Philips Airfryer kiertoilmakypsennin
Omistaako joku tollaisen? Olisko tarpeellinen sinkulle? Vai ajaako normaali uuni saman asian?
Kommentit (21)
Mulla on Airfryer ollut joulusta asti ja ainakin mulle toimii aivan loistavasti. Uuni ajaa saman asian joo, mutta tavallisella uunilla kestää lämpenemisessä ja se kuluttaa enemmän sähköä + airfryerissa tulee vaan parempaa kuin tavallisessa uunissa.
Sellainen huomio siitä, että kannattaa miettiä, minkä kokoisia määriä sillä olisi tarve tehdä kerralla. Esim. mun compact-kokoinen laite toimii hyvin mun yhden hengen taloudessa, kahdellekin sillä saa hyvin tehtyä vielä ruokaa, mutta isomille määrille se ei riitä. Sitten taas isommat laittee ovat... noh... isoja.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Airfryer ollut joulusta asti ja ainakin mulle toimii aivan loistavasti. Uuni ajaa saman asian joo, mutta tavallisella uunilla kestää lämpenemisessä ja se kuluttaa enemmän sähköä + airfryerissa tulee vaan parempaa kuin tavallisessa uunissa.
Sellainen huomio siitä, että kannattaa miettiä, minkä kokoisia määriä sillä olisi tarve tehdä kerralla. Esim. mun compact-kokoinen laite toimii hyvin mun yhden hengen taloudessa, kahdellekin sillä saa hyvin tehtyä vielä ruokaa, mutta isomille määrille se ei riitä. Sitten taas isommat laittee ovat... noh... isoja.
Jatkan.
En osaa verrata esim. kiertoilmauuniin tuota airfryeria, mun vertailukohtana on siis tavallinen uuni.
-2
Älä osta pönttömallista, vaan Princess uunimallinen missä konepesun kestävät ritilät ja pelti.
Et tule pettymään.
Vierailija kirjoitti:
Älä osta pönttömallista, vaan Princess uunimallinen missä konepesun kestävät ritilät ja pelti.
Et tule pettymään.
Tätä on monet facen airfryer reseptit ryhmässä kehuneet.
Pönttömallinen on helppo pitää puhtaana. Ei tarvitse olla Philips, kun halvempikin toimii yhtä hyvin. Jos on käteen hyvä, se on muutenkin hyvä. Digiä ei tarvita, kun käännettävät säätönupit ajavat myös asiansa.
Vierailija kirjoitti:
Pönttömallinen on helppo pitää puhtaana. Ei tarvitse olla Philips, kun halvempikin toimii yhtä hyvin. Jos on käteen hyvä, se on muutenkin hyvä. Digiä ei tarvita, kun käännettävät säätönupit ajavat myös asiansa.
Meillä heivattiin pönttömallinen mökille kun se kuuppa oli tosi hankala pestä.
Vaihdettiin uunimalliin jossa on ritilät ja pelti pinnoittamattomia ja konepesun kestäviä.
Vierailija kirjoitti:
Et tule pettymään.
mikä on pönttömalli?
Mun laite on tällainen, ja nuo astiat saa pestä tiskikoneessa
https://www.tokmanni.fi/airfryer-friteerauskeitin-philips-hd9200-90-mus…
-2
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdettiin uunimalliin jossa on ritilät ja pelti pinnoittamattomia ja konepesun kestäviä.
Onko nää sit isoja, pöytätilaa ei paljoa...
Mulla on toi ja sinkulle riittää todella hyvin https://www.tokmanni.fi/ilmafriteerauskeitin-2-5-l-6430037754852
Halvimmat oikeat kiertoilmauunit vähän reilu 200 euroa. Riippuu pöytätilasta kannattaako.
Kanan ja ranskalaisten tekoon kelpo laite - muuten ei ole tullut paljoa käytettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tule pettymään.mikä on pönttömalli?
Mun laite on tällainen, ja nuo astiat saa pestä tiskikoneessa
https://www.tokmanni.fi/airfryer-friteerauskeitin-philips-hd9200-90-mus…
-2
Pinnoite alkaa pikkuhiljaa hilseilemään, ei tee ihmiselle hyvää.
Jos ei syö lihaa eikä välitä ranskalaisista, onko turhake?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdettiin uunimalliin jossa on ritilät ja pelti pinnoittamattomia ja konepesun kestäviä.Onko nää sit isoja, pöytätilaa ei paljoa...
Onhan ne aika möhkäleitä, meillä paljon tilaa onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei syö lihaa eikä välitä ranskalaisista, onko turhake?
Meillä tehdään kasviksia, muffinsseja, kanaa, uuniperunalohkoja, pikkupitzoja...
AF puhaltaa ylhäältä alaspäin. Kulhossa päällimmäiset ainekset kypsyvät ensin ja siksi valmistuksen puolivälissä niitä pitää käännellä tai sekoittaa, joskus parikin kertaa. Erinomainen apuri, nopea, kärytön, eikä vaadi seurantaa. Tuloksena pinnalta rapeita ja sisältä meheviä lihoja - ja vaikka mitä.
Mielestäni on pieni ja kevyt. En käytä ritilää, en peltiä ja niitä ei olekaan. Pönttömalli. Murut tippuu irrotettavan reikäkorin ja laitteen pinnoitetun myös pesuun irroitettavan kulmiltaan pyöristetyn neliskulmaisen pöntön väliin, josta ne poistan sopivan usein. Mitään ei ole palanut kiinni.
Vähemmän pestävää. Toimii hyvin. Joskus laitan palan leivinpaperia lämmitettävän tai kypsennettävän ruoan alle, niin ei tule ollenkaan puhdistetavaa tai käytän muffinssivuokia airfryerilla leipoessa. Ritilästä olisi vain lisätyötä ja eiköhän ne reiät sisemmässä korissa jo hoida ritilän tehtävän. Laitteen sisällä tuulee, joten leivinpaperin päällä tarvitsee olla jotain kypsytettävää tai lämmitettävää painona. Päälimmäiseksi ei paperinpalaa voi laittaa. Airfryer on kuin pieni kiertoilmauuni eli 200 C vastaa 225 C lämpötilaa. Kuuma ilma tunkeutuu helpommin sisälle ja kypsyttää siten paremmin. Se lämpenee välittömästi ja säilyy sammuttamisen jälkeen myös jonkun aikaa lämpimänä. Käytän sitä myös tuotteiden sulattamiseenkin.
Vierailija kirjoitti:
AF puhaltaa ylhäältä alaspäin. Kulhossa päällimmäiset ainekset kypsyvät ensin ja siksi valmistuksen puolivälissä niitä pitää käännellä tai sekoittaa, joskus parikin kertaa. Erinomainen apuri, nopea, kärytön, eikä vaadi seurantaa. Tuloksena pinnalta rapeita ja sisältä meheviä lihoja - ja vaikka mitä.
Ei meidän uunimallissa tarvi kääntää kun on ritilät ja tasot niin kuin normiuunissakin.
Up