Tämä kuva oli liikaa Instagramille – Ellan, 22, rehellinen otos vartalostaan sensuroitiin: ”Absurdia”
https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000006348593.html?fbclid=IwAR2b74iu4d-oI…
Ella Julia, 22, puhuu sen puolesta, että mediassa näkyisi mahdollisimman erilaisia ihmisiä.
Kuva, jossa näkyy vartalo vaaleissa alusvaatteissa. Vatsassa on raskausarpia, reisissä verisuonia. Kädessä on lappu, jossa lukee #kukatahansa.
Tämä oli liikaa Instagram-sovellukselle, joka päätti suojata kuvan ”arkaluonteisesta sisällöstä” (sensitive content) muistuttavalla, sumennetulla filtterillä. Kuva pitää napauttaa auki, jos sen haluaa katsoa. Tällainen sisältö voi Instagramin mukaan järkyttää tai häiritä katsojaa.
Kuva kuuluu aktivisti, opiskelija Ella Julialle. Ella uskoo, että kuvia poistetaan, piilotetaan sekä ilmiannetaan sosiaalisessa mediassa myös siksi, että niissä näkyy vallitsevista kauneuskäsityksistä poikkeavia kehoja.
– Aivan helvetin absurdia. Herää kysymys, että määritelläänkö selluliitti ja raskausarvet järkyttäväksi, Ella sanoo.
Mitä mieltä jutusta? Oliko mielestsi oikein vai väärin että Ellan kuva sensuroitiin?
Kommentit (189)
Hyvä että poistettiin. Kahjofeministit luulee että voivat tehdä ihan mitä vain nykyään.
läskit voimaantuu ihan urakalla nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onhan se surullista, että laihat saa näytellä paljaita rintoja ja perskannikoita, mutta jos on vähänkin ylimäärästä rasvaa niin heti on rinnonut sääntöjä jos näkyy maha tai samalla tavalla pakarat tai rinnat kuin laihalla.
miksi ihmisten on niin vaikea ymmärtää, että KAIKKI ihmiset ovat samanarvoisia ja kaikkien kohdalla pitää noudattaa samoja sääntöjä. jos laihan perse saa näkyä niin saa muidenkin, jos laihan maha saa näkyä, niin saa muidenkin.
Laitapa linkkiä sellaisiin kuviin Instagramista, joissa näkyy laiha nainen vastaavissa vaatteissa ja yhtä selkeä kamelinvarvas näkyvillä. Tuon kamelinvarpaan takia tuo kuva on sensuroitu.
https://www.instagram.com/p/B6A7H4LAYIn/?igshid=d1kcvv0engu6
Mitäs tää? Myönnettäköön, että ei ole välttämättä kamelinvarvas vaan ihan häpyhuulet näkyvillä.
Ihan kuriositeetista ilmiannoin nyt tuon kuvan. Katsotaan mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään.
Vierailija kirjoitti:
läskit voimaantuu ihan urakalla nykyään.
Kehopositiivisuus alun perin tarkoitti ihan kaikenlaista kehon poikkeuavuutta normaalista, mutta nykyään läskit ovat niin riemusta ja innosta kiljuen omineet sen, että tuo yhdyssana toimii nykyään synonyymina huomattavalle ylipainolle.
Surullista kun naiset niin usein haukkuu itseään.. toi cameltoe löytyy jokaiselta eikä se ole yhtään hirveä. Normaali osa ihmiskehossa.
Miehet ei mollaa ulkonäköään koko ajan vaan ovat suht tyytyväisiä itseensä.
Cameltoet esiin vaan rohkeasti esiin naiset! Suotta sitä häpeilette/haukutte!
Vierailija kirjoitti:
Täydellinen häveliäisyydenpuute ja itsesuojeluvaoston puute. Alkkareitten läpinäkyvä camel toe kuvassa. Miten on mahdolist ettei joku harrasta mitään itsesensuuria? Psyykeongelma?, se on ainoa selittävä tekijä mielestäni. M1 lausunnon paikka mielestäni, vähemmästäkin on tehty.
Instaa selaamalla selviää, että hänellä on epävakaa pershärö. Mikä itsessään selittääkin paljon tuota feedin sisältöä.
Miksi kenenkään on esiteltävä internetissä kuvia itsestään? Miksi kenenkään on esiteltävä internetissä itsestään kuvia, joissa esiintyy vähäpukeisena. Kun seuraavan kerran tunnette pakonomaista tarvetta syöstä bittiavaruuden syvyyksiin puolialastomia kuvia itsestänne, miettikää haluaisivatko omat vanhempanne tai isovanhempanne nähdä teistä moista materiaalia. Jos teillä ei ole perhettä, kuvitelkaa katsojaksi kuka tahansa kunnioittamanne henkilö. Hyvää Joulua koko Suomen kansa
Vierailija kirjoitti:
Härski kamelinvarvas 😂
Härski muutenkin, miten tuon näköinen kehtaa postata edes naamakuvaa mihinkään ja vasta 22v.
Anteeksi mutta miten on mahdollista että 22 vuotiaan vartalo näyttää tuolta?
Väittääkö joku tosissaan tuon olevan perus?
Olen "normaali" mies n. 30v ja kaikki naiset jotka olen elämäni aikana nähnyt livenä alasti, on olleet laihoja ja sileäihoisia. Iät 17-30 suunnilleen. Minulla ei varmaan perusmiehenä ole mitään fitnessmalleja ollut, eli nuo ovat olleet tuikitavallisia ikäisiäni naisia.
Minä olin 22-vuotiaana vielä lihavampi, mutta minulla onkin ollut paha syömishäiriö 14-vuotiaasta asti, jolloin aloin tosissani lihomaan, vaikka olin kyllä myös ylipainoinen lapsi ja söin silloin jo ihan järkyttäviä määriä. 15-vuotiaana BMI:ni oli 26 ja 22-vuotiaana jo yli 30. Ahmin silloin päivittäin tuhansien kalorien edestä ylimääräistä, siis normaalin ruuan päälle. Alkoholismiin verrattava addiktio. En ymmärrä mitä hienoa tai voimaannuttavaa siinä pitäisi olla.
Mä en vieläkään ymmärrä miks tuollaisia kuvia pitää ottaa, lihava tai laiha. Mikä tässä nykymaailmassa on että naisten pitää postailla puolialastomia kuvia itsestään someen?? Onko nykyään joku perustarve saada esitellä persustaan koko maailmalle.
Vierailija kirjoitti:
Mä en vieläkään ymmärrä miks tuollaisia kuvia pitää ottaa, lihava tai laiha. Mikä tässä nykymaailmassa on että naisten pitää postailla puolialastomia kuvia itsestään someen?? Onko nykyään joku perustarve saada esitellä persustaan koko maailmalle.
Muslimeilla ei ole tätäkään ongelmaa. Ne sulot paljastetaan vain puolisolle.
Vierailija kirjoitti:
Harvalla yli kaksikymppisellä edes on takamus, jota viitsii katsella. Kuvottaa vain. Naiset nyt vaan on tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kenenkään on esiteltävä internetissä kuvia itsestään? Miksi kenenkään on esiteltävä internetissä itsestään kuvia, joissa esiintyy vähäpukeisena. Kun seuraavan kerran tunnette pakonomaista tarvetta syöstä bittiavaruuden syvyyksiin puolialastomia kuvia itsestänne, miettikää haluaisivatko omat vanhempanne tai isovanhempanne nähdä teistä moista materiaalia. Jos teillä ei ole perhettä, kuvitelkaa katsojaksi kuka tahansa kunnioittamanne henkilö. Hyvää Joulua koko Suomen kansa
Ja lisäksi nuoret voisivat miettiä mahdollista tulevaa työuraansa, joku kuitenkin kaivaa vaikka opettajan tai pääministerin mahdolliset persus- ja tissien esittelykuvat netin syvyyksistä. Saattaa mennä uskottavuus ai ainakin joutua kiusatuksia vanhojen kuvien takia.
Ei kannata laittaa ihonvärisiä alusvaatteita jos haluaa alusvaatekuvansa instaan. Kyllä siellä instassa on vähäpukeisia kuvia myös vähän rehevämmistä naisista, ei tuossa kyse ole siitä ettei kropan malli kelpaisi. Tosin en ymmärrä miksi kukaan haluaa ottaa tahallaan rumia kuvia itsestään, jonkunlaisesta itsetunto-ongelmasta sekin kertoo. Ja mistä ilmeisesti lapseton nainen on saanut tuommoiset raskausarvet mahaansa? Lihonut hillittömästi lyhyessä ajassa?
Välillä tulee jo korvista tuo parikymppisten "Minä ja minun KEHONI ja kehosuhteeni ja läskini ja erikoiset meikkini ja kirpparirättini ja tatuointini"-jankkaus. Ovat mielestään kaikki niin ERIKOISIA, vaikka ovat samasta muotista olevia narsistisesti käyttäytyviä tylsimyksiä.
"Muunsukupuolinen"? Kyllä tuo minusta ihan naiselta näyttää.
Tulee rinnasteisina mieleen erään politiikkonaisen verkkosukkaposeeraukset ja erään viikkolehden "taide"alastonkuvat jotenkin tunnetuista - henkilöistä. Eiköhön se ole sama motiivi heillä ja ellalla. Tai sitten hönäytettyjä ovat.
70-luku alkoi 50 vuotta sitten...
Mutta M koko silloin tai vaikka 80-luvulla on jotain muuta kuin se on tänään. Silloinen XL on nykyään M ja M on lähellä XS:ssä.
Keskikokoinen silloin on nykyään erittäin pieni.