Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulla on täysi oikeus nostaa tukea kotona ja olla menemättä paskatöihin

Vierailija
22.12.2019 |

Paskaduunin palkasta ei jää yhtään enempää käteen kuin tuista!
Lisäksi menetän n. 9-10h aikaa päivästäni (sisältää valmistautumiset töihin, matkat, työn). Kaikki aika joka on pois muusta tekemisestä lasketaan.
Paskaduunia tehdessä menee myös usein terveys, ja sitähän ei välttämättä saa millään rahallakaan takaisin!

Uliskaa te lampaat vain jotka menisitte vaikka tekemään 9e/päivä hommia jos ei muuta olisi. Eivät todellakaan ole minua varten!

Kommentit (203)

Vierailija
141/203 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin olisin paskatöissäkin kuin niissä 9e/päivä töissä joita minulle ainoastaan on tarjolla ilmeisesti.

Olen korkeasti koulutettu, mutta samalla koulutukseni ei riitä mihinkään. Olin yhdessä 9e/päivä paikassa ja sain pelkästään epäasiallista kohtelua. Työttömällä ei ole mitään oikeusturvaa, joten sitä pitää vaan sietää. En enää menisi ellei pakoteta.

Vierailija
142/203 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei ole tarvinnut 9€ päivä hommia miettiä, ei edes 9€ tunti

olisko ap kannattanut kuunnella siellä koulussa? Olisit voinut oppia jotain ja päästä opiskelemaan jotain mielenkiintoista alaa. Voisit olla suomen johtava kannabistutkija jonka kommentit vapauttaa yrttisi kansallisille markkinoille ja sadat, ei vaan tuhannet nistit laulaisivat nimeäsi.

Olen tavannut lukuisia kannabista polttaneita ihmisiä niin Suomessa kuin.ulkomaillakin. Minullekin on sitä tarjottu, mutta olen kohteliaasti kieltäytynyt.

Nistejä ei näistä kenestäkään saa tekemälläkään. Päinvastoin, ovat tuottavaa osaa kansasta.

Monipäihdekäyttäjät päihdyttävät päätään sitten huumeilla tai lääkkeillä tai millä tahansa. Nämä huomaat kyllä vähemmistönä katukuvassa. Niitä et erota, jotka käyttävät tätä lääkekasvia.

Lääkekasvia... THL sanoo kyllä että sellaista sairautta ei ole tullut vastaan johon ei olisi oikeita lääkkeitä jotka toimivat paremmin.

Huumeita käyttävät ovat nistejä, jos ne leikkivät lääkäriä eikä löydy reseptiä taskusta ja he omatoimisesti "lääkitsevät" itseään kannabiksella, he ovat edelleen nistejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/203 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan paskapuhetta että joku työllään "elättää" minut ollessani ansiosidonnaisella vuoden verran, se on erittäin, siis erittäin pieni osa kokonaispotista jonka tukiin saan. Se on ihmeellistä työelämä propagandaa, joka itselläkin oli aiemmin. Tekisi hyvää tulla ulos sieltä kuplasta joskus niin tajuaa, ettei työ ole ainoa elämää määrittävä tekijä. Elämä on valintoja. Edelleen ne jotka hanttitöitä haluaa tehdä niin siitä vaan.

Vierailija
144/203 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielummin olisin paskatöissäkin kuin niissä 9e/päivä töissä joita minulle ainoastaan on tarjolla ilmeisesti.

Olen korkeasti koulutettu, mutta samalla koulutukseni ei riitä mihinkään. Olin yhdessä 9e/päivä paikassa ja sain pelkästään epäasiallista kohtelua. Työttömällä ei ole mitään oikeusturvaa, joten sitä pitää vaan sietää. En enää menisi ellei pakoteta.

Tuliko yllärinä että paskalle alalle ei työllisty, varsinkaan jos ei oikeasti kiinnosta?

Laitappa opintos ja cv niin me kerrotaan mikä meni pieleen ;)

Vierailija
145/203 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan paskapuhetta että joku työllään "elättää" minut ollessani ansiosidonnaisella vuoden verran, se on erittäin, siis erittäin pieni osa kokonaispotista jonka tukiin saan. Se on ihmeellistä työelämä propagandaa, joka itselläkin oli aiemmin. Tekisi hyvää tulla ulos sieltä kuplasta joskus niin tajuaa, ettei työ ole ainoa elämää määrittävä tekijä. Elämä on valintoja. Edelleen ne jotka hanttitöitä haluaa tehdä niin siitä vaan.

Sähän oot maksanu kassaan rahaa jotta oot oikeutettu ansiosidonnaiseen...

Vierailija
146/203 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta Suomessa on hienoa, että täällä tuetaan yhdessä sellaisia ihmisiä, jotka hyvistä syistä eivät ole työelämässä. Mutta ihmiset, jotka vapaaehtoisesti eivät tee töitä, koska työttömänä saa saman verran rahaa........ onko jotkut oikeasti näin itsekkäitä ja typeriä? Ei ne tuet ole tätä varten keksitty, ei niitä näitä loisia varten kerätä. Kuka edes kehtaa olla vapaaehtoisesti tuilla tekemättä mitään, en ymmärrä. Työttömyyttä on monenlaista, mutta tämä terveiden vapaaehtoinen lorviminen muiden kustannuksella pitäis kyllä jotenkin pystyä estämään.

Onhan noita terveitä ja nuoria jotka kehtaavat, kielitaidottomina notkuvat pitkin ostareita, mammat lykkivät monipäistä katrastaan, ei mitään huolta huomisesta, kyllä heidät täällä elätetään.

Vierailija
147/203 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuliko yllärinä että paskalle alalle ei työllisty, varsinkaan jos ei oikeasti kiinnosta?

Laitappa opintos ja cv niin me kerrotaan mikä meni pieleen ;)

Kiitos avusta, mutta enköhän nyt itsekin tiedä mikä on mennyt pieleen. Kaikenlaista apua olen jo saanutkin te-toimistosta. Ilmeisesti sinulla ei edes olisi motiivina oikeasti auttaa, vaan ainoastaan päästä pilkkaamaan.

Vierailija
148/203 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis aikaisemmin paahtanut töitä niska limassa, tienannut hyvin ja maksanut korkeaa veroa. Vai miksi kuvittelet, että sinulla on oikeus vetää lonkkaa kotona. Olen aina toivonut, että veronsa voisi korvamerkitä, siis valita, mihin kukakin maksamiaan verorahoja antaa yhteiskunnan käyttää. Jos tämä olisi mahdollista, niin minun verorahojeni mukana olisi käyttöohje: ei tahallaan työttömille ja muille lusmuille.

Vierailija
149/203 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin, tottakai on, ei elämän tehtävä ole paskaduunin teko ja sen yhden ihmisen osuus ei merkkaa kyllä yhtään mitään, kun käytte katsomassa hieman valtion budjetin lukuja.

Sanokaa nyt pliis että nää kaikki on vitsejä ja provoja😂 eihän kukaan voi olla näin tyhmä, eihän? Ihmiset hyvät

Toki saa kuka vaan heittäytyä tekemättömäks ilman hyvää syytä, mut eläkää sit ilman muiden tukea jooko, jos ette sitä oikeasti tarvi

Fiksuhan tässä on kun tajuaa sen lopettaa. Itsekin "paskaduuneja" juuri tehneenä. Nyt uuteen kouluun ja kohti helppoa virastotyötä. Ei Suomi siihen kaadu, että joku tajuaa lyhyessä elämässään tehdä sitä mitä itse haluaa ja pitää huolta terveydestään kuluttamatta sitä paskassa työilmapiirissä hanttihommissa, ei niitä loppujen lopuksi paljoa ole. Olkoot ne töissä jotka haluaa ja jotka haluaa saada paremman elintason. 

Itse olen tehnyt näitä "paskaduuneja", ja edelleenkin valitsisin ne työttömyyden sijaan. Olen myös ollut sairauslomalla ja opiskelijana. Olen siis saanut tukia, kun en ole pystynyt tekemään töitä, mutta ikinä en kehtaisi enkä haluaisi nostaa muiden rahaa koska ei vaan nyt huvita tehdä "paskaduunia".:D vaikea ymmärtää miten joku voi oikeasti ajatella noin. Ja kyllä, mun mielestä yksikin sellainen itsekäs on liikaa. Sellaiset työttömät, jotka käyttävät työttömyysaikansa työnhakuun on asia ihan erikseen. Pitkäaikaistyöttömyys myös on asia, jota en ole kokenut, mutta voin kuvitella kuinka raastavaa se on, jos haluaisi töitä tehdä, joten ymmärrän hyvin "luovuttamisen" siinä tilanteessa. Mutta että ollaan vaan kun rahaa saa muutenkin kiitos muiden, hyi hitto. Hienoa kuitenkin, että sä opiskelet ja hommaat mieleisemmän työn!

Vierailija
150/203 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin, tottakai on, ei elämän tehtävä ole paskaduunin teko ja sen yhden ihmisen osuus ei merkkaa kyllä yhtään mitään, kun käytte katsomassa hieman valtion budjetin lukuja.

Sanokaa nyt pliis että nää kaikki on vitsejä ja provoja😂 eihän kukaan voi olla näin tyhmä, eihän? Ihmiset hyvät

Toki saa kuka vaan heittäytyä tekemättömäks ilman hyvää syytä, mut eläkää sit ilman muiden tukea jooko, jos ette sitä oikeasti tarvi

Fiksuhan tässä on kun tajuaa sen lopettaa. Itsekin "paskaduuneja" juuri tehneenä. Nyt uuteen kouluun ja kohti helppoa virastotyötä. Ei Suomi siihen kaadu, että joku tajuaa lyhyessä elämässään tehdä sitä mitä itse haluaa ja pitää huolta terveydestään kuluttamatta sitä paskassa työilmapiirissä hanttihommissa, ei niitä loppujen lopuksi paljoa ole. Olkoot ne töissä jotka haluaa ja jotka haluaa saada paremman elintason. 

Itse olen tehnyt näitä "paskaduuneja", ja edelleenkin valitsisin ne työttömyyden sijaan. Olen myös ollut sairauslomalla ja opiskelijana. Olen siis saanut tukia, kun en ole pystynyt tekemään töitä, mutta ikinä en kehtaisi enkä haluaisi nostaa muiden rahaa koska ei vaan nyt huvita tehdä "paskaduunia".:D vaikea ymmärtää miten joku voi oikeasti ajatella noin. Ja kyllä, mun mielestä yksikin sellainen itsekäs on liikaa. Sellaiset työttömät, jotka käyttävät työttömyysaikansa työnhakuun on asia ihan erikseen. Pitkäaikaistyöttömyys myös on asia, jota en ole kokenut, mutta voin kuvitella kuinka raastavaa se on, jos haluaisi töitä tehdä, joten ymmärrän hyvin "luovuttamisen" siinä tilanteessa. Mutta että ollaan vaan kun rahaa saa muutenkin kiitos muiden, hyi hitto. Hienoa kuitenkin, että sä opiskelet ja hommaat mieleisemmän työn!

Kyse siitä että nyt ekaa kertaa "vaadin" hyvää työtä itselle, kunnon työtä. Senkin pitäisi olla oikeus. Se voi tarkoittaa työttömyyttä, jos sopivaa hakemaani työtä ei löydy. Uusi koulutus petraa asiaa. Pitkäaikaistyöttömyyttä en ole kokenut, kun on alkanut kyllästyttää olen mennyt "hanttihommiin", aiemmin, enää ei huvita, jos terveyden takia siellä olo on aika ikävää.  

Vierailija
151/203 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän maan ongelmat ei oo edes ne paskaduunit. Nykyään edes niistä korkeesti palkatuista duuneista ei juuri kiitosta heru ja kaikki extraduuni jota pakostikin joutuu tekemään ei näy missään, siis ainakaan palkkapussissa tai kiitosten määrässä.

Työn arvostus on laskenut kuin lehmän häntä ja duunari on useimmissa työpaikoissa pelkkä kuluerä. Minusta työkulttuurin pitäisi pikkuhiljaa herätä ja vaatia takaisin sitä työn tekemisen arvostusta ja kunnioitusta. Jos ihmiset eivät arvosta sitä lattioita lakaisevaa siivoojaa (tai kuten nykyään sanotaa siivousteknikkoa) tärkeänä osana tuontannon tehokkuutta on vaikea arvostaa mitään muutakaan.

Vierailija
152/203 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse siitä että nyt ekaa kertaa "vaadin" hyvää työtä itselle, kunnon työtä. Senkin pitäisi olla oikeus. Se voi tarkoittaa työttömyyttä, jos sopivaa hakemaani työtä ei löydy. Uusi koulutus petraa asiaa. Pitkäaikaistyöttömyyttä en ole kokenut, kun on alkanut kyllästyttää olen mennyt "hanttihommiin", aiemmin, enää ei huvita, jos terveyden takia siellä olo on aika ikävää.  

Kai se on omatunnosta kiinni. Itse olen tehnyt itselleni ikäviä töitä, että olen saanut itseni elätettyä, vaikka en ole niissä viihtynyt ja ne ovat oikeasti olleet itselleni vaikeita monella tapaa (hyvääkin olen niistä kyllä löytänyt). Olen elänyt yksin, joten palkka on riittänyt ja kelvannut itselleni oikein hyvin, ja se on ollut ikävän työn arvoista. Edelleen menisin näihin töihin, jos nyt joutuisin työttömäksi ja ilman opiskelupaikkaa, toki minulla on suunnitelma aina kuitenkin ollut kouluttautua mieluiseen työhön.

Opiskelen, jotta pääsen ihanaan ammattiin. Jokaisella on Suomessa oikeus kouluttautua haluamaansa työhön, jos opiskelupaikkaan pääsee, joskus tämä voi viedä vuosia aikaa, mutta mielestäni kenelläkään ei ole oikeutta olla esimerkiksi vuosia työttömänä, koska ei saa ilman koulutusta parempaa työtä mitä itse haluaisi, ja perustelee tämän itselleen sillä, että on kuitenkin pyrkimässä toiseen ammattiin. Muutamista kuukauksista nyt olen eri mieltä, se on ihan ok, mutta pidempiä aikoja minun mieleni ei antaisi periksi. En tiedä ymmärsinkö tekstisi oikein, sori jos meni luetunymmärtämiseni puihin!

Vierailija
153/203 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demukka puhuu.

Vierailija
154/203 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs se semmoinen "oikeus" on? Jos työssäkäyvät veronmaksajat maksavat, toistaiseksi, sinun kaltaisten turhien lusmujen elämisen, en kutsuisi sitä oikeudeksi. Ehkä se on säälirahaa turhille jämäihmisille. Kuinka kauan luulet, että työntekijät vielä haluavat elättää sinua? Ehkä teistä voisi tehdä vaikka kissanruokaa. Olisi edes jotain hyötykäyttöä.

Vierailija
155/203 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai se on omatunnosta kiinni. Itse olen tehnyt itselleni ikäviä töitä, että olen saanut itseni elätettyä, vaikka en ole niissä viihtynyt ja ne ovat oikeasti olleet itselleni vaikeita monella tapaa (hyvääkin olen niistä kyllä löytänyt). Olen elänyt yksin, joten palkka on riittänyt ja kelvannut itselleni oikein hyvin, ja se on ollut ikävän työn arvoista. Edelleen menisin näihin töihin, jos nyt joutuisin työttömäksi ja ilman opiskelupaikkaa, toki minulla on suunnitelma aina kuitenkin ollut kouluttautua mieluiseen työhön.

Opiskelen, jotta pääsen ihanaan ammattiin. Jokaisella on Suomessa oikeus kouluttautua haluamaansa työhön, jos opiskelupaikkaan pääsee, joskus tämä voi viedä vuosia aikaa, mutta mielestäni kenelläkään ei ole oikeutta olla esimerkiksi vuosia työttömänä, koska ei saa ilman koulutusta parempaa työtä mitä itse haluaisi, ja perustelee tämän itselleen sillä, että on kuitenkin pyrkimässä toiseen ammattiin. Muutamista kuukauksista nyt olen eri mieltä, se on ihan ok, mutta pidempiä aikoja minun mieleni ei antaisi periksi. En tiedä ymmärsinkö tekstisi oikein, sori jos meni luetunymmärtämiseni puihin!

Jatkan vielä tähän, että jos omalta alalta jää työttömäksi, on mielestäni ok olla jonkin aikaa työttömänä. Ei olisi järkevää ottaa ensimmäistä tarjottua työtä, jos se ei vastaa omaa alaa, koulutusta ja kiinnostuta.

Vierailija
156/203 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ihmisiä, jotka tietoisesti hankkii itselleen surkeapalkkaisen ammatin. Menkää yliopistoon tai muualla opiskelemaan kunnon tutkinto.

Ja kuka tekee ne paskaduunit? Ei kukaan?

Ööhh... Yliopistohan on suorin reitti ns. Paskaduuneihin. Yksi moka opiskeluaikana tai hiono flaksi, ja tutkintosi on taakka.

Vierailija
157/203 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta Suomessa on hienoa, että täällä tuetaan yhdessä sellaisia ihmisiä, jotka hyvistä syistä eivät ole työelämässä. Mutta ihmiset, jotka vapaaehtoisesti eivät tee töitä, koska työttömänä saa saman verran rahaa........ onko jotkut oikeasti näin itsekkäitä ja typeriä? Ei ne tuet ole tätä varten keksitty, ei niitä näitä loisia varten kerätä. Kuka edes kehtaa olla vapaaehtoisesti tuilla tekemättä mitään, en ymmärrä. Työttömyyttä on monenlaista, mutta tämä terveiden vapaaehtoinen lorviminen muiden kustannuksella pitäis kyllä jotenkin pystyä estämään.

Onhan noita terveitä ja nuoria jotka kehtaavat, kielitaidottomina notkuvat pitkin ostareita, mammat lykkivät monipäistä katrastaan, ei mitään huolta huomisesta, kyllä heidät täällä elätetään.

Ei suomalaisena on todella hankalaa saada töitä, koska monella (kuten sinulla) on tietynlaisia ennakkoasenteita.

Vierailija
158/203 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs se semmoinen "oikeus" on? Jos työssäkäyvät veronmaksajat maksavat, toistaiseksi, sinun kaltaisten turhien lusmujen elämisen, en kutsuisi sitä oikeudeksi. Ehkä se on säälirahaa turhille jämäihmisille. Kuinka kauan luulet, että työntekijät vielä haluavat elättää sinua? Ehkä teistä voisi tehdä vaikka kissanruokaa. Olisi edes jotain hyötykäyttöä.

Kyllä luulen, että olen ihan hyvin yhteiskuntaa hyödyttänyt palkkatyöllä jo tähän asti, vaikka ei se mikään velvollisuus "hyödyttää yhteiskuntaa" hanttihommilla olekaan, mistä sinä siihen muka velvollinen olet. Terve itsekkyys ei ole huono asia, toisin kuin mennä työelämä propagandan mukaan kittuuttaen "paskahommissa" "yhteiskunnan hyväksi", koska ei uskalla ottaa riskejä tai hakea parempia töitä. Hyvää joulua!

Vierailija
159/203 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei suomalaisena on todella hankalaa saada töitä, koska monella (kuten sinulla) on tietynlaisia ennakkoasenteita.

Ihan tutkittu juttu, ilman asenteita. Jos hakisin töitä Somaliasta kielitaidottomana, soma*li menisi heittämällä minun ohitseni.

Kielen opiskelua ei estä ennakkoasenteet, vaan asenne on siellä omassa päässä.

Vierailija
160/203 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on valmis ottamaan yhteiskunnan avun vastaan, on myös oltava itse valmis tekemään sen, eli yhteiskunnan eteen töitä. Terve itsekkyys on tietyissä tilanteissa hyvä asia. En näe mitään vikaa siinä, että jättäytyy työstä pois ja keskittyy oman alan työn hakuun/koulupaikan hakuun. Kunhan se työttömyys siinä vaiheessa on nimenomaan tällä tavalla tuottavaa, ja työttömyys ei kestä tästä syystä pitkään.