Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Philips Airfryer kiertoilmakypsennin

Vierailija
21.12.2019 |

Omistaako joku tollaisen? Olisko tarpeellinen sinkulle? Vai ajaako normaali uuni saman asian?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/21 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Airfryer ollut joulusta asti ja ainakin mulle toimii aivan loistavasti. Uuni ajaa saman asian joo, mutta tavallisella uunilla kestää lämpenemisessä ja se kuluttaa enemmän sähköä + airfryerissa tulee vaan parempaa kuin tavallisessa uunissa.

Sellainen huomio siitä, että kannattaa miettiä, minkä kokoisia määriä sillä olisi tarve tehdä kerralla. Esim. mun compact-kokoinen laite toimii hyvin mun yhden hengen taloudessa, kahdellekin sillä saa hyvin tehtyä vielä ruokaa, mutta isomille määrille se ei riitä. Sitten taas isommat laittee ovat... noh... isoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Airfryer ollut joulusta asti ja ainakin mulle toimii aivan loistavasti. Uuni ajaa saman asian joo, mutta tavallisella uunilla kestää lämpenemisessä ja se kuluttaa enemmän sähköä + airfryerissa tulee vaan parempaa kuin tavallisessa uunissa.

Sellainen huomio siitä, että kannattaa miettiä, minkä kokoisia määriä sillä olisi tarve tehdä kerralla. Esim. mun compact-kokoinen laite toimii hyvin mun yhden hengen taloudessa, kahdellekin sillä saa hyvin tehtyä vielä ruokaa, mutta isomille määrille se ei riitä. Sitten taas isommat laittee ovat... noh... isoja.

Jatkan.

En osaa verrata esim. kiertoilmauuniin tuota airfryeria, mun vertailukohtana on siis tavallinen uuni.

-2

Vierailija
4/21 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans mietinnässä 👆

Vierailija
5/21 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta pönttömallista, vaan Princess uunimallinen missä konepesun kestävät ritilät ja pelti.

Et tule pettymään.

Vierailija
6/21 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä osta pönttömallista, vaan Princess uunimallinen missä konepesun kestävät ritilät ja pelti.

Et tule pettymään.

Tätä on monet facen airfryer reseptit ryhmässä kehuneet.

Vierailija
7/21 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pönttömallinen on helppo pitää puhtaana. Ei tarvitse olla Philips, kun halvempikin toimii yhtä hyvin. Jos on käteen hyvä, se on muutenkin hyvä. Digiä ei tarvita, kun käännettävät säätönupit ajavat myös asiansa.

Vierailija
8/21 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pönttömallinen on helppo pitää puhtaana. Ei tarvitse olla Philips, kun halvempikin toimii yhtä hyvin. Jos on käteen hyvä, se on muutenkin hyvä. Digiä ei tarvita, kun käännettävät säätönupit ajavat myös asiansa.

Meillä heivattiin pönttömallinen mökille kun se kuuppa oli tosi hankala pestä.

Vaihdettiin uunimalliin jossa on ritilät ja pelti pinnoittamattomia ja konepesun kestäviä.

Vierailija
9/21 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tule pettymään.

mikä on pönttömalli?

Mun laite on tällainen, ja nuo astiat saa pestä tiskikoneessa

https://www.tokmanni.fi/airfryer-friteerauskeitin-philips-hd9200-90-mus…

-2

Vierailija
10/21 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihdettiin uunimalliin jossa on ritilät ja pelti pinnoittamattomia ja konepesun kestäviä.

Onko nää sit isoja, pöytätilaa ei paljoa...

Vierailija
11/21 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on toi ja sinkulle riittää todella hyvin https://www.tokmanni.fi/ilmafriteerauskeitin-2-5-l-6430037754852

Vierailija
12/21 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvimmat oikeat kiertoilmauunit vähän reilu 200 euroa. Riippuu pöytätilasta kannattaako.

Vierailija
13/21 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanan ja ranskalaisten tekoon kelpo laite - muuten ei ole tullut paljoa käytettyä.

Vierailija
14/21 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tule pettymään.

mikä on pönttömalli?

Mun laite on tällainen, ja nuo astiat saa pestä tiskikoneessa

https://www.tokmanni.fi/airfryer-friteerauskeitin-philips-hd9200-90-mus…

-2

Pinnoite alkaa pikkuhiljaa hilseilemään, ei tee ihmiselle hyvää.

Vierailija
15/21 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei syö lihaa eikä välitä ranskalaisista, onko turhake?

Vierailija
16/21 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nää sit isoja, pöytätilaa ei paljoa...

Onhan ne aika möhkäleitä, meillä paljon tilaa onneksi.

Vierailija
17/21 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei syö lihaa eikä välitä ranskalaisista, onko turhake?

Meillä tehdään kasviksia, muffinsseja, kanaa, uuniperunalohkoja, pikkupitzoja...

Vierailija
18/21 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AF puhaltaa ylhäältä alaspäin. Kulhossa päällimmäiset ainekset kypsyvät ensin ja siksi valmistuksen puolivälissä niitä pitää käännellä tai sekoittaa, joskus parikin kertaa. Erinomainen apuri, nopea, kärytön, eikä vaadi seurantaa. Tuloksena pinnalta rapeita ja sisältä meheviä lihoja - ja vaikka mitä.

Vierailija
19/21 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on pieni ja kevyt. En käytä ritilää, en peltiä ja niitä ei olekaan. Pönttömalli. Murut tippuu irrotettavan reikäkorin ja laitteen pinnoitetun myös  pesuun irroitettavan kulmiltaan pyöristetyn neliskulmaisen  pöntön väliin, josta ne poistan sopivan usein. Mitään ei ole palanut kiinni.

Vähemmän pestävää. Toimii hyvin. Joskus laitan palan leivinpaperia lämmitettävän tai kypsennettävän ruoan alle, niin ei tule ollenkaan puhdistetavaa tai käytän muffinssivuokia airfryerilla leipoessa. Ritilästä olisi vain lisätyötä ja eiköhän ne reiät sisemmässä korissa jo hoida ritilän tehtävän. Laitteen sisällä tuulee, joten leivinpaperin päällä tarvitsee olla jotain kypsytettävää tai lämmitettävää painona. Päälimmäiseksi ei paperinpalaa voi laittaa. Airfryer on kuin pieni kiertoilmauuni eli 200 C vastaa 225 C lämpötilaa. Kuuma ilma tunkeutuu helpommin sisälle ja kypsyttää siten paremmin. Se lämpenee välittömästi ja säilyy sammuttamisen jälkeen myös jonkun aikaa lämpimänä. Käytän sitä myös tuotteiden sulattamiseenkin.

Vierailija
20/21 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AF puhaltaa ylhäältä alaspäin. Kulhossa päällimmäiset ainekset kypsyvät ensin ja siksi valmistuksen puolivälissä niitä pitää käännellä tai sekoittaa, joskus parikin kertaa. Erinomainen apuri, nopea, kärytön, eikä vaadi seurantaa. Tuloksena pinnalta rapeita ja sisältä meheviä lihoja - ja vaikka mitä.

Ei meidän uunimallissa tarvi kääntää kun on ritilät ja tasot niin kuin normiuunissakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi