Minulla on täysi oikeus nostaa tukea kotona ja olla menemättä paskatöihin
Paskaduunin palkasta ei jää yhtään enempää käteen kuin tuista!
Lisäksi menetän n. 9-10h aikaa päivästäni (sisältää valmistautumiset töihin, matkat, työn). Kaikki aika joka on pois muusta tekemisestä lasketaan.
Paskaduunia tehdessä menee myös usein terveys, ja sitähän ei välttämättä saa millään rahallakaan takaisin!
Uliskaa te lampaat vain jotka menisitte vaikka tekemään 9e/päivä hommia jos ei muuta olisi. Eivät todellakaan ole minua varten!
Kommentit (203)
Yrittäjät, ylempi keskiluokka ja rikkaat ne sosiaalietuudet maksaa, kuten julkisen puolen palkatkin, ei kaupan kassa tai lähihoitaja, vaikken niitä mitenkään väheksykään. .
Työnteko on kannattavampaa, jos verojen, työeläkemaksun yms maksujen jälkeen jää tarpeeksi elämiseen (erityisesti naisille ja sellaisille, jotka enemmän tai vähemmän naisellisen tyylisiä eli tykkäävät ees joskus ostaa vaatteita, koruja, huiveja yms. ja käydä kampaamossa pitäis jäädä ja tää mun mielestä pitää paikkansa, kun itsekin tykkään juurikin esim korvakoruista ja huiveista ja on lyhyt tukka =) ) ja sosiaaliset kontaktit on tärkeitä ja saa tekemistä päivään ja rutiineja ja myös itsetuntokin voi kohentua, että minä osaan, minua arvostetaan ja minut on huomattu kun olen päässyt tänne töihin etenkin jos työpaikka on vielä mieluinen. Ja itsetuntokin voi kohentua myös, kun jos on varaa ylläpitää omaa ulkoista olemustaan ja persoonaansa (persoonaansa juurikin omannäköisten vaatteiden ja asusteiden muodossa esim) ja harrastuksiaan ja ehkä pystyy pistämään jotain säästöönkin siltä varalta, jos esimerkiksi tarvitsee uuden tietokoneen/pyykinpesukoneen/television, on lainaa tai tarvitsee rahaa lääkkeisiin tai lasten uusiin vaatteisiin jos lapsia tai voi paremmin maksaa eläinten eläinlääkärikulut jos lemmikkejä. Myös työtä tekevänä voi tuntea osallistuvansa enemmän yhteiskunnan asioihin, vaikka työttömänäkin ja eläkeläisenäkin maksaa veroja. En kuitenkaan pidä siitä, että työttömiä aletaan haukkua, sillä toinen ei voi tarkkaan tietää miksi toinen on työttömänä ellei ole joku läheisempi sukulainen tai hyvä ystävä tai puoliso tai oma lapsi jos hän on jo aikuinen. Ihmisten pitäisi osoittaa toisiaan kohtaan edes vähän kunnioitusta eikä alkaa haukkumaan, ei työttömänä olo ole aina niin kivaa, että moni haluaisi työtön olla koko ikänsä, mutta niitä on, jotka syystä tai toisesta joutuvat ja jos ihminen on päässyt töihin tai opiskellut jonkun ammatin tai useamman, niin minusta ei myöskään kenenkään ammattia tai työtä pidä ruveta mollaamaan ja sanomaan että se on ihan paskaduunia tai että jos joku on nyt vaikka lääkäri/yrityspomo yms. jolla hyvä palkka, niin haukkua että on joku rikas ökyihminen, joka ei tiedä pienipalkkaisten ja työttömien elämästä mitään, jos edes keskituloistenkaan. Ollaan me ihmiset enemmän armollisempia toisillemme, jos ei koko vuotta kyetä, niin edes jouluna.
Hyvää joulua kaikille ja onnea uudelle vuodella =)
Niin ja jos on töissä, kertyyhän sitä eläkettäkin.
Vierailija kirjoitti:
Ap. Jonakin päivänä tukia ei enää makseta.
Ehkä ei, siitähän sitten sekasorto syntyy.
Kaikilla on siihen oikeus Suomessa.
Jopa tuntemattomilla ulkomaalaisilla!
Olin aikoinaan työkokeilussa, työttömyyspäiväraha + 9e, kolmen kuukauden ajan mielenterveys kuntoutumisyksikössä. Tykästyin työhön niin että opiskelin lähihoitajaksi. Vakinaisen paikan sain kolmen vuoden jälkeen ja olen edelleen 18v jälkeen sitä mieltä että elämäni paras ratkaisu. Nykyään yksin asuvana teen ylitöitä tarvittaessa, ansiot saattavat nousta nettona 3000e / kk. Ja parasta tässä on se että viihdyn työssäni. Lh 55v.
Ette te mihinkään voi pakottaa. Jos ei kunnon palkkaa kuulu, silloin haetaan tukia. Jos ei ole tukia, ruoka ja muut välttämättömyydet haetaan väkisin kaupasta.
Viimeistään vankila takaa katon pään päälle ja ruokaa, ja sekin menee "veronmaksajalta".
Suomalainen vankila ei ole niin pelottava paikka etteikö siellä voisi välillä piipahtaa. Itse olin 2kk ja lepokoti se oli.
voin kyllä sanoa, että se on ihan sama saako kuussa 500 euroa vai 500 euroa + 140 euroa työstä.
oon hakenu varmaan 20 työpaikkaan ja yhden sain, sielläkin kk palkkaa saan alle 200 euroa. ei se auta mitään, mutta en jaksa tt-toimiston jatkuvaa ininää korvassa.
pitää toivoa että keväällä saan haluamani opiskelupaikan, koska en haluaisi opiskella alas, jossa surkea palkkataso ja kiinnostus pienempi kuin unelma-alallani.
Sanoinpa vain kirjoitti:
Työnteko on kannattavampaa, jos verojen, työeläkemaksun yms maksujen jälkeen jää tarpeeksi elämiseen (erityisesti naisille ja sellaisille, jotka enemmän tai vähemmän naisellisen tyylisiä eli tykkäävät ees joskus ostaa vaatteita, koruja, huiveja yms. ja käydä kampaamossa pitäis jäädä ja tää mun mielestä pitää paikkansa, kun itsekin tykkään juurikin esim korvakoruista ja huiveista ja on lyhyt tukka =) ) ja sosiaaliset kontaktit on tärkeitä ja saa tekemistä päivään ja rutiineja ja myös itsetuntokin voi kohentua, että minä osaan, minua arvostetaan ja minut on huomattu kun olen päässyt tänne töihin etenkin jos työpaikka on vielä mieluinen. Ja itsetuntokin voi kohentua myös, kun jos on varaa ylläpitää omaa ulkoista olemustaan ja persoonaansa (persoonaansa juurikin omannäköisten vaatteiden ja asusteiden muodossa esim) ja harrastuksiaan ja ehkä pystyy pistämään jotain säästöönkin siltä varalta, jos esimerkiksi tarvitsee uuden tietokoneen/pyykinpesukoneen/television, on lainaa tai tarvitsee rahaa lääkkeisiin tai lasten uusiin vaatteisiin jos lapsia tai voi paremmin maksaa eläinten eläinlääkärikulut jos lemmikkejä. Myös työtä tekevänä voi tuntea osallistuvansa enemmän yhteiskunnan asioihin, vaikka työttömänäkin ja eläkeläisenäkin maksaa veroja. En kuitenkaan pidä siitä, että työttömiä aletaan haukkua, sillä toinen ei voi tarkkaan tietää miksi toinen on työttömänä ellei ole joku läheisempi sukulainen tai hyvä ystävä tai puoliso tai oma lapsi jos hän on jo aikuinen. Ihmisten pitäisi osoittaa toisiaan kohtaan edes vähän kunnioitusta eikä alkaa haukkumaan, ei työttömänä olo ole aina niin kivaa, että moni haluaisi työtön olla koko ikänsä, mutta niitä on, jotka syystä tai toisesta joutuvat ja jos ihminen on päässyt töihin tai opiskellut jonkun ammatin tai useamman, niin minusta ei myöskään kenenkään ammattia tai työtä pidä ruveta mollaamaan ja sanomaan että se on ihan paskaduunia tai että jos joku on nyt vaikka lääkäri/yrityspomo yms. jolla hyvä palkka, niin haukkua että on joku rikas ökyihminen, joka ei tiedä pienipalkkaisten ja työttömien elämästä mitään, jos edes keskituloistenkaan. Ollaan me ihmiset enemmän armollisempia toisillemme, jos ei koko vuotta kyetä, niin edes jouluna.
Hyvää joulua kaikille ja onnea uudelle vuodella =)
Uskoisin, että suurin osa paheksuu niitä, jotka lorvivat työttöminä huvin vuoksi, koska rahaa saa helposti ilman työntekoa. Sitä varten työttömyys- ja muut tuet Suomessa on, että kaikilla pysyisi jonkilainen turva ongelmia varten, ja ehdottomasti jokainen ansaitsee tuet niitä tarvitessaan. Niiden hyväksikäyttöä eli elämäntapatyöttömiä täällä pääosin käsittääkseni parjataan, ja nämä sen mielestäni ansaitsevatkin.:)
Itsekin täällä "paskaduuniin" viitanneena täytyy kyllä vähän kauhistella, kun itsekään en näitä alempipalkkaisia töitä paskatyönä näe😱 pitäisi jollain muulla nimellä näitä aloja kutsua, itse ainakin ja uskon että suurin osa täällä muistakin arvostaa yhtä lailla lähes ammattia kuin ammattia!
Miks musta tuntuu siltä, et tän ketjun alottaja tekee töitä ja saa palkkaa, kunhan seuraa tyytyväisenä kun sai ihmiset kinastelemaan
Tää aihehan niinku muutkin täällä toistuu aina säännöllisesti, varmat reaktiot ihmisiltä. Liikaa aikaa ja tylsää. Mikäs sitä aina uudestaan katsella kun ihmiset provosoi toisiaan samoilla selittelyillä.
Siinä mielessä komppaan, että kyllä töistä pitäisi kunnollinen palkka saada. Jos käteen ei jää verojen jälkeen vähintään 1300 kuussa käteen niin kyseisen paikan voi työntää syvälle. Pääkaupunkiseudulla tuokin tekee tosin tiukkaa.
Minäkään en mene paskatöihin. Siksi hankin hyvän koulutuksen ja olen nyt mieleisissäni töissä. En jaksaisi paskatöitä päivääkään.
mikset menisi postille? he hakevat koko ajan uusia työntekijöitä
Vierailija kirjoitti:
Siinä mielessä komppaan, että kyllä töistä pitäisi kunnollinen palkka saada. Jos käteen ei jää verojen jälkeen vähintään 1300 kuussa käteen niin kyseisen paikan voi työntää syvälle. Pääkaupunkiseudulla tuokin tekee tosin tiukkaa.
Samaa mieltä siinä, että kyllä toimeen pitää tulla, ja työstä kunnon palkka saada. Ja monella alalla palkat on huonoja.
Toisaalta, välillä sattuu aivoon, kun lukee juttuja "köyhistä", jotka eivät pääse joka viikolla kahville tai kerran vuodessa ulkomaille, että kyllä jää paljosta paitsi. Tai että lapsilta puuttuu paljon, mutta äidillä on kalliit ripset ha hiukset. Ja ennen kuin joku tähän tarttuu, niin kyllä, mielestäni köyhätkin ansaitsevat hemmottelua ja kivoja juttuja, mutta asiat tärkeysjärjestykseen. En yhtään vähättele tai epäile vähävaraisuutta, köyhyyttä Suomessa, ja olen itse onnekas, kun en ole joutunut siitä kärsimään, vaikkakin vähällä olen pärjännyt. En ole päässyt matkustelemaan, eikä meidän perheessä syöty ja kahviteltu ulkona kuin hyvin harvoin, käytin paljon isosisarien vanhoja ja kirpparilta ostettuja vaatteita, mutta elin mielestäni todella hyvän lapsuuden, ja sain kyllä paljon niiden sijaan.(mielestäni perheeni ei siis ollut köyhä, mutta rahaa ei ylimääräistä ollut) Mutta vie pohjan oikeasti köyhien huomioinnilta, kun lukee lehdistä juttuja ihmisistä jotka valittavat tuon tyylisistä asioista.
Että mikä sitten on liian vähän ja missä tilanteessa:D
Tein teininä ja nuorena pskatöitä ja sittemmin koulutusta vastaavaalla uralla. Enkä voi syyttää ketään, joka ei halua mennä töihin... Se on niin ymmärrettävää.
Vierailija kirjoitti:
Tässä pari esitystä seuraavalle hallitukselle yli vuoden työttömänä olleiden kohdalle.
Valtio/kunta maksaa seuraavasti.
Kämppä: halvin mahdollinen sillä hetkellä vapaana oleva kaupungin vuokrakämppä.
Laskut: Maksetaan sähkö ja puhelin lasku, huom. puhelin liittymä missä kiinteät puhelut ja tekstari hinnat, netti ei ole perusoikeus.
Kämpän sijainnista riippuen mahdollisesti julkisen liikenteen kk-kortti.Ostokset: Ruoka, hygienia ja siivoustarvikkeet maksusitoumuksella 200€/kk. Ei sisällä alkoholia tupakkaa. Vaatteet jaetaan SPR kontti tyylisissä pisteissä.
PS ja KOK, saa käyttää.
Elämäntapatyöttömille joo. Muuten suunnitelmas ontuu. Kaikki ei loisi vaikka siltä ehkä teistä vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä pari esitystä seuraavalle hallitukselle yli vuoden työttömänä olleiden kohdalle.
Valtio/kunta maksaa seuraavasti.
Kämppä: halvin mahdollinen sillä hetkellä vapaana oleva kaupungin vuokrakämppä.
Laskut: Maksetaan sähkö ja puhelin lasku, huom. puhelin liittymä missä kiinteät puhelut ja tekstari hinnat, netti ei ole perusoikeus.
Kämpän sijainnista riippuen mahdollisesti julkisen liikenteen kk-kortti.Ostokset: Ruoka, hygienia ja siivoustarvikkeet maksusitoumuksella 200€/kk. Ei sisällä alkoholia tupakkaa. Vaatteet jaetaan SPR kontti tyylisissä pisteissä.
PS ja KOK, saa käyttää.
Elämäntapatyöttömille joo. Muuten suunnitelmas ontuu. Kaikki ei loisi vaikka siltä ehkä teistä vaikuttaa.
Jep, olis kyllä epäreilua niitä kohtaan, jotka on työttöminä olosuhteiden pakosta. Tosiaan kun kaikki ei elämäntapatyöttömiä olekaan, vaik alottaja ja alotus niitä koskikin. Näitä monista eri syistä johtuvia pitkäaikaistyöttömiä varten vaan pitäisi keksiä joku toimiva keino auttaa tehokkaasti. Ja elämäntapaloiset olis hyvä kun sais eroteltua, ni näille sitten kiristetty tukisysteemi olisi paikallaan
Ap. Jonakin päivänä tukia ei enää makseta.