Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

10 000 askelta päivässä? Olenko ainoa joka ei siihen läheskään aina pysty?

Vierailija
22.12.2019 |

Töissä tulee n. 3000 ja sitten päälle vielä aina lenkki, tuntuu vaikealle saada se kymppitonni täyteen. Mietin liikkuuko ihmiset tosiaan niin paljon, taidan itse olla vaan luuseri. Oikeesti ei vaan pysty eikä ehdikään.

Taustalla fibro joka estää rajun himoliikunnan. Koiran kanssa kyllä kävelen päivittäin mutta enemmän sellaista metsässä tallustelua.

Kiinnostaa tietää paljonko te muut saatte askelia päivässä? Jos siis mittaatte jollain laitteella :)

Kommentit (477)

Vierailija
261/477 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäpäivinä askeleet jäävät helposti alle tuhannen. Ei ole lemmikkejä, enkä harrasta liikuntaa.

N43

Vierailija
262/477 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaapäivisin saan tuon verran askeleita helposti, monesti pelkästään hiippailemalla pitkin kotia askareita tehden ja kaupassa käyden. Työpäivinä autolla kulkevana istumatyöntekijänä tulee harvemmin 10000 askelta. Pikkulenkin kanssakin askeleet jäävät alle tuon. 7000 on jo hyvä saavutus työpäivälle.

Sinulla taitaa sitten olla kartano tai monta kilometriä kauppaan. Koona hiippailemalla harvemmille tulee 7-8km kasaan.

Juoksihan se yksi äijä maratonin parvekkeella

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/477 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

arkena tulee helposti, työpäivän aikana tulee 8000-10 000 askelta ja arkena vielä lenkkeily ja matkoja. Työskentelen siis leipurina ja kun sen 8-9h seisoo ja kävelee niin helposti täyttyy, lisäksi pyöräien matkoja välillä. 

Viikonloppuisin sitten pyörivätkin siinä 5000-7000 seudulla.

Vierailija
264/477 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen aina samaa. En ole mikään sohvaperuna ja ulkoilutan myös koiraa lähes päivittäin. Tunti on arkena sellainen maksimi, jonka jaksan narun päässä tepastaa (ja huom eläinsuojeluhullut: taloudessa on useita ulkoiluttajia...). Tees säännällisesti jonkin verran lihaskuntoliikkeitä. En tosiaan aina jaksa käyttää sitä aikaa tuohon kymppitonniin. Vaikka hyödyt tietenkin tulee jo vähemmästäkin kävelystä, tuo 10000 on sopivan pyöreä pysyäkseen mielessä. 

Vierailija
265/477 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiralenkillä aamulla ja illalla niin tulee kyllä hetkessä täyteen.Ilman lenkkejä noita etätyöpäivänä muuten tulisi max 1000 askelta.

Vierailija
266/477 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaapäivinä saan älykellon mukaan yleensä n. 5000 askelta täyteen. Työpäivinä tulee 15000 -20 000 askelta. En harrasta työn lisäksi yhtään mitään liikuntaa enkä lenkkeilyä. Olen siis kotihoidossa työssä kaupunkiympäristössä, jossa kuljen jalan.

Vierailija
267/477 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhan ketju, mutta itselle ajankohtainen.

Mulla on mittarina ollut parikytä vuotta semmoinen Painonvartijoiden askelmittari. Se nakuttaa menemään, kun mä kävelen.

Olin vuosia kotona ja helposti päivän aikana askelia tuli se 10000, kun mukuloiden touhus. Etenkin niinä päivinä, kun käytiin kaupassa. Pari kilsaa suuntaansa + harha askeleita. (alle kouluikäisetkin lapset kulki kävellen)

Syksyllä menin töihin ja jäi askelten mittaaminen vaikka se olisikin ihan paikallaan ollut.. Sain (ostin) joululahjaksi itselleni uuden älylaitteen, jolla voi mittailla kaikenlaista. Loppiaisen jälkeen sorvin ääreen innoissani testaamaan.

Mitä tässä olen lomailut, niin se painonvartijoiden vekotin ja älylaite antaa suht samoja lukuja. Nyt askelia on tullut per päivä n. 5000 -7000. En lenkkeile tai muutenkaan urheile valitettavasti. Lähinnä kotoilua ja lasten kanssa touhuamista. < siinä nyt välillä tulee juoksua, hiihtoa, luistelua, uintia.. Meillä ei ole autoa, joten kävellään paljon joka paikkaan.

Vierailija
268/477 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää myös.

Paljon se suunnilleen on kilometreissä keskipituisella?

Riippuu sen keskipituisen askelpituudesta.

Pikkusen kun näet vaivaa, niin lasket sen helposti, kun kerroin on 10000.

Jos sun askel on 30cm tai, jos sun askel on 50cm tai, jos sun askel on 1metri. Siitä vaan mittaamaan.

Äläkä kysele vaan laiskuuttas.😩🥸

Vierailija
269/477 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä tulee joku 6000-12000 riippuu päivästä. En juurikaan käy töiden jälkeen kävelemässä, joten varmaan jää usein alle.

Vierailija
270/477 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee päivässä askelia n. 15 000, enkä koe liikkuvani paljon.

Vierailija
271/477 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
272/477 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli hetken aktiivisuusranneke joka asetti tavoitteeksi 12 000 askelta. Huomioi muistaakseni iän ja matalatehoisen työn joten oli vähän korkeampi kuin se 10k. Ei tullut muuten ikinä täyteen eikä 10k myöskään helpolla tule. Pitkä työmatka jonka kulkee autolla ja istumatyö. Ihan kunnon lenkin saisi pistellä joka päivä. Yrittää sitten kompensoida hieman tehokkaammalla liikunnalla.

Musta tuntuu, että eri merkin rannekkeissa on tosi isoja eroja. Mulla on Polarin ranneke ja tulee kyllä kevyesti 10 000 askelta joka päivä. Joko melkein itsestään tai viimeistään pienellä iltakävelyllä.

Vierailija
273/477 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä tuli askeltua n. 20000 per pvä ja lisäksi n. tunti muuta kävelyä.

Nykyisin askellan n. 500 (aivan liian vähän!).

Tutkimusten mukaan n. 5000 askelta päivässä on optimaalinen ja 10000 askelta on valmistajan keksimä raja, joka on vain "rämpsäisty" jostain helppona keinona myydä tuote.

Vierailija
274/477 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelyn terveyshyöty kasvaa 7000 askeleeseen asti päivässä mutta sitä suuremmasta määrästä ei enää saa lisähyötyä.

Olen mitannut oman askeleni 70 cm mittaiseksi (olen 170 cm pitkä) joten se olis viis kilsaa. Lenkitän koiraa tuon monesti jo yhdellä päivän kolmesta lenkistä joten sen enempää en ole mittaillut.

Vierailija
275/477 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee täyteen työpäivän aikana.

Vierailija
276/477 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää myös.

Paljon se suunnilleen on kilometreissä keskipituisella?

Mulla on 70 sentin askel, joten se on seitsemän kilometriä. Nyt talviliukkailla kävelen lyhyemmällä askeleella, joten vähempi kilometrimäärä riittää.

Pystyisin tuohon kymppitonniin, mutten viitsi. Kauppareissusta tulee säännöllisesti 6000 askelta. Sen lisäksi pitäisi jaksaa päivällä käydä kiertämässä joku lyhyempi matka. Ei mikään mahdottomuus, mutta olen laiska enkä likikään joka päivä viitsi. Minulla ei siis ole autoa, enkä bussiakaan käytä vaan hoidan ostokset ihan tarkoituksella kävellen.

Vierailija
277/477 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan melkeinpä joka päivä 10 000 askelta kasaan, usein lähemmäs 20 000. Olen vauvan kanssa kotona ja pelkästä sisällä olosta tulee vajaa 10 000. Siihen päälle isomman lapsen vienti päiväkotiin, vaunulenkki, lounastreffit ja kaupassa käynti niin päästään 20 000.

Töissä ollessani en helpolla päässyt 20 000, silloin usein sain n.12 000. Huomasin että ihan perus arkiliikunnalla on hirveästi väliä, yllättäen ne askeleet tulevat päiväkodille menosta, junalle kävelystä, lounaalle kävelystä, kaupassa käynnistä jne. Niinä päivinä kun olen mennyt töihin autolla ja hoitanut kaikki edellä mainitut askareet autolla, askeleet jäävät helposti jonnekin parin tuhannen kantaan ja pitää iltalenkillä kiriä ihan kunnolla.

Vierailija
278/477 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tuli 13500 askelta ja vähän vajaa 10km päivän aikana. Kävelin bussille, lounaalle ja hain lapsen kaupan kautta päiväkodista. Illalla kävin puolen tunnin lenkin. Teen istumatyötä joten päivän aikana ei juurikaan kerry askelia.

Vierailija
279/477 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Askelmäärässä huomaa eron, käykö Alepassa vai Prismassa. Yllättävän paljon tulee askelia sisätiloissa. Kun pysyttelee koko ajan sisällä, ei tajua että käveleekin helposti puoli kilometriä kun menee kauppakeskuksen toiselta laidalta toiselle eli kauppakeskuksen sisällä kun käy parissa eri liikkeessä, onkin äkkiä kävellyt 1,5 km. 

Totta. Muutenkin askelia kertyy paljon pienistä pätkistä päivän mittaan vaikkei missään välissä kävelisi yli puolta kilometriä kerralla.

Vierailija
280/477 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisissa askelmittareissa on eroa, miten herkästi laskevat askeleet. Joissain voi säätääkin herkkyyttä. Tämä voi selittää osan näistä kommenteista, kun toisen mielestä 10 000 tulee helposti täyteen ja toisen mielestä ei vaikka on koko päivän jalkeilla. Eivätkä ne kaikki 10 000 tarvitse olla mitään reipasta kävelyä vaan askelia kertyy liikuskelusta kotona sohvalta jääkaapille tai vessaan. Kotona tai toimistossa otetut askeleet eivät yleensä ole yhtä pitkiä kuin ulkona pitempää matkaa kävellessä.