovat ainoastaan huono juttu ja stressaavat ihmisiä. Lisäksi joku oura kerää tietoa ja käyttää takuuvarmasta täsmämarkkinointiin.

Vierailija
379/477 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen täyttä etätyötä, työpäivän aikana askelia tulee kellon mukaan ehkä 700 (oikeasti tietysti enemmän, mutta kello ei herkästi mittaa lyhyitä siirtymiä tai muutamien askelien liikahtelua). Saan päivässä laitteen mukaan n. 3500 askelta kasaan. Vaikka kello ei herkkä olekaan, niin ihan liian vähän! Minulla on nyt projekti kasvattaa askelmäärää.

Vierailija
380/477 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää myös.

Paljon se suunnilleen on kilometreissä keskipituisella?

10000 askelta on noin 8 kilsaa.

Mulla muuten alkavat varpaat turvota jossain 6 km kohdalla, joten en pysty kävelemään noin pitkään, paitsi joko sandaaleilla, tai sitten erittäin tilavilla kengillä, kuten talvikengillä. Lenkkareiden kanssa käy niin, että isovarpaat menevät aivan tajuttoman kipeiksi niin, että loppumatka on käveltävä paljain jaloin. Sen jälkeen isovarpaat ovat todella kipeät monta päivää ja niissä on isot mustat alueet kynsien alla kuukausitolkulla.

Sinulla on liian pienet lenkkarit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä