Ketään terveydenhuollon ammattilaista paikalla
Folaatti 6.1 (7.0-40.0) s-b12-akt 53 (50-1000)
Ferritiini 20 (13-150) HB 131.
En ole raskaana, en kasvissyöjä, ei käytössä lääkettä kuin ahdistukseen vain, ei alkoholia ikinä tippaakaan.
Onko nämä arvot hyvät? Onko minulla sitten anemian jos ferritiini noin alhainen? Entä B12, tuleeko jo hermostollisia oireita?
Kommentit (9)
Folaattilisä voisi olla suositeltavaa jos olet tai suunnittelet perheenlisäystä. Mikäli olet sekaravinnonsyöjä kobalaminin (B12) saisit elimistä (mm. maksaruoista) tai jos elimet tuntuvat vierailta niin sitten silakkaa tai lohta. Itämeren silakan dioksiinipitoisuudet ovat laskeneet, joten maltullisesti Itämeren kalaa voi syödä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan itse kirjoitit viitearvot näkyville, mitäpä jos katsoisit, mahtuvatko tuloksesi niiden sisään?
Passiivisagressiivinen vastaus; toivottavasti et oikeasti ole terveydenhuoltoalalla. Juuri tuollaisten takia osalla alalla olevista on huono maine, ja sitten ihmetellään kun ei arvosteta...
max kirjoitti:
Folaattilisä voisi olla suositeltavaa jos olet tai suunnittelet perheenlisäystä. Mikäli olet sekaravinnonsyöjä kobalaminin (B12) saisit elimistä (mm. maksaruoista) tai jos elimet tuntuvat vierailta niin sitten silakkaa tai lohta. Itämeren silakan dioksiinipitoisuudet ovat laskeneet, joten maltullisesti Itämeren kalaa voi syödä.
Onko tässä syytä epäillä jotain imeytymishäiriötä. Kalalle olen allerginen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tyhmää palstalla kyselllä moista.
No keneltä sitten? Päivystykseen soitan sunnuntaina vitamiiniasioita? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä sinä sillä tiedolla näin sunnuntaina ylipäätään teet? Ja miten olet niin urpo, että et osaa itse katsoa noista viitearvoista? Jos et tajua, niin miten olisi jos kysyisit siltä, joka määräsi testit.
Ei en ole terveydenhuollon alalla, en kestäisi hetkeäkään teitä pällejä.
Vierailija kirjoitti:
max kirjoitti:
Onko tässä syytä epäillä jotain imeytymishäiriötä. Kalalle olen allerginen. Ap
Kyllä imeytymishäiriökin on mahdollista, en osaa sanoa voisiko sinulla olla. Keliakia, jokin lääkitys, voisivat selittää. Vilkaise tuo juttu
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…
ja unohda kaikki luontaistuotehörhöt.
Asiasta voisi olla hyvä keskustella myös lääkärin kanssa nutta sitten pitää löytää lääkäri joka ymmärtää ravitsemuksesta ja vitamiineista - kaikki eivät vaan tunne asiaa riittävästä vaikka ovatkin lääkäreinä varmaan päteviä. Kun varaat lääkärin aikaa, mainitse että haluaisit nimenomaan keskustella vitamiinitasoista.
Tsemppiä asian selvittämiseen
/edellinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä sinä sillä tiedolla näin sunnuntaina ylipäätään teet? Ja miten olet niin urpo, että et osaa itse katsoa noista viitearvoista? Jos et tajua, niin miten olisi jos kysyisit siltä, joka määräsi testit.
Ei en ole terveydenhuollon alalla, en kestäisi hetkeäkään teitä pällejä.
onneksi et ole
Ihan itse kirjoitit viitearvot näkyville, mitäpä jos katsoisit, mahtuvatko tuloksesi niiden sisään?