Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä kuva oli liikaa Instagramille – Ellan, 22, rehellinen otos vartalostaan sensuroitiin: ”Absurdia”

Vierailija
21.12.2019 |

https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000006348593.html?fbclid=IwAR2b74iu4d-oI…

Ella Julia, 22, puhuu sen puolesta, että mediassa näkyisi mahdollisimman erilaisia ihmisiä.

Kuva, jossa näkyy vartalo vaaleissa alusvaatteissa. Vatsassa on raskausarpia, reisissä verisuonia. Kädessä on lappu, jossa lukee #kukatahansa.

Tämä oli liikaa Instagram-sovellukselle, joka päätti suojata kuvan ”arkaluonteisesta sisällöstä” (sensitive content) muistuttavalla, sumennetulla filtterillä. Kuva pitää napauttaa auki, jos sen haluaa katsoa. Tällainen sisältö voi Instagramin mukaan järkyttää tai häiritä katsojaa.

Kuva kuuluu aktivisti, opiskelija Ella Julialle. Ella uskoo, että kuvia poistetaan, piilotetaan sekä ilmiannetaan sosiaalisessa mediassa myös siksi, että niissä näkyy vallitsevista kauneuskäsityksistä poikkeavia kehoja.

– Aivan helvetin absurdia. Herää kysymys, että määritelläänkö selluliitti ja raskausarvet järkyttäväksi, Ella sanoo.

Mitä mieltä jutusta? Oliko mielestsi oikein vai väärin että Ellan kuva sensuroitiin?

Kommentit (189)

Vierailija
181/189 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aika karsean näköinen 22-vuotiaan vartaloksi.

Ihan miten vain, mutta sinä olet ruma sisimmältäsi (todennäköisesti myös ulkoisesti)

Vierailija
182/189 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jenkkilogiikka on p:stä. Insta on täynnä bikinityrkkyjä joilla juuri ja juuri nännit piilossa.

Ihan tavallinen kroppa sitten taas on ihan järkyttävää, hyi!

Millä planeetalla tuollainen kroppa on tavallinen? Olen aika paljon nähnyt naisia alasti mutta en yhtään tuollaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/189 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jenkkilogiikka on p:stä. Insta on täynnä bikinityrkkyjä joilla juuri ja juuri nännit piilossa.

Ihan tavallinen kroppa sitten taas on ihan järkyttävää, hyi!

Millä planeetalla tuollainen kroppa on tavallinen? Olen aika paljon nähnyt naisia alasti mutta en yhtään tuollaista.

Ai jaa, meidän uimahallilla näkee kroppia ihan laidasta laitaan ja hyvä niin. Jos "normaalin" mieltää vain instan ja TV:n pohjalta, niin useimmat alkaa olla tyytymättömiä vartaloonsa.

Vierailija
184/189 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm? Isot tissit, leveät lanteet, kapea vyötärö. Eiks toi oo miesten unelmakroppa? Raskausarvistako kiikastaa?

Vierailija
185/189 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runkkasin cameltoelle. Kiitos Ella!

Vierailija
186/189 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm? Isot tissit, leveät lanteet, kapea vyötärö. Eiks toi oo miesten unelmakroppa? Raskausarvistako kiikastaa?

Kyllä minulle ainakin kelpaisi arpineen. Herkullisen näköinen kroppa ja kamelinvarpaasta plussaa.

Vierailija
187/189 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli keho millainen hyvänsä niin tällainen katsokaa minua -huomiohakuisuus on hirvittävää. Some on avannut ennen kuulumattoman mahdollisuuden kaikille huomiota hakeville tyrkyille.

Vierailija
188/189 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jäänyt ihan koukkuun tän tyypin instan kauhistelemiseen. 😵

Vierailija
189/189 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oumaigaad. Siis mitä voi odottaa, jos laittaa hyvin epäimartelevasta kuvakulmasta olevan kuvan, jonka keskipisteenä on tunkkaisista ja kulahtaneista pöksyistä läpinäkyvät p*illunhuulet. Vähän jotain rajaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä