Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulla on täysi oikeus nostaa tukea kotona ja olla menemättä paskatöihin

Vierailija
22.12.2019 |

Paskaduunin palkasta ei jää yhtään enempää käteen kuin tuista!
Lisäksi menetän n. 9-10h aikaa päivästäni (sisältää valmistautumiset töihin, matkat, työn). Kaikki aika joka on pois muusta tekemisestä lasketaan.
Paskaduunia tehdessä menee myös usein terveys, ja sitähän ei välttämättä saa millään rahallakaan takaisin!

Uliskaa te lampaat vain jotka menisitte vaikka tekemään 9e/päivä hommia jos ei muuta olisi. Eivät todellakaan ole minua varten!

Kommentit (203)

Vierailija
61/203 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on diagnoosi ei yleensä tarvitse mennä töihin.

Vierailija
62/203 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrnkin täällä joku puhuu asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/203 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo AP on selvästi jokin vähä-älyinen ihminen. Kyllä itse olen työlläni hankkinut omakotitalon, elättänyt 2 lasta yksinhuoltajana (mies kuoli onnettomuudessa). Töitä piti tehdä, eikä v. 1982 eikä  saanut mitään avustuksia mistään. 

Vierailija
64/203 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä maassa kovakuntoiset tohtoritkin ovat kodittominina metsissä https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3db9e82e-0f92-4747-b022-eab5ba550f70

pitäisi ehdottomasti kääntää useille kielille ja julkaista eri maiden medioissa.

Uskoakseni monissa maissa on työttömiä ja asunnottomia tohtoreita yli-hintaisten suurkaupunkien kaduilla paljon enemmän, kuin Suomessa. Suomessahan on poikkeuksellisen matala asunnottomuusaste. Se että yksi tohtori on eksynyt korkeintaan ammattikoulun käyneiden miesten keskelle on Suomessa poikkeuksellisempaa, kuin suurimmassa osassa länsimaita. Muistaakseni jonkun tilaston mukaan korkeasti koulutettuja on asunnottomista noin 4 %, heistäkin varmaan suurin osa ovat asunnottomia vaikean päihdeongelman takia. 

Vierailija
65/203 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on sitten se ongelma että työkyvyttömät kuolisivat nälkään eli hankala systeemiä on lähteä muuttamaan.

Ei ole mitään ongelmaa, kun näiden ruokinta hoidettaisiin kunnan tai valtion toimesta. Elämänhallinnanpuutteesta kärsivien tilannetta tämä jopa parantaisi kun ruokarahat eivät kuluisi turhiin houkutuksiin kuten päihteisiin, tupakkiin tai netistä tilattuun kiinakrääsään. Elämä olisi monelle huomattavasti vähemmän stressaavaa.

Vierailija
66/203 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusterveet työikäiset tuilla eläjät tulisi tukien menettämisen uhalla pakottaa viikoksi kuukaudesta (40 h) johonkin yleishyödylliseen työhön johon yhteiskunnalla ei ole muuten ole varaa.

Tämä ei olisi keltään pois.

Kulkukorvausta vastaan 37,5h töitä.

Sopisi minulle. Näistä saisi sitten työtodistuksenkin, että cv näyttäisi paremmalta työn suhteen.

kaikista hauskoin/traagisin juttuhan on se, ettei niitä 9e orjatöitä lasketa "oikeiksi töiksi" ollenkaan, eikä niistä saa mitään virallista työtodistusta. Myöskään eläke ei kerry.

Saa niistä työtodistuksen. Ellei minulle valehdeltu.

Vierailija
67/203 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo AP on selvästi jokin vähä-älyinen ihminen.

AP on Kokoomus-trolli, joka ihan palkkaa vastaan käy tätä informaatiosotaa työttömiä vastaan.

Vierailija
68/203 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuun loppu lähestyy, niin AP:n kaltaiset KELAn asiakkaat ovat jo ryypänneet ja narkanneet tukensa ja taskussa on viisi euroa, jolla pitäisi joulu ja uusi vuosi selvitä, vähemmästäkin kiukuttaa ja tulee itku ja pitää tulla voimafantasioimaan tänne saadakseen olonsa vähän paremmaksi.

Minulla on 35 000e rahaa ja 15 000e sijoituksia.

ap

Nätit tasasummat vielä molempia 🤣

Pyöristin lähimpään viiteen tonniin molemmat.

ap

Vierailija
69/203 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo AP on selvästi jokin vähä-älyinen ihminen. Kyllä itse olen työlläni hankkinut omakotitalon, elättänyt 2 lasta yksinhuoltajana (mies kuoli onnettomuudessa). Töitä piti tehdä, eikä v. 1982 eikä  saanut mitään avustuksia mistään. 

Ap on kokoomuksen trollipelle. Ottiko joku oikeasti tuon aloituksen tosissaan?

Vierailija
70/203 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn tekeminen voi olla myös mukavaa! Itse en vaihtaisi iki päivänä työelämää kotona makoiluun. Saan kuulua mukavaan työyhteisöön, jossa monista työkavereista on tullut läheisiä ystäviä. Työ antaa paljon sisältöä ja mielekkyyttä elämään. Ihmiset myös suhtautuvat minuun arvostavasti, kun kerron työstäni ja elämästäni.

Olisi kamalaa olla yhteiskunnasta syrjäytynyt ja elää tukien varassa. Mihin kaiken sen ajan edes käyttäisi? Ei ihme, että monella kotona makaavalla on päihde- tai mielenterveysongelmia.

Vierailija
71/203 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykypäivänä se omakotitalon hankkiminen on hieman eri asia kuin 80-luvulla. Mm. normaalipalkkaiset vanhempani maksoisat okt:nsa lainan pois seitsemässä vuodessa.

Vierailija
72/203 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ratkaisu on että yhden lapsen yh-äitinä teen osa-aikaisesti siivoustyötä reilun 20 tuntia viikossa. Onneksi työnantajalla ei edes ole tarjota kokopäivätyötä, joten saan pienen palkkani lisäksi sovitellun päivärahan, täyden asumistuen, lapsilisän yh-korotuksella ja elatusmaksut. Toimeen tullaan varsin hyvin, työ ei rasita liikaa mutta on kuitenkin jotain rytmiä päivissä ja jopa tykkään työpaikastani ja työkavereista. Eikä työkkäri ahdistele :) 

Vierailija
73/203 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kaltaisten trollien ajatuksen vuoksi voidaan tukia selvästi tiputtaa. Ei ole mitään järkeä, että ihmiset voivat vuosikausia maata kotona perse homeessa yhteiskunnan varoilla.

Vierailija
74/203 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kaltaisten trollien ajatuksen vuoksi voidaan tukia selvästi tiputtaa. Ei ole mitään järkeä, että ihmiset voivat vuosikausia maata kotona perse homeessa yhteiskunnan varoilla.

SUN verorahoillako?

Vierailija
75/203 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ap:n ajattelumalli on Suomessa nykyisin suht yleinen. Ihmiset suhtautuvat sosiaalitukiin saavutettuina etuina.

Käyn itse töissä ja teen pitkiä päiviä. Itse en kykene olemaan toimettomana, ja työ edustaa minulle muitakin asioita kuin rahaa.

Silti joskus miettii, onko oikein, että joku saa useita satoja euroja makoilemalla kotona, kun itse saa tehdä sen eteen useamman päivän töitä.

Ihmisten työmoraalissa on myös paljon eroja. Toiset ovat tyytyväisiä siihen, että saavat pelata kotona ja nukkua päivät. Minulle tuollainen ei kuitenkaan edusta ns. vastuullisen aikuisen ihmisen elämää.

Vierailija
76/203 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ratkaisu on että yhden lapsen yh-äitinä teen osa-aikaisesti siivoustyötä reilun 20 tuntia viikossa. Onneksi työnantajalla ei edes ole tarjota kokopäivätyötä, joten saan pienen palkkani lisäksi sovitellun päivärahan, täyden asumistuen, lapsilisän yh-korotuksella ja elatusmaksut. Toimeen tullaan varsin hyvin, työ ei rasita liikaa mutta on kuitenkin jotain rytmiä päivissä ja jopa tykkään työpaikastani ja työkavereista. Eikä työkkäri ahdistele :) 

Niin tulet toimeen varsin hyvin ja toiset maksaa sen. Sepä kiva juttu :)

Vierailija
77/203 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on oikeus äänestää sen puolesta, että kaltaisesi vähemmistön tukia leikataan sekä työtä tekevien ja sijoittajien veroja leikataan. Toiset tekee resursseja ja toiset vain kuluttaa.

Vierailija
78/203 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kotona makoilevaki maksaa veroja.

Kaveri maksaa 30% veroa 300€ pääomatulostaan, vaikka on työtön. Normipalkasta tuosta summasta ei menisi mitään veroa.

Vierailija
79/203 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on oikeus. Meillä veronmaksajilla pitää olla myös oikeus olla maksamatta tukia tuollaiselle. Miksi meidän pitäisi sut elättää? Tuki pienemmäksi tai pois niin työt kiinnostaa. Ellet kykene paska duunia parempaan niin voi voi, oma moka.

Vierailija
80/203 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on Suomessa iso ongelma mihin ei tunnu ratkaisua oikein löytyvän paitsi perustulon avulla ehkä. Juuri luin jutun missä nainen teki kahta työtä ja tienasi nettona 1100-1200€, aivan järjetöntä. Saman saisi makaamalla sohvalla ja nostamalla tukia jos on siis "yksinäinen" eikä avo/avioliitossa. Perustulo 800€/kk eikä muuta niin kannattaisi tehdä vähän töitä. Tässä on sitten se ongelma että työkyvyttömät kuolisivat nälkään eli hankala systeemiä on lähteä muuttamaan.

Se perustulo kyllä verotettaisi tiukasti pois muun tulon noustessa eli samanlainen tuloloukku se olisi ja mahdollisesti vielä pahempi.