Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

10 000 askelta päivässä? Olenko ainoa joka ei siihen läheskään aina pysty?

Vierailija
22.12.2019 |

Töissä tulee n. 3000 ja sitten päälle vielä aina lenkki, tuntuu vaikealle saada se kymppitonni täyteen. Mietin liikkuuko ihmiset tosiaan niin paljon, taidan itse olla vaan luuseri. Oikeesti ei vaan pysty eikä ehdikään.

Taustalla fibro joka estää rajun himoliikunnan. Koiran kanssa kyllä kävelen päivittäin mutta enemmän sellaista metsässä tallustelua.

Kiinnostaa tietää paljonko te muut saatte askelia päivässä? Jos siis mittaatte jollain laitteella :)

Kommentit (477)

Vierailija
241/477 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se 10 000 päivässä ole ihan keksitty luku muutenkin. Tavoite keksittiin 80-luvulla japanissa askelmittarin mainoskampanjaan, muistaakseni.

Tämä ei tietenkään tarkoita, etteikö liikkuminen olisi hyvästä.

Tässä esim juttu jossa kumotaan tuo 10 000 ideaali: https://torontosun.com/health/diet-fitness/take-a-step-back-study-debun…

Vierailija
242/477 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 000-18 000 yleensä päivässä. Töissä kävelyä tulee plus työmatkat lisäksi. Lenkillä käyn silloin tällöin, mutta erittäin harvoin jää alle 10t

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/477 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroshoitajan työstä kertyy askeleet helposti. Työpäivien ulkopuolella on kivenalla, saisi olla reipasta kävelyä päälle tunti, ei onnistu multa talvisin.

Vierailija
244/477 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee yleensä noin 6500-8500 askelta päivässä eli liian vähän.

160cm/135kg

Vierailija
245/477 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajana tulee helposti pelkästään töissä käveltyä vähintään se 10 000 askelta, usein enemmän. Työmatkat pyöräilen kesät talvet eli niistä ei askelia kerry. Käyn vain harvoin erikseen kävelylenkillä. Välillä käyn uimassa ja talvisin hiihtämässä.

Ylipainoa on kyllä silti. Oon 165 cm pitkä ja painan lähes 90 kg.

Vierailija
246/477 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän saada päivittäin 10 000 täyteen. Välillä vaatii tahdonvoimaa ja itsensä patistamista mutta nykyään onnistuu melko hyvin. Riippuu niin monista asioista kuten liikkumisesta työpäivän aikana. Istumatyössä aika kuluu koneen ääressä eikä silloin aina ole mahdollista saavuttaa tuollaista määrää. Itse sairastuin vakavasti keväällä ja sen jälkeen päätin että tie tästä on vain ylöspäin. Se lisäsi motivaatiota ja kannusti. Yritän pitää askelmäärän 10 000> mutta sallin itselleni myös lepopäiviä.

Vierailija
247/477 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaapäivisin saan tuon verran askeleita helposti, monesti pelkästään hiippailemalla pitkin kotia askareita tehden ja kaupassa käyden. Työpäivinä autolla kulkevana istumatyöntekijänä tulee harvemmin 10000 askelta. Pikkulenkin kanssakin askeleet jäävät alle tuon. 7000 on jo hyvä saavutus työpäivälle.

Sinulla taitaa sitten olla kartano tai monta kilometriä kauppaan. Koona hiippailemalla harvemmille tulee 7-8km kasaan.

Vierailija
248/477 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee suht helposti joka toinen viikko kun lapsi on luonani. Askelia tulee riittävästi ihan eskariin viemisessä, hakemisessa, työmatkasta ja kaupassa käynnissä. Mutta kun nuo eskarimatkat jää niin pakko käydä tunnin lenkillä erikseen ja silti jää usein vähän alle.

Vierailija
249/477 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hirveää itsekehu-bullshittiä täällä! :D

10000 tulee helposti päivän aikana, ei siihen mitään itsekehua tarvita. Siihen tosin auttaa, kun on koiria, joita saa ulkoiluttaa niin paljon kuin haluaa säästä riippumatta.

Vierailija
250/477 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä tykkää mokomasta suorittamisesta.

Siinä jää linnunlaulu kuulematta, orava näkemättä jne., kun vain kyttää sitä askelmittaria.

Eihän sitä tarvitse kytätä eikä 10000 askelta ole mikään suoritus terveelle ihmiselle. Niitä askeleita ei myöskään kukaan pakota ottamaan tai mittaamaan. Jokainen elää tavallaan.

Vierailija
251/477 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule normipäivinä. Olen toimistotyössä; jos olen etänä kotona, ei tule kuin 2000 askelta/pv, jos olen kaupungilla toimistossa, tulee n. 6000 kun kävelee pysäkeiltä konttoriin, portaita ylös-alas, käy lounaalla jne. 10000 tulee yleensä viikonloppuisin kun olen ulkona tai touhuilen muuten vaan.

Vierailija
252/477 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 000 askelmaa tulee helposti, jos vain liikkuu päivän aikana. Tämä on semmoista aikaa vuodesta, joka ei houkuta ulkoliikuntaan.

Välillä kummiskin sisätiloissa olen saanut 10 000 askelmaa aikaiseksi. Varsinkin, jos koko työpäivä on mennyt pystyssä työskentelyksi.

Vierailija
253/477 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään töissä tulee tuo kypädona steppii helposti täyteen. Jalat huutaakin sitten aina välillä yöllä hoosiannaa ja daavidin poikaa.

Vierailija
254/477 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule normipäivinä. Olen toimistotyössä; jos olen etänä kotona, ei tule kuin 2000 askelta/pv, jos olen kaupungilla toimistossa, tulee n. 6000 kun kävelee pysäkeiltä konttoriin, portaita ylös-alas, käy lounaalla jne. 10000 tulee yleensä viikonloppuisin kun olen ulkona tai touhuilen muuten vaan.

Mulle alkoi tulla askeleita etätöiden myötä, kun päätin lähteä kävelylle, kun aikaa ei mene työmatkoihin. Hyödynnän entiset työmatkat ulkoilemalla. 

Vierailija
255/477 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 000 askelmaa tulee helposti, jos vain liikkuu päivän aikana. Tämä on semmoista aikaa vuodesta, joka ei houkuta ulkoliikuntaan.

Välillä kummiskin sisätiloissa olen saanut 10 000 askelmaa aikaiseksi. Varsinkin, jos koko työpäivä on mennyt pystyssä työskentelyksi.

Joo, reipas siivouspäivä tms kotipuuhastelupäivä riittää että tulee joku 7000 askelta. Ei kovin kummoista ulkoilua tarvitse siihen päälle niin saa sen 10 000 täyteen. Mutta arkena kun tekee toimistotöitä ja ajaa autolla ovelta ovelle (ei ole vaihtoehtoja autolle), niin eipä siinä paljon askelia kerry.

Vierailija
256/477 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle alkoi tulla askeleita etätöiden myötä, kun päätin lähteä kävelylle, kun aikaa ei mene työmatkoihin. Hyödynnän entiset työmatkat ulkoilemalla. 

Mulla tulee etänä myös askelia kun vien lapsen päiväkotiin kävellen (vajaa 1km päähän). Toimistolla ei tule askelia juuri mitään, kun on autolla mentävä töihin.

Vierailija
257/477 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä ei pysty. Käyn itse vapaaehtoistyössä ja kävelen siellä 3 tuntia putkeen eri huoneissa. Siitä tulee yleensä 5000 askelta. 

Mutta ei se ole mikään ongelma, koska se 10 000 askelta ei perustu mihinkään tutkimukseen tai suositukseen. Askelmittarin kehittäjät päättivät, että 10 000 kuulostaa kivalta tasaluvulta, jonka saavuttaminen vaatii työtä. 

Sitä ei siis tarvitse pitää minään terveyden edellytyksenä. Mikä tahansa määrä on parempi kuin ei mitään. 

Vierailija
258/477 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa kaikensuorittajat! Hyvä juttu jos nautitte siitä, että yritätte saavuttaa toisten tekemät määrittelyt ollaksenne onnellisia. Minä teen niin kuin itsestä hyvältä tuntuu. Liikun jos haluan ja olen kuin ellun kanat jos siltä tuntuu. Ihmiset asettavat  täysin turhia paineita itselleen ja muille. Tärkeää on se, mitä pään sisältä ja sydämestä löytyy. Liiku jos koet sen olevan intohimosi mutta lopeta muiden syyllistäminen. Yksilöllisyys kunniaan!

Kuka täällä on syyllistänyt ja ketä? Vai eikö kävelymääriä saisi kertoa jos ne on yli 2000 askelta? Jatka vaan tekemistäsi niin kuin susta tuntuu äläkä syyllisty jos et pääse muiden lukemiin. 

Vierailija
259/477 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi edes mitata, kun on kokopäiväinen istumatyö etänä. Joskus oli enemmän vapaata tai lyhyemmät työpäivät, niin helposti tuli tuo 10000 askelta ja mittari oli aina käytössä. Nyt ei ehdi eikä viitsi työn jälkeen koko iltaa, siis sitä muutamaa naurettavaa tuntia viettää lenkkeillen, kun on muitakin harrastuksia. Juoksua en oo koskaan harrastanut enkä harrasta, luonnossa liikkumista kylläkin, mutta eipä tuonne pimeään metsään huvita lähteä kaatuilemaan. Kaikista ikävintä on nämä kaupungin kävelyraitit taapertaa tai puhumattakaan jostain hien hajuisista kuntosaleista.

Vierailija
260/477 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toimistotyö ja enimmäkseen etänä. Viime vuonna askeleiden päivittäinen keskiarvo oli 8367, vuonna 2021 sama luku oli 7852. En harrasta erityisesti mitään liikuntaa.