Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10 000 askelta päivässä? Olenko ainoa joka ei siihen läheskään aina pysty?

Vierailija
22.12.2019 |

Töissä tulee n. 3000 ja sitten päälle vielä aina lenkki, tuntuu vaikealle saada se kymppitonni täyteen. Mietin liikkuuko ihmiset tosiaan niin paljon, taidan itse olla vaan luuseri. Oikeesti ei vaan pysty eikä ehdikään.

Taustalla fibro joka estää rajun himoliikunnan. Koiran kanssa kyllä kävelen päivittäin mutta enemmän sellaista metsässä tallustelua.

Kiinnostaa tietää paljonko te muut saatte askelia päivässä? Jos siis mittaatte jollain laitteella :)

Kommentit (477)

Vierailija
321/477 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vasta aloittanut lenkkeilyn ja 40min lenkin pituus on sopiva milloin ei paikat kipeydy. Aikaisemmin kävelin pitempiä lenkkejä ja paikkoja kolotti. Nyt saanut kohtuu terveenä olla....

Vierailija
322/477 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 000 askelta päivässä ei perustu mihinkään. Olen myös lukenut jostain, että jos saa päivässä jotain 6000 askelta, niin se riittää (eli sen alle kävelevillä enemmän sairauksia tms). Tärkeintä on liikkua päivittäin ja monipuolisesti. Jos askelia tulee vähän, niin koittaa vain saada askelia enemmän sitten jatkossa. Parempi edes jotain kuin ei mitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/477 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 000 askelta päivässä ei perustu mihinkään. Olen myös lukenut jostain, että jos saa päivässä jotain 6000 askelta, niin se riittää (eli sen alle kävelevillä enemmän sairauksia tms). Tärkeintä on liikkua päivittäin ja monipuolisesti. Jos askelia tulee vähän, niin koittaa vain saada askelia enemmän sitten jatkossa. Parempi edes jotain kuin ei mitään. 

Kyllä näinkin. Mutta ennen tosiaan oli tuo 6000 lääkäreillä vähimmäistavoite, nykyään 10000. Kyllä 6000 on aika vähän.

Vierailija
324/477 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllä koiran kanssa tulee askeleet täyteen. Heti aamusta lähdetään lenkille, ruokatunnilla, töiden jälkeen ja vielä iltapisut. Etätöiden etua, kun on enemmän aikaa lenkkeillä, kun ei mene aikaa työmatkoihin.

Riippuu varmaan koirasta ja omistajasta. Millaisia lenkkejä heitätte? Itse käytän 4 kertaa päivässä koiran, mutta ei yksi lenkki kestä kuin vartin verran. Se riittää pienelle koiralle, jolla jalat vetää varmaan 100000 askelta noilla lenkkeillä, mutta eihän siitä itselle askelia kerry tarpeeksi. Työ on istumatyötä 8 tuntia päivässä, joten kyllähän tuo tauottaa osaltaan hyvin sitä.

Vierailija
325/477 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllä koiran kanssa tulee askeleet täyteen. Heti aamusta lähdetään lenkille, ruokatunnilla, töiden jälkeen ja vielä iltapisut. Etätöiden etua, kun on enemmän aikaa lenkkeillä, kun ei mene aikaa työmatkoihin.

Riippuu varmaan koirasta ja omistajasta. Millaisia lenkkejä heitätte? Itse käytän 4 kertaa päivässä koiran, mutta ei yksi lenkki kestä kuin vartin verran. Se riittää pienelle koiralle, jolla jalat vetää varmaan 100000 askelta noilla lenkkeillä, mutta eihän siitä itselle askelia kerry tarpeeksi. Työ on istumatyötä 8 tuntia päivässä, joten kyllähän tuo tauottaa osaltaan hyvin sitä.

Lenkkeillään noin 2-2,5 tuntia päivässä. Tänään aamulla käytiin 35 minuutin lenkki ja kohta lähdetään noin 45 min lenkille, iltapäivällä taas ja iltapisut on sitten vaan 10 minuuttia.  Reipas terrieri kyseessä ja virtaa riittäisi pitemmillekin lenkeillä, mutta mulla ei aika riitä. 

Vierailija
326/477 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee helposti täyteen, ensin aamulla 2km juna-asemalle, ja vastaavasti 2km siitä kävellen työmaalle. Työ raksalla. Ja sama juttu kotiinpäin. Kotona sitten iltaisin/viikonloppuisin lasten kanssa vuodenajasta riippuen lenkille, pulkkamäkeen, harrastuksiin, pyöräilemään, leikkipuistoon yms. Älykellon mukaan keskimääräinen peruspäivä on n. 20000 askelta.

Vierailija
327/477 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo askelmäärä mikään absoluuttisen tavoiteltava juttu ole, tärkeintähän olisi liikkua joka päivä puolisen tuntia ja istumatyöläisen pieni jumppa noin tunnin välein(mieluummin alle tunnin).

Teen itse lähes joka päivä etätöitä ja kyllä jää tuollaiset 10t askeleen tavoitteet kauas. Vaikka on koirakin kirittäjänä. Alkuun jaksoi jonkun viikon, mutta kun pitää ihan erikseen lähteä tätä varten lenkille, niin ei tasan tule joka päivä kenelläkään muuten kuin puheissa.

Paras olisi joku 2-3km kävelymatka töihin ja työt isossa rakennuksessa, jossa joutuisi liikkumaan. Siihen päälle koiralenkit ja kävellen lähikauppaan, niin tulisi huomaamatta nuo askeleet. Sitä jaksaisi helposti (on testattu vuosikaudet) mutta pakolla erikseen lenkkeillen ei onnistu ei.

Miksi et kävele 2-3 km ennen etätöiden aloittamista? Sehän on ihan sama asia kuin kävelisit töihin. Iltapäivällä kävelet sitten saman matkan takaisin. Koirakin saa mukavasti sitä lenkkeilyä sitten. 

Kokeilin vähän tuollaista, mutta en onnistunut huijaamaan itseäni ja äkkiä into hyytyi. Siitä puuttuu se pakko ja hyötynäkökulma, niin ei vaan jaksa kauaa. Satunnaisesti tehtynä onkin jo sitten helpompi vaan käydä lenkeillä sopivampaan aikaan, mutta se päivittäisyys

Vierailija
328/477 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo askelmäärä mikään absoluuttisen tavoiteltava juttu ole, tärkeintähän olisi liikkua joka päivä puolisen tuntia ja istumatyöläisen pieni jumppa noin tunnin välein(mieluummin alle tunnin).

Teen itse lähes joka päivä etätöitä ja kyllä jää tuollaiset 10t askeleen tavoitteet kauas. Vaikka on koirakin kirittäjänä. Alkuun jaksoi jonkun viikon, mutta kun pitää ihan erikseen lähteä tätä varten lenkille, niin ei tasan tule joka päivä kenelläkään muuten kuin puheissa.

Paras olisi joku 2-3km kävelymatka töihin ja työt isossa rakennuksessa, jossa joutuisi liikkumaan. Siihen päälle koiralenkit ja kävellen lähikauppaan, niin tulisi huomaamatta nuo askeleet. Sitä jaksaisi helposti (on testattu vuosikaudet) mutta pakolla erikseen lenkkeillen ei onnistu ei.

Miksi et kävele 2-3 km ennen etätöiden aloittamista? Sehän on ihan sama asia kuin kävelisit töihin. Iltapäivällä kävelet sitten saman matkan takaisin. Koirakin saa mukavasti sitä lenkkeilyä sitten. 

Kokeilin vähän tuollaista, mutta en onnistunut huijaamaan itseäni ja äkkiä into hyytyi. Siitä puuttuu se pakko ja hyötynäkökulma, niin ei vaan jaksa kauaa. Satunnaisesti tehtynä onkin jo sitten helpompi vaan käydä lenkeillä sopivampaan aikaan, mutta se päivittäisyys

Mutta eikö se koira pidä kuitenkin lenkittää vai lenkittääkö joku muu vai onko jo vanha ja raihnainen?

Vierailija
329/477 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin kerran kuntosalilla juoksumatolla kävellessä kauanko menee 10000 askeleessa joka on suunnilleen 8 kilsaa. Noin 70 minuuttia meni riippuu omasta vauhdista. Käyn paljon kalassa meren rannalla siikaa onkimassa nyt keväällä niin siinä odotellessä kävelen pitkin rantaa varmaan 3 tuntia päivän aikana niin tukee helposti itselle se 10000 askeltakin. Siihen päälle 20 km pyörällä edes takaisin koska kuljen kalaan fillarilla.

Vierailija
330/477 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikö se koira pidä kuitenkin lenkittää vai lenkittääkö joku muu vai onko jo vanha ja raihnainen?

Vähän liikaa lenkittäjiä, mutta koiran avulla pääsee aika lähelle noita askelmääriä, jos vähän etuilee lenkityksessä :)

Vierailija
331/477 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tulee viikossa helposti täyteen liikuntasuositukset kun me lasketaan liikunnan rasittavuuden perusteella, yleensä ylitän suositukset viikkotasolla kaksin-kolminkertaisesti. Silti harvemmin saan 10t askelta täyteen yksinkertaisesti siksi, etten harrasta kamalasti arkiliikuntaa enkä omista koiraa. En ole silti kovin huolissani asiasta, koska liikun kuten monipuolisesti ja säännöllisesti.

Vierailija
332/477 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saa noin monta askelta joka päivä. Jos olisi aktiivinen työ niin silloin varmasti saisin. Saan usein 8000 askelta jos menen yli tunnin hölkkä lenkille ja 10 000 tulee täyteen loppu päivästä. Muuten ei tule liikuttua noin paljon. Aika kova liikkuja on jos menee noin monta askelta joka päivä. Itselleni 

Olen ihan tavallinen 70v eläkeläinen. Viimeisen 31 päivän keskiarvo on 14135 askelta/ pv. Tuohon on laskettu vain ne askeleet, kun mittari on ollut mukana.  Kotona liikkumiset puuttuvat.

Vierailija
333/477 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saa noin monta askelta joka päivä. Jos olisi aktiivinen työ niin silloin varmasti saisin. Saan usein 8000 askelta jos menen yli tunnin hölkkä lenkille ja 10 000 tulee täyteen loppu päivästä. Muuten ei tule liikuttua noin paljon. Aika kova liikkuja on jos menee noin monta askelta joka päivä. Itselleni 

Olen ihan tavallinen 70v eläkeläinen. Viimeisen 31 päivän keskiarvo on 14135 askelta/ pv. Tuohon on laskettu vain ne askeleet, kun mittari on ollut mukana.  Kotona liikkumiset puuttuvat.

Eläkkeellä on aikaa kävellä.

Vierailija
334/477 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun minun piti alkaa laihduttaa vuonna 2009 niin olin töissä ja aika ei millään rittänyt salilla käymiseen. Ei vaan jaksanut. Ylipainoa oli 30kg. Sanoin pomolle että otan loparit töistä pakko alkaa laihduttaa. Sitten vaan aloin joka aamu  käymään salilla ja 5 kuukaudessa laihduin 34 kg. 

10 kg on tullut takas painoa 13 vuodessa. Olen taas lisännyt liikuntaa ja tänä vuonna pitää pudottaa se 10 kg.

Vierailija
335/477 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

no eipä tuu meikäläisellä läheskään noin paljon, liikuntarajoitteinen kun olen. Koitan silti kävellä päivittäin edes jonkin verran

Vierailija
336/477 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa huijaa itseään siten että heiluttelee käsiään, älykellot laskee ne askeliksi. Eräs kertoi että oli kerinyt muutaman vyyhdin lankaa. Kello oli kiittänyt ranneliikkeestä hurjilla askelmäärillä.

No jos on joku halpismalli, niin ehkä. Mutta kunnon älykello EI laske käsienliikkeitä askeliksi. Ei laske edes pientä teputusta jaloilla, lasjeen ainoastaan kunnon askeleet.

Vierailija
337/477 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tällä elämäntyylillä pääse lähellekään 10.000 askelta. 5.000 tulee, jos käyn (istuma)töiden päälle hypermarketissa ostoksilla, muuten tulee joku säälittävä 2.000 askelta.

Ei tämä hyvää tee, tiedän, mutta nyt mennään näin...

Vierailija
338/477 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä koiran omistajalla ei tule 10 000 askelta täyteen? Kun se tulee täyteen jo ihan siitä minimiliikunnasta ja ulkoilusta jonka koira vaatii. Itselläni tulee täyteen 8000 askelta päivässä vaikka koiran kanssa ei edes tehtäisi pidempää lenkkiä. Pelkät pissatukset ja muut ulkoilut täyttävät askelmäärän helposti.

Vierailija
339/477 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä koiran omistajalla ei tule 10 000 askelta täyteen? Kun se tulee täyteen jo ihan siitä minimiliikunnasta ja ulkoilusta jonka koira vaatii. Itselläni tulee täyteen 8000 askelta päivässä vaikka koiran kanssa ei edes tehtäisi pidempää lenkkiä. Pelkät pissatukset ja muut ulkoilut täyttävät askelmäärän helposti.

Ulkoilen koiran kanssa tavallisena päivänä keskimäärin 2-2,5 tuntia joka päivä. Kolme lenkkiä tehdään mutta ei ne meidän lenkit hirveän pitkiä ole, koiranhan nuuhkii, pyörii ja kaivaa lumihankea, kovin pieni osa meidän menosta on reipasta kävelyä minulle enemmän kuin muutama askel kerrallaan. Varmaan n. 5-6 km yhteensä päivässä tulee matkaa eikä se enempää jaksakaan. Ei siitä tule minulle millään 10 000 askelta. Happea kyllä saan ja kiva on käydä aamullakin ennen töitä lenkillä.

Vierailija
340/477 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihommilla tulee päivittäin keskimäärin 6000 askelta eläkeukolta. Pilkki päivinä joku reilu 12000.