Jos ihminen hakee jatkuvasti huomiot somesta, mikä häntä vaivaa?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Sisäisen tyhjyyden täyttäminen. Omasta itsestään ollaan niin epävarmoja. Tärkeintä on miltä näyttää ulos päin, ettei vain kukaan tajuaisi sisäistä tyhjyyttä.
Oikeastaan pinnallisuus, koska tässä ajassa vain näkyvällä on merkitystä. Ilman nähdyksi tulemista moni ”ei ole olemassa” - sitä ei ego kestä. Surullista, vaan ymmärrettävää.
Jos toistuvasti julkaisee itsestään kuvia, voi ehkä epäillä huomiohakuista persoonallisuushäiriötä, tai jopa narsismia.
Noitten avunhaku on nyt someaikana aivan omanlaistaan ja niin hyvin naamioituna ne varsinaiset omat ongelmat, että vain asiantuntijat tajuavat missä mennään. Siinä missä todellakin mennään on huomiohakuisuus ja narsismi, varsinkin jos palaute poikii purskeita ellei olekaan niin ylistävää.
Vittu te ämmät ootte kyllä perseestä. Hankkikaa jotakin oikeaa tekemistä elämällänne. Puhutte vaan paskaa ja vietätte aikanne some naamanne edessä.
Juuri tuollainen kostaminen josta edellä kerrottiin on tyypillistä narsistille. Vaikka itse ollaan tultu esiin ja altistetaan koko elämä levälleen arvosteltavaksi niin arvostelijat saavat tuntea koston. Asioitten pitäisi edetä vain omilla ehdoilla kuitenkin, vaikka kaikki otetaan mukaan olevinaan.
Mietin erään kohdalla just tätä samaa.. tykittää Instastoryynsa ihan harhaisia juttuja. Seuraajia sillä on 13k (en tiedä onko aitoja) ja selittää siellä vähän väliä, miten häntä stalkataan somessa, jakaa koko ajan uhkaavia meemejä siitä miten stalkkerit hakataan, ivaa muita naisia avoimesti ja haukkuu huomioh****ksi muita naisia. Viihdearvon takia häntä seuraan, koska tunnen hänet IRL, mutta olen mä miettinyt että mikä saa tavisihmisen elämään Instagramissa jokaisen elämänsä tunnin. Aina kun avaan Instan hänellä on uusi avautuminen. Ja hän ei siis tienaa somella, en todella tiedä, miksi sillä on niin paljon seuraajia. Varmaan samasta syystä kuin miksi itsekin seuraan, viihdearvon takia?
Silti en jäisi kaipaamaan paljoakaan, jos poistaisi Instan. Tekisi varmaan hyvääkin. Ainakin hänen toimintansa somessa saa mut olemaan päivittämättä mitään randomhorinoita. :D