Minulla on täysi oikeus nostaa tukea kotona ja olla menemättä paskatöihin
Paskaduunin palkasta ei jää yhtään enempää käteen kuin tuista!
Lisäksi menetän n. 9-10h aikaa päivästäni (sisältää valmistautumiset töihin, matkat, työn). Kaikki aika joka on pois muusta tekemisestä lasketaan.
Paskaduunia tehdessä menee myös usein terveys, ja sitähän ei välttämättä saa millään rahallakaan takaisin!
Uliskaa te lampaat vain jotka menisitte vaikka tekemään 9e/päivä hommia jos ei muuta olisi. Eivät todellakaan ole minua varten!
Kommentit (203)
Nämä 9€ päivä hommat ovat ilmaistyötä kulukorvauksella. Teet 37,5h viikossa töitä ja käteen jää se 500€. Lisäksi opiskelua on 20 päivää.
Kävin yhdessä tällaisessa haastattelussa ja olisin saanut paikan. Eivät kuitenkaan suostuneet kertomaan mikä mahdollisesti olisi palkkaus, jos minut 5-6 kuukauden päästä palkattaisiin.
Lisäksi puhuivat alentavaan sävyyn minulle... Aivan kuin olisin joku todella vajaa epäilyttävä tyyppi. Tarkistivat luottotietoni ja olisivat halunneet tarkistaa rikosrekisteriotteen. Tai toisinpäin... Ihan kuin olisi ollut joku todella tärkeä työtehtävä... Heillä oli samaan aikaan avoin haku paikkaan, mutteivät minua siihen halunneet palkata.
Heillä oli outoja vaatimuksia paikkaan, joka olisi minulle ollut orjatyötä. Menin muualle töihin. Mutta tuli itku ajatellessa miten hirveä tilanne joillakin on, jos tuonne joutuvat menemään. Ihan selvä vedätys.
Pitäisi tehdä laittomaksi tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on Suomessa iso ongelma mihin ei tunnu ratkaisua oikein löytyvän paitsi perustulon avulla ehkä. Juuri luin jutun missä nainen teki kahta työtä ja tienasi nettona 1100-1200€, aivan järjetöntä. Saman saisi makaamalla sohvalla ja nostamalla tukia jos on siis "yksinäinen" eikä avo/avioliitossa. Perustulo 800€/kk eikä muuta niin kannattaisi tehdä vähän töitä. Tässä on sitten se ongelma että työkyvyttömät kuolisivat nälkään eli hankala systeemiä on lähteä muuttamaan.
Ehkä tässä vaiheessa onkin sitten jo todettava että kaikki jotka eivät voi itsestään huolehtia, eivätkä tule siihen pystymäänkään, tulisi eutanasioida. Sellaiset ihmiset jotka eivät tuota materiaalista tai immateriaalista arvo lainkaan. Kuten Vaikeasti vammaiset ja muistisairaat vanhukset, kaiki vegetatiivisessa tilassa olevat, jne. jne.
Tämä ratkaisisi myös uhkavaan huoltosuhde-ongelman kun vaikka muistisairaat vanhukset päästettäisiin kärsimyksistään sen sijaan että heitä makuututetaan vuositolkulla laitoksissa.
Vierailija kirjoitti:
En minä mitään valita, vaan kasvoin aikuiseksi ja menin juuri siihen paskaduuneista paskimpaan eli vessan siivoojaksi. Kummasti sitä rahaa vaan tulee enemmän kuin tuilla. Ostin juuri itselleni joululahjaksi yli 400 euroa maksavan rannekellon ja muistin taas miksi tätä teen. Olin vuosia työttömänä juuri tuolla asenteella, ei paljoa osteltu silloin mitään.
Sama täällä. Tosin itsellä on sairaus ja se vaikeutti työllistymistä.
Mutta nyt olen töissä!! Teennäistä paskaduunia. Jos olen viikonloppuisin töissä niin saan nettona 2000 e.
Aluksi oli todella raskasta, mutta pian tottui.
Suosittelen.
Perusterveet työikäiset tuilla eläjät tulisi tukien menettämisen uhalla pakottaa viikoksi kuukaudesta (40 h) johonkin yleishyödylliseen työhön johon yhteiskunnalla ei ole muuten ole varaa.
Tämä ei olisi keltään pois.
Vierailija kirjoitti:
Olen vakavasti harkinnut siirtyä vaativasta työstä siivoojaksi, ja saatan tehdä sen muutaman vuoden päästä, kun eläkeikä on lähempänä.
Terveys on hyvä, mutta jatkuva stressi vie yöunet. Työ, jossa tarvitsee tietää mitä tekee, mutta ei tarvitse viedä töitä kotiin kuulostaa ihanteelliselta. Siivoojat kunniaan!
Ei siivoustyö ole enää sellaista kuin silloin kesätöissä kun teit sitä 20 vuotta sitten. Vaan kiireistä ja omalla ajalla sinun pitää työt tehdä, jos meinaat saada ne tehtyä. Toisekseen fysiikkasi bragaa.
Vierailija kirjoitti:
Perusterveet työikäiset tuilla eläjät tulisi tukien menettämisen uhalla pakottaa viikoksi kuukaudesta (40 h) johonkin yleishyödylliseen työhön johon yhteiskunnalla ei ole muuten ole varaa.
Joo. voisin tulla vaikka sinne sun työpisteelle
Vierailija kirjoitti:
Olen vakavasti harkinnut siirtyä vaativasta työstä siivoojaksi, ja saatan tehdä sen muutaman vuoden päästä, kun eläkeikä on lähempänä.
Terveys on hyvä, mutta jatkuva stressi vie yöunet. Työ, jossa tarvitsee tietää mitä tekee, mutta ei tarvitse viedä töitä kotiin kuulostaa ihanteelliselta. Siivoojat kunniaan!
Suosittelen käymään siivousalan koulutuksesta vaikka osan. Siis nykyäänhän voi suosittaa tutkinnon osina.
Itse siivosin opiskeluaikoina ja pinnan alla kyti, että joskus voisin siivota työkseni. Tosin en aktiivisesti hakenut alan töitä.
Sitten tuli muutto ja jäin työttömäksi. Hain koulutustasi vastaavia töitä, mutta en päässyt.
Ja nyt siivoan. Sain määräaikaisen työn. Jos työ ei jatku aion ansiosidonnaisella kouluttautua alalle (ainakin osatutkinto).
Tykkään työstäni, sillä se on itsenäistä ja palkitsevaa. Palkkakin ok, sillä saan käteen n 2000 e/kk (torin siinä myös viikonlopputöitä). Päivätyö eikä työt tule kotiin...
Eläke jää matalaksi, mutta voihan se olla ettei tulevaisuudessa edes makseta enää eläkkeitä kun ei ole varaa.
Tässä maassa kovakuntoiset tohtoritkin ovat kodittominina metsissä https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3db9e82e-0f92-4747-b022-eab5ba550f70
pitäisi ehdottomasti kääntää useille kielille ja julkaista eri maiden medioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siivoustyö ole enää sellaista kuin silloin kesätöissä kun teit sitä 20 vuotta sitten. Vaan kiireistä ja omalla ajalla sinun pitää työt tehdä, jos meinaat saada ne tehtyä. Toisekseen fysiikkasi bragaa.
Ei missään nimessä mitään rappusiivousta eikä ravintolasiivousta.
Kivan siivoustyön löytyminen voi olla vaikeaa, mutta kannattaa hakeutua uuteen ja parempaan paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on Suomessa iso ongelma mihin ei tunnu ratkaisua oikein löytyvän paitsi perustulon avulla ehkä. Juuri luin jutun missä nainen teki kahta työtä ja tienasi nettona 1100-1200€, aivan järjetöntä. Saman saisi makaamalla sohvalla ja nostamalla tukia jos on siis "yksinäinen" eikä avo/avioliitossa. Perustulo 800€/kk eikä muuta niin kannattaisi tehdä vähän töitä. Tässä on sitten se ongelma että työkyvyttömät kuolisivat nälkään eli hankala systeemiä on lähteä muuttamaan.
Ehkä tässä vaiheessa onkin sitten jo todettava että kaikki jotka eivät voi itsestään huolehtia, eivätkä tule siihen pystymäänkään, tulisi eutanasioida. Sellaiset ihmiset jotka eivät tuota materiaalista tai immateriaalista arvo lainkaan. Kuten Vaikeasti vammaiset ja muistisairaat vanhukset, kaiki vegetatiivisessa tilassa olevat, jne. jne.
Tämä ratkaisisi myös uhkavaan huoltosuhde-ongelman kun vaikka muistisairaat vanhukset päästettäisiin kärsimyksistään sen sijaan että heitä makuututetaan vuositolkulla laitoksissa.
Hirmu kiva ajatus, lapset tosin saisivat varmaan pahoja traumoja kun äiti vaan eliminoitaisiin. Voi olla että yhteiskunnalle tulisi jopa kalliimmaksi niitä traumoja hoitaa kuin minun pieni eläkkeeni. Jouduin onnettomuuteen jonka seurauksena sain niin pahoja vammoja että en pysty tekemään töitä (arjessa joten kuten selviän). Sinä voit vaikka huomenna joutua onnettomuuteen ja menettää työkykysi, sitten vaan eutanasiaa kehiin 👍🏻
Vierailija kirjoitti:
Nämä 9€ päivä hommat ovat ilmaistyötä kulukorvauksella. Teet 37,5h viikossa töitä ja käteen jää se 500€. Lisäksi opiskelua on 20 päivää.
Kävin yhdessä tällaisessa haastattelussa ja olisin saanut paikan. Eivät kuitenkaan suostuneet kertomaan mikä mahdollisesti olisi palkkaus, jos minut 5-6 kuukauden päästä palkattaisiin.
Lisäksi puhuivat alentavaan sävyyn minulle... Aivan kuin olisin joku todella vajaa epäilyttävä tyyppi. Tarkistivat luottotietoni ja olisivat halunneet tarkistaa rikosrekisteriotteen. Tai toisinpäin... Ihan kuin olisi ollut joku todella tärkeä työtehtävä... Heillä oli samaan aikaan avoin haku paikkaan, mutteivät minua siihen halunneet palkata.
Heillä oli outoja vaatimuksia paikkaan, joka olisi minulle ollut orjatyötä. Menin muualle töihin. Mutta tuli itku ajatellessa miten hirveä tilanne joillakin on, jos tuonne joutuvat menemään. Ihan selvä vedätys.
Pitäisi tehdä laittomaksi tuollainen.
Sama juttu minulla. Hakivat merkonomia julkisessa haussa, minulla maisterin tutkinto samalta alalta. Lisäksi 15+ vuotta kokemusta aiheesta, jota olisi pitänyt opiskella 20päivää. Osa koulutuksen aiheista minulla tiedossa jo yliopistotasoisena. Nämä vaan lässyttivät kuinka tärkeätä ja hyväksi minulle olisi tämä työ ja koulutus. Tuli paha olla heidän jutuistaan. Minäkään en saanut sitä palkallista paikkaa, vaan tarjosivat tuota 500€ täyspäiväistä työtä ilman takeita mistään. Minun kyllä olisi heidän mielestään pitänyt sitoutua olemaan siellä koko aika, mutta itsehän eivät sitoutuneet kertomaan edes palkkausta. En todellakaan mennyt tuollaisten selkeiden kiusaajien paikkaan.
Menin muihin töihin, jossa taitojani arvostetaan, vaikka olin 3 vuotta pois töistä.
Kuun loppu lähestyy, niin AP:n kaltaiset KELAn asiakkaat ovat jo ryypänneet ja narkanneet tukensa ja taskussa on viisi euroa, jolla pitäisi joulu ja uusi vuosi selvitä, vähemmästäkin kiukuttaa ja tulee itku ja pitää tulla voimafantasioimaan tänne saadakseen olonsa vähän paremmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kulkukorvausta vastaan 37,5h töitä.
Sopisi minulle. Näistä saisi sitten työtodistuksenkin, että cv näyttäisi paremmalta työn suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Kuun loppu lähestyy, niin AP:n kaltaiset KELAn asiakkaat ovat jo ryypänneet ja narkanneet tukensa ja taskussa on viisi euroa, jolla pitäisi joulu ja uusi vuosi selvitä, vähemmästäkin kiukuttaa ja tulee itku ja pitää tulla voimafantasioimaan tänne saadakseen olonsa vähän paremmaksi.
Toivottavasti menetät työsi.
Ne narkit eivät ole työttömyystuella, vaan toimeentulotuella, jota me joilla on omaisuutta emme saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten voi hakeutua julkiselle.
Sairaalahuoltaja, KVTES ikä- ja vuorolisillä 2200-2700 €/kk, ei tule hiki eikä ylityö.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 35 000e rahaa ja 15 000e sijoituksia.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei olisi keltään pois.Kulkukorvausta vastaan 37,5h töitä.
Sopisi minulle. Näistä saisi sitten työtodistuksenkin, että cv näyttäisi paremmalta työn suhteen.
kaikista hauskoin/traagisin juttuhan on se, ettei niitä 9e orjatöitä lasketa "oikeiksi töiksi" ollenkaan, eikä niistä saa mitään virallista työtodistusta. Myöskään eläke ei kerry.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 35 000e rahaa ja 15 000e sijoituksia.
ap
Nätit tasasummat vielä molempia 🤣
Työkokemus. Se on se sana, jota kaltaisesi loinen tuskin osaa pitää missään arvossa.