MInkä ikäinen poika uimahallin suihkuun äitinsä mukana?
Minkä ikäiseen asti on soveliasta pitää poikalasta äitinsä mukana yleisessä suihkuissa/saunoissa?
Kommentit (121)
Onpa tässä taas esimerkkejä suomalaisesta ruumiinkulttuurista. Alastomuutta hävetään ja lapsia seksualisoidaan kuin Amerikassa vaikka ollaan saunakulttuurin jälkeläisiä. Varmaan ei aikuisten keskenkään voida käydä sekasaunassa kun hävettää ja muut voivat tuijottaa ja orgiathan sellaisesta menosta tulee.
Vierailija kirjoitti:
Joku 45v kotona asuva vanha poikamies menee vielä äitin seurassa.
Mä saatan kuvitella tämän kaksikon. Reppana vähän pullukka poika seuraa ujona varjona suihkutiloissa jo vanhenevan äitinsä komennuksessa. Äidillä on mukana kaikki tarvittava pikkupussukoihin pakattuna ja hän ojentaa pojalle shampoopullon ja hiljaisella äärellä kehoittaa poikaa pesemään hiuksensa samalla kun hän ottaa pojan uimahousut yhdestä pussukoistaan ja asettelee ne valmiiksi kaiteelle.
Vierailija kirjoitti:
Eskarilaiset menevät vielä sekaryhmissä pesutiloihin, ekaluokkalaiset omille puolilleen. Eiköhän tämäkin kuulu niihin taitoihin, jotka vanhempien tulisi opettaa. Ekaluokkalainen selviää kyllä yksinään, siellä pukuhuoneessa on varmasti joku jolta voi kysyä apua jos ei saa vaikka kaappia lukkoon.
Kenenkään ei pitäisi mennä sekaryhmissä pesutiloihin, ei edes tarhassa. Sielläkin se voi aiheuttaa ongelmia ja kiusaamista. En ole kuullut koskaan että eskarissa mentäisi johonkin uimahalliin, vaan jokainen perheensä kanssa ui jossakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saksassa ei ole saunaosastoilla ongelmaa, kun ne ovat ihmisiä varten.
Mistää sinä tiedät, onko järjestely kaikkien parhaaksi?
Kokemuksesta. Siellä eivät uimapuku- tai muut pervot kauan näytä vanhenevan.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä hihittelyargumenttia. Jos ei lapsi osaa käyttäytyä niin sekö on syy laittaa hänet yksin toiselle puolelle hihittelemään muiden vehkeille?
Meillä lapsilla on kyllä isä, mutta ei ihosairautensa vuoksi käy uimahallissa, eikä minulla ole ketään kenet saisin menemään pojan kanssa. Nyt pian 6-vuotiaana tulee vielä sujuvasti naisten puolelle siskojensa kanssa, mutta reilun vuoden päästä pitää uimahallin sääntöjen mukaan laittaa omalle puolelle. Toivottavasti oppii siihen mennessä uimaan.
Sisko 8v menee uimahallille kaverin kanssa pyörillä kahdestaan, mutta lapset on erilaisia, ja vähän veikkaan ettei tuota poitsua uskalla päästää.
Miten uimaan oppiminen liittyy peseytymiseen? Menette yhdessä niin kuin tähänkin asti, poika käy miesten pukkarissa, sovitte missä tapaatte ennen altaalle menoa ja jatkatte uikkarit vaihdettuanne uimareissua yhdessä. Pojan puhelimen, takin yms. voit ottaa omaan kaappiisi, ettei pojan itse tarvitse huolehtia kuin välttämättömistä.
saunottelija kirjoitti:
Onpa tässä taas esimerkkejä suomalaisesta ruumiinkulttuurista. Alastomuutta hävetään ja lapsia seksualisoidaan kuin Amerikassa vaikka ollaan saunakulttuurin jälkeläisiä. Varmaan ei aikuisten keskenkään voida käydä sekasaunassa kun hävettää ja muut voivat tuijottaa ja orgiathan sellaisesta menosta tulee.
Ei lapsia seksualisoida tietenkään. On olemassa pervoja miehiä ja poikia, osa varmasti ei ole. Aikuiset eivät tosiaan käy sekasaunassa jos on yhtään järkeä, pervojen ukkojen seurassa.
Aikuiset seksualisoi. Lapset eivät.
Vierailija kirjoitti:
Nyt pian 6-vuotiaana tulee vielä sujuvasti naisten puolelle siskojensa kanssa, mutta reilun vuoden päästä pitää uimahallin sääntöjen mukaan laittaa omalle puolelle. Toivottavasti oppii siihen mennessä uimaan.
Kyllähän pojat tuleekin ihan luontevasti vielä ala-asteellakin, mutta samanikäiset tytöt pitävät tilannetta kiusallisena. Eikä pojan tarvitse osata uida. Minä laitoin kuusivuotiaan pojan miesten puolelle ja olihan se tavaroiden huolehtiminen vähän hankalaa, mutta oppi äkkiä kun oli pakko. Yleensä joku mies oli auttanut häntä kaapin lukon kanssa, jos oli vaikeuksia. Suurin osa miehistä kuitenkin ihan ymmärtäväisiä asian suhteen. Sovittiin aina pojan kanssa ettei saa mennä yksin altaaseen, vaan nähtiin aina siinä saunojen edustalla.
Mielstäni sairas sellainen vanhempi, jonka täytyy raahata kouluikäinen lapsensa esim. poika naisten puolelle. Kannatttaisi hakeutua hoitoon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2-3,5v. Sekin liikaa. Ehkä isä voisi mennä pojan kanssa miesten puolelle.
Ehkä kaikilla ei ole isää? Ja miten pikkulasten läsnäolo voi ahdistaa niin hirveästi?
Ei ole niin hirveää mutta monesti uimahallissa näkee perheitä ja isä on se joka menee yksinään miesten puolelle ja äiti sitten lasten kanssa naisten puolelle, vaikka ois poikalapsiakin.
Jos asia ois toisinpäin, eli minkä ikäinen tyttö uimahallin suihkuun vielä isän kanssa miesten puolelle, olisi kysymys absurdi ja pervo, eikö?
Me käytiin yleensä uimassa sellaiseen aikaan, kun oli muutenkin perheitä liikkeellä. Saatoin siis kysyä jonkun samaan aikaan tulevan perheen isältä, voisiko hän vähän katsoa pojan perään, aina joku suostui. Kerran tehtiin yhden miehen kanssa vaihtokaupat, huolehdin hänen tyttärestään naisten puolella. Tämä siis vain vinkiksi, jos yksin päästäminen pelottaa.
Kyllä se 7 vuotta on ihan selvä raja. Oma tyttö on käynyt 6 vuotiaasta itsekseen naisten puolella eikä enää isän kanssa miesten puolella. Eikö se nyt ole ihan selvä, että toistenpäin homma on ihan sama. Lasta pitää opettaa ihan niin kuin opettaa kävelemään yksin kouluun tai laittamaan vaatteet päälleen, syömään oikein.
Aikuisille naisille se on varmaan aika sama onko pesuhuoneessa joku 8-9 vuotias, mutta se ei ole enää oikein niitä 8-9 vuotiaita tyttöjä kohtaan, jotka täytyy opettaa pesemään ilman uimapukua.
Mitä tulee pervojen pelkäämiseen, niin eiköhän siellä miestenkin puolella ihan valtaosa ole ihan tavallisia ihimisiä ja täytyyhän sille pojalle muutenkin opettaa, että missä kulkevat oman itsen rajat ja mitä tehdä kummallisissa tilanteissa, milloin pitää pyytää apua ja mitä saa tehdä ja mitä ei. Aika nopeasti sitä vaatteet ottaa pois ja käy suihkussa, ei ole pakko mennä saunaan jos se ahdistaa.
Kylpylöissä näkee paljon vanhoja poikia naisten puolella ja näyttävät itsekin tietävän, että ovat väärässä paikassa eli heitä nolottaa. Ja selvähän se on, kun sen ikäisenä pitäisi jo kyetä pärjäämään itse.
Muistan sen, kun tytön laitoin ensimmäistä kertaa menemään yksin uimakerhoon pukkariin. Olihan se jännää, mutta kyllä hän osasi ja muutaman kerran jälkeen ei ollut enää ollut mitään ongelmia. Ei ne pojat nyt niin hirveästi heikompiälyisiä ole 7 vuotiaina verrattuna 6 vuotiaaseen tyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se 7 vuotta on ihan selvä raja. Oma tyttö on käynyt 6 vuotiaasta itsekseen naisten puolella eikä enää isän kanssa miesten puolella. Eikö se nyt ole ihan selvä, että toistenpäin homma on ihan sama. Lasta pitää opettaa ihan niin kuin opettaa kävelemään yksin kouluun tai laittamaan vaatteet päälleen, syömään oikein.
Aikuisille naisille se on varmaan aika sama onko pesuhuoneessa joku 8-9 vuotias, mutta se ei ole enää oikein niitä 8-9 vuotiaita tyttöjä kohtaan, jotka täytyy opettaa pesemään ilman uimapukua.
Mitä tulee pervojen pelkäämiseen, niin eiköhän siellä miestenkin puolella ihan valtaosa ole ihan tavallisia ihimisiä ja täytyyhän sille pojalle muutenkin opettaa, että missä kulkevat oman itsen rajat ja mitä tehdä kummallisissa tilanteissa, milloin pitää pyytää apua ja mitä saa tehdä ja mitä ei. Aika nopeasti sitä vaatteet ottaa pois ja käy suihkussa, ei ole pakko mennä saunaan jos se ahdistaa.
Kylpylöissä näkee paljon vanhoja poikia naisten puolella ja näyttävät itsekin tietävän, että ovat väärässä paikassa eli heitä nolottaa. Ja selvähän se on, kun sen ikäisenä pitäisi jo kyetä pärjäämään itse.
Muistan sen, kun tytön laitoin ensimmäistä kertaa menemään yksin uimakerhoon pukkariin. Olihan se jännää, mutta kyllä hän osasi ja muutaman kerran jälkeen ei ollut enää ollut mitään ongelmia. Ei ne pojat nyt niin hirveästi heikompiälyisiä ole 7 vuotiaina verrattuna 6 vuotiaaseen tyttöön.
Tämä. Ja valtaosa miehistä myös puuttuu tilanteeseen, jos huomaavat jonkun käyttäytyvän epäilyttävästi.
Vierailija kirjoitti:
Minä otan edelleen 7-vuotiaan mukaan ja aion ottaa vielä muutaman vuoden. Mikä teitä oikein vaivaa? Ne on lapsia ja niitä ei kiinnosta teidän leveät per..seet ja roikkuvat tissit. Ei tulisi mieleenkään laittaa lasta yksin saunaan miesten puolelle. Ihan uskomatonta porukkaa. Onkohan teillä lapsia itsellä ollenkaan.
Miltähän tuosta 7-vuotiaasta tuntuisi törmätä siellä suihkutiloissa vastakkaista sukupuolta olevaan luokkalaiseensa?
Riippuu lapsesta. Joku voi olla 6-vuotiaana valmis, toinen 8-vuotiaana. Pidin omaa poikaani 7-8-vuotiaaksi mukanani naisten puolella. Aiemmin hän ei oppinut uimaan ja en vain voinut luottaa siihen, että pysyisi poissa altaasta.
Uimahallien ja kylpylöiden sääntö on, ÄLÄ JÄTÄ LASTASI HETKEKSIKÄÄN ILMAN VALVONTAA. Tätä minä noudatan, kunnes voin luottaa lapseni impulssikontrolliin ja uimataitoon. Koska kyseessä on lapseni henki ja turvallisuus, mulle on aivan sama, jos joku rouva tai luokkakaveri kiusaantuu pojastani naisten puolella.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu lapsesta. Joku voi olla 6-vuotiaana valmis, toinen 8-vuotiaana. Pidin omaa poikaani 7-8-vuotiaaksi mukanani naisten puolella. Aiemmin hän ei oppinut uimaan ja en vain voinut luottaa siihen, että pysyisi poissa altaasta.
Uimahallien ja kylpylöiden sääntö on, ÄLÄ JÄTÄ LASTASI HETKEKSIKÄÄN ILMAN VALVONTAA. Tätä minä noudatan, kunnes voin luottaa lapseni impulssikontrolliin ja uimataitoon. Koska kyseessä on lapseni henki ja turvallisuus, mulle on aivan sama, jos joku rouva tai luokkakaveri kiusaantuu pojastani naisten puolella.
Eiku sit pysytään pari vuotta kotona, jos ei koululaisena osata noudattaa ohjeita ja uskota mitä äiti sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiku sit pysytään pari vuotta kotona, jos ei koululaisena osata noudattaa ohjeita ja uskota mitä äiti sanoo.
Lapset kypsyvät eri tahtiin, myös impulssikontrollissa ja uimataidossa. Aivan kuten lukemisessa tai pyöräilemään oppimisessa. Se ei tarkoita, etteikö voisi tai pitäisi harjoitella.
Vierailija kirjoitti:
Ei kävisi mielessäkään ottaa 7-vuotiasta tytärtäni miesten puolelle, kun tämä pärjää yksin. Millä logiikalla pari vuotta vanhemmat perusterveet poikalapset tarvitsevat äitiä pukuhuoneeseen ja suihkutiloihin auttamaan?
Isä37
Miesten puolella on kuitenkin joskus isiä noin 7-vuotiaiden tyttöjen kanssa.
Vaikea toki arvioida ikää varmasti, mutta sellaisia 120-130 cm pitkiä pikkutyttöjä.
Vierailija kirjoitti:
Just näin. Meillä poika on pitkä ikäisekseen ja häntä saatetaan luulla vanhemmaksi kuin mitä on. Minä en katsele toisia ihmisiä, eikä lapseni. Osaa kyllä käyttäytyä kun näkee lihavan, riipputissisen av-mamman. Ihan naurettavaa juttua täällä, lapsista. Ne on lapsia ja annetaan niiden myös olla lapsia ilman seksualisointia. Ja pukukoppiin mennään kyllä yhdessä.
Eikä voi. Sitä varten on erilliset pukuhuoneet. Ja jos ei ole, pitää mennä isän tai miespuoleisen avustajan kanssa.