Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

10 000 askelta päivässä? Olenko ainoa joka ei siihen läheskään aina pysty?

Vierailija
22.12.2019 |

Töissä tulee n. 3000 ja sitten päälle vielä aina lenkki, tuntuu vaikealle saada se kymppitonni täyteen. Mietin liikkuuko ihmiset tosiaan niin paljon, taidan itse olla vaan luuseri. Oikeesti ei vaan pysty eikä ehdikään.

Taustalla fibro joka estää rajun himoliikunnan. Koiran kanssa kyllä kävelen päivittäin mutta enemmän sellaista metsässä tallustelua.

Kiinnostaa tietää paljonko te muut saatte askelia päivässä? Jos siis mittaatte jollain laitteella :)

Kommentit (477)

Vierailija
281/477 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 000 askelta ei perustu tieteeseen, vaan lanseerattiin Japanissa, jossa ajateltiin sen olevan mukavan harmoninen luku. Japanilaiset kävelevät paljon, joten heille tuo on helposti saavutettavissa.

Vierailija
282/477 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilen aivan liikaa päästäkseni lähellekään tuommoisia askelmääriä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/477 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole varmaan kertaakaan saanut noin monta askelta. Ja kävelen paljon, koska en omista autoa. Helposti tulee 1,5h käveltyä päivässä kun lähtee pitkin kaupunkia asioita hoitamaan. Enimmillään on silti tullut 8500 askelta päivässä.

Jos kävelet paljon niin tuo tulee helposti. Jaat sen kahteen tai kolmeen osaan ja se tulee helposti. Yhteen putkeen se on pitkä aika mutta 3000 askelta tulee helposti kasaan. Joten jos käyt kaksi kertaa kaupungilla yhden sijaan saman päivän aikana se tulee helposti kasaan.

Päivinä joina minusta olen kävellyt paljon olen kävellyt yli 20 tuhatta askelta. Se vie kyllä tunteja silloin.

Vierailija
284/477 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aika sama juttu kiun monella - kävelen töihin ja kotiin reilu 2 km suuntaansa, ja sitten on koiralenkit. Noista tulee aika lailla tasan se kymppitonni. En aja autoa ollenkaan, eli kaikki kauppareissut yms on kanssa jalan tehtävä. 

Korkein tulso oli noin 38000 aseklta, joka tuli koko päivän (9h) kestäneestä vaelluksesta, tosin tuona aikana pysähdyttiin toki syömään ja koiraa uittamaan ynnä muuta, hyvin harvoin yllän muuten yli 25000, vaikka paljon liikun. Ja olen ylipainoinenkin kaiken muun hyvän lisäksi.

Mittaan askeleet puhelimen appilla, mulla ei ole ranneketta eikä kotona puhelin mukana, eli siis kaikki vessareissut, siivoamiset ja muut jää tuosta pois.

Kymppitonni tulee kelle tulee, ei siitä kannata paineita ottaa.

Vierailija
285/477 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 8000/10000 askelta jne. ovat aivan markkinointimiesten keksimiä juttuja, eivätkä perustu mihinkään todelliseen.

Todellakaan en lähde marssimurtamaan luitani jonkun mainoksen tähden.

Tunnen useita ihmisiä, jotka vetelevät 15000 askelta ihan vaan töissään, mutta eivät he ole mitenkään urheilullisia, hoikkia, eivätkä käy esimerkkinä mistään terveyselämästä.

Itse tuntee omassa kehossaan mitä jaksaa ja mikä on milloinkin hyvä.

Vierailija
286/477 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erilaisissa askelmittareissa on eroa, miten herkästi laskevat askeleet. Joissain voi säätääkin herkkyyttä. Tämä voi selittää osan näistä kommenteista, kun toisen mielestä 10 000 tulee helposti täyteen ja toisen mielestä ei vaikka on koko päivän jalkeilla. Eivätkä ne kaikki 10 000 tarvitse olla mitään reipasta kävelyä vaan askelia kertyy liikuskelusta kotona sohvalta jääkaapille tai vessaan. Kotona tai toimistossa otetut askeleet eivät yleensä ole yhtä pitkiä kuin ulkona pitempää matkaa kävellessä.

Ei se ole niin tärkeää kuinka monta ihan tarkkaa askelta ottaa. Sanoisin, että pari tuntia niitä askeleita tehtävä, että 10t. pääsee. Oli sitten kotona, töissä tai ulkona.

Joten jos pysäkille kävelee 20 minsaa yhteen suuntaan ja sitten kun astuu bussista pois taas 10 minsaa kävelyä, että pääsee työpaikalle se on jo tunti päivässä. Sitten aamulla 20 minsaa koiran kanssa ja toiset 20 minsaa iltapäivällä ja illalla ja ollaan jo taas tunnissa. Sitten vaikka töissä jossain suuressa työpaikassa missä on liikuttava tilasta toiseen. Vaikeaa se on, kun auto on talon edessä ja sinne töihin on autolla mentävä pakosta. Työpaikka kopissa istumista ja ei ole edes lemmikkiä, jota ulkoiluttaa ja puoliso tykkää olla vain kotona, eikä tule edes lenkkiseuraksi.

Vierailija
287/477 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo 8000/10000 askelta jne. ovat aivan markkinointimiesten keksimiä juttuja, eivätkä perustu mihinkään todelliseen.

Todellakaan en lähde marssimurtamaan luitani jonkun mainoksen tähden.

Tunnen useita ihmisiä, jotka vetelevät 15000 askelta ihan vaan töissään, mutta eivät he ole mitenkään urheilullisia, hoikkia, eivätkä käy esimerkkinä mistään terveyselämästä.

Itse tuntee omassa kehossaan mitä jaksaa ja mikä on milloinkin hyvä.

Tilanteesi on huono, jos 8t. askelta aiheuttaa marssimurtuman. Tuttavasi eivät ehkä näytä huippu-urheilijoilta, mutta perusterveys on todennäköisesti heillä silti suht kunnossa, elleivät he sitten aktiivisesti pilaa sitä toisesta päästä ruokavaliolla ja päihteillä.

Vierailija
288/477 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä polemiikki kävelemisestä. Itse kävelen paljon eikä minua kiinnosta paljonko muut kävelevät. Helppoa ja yksinkertaista.

Vierailija
289/477 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäivinä saattaa tulla yli 20 000 askelta tai ylikin... Teen navettatyötä jossa kävellään käytännössä koko ajan.Lisäks koiralenkkiä 2-3tuntia päivässä

Vierailija
290/477 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveä polemiikki kävelemisestä. Itse kävelen paljon eikä minua kiinnosta paljonko muut kävelevät. Helppoa ja yksinkertaista.

Mikä polemiikki? Kevyttä keskiviikkojutustelua, jostain aika neutraalista aiheesta. Mutta kiitos, että sinäkin halusit jakaa tietoja itsestäsi, jotka ovat aika turhia itse ap:n kysymykseen.

Vierailija
291/477 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljen julkisilla niin kävelyt pysäkkien välillä hyötyliikkuen sekä kävellen kaupassa ja asioilla käynti tekee itselläni tuon 10.000 askelta per päivä.

Jos teen etäpäivä, askeleet jää kolmasosaan tuosta puuhastellessa kotihommia, ellen erikseen lähde päivällä kävelylle.

Harrastan toki myös useampana päivänä viikossa liikuntaa niin aktiivisuus tasoittuu viikon aikana.

Vierailija
292/477 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet

Vierailija
293/477 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia tekosyitä täällä, ettei vaan tarvitse liikkua ja miksi ei laihdu ;) itse olen huomannut, että heti kun alan tinkiä liikkumisesta, paino alkaa nousta. Koittakaas nyt vaan kipittää se 10 000, niin paino pysyy kurissa ja terveyshyödyt tulee siinä samalla. 53 v ja täysin normaalipainoinen.

Vierailija
294/477 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 tuhatta tulee helposti täyteen päivän aikana jos vähän edes yrittää.

Vaatii noin 3-4 km kävelyä.

Kannattaa hankkia koira jos haluaa liikuntaa...kivasti menee päivän aikana jopa 40 tuhatta rikki kun vauhtiin pääsee.

Koirankin on rauhallisesmpi kun saa liikuntaa..

Eikös tässä maassa ylipaino ole kovin yleistä?? en ihmettele yhtään kun 10 tuhatta askelta päivässä on vaikea saavuttaa.

Vierailija
295/477 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin tulee. Varmaan tässä on syynä se että en omista autoa, liikun täällä pääkaupunkiseudulla julkisilla ja kävelen joka kerta kauppaankin sen n. 800 metriä. Lähempänäkin olisi sellainen ihan pieni kauppa mutta kaikki on siellä niin kallista että käyn mieluummin tuossa isommassa liikkeessä.

Työpäivän aikana tulee liikuttua myös kun tapaan asiakkaita heidän omissa tiloissaan.

Varsinaisia kävelylenkkejä en tee kuin viikonloppuisin. Keskimäärin 13000 askelta / päivä tämän puhelimen appi mulle näyttää

Vierailija
296/477 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilmaihminen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole varmaan kertaakaan saanut noin monta askelta. Ja kävelen paljon, koska en omista autoa. Helposti tulee 1,5h käveltyä päivässä kun lähtee pitkin kaupunkia asioita hoitamaan. Enimmillään on silti tullut 8500 askelta päivässä.

Sinulla on sitten joko todella hidas kävelytahti tai mittarisi ei huomioi kaikkia askelia. Mittaa normaalivauhtisen kävelysi askelmäärä minuutissa. Itse kävelen noin 120 askelta minuutissa. Sillä tahdilla kävelee 1,5 tunnissa jo 10.800 askelta. 

Mittareissa todellakin on eroja. Vanha mittarini hajosi ja uusi antoi askelia pelkästä jalan heiluttelusta. Ostin tilalle Omronin mittarin Prismasta ja nyt se näyttää uskottavia lukemia.

Tulee mieleen se vanha Omronin mittari, jonka mukaan en ottanut kuin parikymmentä askelta, kun se rekisteröi vasta jonkun viiden askeleen jälkeen. Tein silloin yhtä hommaa, missä oli neljä askelta, seisaus ja kääntyminen takaisin ja sama määrä askeleita jne. Olisi silloin kiinnostanut, paljonko tuossa hommassa niitä askeleita oikein kertyi oikeasti.

Vierailija
297/477 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tulee helposti täyteen toisinaan ei.. Yks päivä tuli jo aamu 9 mittariin 10000 askelta. Kävin aamulla 5 km lenkin ja siivosin. Joinakin päivinä ei tule vaikka lenkillä käynkin joka päivä. Riippuu paljonko tulee löhöttyä sohvalla päivän aikana..

Vierailija
298/477 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti tulee se 10 000 askelta päivässä ilman erityistä liikuntaa. Normaali määrä mulla on 14-17 000 askelta päivässä. En varsinaisesti harrasta liikuntaa, mutta nuo askeleet tulee ihan bussipysäkeille kävelystä, kotiin bussipysäkiltä ja sama uudestaan (lasten vienti ja haku kouluun) ja kotiaskareiden tekemisestä.

Tosi iisinä viikonloppupäivänä jos en poistu kotoa ollenkaan saattaa tulla 5 000-10 000 askelta.

Vierailija
299/477 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-4 km? Puolet liian vähän. Sulla on kyllä mittarissa väärät asetukset tai todella lyhyet jalat. 40000 ei tule helpolla. Saat koko päivän kävellä että olis lähelläkään..

Vierailija
300/477 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo 10 000 askelta ole viikon kävelytavoite ?

Päivää kohti se tekisi noin 1428 askelta.