Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä silmälasit oikein maksaa?

Vierailija
21.12.2019 |

Kävin kahdessa optikkoliikkeessä kysymässä silmälaseja. Tarvitsen "tavalliset yksitehot" ja luulin että saan ne alle viidellä sadalla. Katin kontit! Vaikka valitsen edulliset tarjouskehykset, niin hinta pompsahtaa lähemmäs 1500 euroa. Minulla on -4 näkö ja kuulemma on pakko ottaa isoin ohennus tai tulee ongelmia. Ja koska on hajataittoa, niin tulee kamalasti lisähintaa. Ja kuulemma käytännössä on pakko ottaa vaikka mitä pinnotteita ym ym ym.

Onko minua huijattu? Mitä tavalliset miinusnäkijän silmälasit oikein maksaa?

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla - 1,75. Ostan halpaketjuista joko - 1,5 tai -2,0 olevia yleisrillejä kympillä

Merkkiä Flying Tiger?! Niin tekee yksi tuttunikin ja pärjää niillä. Minä en oikein, kun on hajataittoa jonkun verran. Tilaan Zenni Opticalista, saan hyvälaatuiset moniteholasit 60-70 eurolla. Huonoa linssiä ei ole sieltä tullut kahdeksan vuoden käytön aikana kertaakaan.

Vierailija
62/73 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tuo hajataitto, joka saa linssien hinnat hyppäämään taivaisiin. Tavalliset miinus/plus-linssit saattaapi saada tarjoushinnoilla ja nekin vain tietyin ehdoin. Miinusnelosilla+hajataitolla saat vain haaveilla tarjouksista.

Omat lasit on aina maksaneet mansikoita Suomesta ostettuna (400-600 euroa). Nykyiset lasini ostin brittiläisestä silmälaseihin erikoistuneesta verkkokaupasta hintaan 290 euroa. Suomesta ostettuna samaiset lasit olisivat olleet 500 euron pintaan. Merkkikehykset, ohennukset+ tummuvat linssit. Miinusta molemmissa silmissä 4-5 ja hajataittoa vaikka muille jakaa.

t:köyhä

Selectspecs vai joku muu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä nuo "osta 2, maksa 1" -tyyliset tarjoukset koske/auta rahallisesti ainakaan minua... Miinusta on niin paljon että linssien ohennukset maksaa aina parisataa enemmän kuin yksitahoisten silmälasien hinnaksi on ilmoitettu. Käytännössä puoli tonnia kannattaa varata ostoksille jos on yhtään suurempia voimakkuuksia, osamaksulla onneksi voi monessa paikassa maksaa. Pakko nuo ohennukset on ainakin ottaa, muuten on melkoista kakkulaa...

Vierailija
64/73 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain muutama kk sitten ensimmäiset lasini. Monitehot, yksilöllisesti hiotut linssit.

Hinta noin 550e.

Vierailija
65/73 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin silmäasemalta ihan perussilmälasit 49 eurolla. Kehykset kympin, linssit 39 euroa.

Vierailija
66/73 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

RayBan kehyksillä paras moniteholinssi. Netistä 179e

Parhaat lasit mitä olen omistanut

Miksi alapeukutat?

Rayban kehys, -4,5, monitehot , tuplaohennetut, hajataittokorjauksella, pinnoitetut, laaja näkökenttä

Kokonaishinta rahteineen 179e rahteineen

Netistä

t. tyytyväinen omistaja

Vierailija
67/73 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä saa halvemmalla mutta vaatii vähän asiantuntemusta silmälaseista. Itse tilaan lasit täältä ja aitoja merkkikehyksiä ovat https://www.smartbuyglasses.fi/?gclsrc=aw.ds&&gclid=EAIaIQobChMI7KrSoIL… 👍 Optikolla käy näöntarkastuksessa ja nettisivulla helppo täyttää tiedot vahvuuksista. Jos ennestään silmälasit niin kannattaa sangasta katsoa kehysten mitat niin osaa valita suurinpiirtein sopivat pokat heti kerralla 😎

Vierailija
68/73 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Favoptic

Vierailija
69/73 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä nuo "osta 2, maksa 1" -tyyliset tarjoukset koske/auta rahallisesti ainakaan minua... Miinusta on niin paljon että linssien ohennukset maksaa aina parisataa enemmän kuin yksitahoisten silmälasien hinnaksi on ilmoitettu. Käytännössä puoli tonnia kannattaa varata ostoksille jos on yhtään suurempia voimakkuuksia, osamaksulla onneksi voi monessa paikassa maksaa. Pakko nuo ohennukset on ainakin ottaa, muuten on melkoista kakkulaa...

Kyllä ne vahvatkin saa alennuksella. Minulla on n. -8 molemmissa. Joskus on ollut teksti, että vain varastovoimakkuuksille, mutta siihen en enää ole törmännyt vuosiin. Tosin puoli tonnia on vähän rullien hinnaksi.

Vierailija
70/73 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Favoptic

Tämä on toimiva systeemi. Kannattaa tutustua. Mies haki just perjantaina Silmäasemalta, kehykset -70 %, linssit - 150 €.

Vierailija
71/73 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oudolta kuulostaa. -4 ei ole mikään erityisen iso voimakkuus eikä hajataitto ole ikinä maksanut ylimääräistä mun linsseissä. Ollut linssejä -0.5:stä -3:een muistaakseni. Alle satasella olen useimmat lasini ostanut. Vasta kun hankin monitehot, maksoin useamman satasen, ja olisi niitäkin saanut huomattavasti alle tonnilla, mutta halusin laadukkaat linssit, koska monitehoissa linsseissä on eroja eri tavalla kuin yksitehoissa.

Vierailija
72/73 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene instruun ja sano kovaan ääneen haluavasi vihreän huippumyyjän palvelua, ei punaista tai edes keltaista luuseria

Vierailija
73/73 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1200, merkkikehys ja yksilöllinen hionta, monitehot. Elämäni parhaat lasit, näkee kaikissa tilanteissa, ei vääristymiä sivullakaan. Ja samalla tavalla tehdyt merkkiaurinkolasit lisäksi tarjouksena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan