Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä silmälasit oikein maksaa?

Vierailija
21.12.2019 |

Kävin kahdessa optikkoliikkeessä kysymässä silmälaseja. Tarvitsen "tavalliset yksitehot" ja luulin että saan ne alle viidellä sadalla. Katin kontit! Vaikka valitsen edulliset tarjouskehykset, niin hinta pompsahtaa lähemmäs 1500 euroa. Minulla on -4 näkö ja kuulemma on pakko ottaa isoin ohennus tai tulee ongelmia. Ja koska on hajataittoa, niin tulee kamalasti lisähintaa. Ja kuulemma käytännössä on pakko ottaa vaikka mitä pinnotteita ym ym ym.

Onko minua huijattu? Mitä tavalliset miinusnäkijän silmälasit oikein maksaa?

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahnaa

Vierailija
2/73 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on -0.25 ja maksoin 260 e tarjouksessa olevista merkkikehyksistä heijastamattomilla linsseillä. Muita hienouksia en laseihini kaipaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ne kallita. En ole aikoihin ostanut, mutta samoilla vahvuuksilla, hajataitoilla ja ohennuksilla taisi olla viimeksi jotain viidensadan ja tonnin väliltä.

Vierailija
4/73 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on -0.25 ja maksoin 260 e tarjouksessa olevista merkkikehyksistä heijastamattomilla linsseillä. Muita hienouksia en laseihini kaipaa.

Mihin kummaan tarvitset laseja, jos näkö on -0.25? 

Vierailija
5/73 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä työtön ostaa lasit, jos ne maksaa yli tonnin?

Ja sinä jolla on -0.25 näkö, et voi verrata itseesi, koska lasisi on melkein hiomattomat. Jos on vaikka -6 näkö ja ikänäköäkin, niin lasit on kalliit.

Vierailija
6/73 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

-5 ja -5,5 tuplaohennus ja heijastuksenesto+ kovapinta. En ole yli 400€ maksanut koskaan.

Nyt piti ottaa alaosaan 1 pykälä vähemmän voimakkuutta, ikänäkö....

Nosti satasella hintaa.

Vierailija
7/73 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hajataiton tai karsastuksen takia varmaan.

Vierailija
8/73 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa silmälasitarjous. Löytyy erilaisia tarjouksia.

Vierailija
9/73 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä liikkeistä kysyit? Niissä on eroja...

Vierailija
10/73 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

-9 molemmissa silmissä, omat lasit 5v sitten maksoi noin 560 

Vierailija
11/73 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, hajataiton takia.

Tykkään nähdä terävästi, joten miksikäs ei?

Minulle on uutta tietoa, että toiset joutuvat maksamaan laseistaan huomattavasti enemmän näöstään riippuen. Melkoisen epäreilua, sanoisin.

Vierailija
12/73 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

RayBan kehyksillä paras moniteholinssi. Netistä 179e

Parhaat lasit mitä olen omistanut

Vierailija
13/73 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, hajataiton takia.

Tykkään nähdä terävästi, joten miksikäs ei?

Minulle on uutta tietoa, että toiset joutuvat maksamaan laseistaan huomattavasti enemmän näöstään riippuen. Melkoisen epäreilua, sanoisin.

Ei se nyt sinänsä epäreilua ole, että useammista ominaisuuksista ja suuremmasta työmäärästä joutuu myös maksamaan enemmän.

Vierailija
14/73 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on -1.75 lasit Superdry kehyksillä. Maksoi jotain 170€.

Vierailija
15/73 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailta voi myös tilata halvemmalla, mutta silloin pitää olla silmien välimitta tiedossa. Hinta laseille tällöin reilun 50 euroa posteineen. Välimittaa voi kysya optikolta erikseen mitattavaksi.

Vierailija
16/73 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kävin kysymässä, halvin versio olisi 350 e pelkät linssit eli varmaan siinä 500-550 e hujakoilla kaikkineen. Olen kateellinen tutulleni, joka hankkii vähän väliä uudet lasit kun hänelle käyvät alennuslasit, joita saa jopa alle satasella.

Vierailija
17/73 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.zennioptical.com/why-are-glasses-so-expensive

Luxottica

https://www.forbes.com/sites/anaswanson/2014/09/10/meet-the-four-eyed-e…

Onneksi on internet. En ole ostanut yli 60 euroa maksavia silmä- tai aurinkolaseja sitten vuoden 2007. Minulla pitää olla prismat, hajataittoa löytyy yms. Ihan hyvää tavaraa olen aina saanut nopeasti eikä omalla silmälääkärillä ole koskaan ollut mitään sanomista laseistani.

Vierailija
18/73 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vahvuudet n. -3 ja n. -4, ja on hajataittoa. Yksiteholinssit. Kun kävin (tietämättäni) seudun kalleimmassa paikassa, silmälasit maksoivat kaikkine ohennuksineen ja kovapinnoitteineen n. 400 euroa. No, x vuoden jälkeen sitten rikoin nämä rillit vahingossa ja kävin vähän isomman ketjun liikkeessä (ei kuitenkaan "halpaketjussa"). Siellä nämä nykyisin käyttämäni lasit maksoivat 190 euroa.

Tuossa kalliissa paikassa asiakaspalvelu oli vähän vaihtelevaa: minulle lasit valinnut nainen oli äärimmäisen hyvä asiakaspalvelija, hän mm. uskalsi ottaa kantaa siihen minkämalliset kehykset sopivat kasvoihini ja antoi firmasta  muutenkin mahtavan hyvän kuvan. Toisaalta kun hain lasit ja silloin töissä ollut työntekijä alkoi muotoilla sankoja korviini, hänen esimiehensä tuppautui mielestäni tökeröllä tavalla sekaan, selvästi epäillen että mahtaako tästä tulla mitään. Muistan edelleen sen äänensävyn jolla työntekijä kertoi esimiehelleen että "tää ei oo vielä valmis!" kun esimies ryhtyi sorkkimaan asiaa joka ei minun mielestäni hänelle kuulunut.

Vähemmän kalliissa paikassa asiakaspalvelu oli 100% alusta loppuun.

Vierailija
19/73 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ovat maksaneet yleensä 400-500 €, moniteholinssit ohennuksella ja merkki-kehykset.

Mielestäni kalliit, mutta ovat kokoajan päässä, joten kai siitä voi maksaa.

Vierailija
20/73 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

330 paikkeilla, miinusta n 5

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi