Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aikuisen tyttären raivokohtaukset, pitääkö vain kestää?

Vierailija
21.12.2019 |

On jo yli 30 mutta ei osaa mitään vihanhallintamenetelmiä.

Jos joku ei mielytä, räjähtää heti. Huutaa, paiskoo tavaroita, käy käsiksi mieheensä. Minut (äidin) haukkuu alimpaan helvettiin, jos en tee hänen mukaansa.

Pomottaa, on kateellinen ja kiero.

Jaksaminen on nyt lopussa. Ensi kertaa emme vietä joulua yhdessä.

Miehensä on lähdössä, hakee varmaan yksinhuoltajuutta.

Voiko tässä olla joku psyyken sairaus tai ongelma taustalla, johon esim lääkitys tai terapia auttaisi.?

Toisaalta ei ota vastaan mitään neuvoja tai ehdotuksia.

Kommentit (159)

Vierailija
141/159 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on. Olen itse ajatellut soittaa oliisit, jos menee vakavaksi raivotessa. Sitten vievät ehkä lääkäriin.

Vierailija
142/159 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni olet järkevä äiti ja näitä pöljiä kommentteja on maailma pullollaan. Ihan älypää ääliöitä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/159 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYLLÄ NÄITÄ TÄLLAISIA RAIVOAJOA VALITETTAVASTI ON. EI OLE ÄIDIN SYY JOS ON SUKURASITE TAI PERIYTYNYT. TUTUSTUA KANNATTAA ASIOIHIN. JOS OMASSA ELÄMÄSSÄ ON KAIKKI HYVIN JA VIELÄ SELLAISET IHMISET YRITTÄÄ TÄÄLLÄKIN OLLA NS. NEUVONANTAJINA, NIIN MENEE KYLLÄ NÄIHIN KAIKKITIETÄVIIN HOURUPÄÄ -NEUVONANTAJIIN HERMO KUN EIVÄT TYHMINÄ TAJUA, ETTÄ OIKEASTI MAAILMA EI OLE RUUSUNPUNAISTA.

Vierailija
144/159 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole normaalia. Kuulostaa persoonallisuushäiriöiseltä.

Vierailija
145/159 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ovat tälläisiä äiti, isä ja veli. Kaikilla palaa pinna sekunnissa, ja kauhea huuto. Itse olen jostain syystä todella rauhallinen luonteeltani. En tiedä, että mistä olen tämän perinyt. Ehkä näin huutoa ja raivoamista tarpeeksi lapsena. Otin myös rauhallisen miehen, kenen kanssa sopuisaa. Oma kokemukseni on, ettei tuollaisia ihmisiä pysty mikään mahti maailmassa muuttamaan.

Vierailija
146/159 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteiden hallinnan häiriö? Äitini oli tuollainen sekopää, koko lapsuuden kärsin käsittämättömistä raivokohtauksista. Ja aivan varmasti tyttäresi lapsetkin tulevat oirehtimaan psyykkisesti. Sekin sai muuten hullun raivoamaan ja haukkumaan lisää. Tällaiset ihmiset pitäisi ohjata jonnekin suljettuun saareen loppuelämäkseen ilman poistumismahdollisuutta, aiheuttavat toisille vain vahinkoa ja tuhoavat elämät.

Vierailija
147/159 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusaaja on aikuinen, joka ei osaa vuorovaikuttaa lapsensa kanssa ja laskee seuraukset siitä lapsen syyksi eikä tajua, että homman vastuu on aina aikuisella.

t.kristallikissa

Huom jos yhtään olet ymmärtänyt tai ymmärrät, niin ei missään tapauksessa tämä äiti ole kiusaaja. Tässä taitaa tuo lapsi, joka ei ota vastuuta elämästään ja tuo lapsi on jo aikuinen. Kyllä ei tulisi pieneen mieleenkään aikuisena ottaa äidiltä vastaan ruokaa, ja heittää seinille vaikka mitenpäin ei miellytä. Tämä aikuinen lapsi käyttäytyy VÄÄRIN äitiänsä kohtaan.  On siinä kestämistä huh huh !!!! Homman vastuu on aikuisella eli lapsella ihan omasta käytöksestään. 

Vierailija
148/159 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Minulla on taas ex mies ja hänen kanssaan kaksi lasta, joilla kummallakin ongelmia. Toinen lapsista sairastui skitsofreniaan ja toinen raivoaa kuten isänsä. On raskasta olla vierellä.

Vierailija
149/159 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaa persoonallisuus tai bipo. Ehkä molempia. Mun veljeni että vaimonsa ovat molemmat tuollaisia.

Vierailija
150/159 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap mitä jos joskus osoittaisit empatiaa, kysyisit miksi tyttärelläsi on paha mieli, tarjoaisit lämpöä ja kuuntelevaa korvaa, lohdutustakin. Miettisit myös omaa osuuttasi siihen, miksi välinne ovat sellaiset kuin ovat. Kukaan vanhempi ei ole täydellinen, et sinäkään. Älä siis ajattele kaiken syyn olevan lapsessasi.

Voin kertoa että tämä toimii ja sulattaa paksuimmankin jään, ainakin vähän auttaa saamaan sitä menetettyä tunneyhteyttä.

Tämä aloittajan 30 vuotias on jo niin aikuinen, että on mielessä vikaa kun raivoaa. Minulla tällainen raivoava lapsi ja jos yritän keskustella rauhallisesti, niin ovi lähtee saranoiltaan irti kun huutaa ja paukuttelee ovia, rikkoo ehkä jotakin. Olen sen verran asiantuntija jo näissä elänyt, että tiedän etten ole aiheuttanut näitä. Tuollaista raivoajaa on mahdoton miellyttää. Rauhallinen empatia saattaa vaan kiihdyttää raivoa kun ei rauhoitu vaan kiihtyy jos yrittää sanoa jonkin tavallisen yhden..huom yhden sanan. Menehän tarjoamaan kuuntelevaa korvaa, niin saatat saada sellaisen läiskyn, ettet mene toista kertaa. Lässynlässyn ei auta, kun ne on jo kokeiltu....Te sellaiset, jotka ette ole elämässänne kohdanneet järkytyksiä ja sellaista ympärillä, että ihminen voi oikeasti seota ja on vihassa kaikille ja koko ajan, niin älkää pliis yrittäkö. Te ette päivääkään selviäisi sellaisessa missä minäkin olen ollut kauan. Pää kylmänä pitää pitää, että jaksaa aloittaa uuden päivän. Itseensä ei voi ottaa näitä kun ei ole mitään mitä itseensä ottaa. Joillekin raivoaville riittää se, että hengität samaa ilmaa ja olet olemassa...vaikka et sano sanaakaan ja jos sitten sanot niin huuto alkaa. Menkää kokeilemaan itse. Tsemppiä kaikille, jotka joutuvat olemaan tällaisten olosuhteiden kohteena. Pakkohoitoon ei voi laittaa, kun on kiikun ja kaakun rajalla, eivät ota. Pitäisi olla jokin välimuoto tälliasille olemassa, niin lapsille kuin aikuisillekin raivoajille, sillä uskon että hekin kärsivät..no ei ole sellaista. Raivoajan elämä on saattanut joutua niin ahtaalle, että kenellepä muulle sitä purkaa kuin sille kaikkein läheisimmälle. Niin se vaan on.

Vierailija
151/159 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille alkupään keittiöpsykolookeille,  jotka syyllistitte raivopään äitiä. Ette tiedä mistään mitään..sillon on parempi ku mitää mölyt mahassa. 

Vierailija
152/159 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholiongelmaa pinna kireenä? 

Vierailija
153/159 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adhd  25v oikani raivoaa pettymyksiään huutamalla  minulle joskus heittää jonkun tavaran. Käsiksi ei ole käynyt. Asumme erillään.

Vierailija
154/159 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on tunnetaidoista. Tunnetaidot opitaan lapsena. Niitä voi opetella myös aikuisena, mutta ihmisen koko elämän kannalta olisi tärkeää oppia ne lapsena. 

Vierailija
155/159 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on tunnetaidoista. Tunnetaidot opitaan lapsena. Niitä voi opetella myös aikuisena, mutta ihmisen koko elämän kannalta olisi tärkeää oppia ne lapsena. 

Näinhän se on ihannetilanteessa. On kuitenkin perheitä, kenellä voi olla sukurasitteena mielisairaus ja mikä kulkee suvussa. Jos perheessä on tällainen sukurasite / luonnevika jomman kumman vanhemman puolelta, niin tällaista tunnetaitojuttua ei voi rauhassa toinenkaan vanhempi lapselle opettaa kun elämän arki voi olla myrskyä raivoavan puolison takia. Yhteiskunta levittelee käsiään ja lapset kärsii. Olen itse ollut tällaisessa perhehelvetissä, missä piti nukkua lukkojen takana, kun toinen raivosi. Siinä oireilee lapset ja kukaan ei sossutantoista tai poliisista usko, millaista se arki on. Ihannetapauksissa tällainen aikuisten paneutuminen lapsensa kiukkuihin on ihan asiallista ja toivottavaa tietenkin. Minä selvisin siitä helvetistä, kun lähdin raskailla saappailla toteuttamaan asioita. Enkä olisi ilman Jumalaa jaksanutkaan. Sain kuitenkin perintönä sen, että lapset kaikki sairastuivat ja vuorotellen on ollut vaikka ja mitä..Lasten sairastuminen on jotakin, mitä en kenellekään vanhemmalle toivo. Kaikki te, jotka kamppailette tällaisten ylivaikeiden lastenne kanssa, niin haluan luoda uskoa ja toivoa. Kaikesta voi selvitä. Ottakaa rohkeasti asiat esille, niin jaksatte. Älkää luovuttako.

Vierailija
156/159 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä palstalla on hyviä kasvattajia, kun ovat kärkkäinä arvostelemassa. Nämä varmaan ovat sitä mieltä, että syöpäkin johtuu vanhemmista. Vahingoniloisia   ja näköalattomia ilkimyksiä. Jotkut kehtaavat olla ihan itseään. Pitäisikö hakea apua?

Vierailija
157/159 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan hän on ollut tuollainen? Onko jossain kohtaa tullut äkillinen muutos? Ei tarvitse kestää. Aikuinen on vastuussa omista tekemisistään ja muiden ei tarvitse tuollaista sietää. VÄlit poikki.

Aina ollut hankala. Aiheutti mm mun avioeron (mies ei kestänyt). Murrosikä oli kauheaa aikaa. Sitten tyttö rauhoittui vähän ja sai koulun ja yliopiston loppuun erinomaisin arvosanoin, eli ei ole tyhmä.

Noin 25 ikävuoden jälkeen tilanne on kääntynyt taas pahempaan päin. Viimeiset vuodet olleet todella raskaita.

Ap

-Persoonallisuushäiriö

- Asperger

-Joku selvittämätön trauma taustalla, josta et välttämättä tiedä.

Jos olisi alkanut nyt aikuisena, niin jotkut aivokasvaimet saattavat aiheuttaa persoonallisuuden muutoksia, tai alkava muistisairaus, mutta nämä ovat tyttäresi tapauksessa poissuljettuja.

Vierailija
158/159 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatikoiden seinään heittäminen paljasti provoksi. 

Vierailija
159/159 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tyttäreni joka on pian 30 vuotias perheellinen ,saa kilarin alta aika yksikön. Viimeinen kinastelu oli muutama viikko sitten, hoidin hänen lapsiaan asiallisesti että tyttäreni sai laittautua päivänviettoon . Kun kaikki asiat eivät menneet ihan niinkuin ajan käytön kanssa piti ,hän tulistui ja kertoi miten kauhea ihminen olen . Sen jälkeen tuuppasi olkapäästäni minut pihalle.Sen  ajan minkä olemme viettäneet yhdessä hänen luonne on ollut vivahteisen vaikea. Sanoi itsekin että kihahtaa tosi nopeaa. Eli tepperamentti on todella nopeasti tulistuva , samanlaisia tyyppejä on suvussa enemmän kuin tasaisia luonteenpiirteitä. Tälle naiselle /tyttärelle on ollut vaikea sovittelevana ihmisenä saada minkäänlaista kuria,koska se vaatisi todella kovapäisen periksiantamattoman vahvan ihmisen joka ei anna hitustakaan periksi.

En voi sille mitään etten välitä tällaisista luonteenpiirteistä. Inhoan kaikkein eniten varnsikin naisia joilla on tämä kiukku /tuittu ongelmallinen piirre . Kaunistelematta totuutta en pysty rakastamaan ainoaa lastani koska itse olen hänen vastakohta . Olen ollut se kiltti,tunnollinen ,oikeudenmukainen ihminen joka on sovitellut pääasiassa ja niellyt samantyyppisten siskojeni kiukunpuuskat ja ongelmakäyttäytymiset. en jaksa enää olla se vastaanottava tyyppi joka kestää kaiken.