Minulla on täysi oikeus nostaa tukea kotona ja olla menemättä paskatöihin
Paskaduunin palkasta ei jää yhtään enempää käteen kuin tuista!
Lisäksi menetän n. 9-10h aikaa päivästäni (sisältää valmistautumiset töihin, matkat, työn). Kaikki aika joka on pois muusta tekemisestä lasketaan.
Paskaduunia tehdessä menee myös usein terveys, ja sitähän ei välttämättä saa millään rahallakaan takaisin!
Uliskaa te lampaat vain jotka menisitte vaikka tekemään 9e/päivä hommia jos ei muuta olisi. Eivät todellakaan ole minua varten!
Kommentit (203)
Kokoomus haluaa palkat alas, ja se onnistuu näiden työttömien avulla. Kun tuet poistetaan, ihmisten on pakko ottaa vastaa sellaisia töitä, joiden palkoilla ei elä. Kun paikallinen sopiminen yleistyy, pitää voida jakaa potkuja penistäkin rikkeistä. Hankalista, liian kalliista, saikuttavista tai lisääntyvistä työntekijöistä on päästävä entistä helpommin eroon. 300-500€/kk on yrittäjän mielestä pitkä raha ja kelpo palkka työstä, johon ei koulutusta vaadita, vaikka varastotyöntekijälle tai myyjälle. Jonkun on myös ne puhelinmyyntifirman lehdet myytävä, vaikka kokonaan ilman palkkaa ja pakolla.
Sehän olisi kiva yhteiskunta, jos kaikki käyttäisivät samaa "minulla on oikeus -korttia". Alkaisi kämpät kylmetä, lumia ei aurattaisi, ruokaa ei saisi ja rikollisuus rehottaisi, kun ei poliisiakaan kiinnostaisi.. onneksi valtaosa ihmisistä ymmärtää oman vastuunsa ja velvollisuutensa töissä käymällä, niin meillä on kuitenkin ihan kiva maa.
Minä suunnittelen omaa tmi, paskaduunia olenjo tehny ihan tarpeeksi kuljetus alalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja täällä pitää käydä vinkumassa. V.tuttaa, kun ei oo mitään tekemistä, kun ei oo rahaa. Halvinta kurakaljaa saa ostettua joskus, röökit loppu aina, sekin ottaa päähän.
Minä en polta tupakkaa, saati sitten juo kaljaa. Harrastukseni ovat ihan muissa toimissa.
ap
V.ttu vielä surkeampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja täällä pitää käydä vinkumassa. V.tuttaa, kun ei oo mitään tekemistä, kun ei oo rahaa. Halvinta kurakaljaa saa ostettua joskus, röökit loppu aina, sekin ottaa päähän.
Minä en polta tupakkaa, saati sitten juo kaljaa. Harrastukseni ovat ihan muissa toimissa.
ap
V.ttu vielä surkeampaa.
perustele
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kaltaisten trollien ajatuksen vuoksi voidaan tukia selvästi tiputtaa. Ei ole mitään järkeä, että ihmiset voivat vuosikausia maata kotona perse homeessa yhteiskunnan varoilla.
SUN verorahoillako?
Elä viitti! Joillakin on todellakin perse hautunut maatessa ja home haisee. Ehkä sinullakin? Yöäk.
Töihin töihin, vaikka pienempi palkkaiseen, jos ei kouluja ole viitsinyt käydä.
Jos nyt suoraan sanotaan, niin en minäkään käynyt, vaan menin keittiölle tiskaamaan ja siinä kokemuksien kautta sain ylennyksiä jopa keittiöpäällikön paikan ennen kuin jäin eläkkeelle. Olin jonkin aikaa hallinnossa päättävissä asioissa. Siellä nimeenomaan katsottiin, kuka oli ahkera, omatoiminen, eteenpäin pyrkivä alallaan.
Sinulla on täysi oikeus käyttää omaisuuttasi laiskotteluusi mutta älä käytä siihen yhteiskunnan varoja. Luuseri loiseläin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä mitään valita, vaan kasvoin aikuiseksi ja menin juuri siihen paskaduuneista paskimpaan eli vessan siivoojaksi. Kummasti sitä rahaa vaan tulee enemmän kuin tuilla. Ostin juuri itselleni joululahjaksi yli 400 euroa maksavan rannekellon ja muistin taas miksi tätä teen. Olin vuosia työttömänä juuri tuolla asenteella, ei paljoa osteltu silloin mitään.
Vastineeksi ihanasta työstäsi sinun pitää olla sinkku ja asua perähikiällä, että voit ostaa 400e kellon itsellesi noilla palkoilla.
Miten niin sinkku? Sinkkuna maksaisin vuokrani yksin, nyt vain puolet. Totta, että asun pienellä paikkakunnalla, jossa vuokrat ovat pienet, mutta esim. Helsinkiin pääsee täältä nopeasti. Ja perähikiällä asuisin joka tapauksessa, olin työtön tai töissä. Tuilla käteen jäi vuokran jälkeen 460 e, nyt vuokran jälkeen 1250 e.
Taas näitä tapauksia, jos ei ole siis rölli, jotka elävät täyttä elämää mutta kuulostavat ihan helvetin katkerilta jostain syystä.
Mua vtuttaa käydä paskaduunissa, että saan maksaa sun kaltaisesi lortin loisimisen.
Vierailija kirjoitti:
Tässä pari esitystä seuraavalle hallitukselle yli vuoden työttömänä olleiden kohdalle.
Valtio/kunta maksaa seuraavasti.
Kämppä: halvin mahdollinen sillä hetkellä vapaana oleva kaupungin vuokrakämppä.
Laskut: Maksetaan sähkö ja puhelin lasku, huom. puhelin liittymä missä kiinteät puhelut ja tekstari hinnat, netti ei ole perusoikeus.
Kämpän sijainnista riippuen mahdollisesti julkisen liikenteen kk-kortti.Ostokset: Ruoka, hygienia ja siivoustarvikkeet maksusitoumuksella 200€/kk. Ei sisällä alkoholia tupakkaa. Vaatteet jaetaan SPR kontti tyylisissä pisteissä.
PS ja KOK, saa käyttää.
Hienosti taas niputetaan kaikki työttömät yhteen, ja heille tarjotaan nöyryyttävää "tiedä paikkasi" -pakettia. Mielenkiintoista, miten vasta eilen tälläkin palstalla tuomittiin Instrumentariumin johdon Roadshow-tilaisuudessaan käyttämä "kastijärjestelmä", mutta tänään ollaan valmiit luokittelemaan koko Suomen kansa "punaisiin, keltaisiin ja vihreisiin". Kaikki työttömät eivät todellakaan ole AP:n kaltaisia valtion hyväksikäyttäjiä, vaan suurin osa tahtoisi töihin, mutta ei syystä tai toisesta saa töitä - edes niitä "paskaduuneja".
Jo nyt on todella haastava löytää tekijää moniin töihin ja perustulon jälkeen työvoimapula laajentuisi yhä useammalle alalle. Esim. Päivähoito ja vanhusten hoito olisi kriisissä, samoin opetusala. Valtaosa haluaisi kuitenkin viiden vuoden välein vuoden vapaalle, joten oikeasti päteviä työntekijöitä ei enää riittäisi. Kamala skenaario, vaikka toki itselle kivaa, kun voisi toteuttaa matkustushaaveita ja muita suunnitelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä mitään valita, vaan kasvoin aikuiseksi ja menin juuri siihen paskaduuneista paskimpaan eli vessan siivoojaksi. Kummasti sitä rahaa vaan tulee enemmän kuin tuilla. Ostin juuri itselleni joululahjaksi yli 400 euroa maksavan rannekellon ja muistin taas miksi tätä teen. Olin vuosia työttömänä juuri tuolla asenteella, ei paljoa osteltu silloin mitään.
Vastineeksi ihanasta työstäsi sinun pitää olla sinkku ja asua perähikiällä, että voit ostaa 400e kellon itsellesi noilla palkoilla.
Miten niin sinkku? Sinkkuna maksaisin vuokrani yksin, nyt vain puolet. Totta, että asun pienellä paikkakunnalla, jossa vuokrat ovat pienet, mutta esim. Helsinkiin pääsee täältä nopeasti. Ja perähikiällä asuisin joka tapauksessa, olin työtön tai töissä. Tuilla käteen jäi vuokran jälkeen 460 e, nyt vuokran jälkeen 1250 e.
Niin siis paljon saat palkkaa siivoojana??
Maailma on muuttunut. Ennen ihmisillä oli itsekunnioitusta ja oikeaan tarpeeseenkaan ei haettu tukia. Nyt se joka osaa eniten niitä hakea ja osaa vieläpä harhauttaa hakulomakkeissa tai tekee pimeitä töitä sovussa, on kaikkein kovin.
Vierailija kirjoitti:
Muuta pois Suomesta ap. Sinua ei täällä kaivata.
Mutta koko ajanhan te haalitte tänne tuilla eläjiä muualta maailmasta. Missä logiikka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis paljon saat palkkaa siivoojana??
Jos ei ole juhlapyhiä ja kuukausi on 31-päiväinen, saattaa nettona tulla yli 1500. Menen aamulla yhteen kohteeseen ja työaika on 4h. Toiseen kohteeseen menen iltapäivällä, myös 4 h. Kohteet sijaitsevat kotini lähellä, joten matkakuluja ei tule. Perjantaisin on vaan aamutyö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta pois Suomesta ap. Sinua ei täällä kaivata.
Mutta koko ajanhan te haalitte tänne tuilla eläjiä muualta maailmasta. Missä logiikka?
Lähtökohtaisestihan heidän oletetaan tulevan työvoimaksi.
Vierailija kirjoitti:
Noh, mieli muuttuu reilun kolmen vuoden päästä :D
Miten niin reilun kolmen vuoden päästä? Mitä silloin tapahtuu?
Minä olen ollut työttömänä yli viisi vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Näin on!
Mitäpä jos ottaisit täyden oikeuden olla nostamatta mitään eli lopettaisit siipeilyn muiden lompakolla. Voi lojua kotona mutta käsi pois toisten taskuista.
Sinunlaisten vuoksi työttömyysturvaa tullaan kiristämään, valitettavasti myös todellisilta tuen saajilta. Olet varmaan kovinkin ylpeä itsestäsi.
Itse asiassa nykyisten lakien mukaan sulla ei ole oikeutta olla elättämättä mua. Jos käyt töissä, niin maksat veroja siitä ja elätät mua. Kiitos siitä.