Haluan pilata erään ihmisen joulun
Ja koko elämän, mutta alotetaan nyt tästä joulusta.
Mulla on keino tehdä se, enkä epäröi käyttää sitä. Kannattiko loukata? Voi sattua itseenkin.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Mulla vaan on niin kamala olo. Pitikin just nyt. Mä täällä itekseni itken ja hän valmistautuu mukavaan (?!) perhejouluun. No mut... elämä on.
Ap
Nyt nainen ryhdistäydet? Et itsekkään usko tuon miehen olevan sinun arvoisesi.
Ja hyvä säkä, kun asia tuli nyt esille. Entä jos olisit suostunut kosintaan, olisitte muuttaneet yhteen asumaan, olisit ehkä raskaana jne.
Ja olisit asian kuullut joltain ulkopuoliselta, miehen touhuista ja kaksoiselämästä.
Ja hyvä ajankohta, nyt voit miettiä rauhassa, kun on useampi vapaapäivä.
Ja unohda tuollainen ääliö ja otat opiksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla vaan on niin kamala olo. Pitikin just nyt. Mä täällä itekseni itken ja hän valmistautuu mukavaan (?!) perhejouluun. No mut... elämä on.
ApNyt nainen ryhdistäydet? Et itsekkään usko tuon miehen olevan sinun arvoisesi.
Ja hyvä säkä, kun asia tuli nyt esille. Entä jos olisit suostunut kosintaan, olisitte muuttaneet yhteen asumaan, olisit ehkä raskaana jne.
Ja olisit asian kuullut joltain ulkopuoliselta, miehen touhuista ja kaksoiselämästä.Ja hyvä ajankohta, nyt voit miettiä rauhassa, kun on useampi vapaapäivä.
Ja unohda tuollainen ääliö ja otat opiksesi.
Ei mulla ole vapaata. Olen joulun pyhät töissä. Onneksi. Saa edes hetken miettiä muita juttuja (töissä). Kun vaan pystyis siihen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja silläkö kuvittelet saavasi mielesi kokoon, kun pahoitat toisen ihmisen mielen, oli sitten joulu tai juhannus. Kasva aikuiseksi.
Onko vedättäjän sitte päästävä ku koira veräjästä? Että hei, elämä jatkuu. Voisko vaikka ajatella, että sitä saa mitä tilaa....
ApKerro nyt mikä se suuri juttu sitten on. Muuten pidän sinua vain ihan typeränä kakarana kostonhimoinesi.
No oli suhde. Mies kosi. Yhteinen tulevaisuus oli jo suunniteltu. Nyt sitte sopivasti muisti kertoa, että hänhän onkin naimisissa toisen kanssa. Eikö tää ole vedätystä, eikä mitään erilleen kasvamista?
ApOnko miten tuore tapaus?
Mun ystävälle kävi juuri noin, kirkkokin oli varattu, mies unohti vain kertoa olevansa naimisissa ja pari mukulaa ja kovasti halusi vain naimisiin ja ihmetteli, mitä pahaa hän on tehnyt.
Eihän se ole vedätystä, vaan paljon pahempaa, valehtelua, epäluottamusta, hyväksikäyttöä jne.
Kannattaa sitä kostamista siirtää muutaman päivän eteenpäin, kun mielikin on rauhoitunut. Ei kannata sioille helmiä syöttää.
Pidät vaan pääsi kylmänä ja torjut miehen, jos yrittää yhteyttä.
Jos tämä ja ap:n tarina on totta, eikö ennemmin pitäisi olla äärettömän helpottunut, että pääsi eroon tuollaisesta "unohtelijasta" ? Sehän on syvästi sairas jos ei muista olevansa naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin
Muuta itsesi ensin. Todennäköisesti kohtaat samaa kohtelua jatkossa koska jostain syystä hyväksyit huonon käytöksen itseäsi kohtaan. Haitko hyväksyntää?
Toisekseen
Ilkeät ihmiset ovat yleensä heikko itsetuntoisia.
On parempikin ettet ole semmoisen kanssa tekemisissä.
Hyväksyit huonon käytöksen? Luuletko ettei tässä maailmassa kuka vaan joudu kokemaan huonoa käytöstä, vaikka ei hyväksyisi. Huh.
eri
Nyyh nyyh jatketaan aamuun asti mieluummin kun tekis asialle jotain tai unohtaa tähän. Kosto ei vanhene koskaan et kerkeet myöhemminkin vaivata päätäs tuolla.
"Ottakaamme siis me kaikki ja itse kukin meistä tykönämme ja sydämissämme oppia tuosta pienestä ja vaatimattomasta ap:stä....
Hänessä meille ilmenee ja oikein loistaa joulun aito mieli ja todellinen henki ilmenee ihanimmillaan ja ylimmiillään ... kuin pieru Saharan yllä. "
(ote joulusaarnastani, itseäni siteeratakseni )
Minä pilaan aikuisten lasteni joulun menemällä tapanintansseihin sen sijaan, että odottelisin heitä koko päivän käymään.
Mulla on just sellanen fiilis, että anna kuule palaa jos siltä tuntuu!! Kosta oikeen kunnolla! On varmaankin sen ansainnut.
Vierailija kirjoitti:
Minä pilaan aikuisten lasteni joulun menemällä tapanintansseihin sen sijaan, että odottelisin heitä koko päivän käymään.
Ihan oikeen! Eiköhän se aikuinen lapsi siitä tokene. Sulla on ihan oma elämä.
Paras kosto APn tapauksessa sekä kaikkien kiusaajien kanssa on HYLÄTÄ KIUSAAJA LOPULLISESTI.
Energiasi on siellä missä ajatuksesi on.
Älä anna kiusaajalle energiaasi enää yhtään.
Esim mielikuvaharjoitus. Kun ajatus virtaa, korvaa kiusaajan kuva jollain muulla. Esim lietelantasäiliöllä, jota et halua ajatella ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Oman elämäsi sä vain tollasella pilaat kun menneitä vatvot ja kostelet. Parasta unohtaa toistaa loukkaukset ja väärinteot ja keskittyä tekemään omasta elämästä mielekäs.
Just näin. Mulla on yks kaveri josta olen suoraan sanottuna etääntynyt, kun vielä 30v tapaamiset on sitä, että katkerasti muistelee jotain kouluaikojen kiusaamisia. Ei ollut tietääkseni edes kovin pahastu kiusattu(semmoista perussettiä mitä kaikille), taisin itse kokea kiusaamista enemmän kuin hän.
Ymmärrän kyllä että on varmasti kokenut pahaa oloa, mutta siis lähinnä se jatkuva menneisyydessä vellominen ärsyttää.... oon yrittäny hienovaraisesti kannustaa suuntaamaan katseensa tulevaisuuteen.. ja sanoa että paras "kosto" kiusaajille on menestyä itse ja toteuttaa itseään ja unelmiaan.. koska se oikeasti on.
Jos joku on oikea kiusaaja, se vaan nauttis siitä kun kuulis että sua vieläkin ottaa päähän joku memneisyyden asia. Mieti vaikk narsisteja, heille uhrin menestyminen on painajainen... ei kosto eikä se että toinen on vihainen. Niistä ne suorastaan nauttii.
Ett ap.. päästä irti ja etsi unelmasi. Sillai kasvaa ihmisenä. Jos kostat, et ole sen parempi kuin se jolle kostat. Älä alennu samalle tasolle.
Miksi uhraisit energiaasi moiseen?
Mua on jahdannut sekä psykopaatti että narsisti yhtä aikaa, kaveruksia kun ovat plus niiden tyhmä ja aivopesty hoviväki eli useampi ihminen yhtä vastaan, rohkeaa eikö totta?
No itse mietin että voi voi kun on surkeaa elämää kun minä olen heidän kiintopisteensä ja kaikkensa ja kaikki energia menee minuun. Eli olen siis tärkeä. Kun taas he eivät merkitse minulle mitään. Ja voisi kuvitella että kyseessä on jotain syrjäytyneitä ihmisraunioita, mutta sen sijaan työssäkäyviä ja perheellisiä ihmisraunioita. Miten jaksaa? Eikö ole muuta elämänsisältöä kuin minä? Yhdellä hovineidolla on pieniä lapsia ja narsulla myös, psykolla huono avioliittoa ja aikuiset lapset, sillä ei mitään elämää ilmeisesti, mutta silti...hämmentävä...
Unohtaminen on outo neuvo näissä tilanteissa.
Minusta vaimolla on oikeus tietää. Se, että unohdat miehen ja näin mies saa ”rangaistuksensa” on todella omituinen ajatus. Todennäköisesti miehellä on sen verran reserviä, että ei edes muista sinua, sen enempää kuin ei muistanut vaimoakaan, kun lopetat vastaamisen jne. Jos kukaan ei koskaan paljasta miehen tekoja, hän porskuttaa loputtomassa muiden ihmisten hyväksikäytön virrassa. Se vaara toki on, ettei sinua uskota, ainakaan heti, mutta yleensä aika tekee tehtävänsä ja ihmiset alkavat nähdä asioita toisin tämänkin miehen osalta. Jos sinulla ei mitään menetettävää asian suhteen, kerto vaimolle. En edes usko, että olet ainoa toinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Mua on jahdannut sekä psykopaatti että narsisti yhtä aikaa, kaveruksia kun ovat plus niiden tyhmä ja aivopesty hoviväki eli useampi ihminen yhtä vastaan, rohkeaa eikö totta?
No itse mietin että voi voi kun on surkeaa elämää kun minä olen heidän kiintopisteensä ja kaikkensa ja kaikki energia menee minuun. Eli olen siis tärkeä. Kun taas he eivät merkitse minulle mitään. Ja voisi kuvitella että kyseessä on jotain syrjäytyneitä ihmisraunioita, mutta sen sijaan työssäkäyviä ja perheellisiä ihmisraunioita. Miten jaksaa? Eikö ole muuta elämänsisältöä kuin minä? Yhdellä hovineidolla on pieniä lapsia ja narsulla myös, psykolla huono avioliittoa ja aikuiset lapset, sillä ei mitään elämää ilmeisesti, mutta silti...hämmentävä...
Et sinä ole heidän kiintopiste etkä mitään muutakaan. Itse kuvittelet niin ja nostat itsesi jalustalle. Kuvittelet ja määrittelet, että heillä huono elämä tai ei elämää ollenkaan sinun lisäkseni. Ihan vääristynyt ajattelutapa sinulla
Mulle kävi vähän vastaavanlainen juttu. Mies olisi tosin halunnut erota nyksästään, mutta ongelmana oli sen miehen avokki ja miehen aikuinen poika. Molemmat aloitti miehen uhkailun ja mustamaalauksen. Jos mies jättää nykyisen avokkinsa niin vaimo järjestää miehelle potkut työpaikasta, lisäksi hän uhkaili järjestävänsä miehen maineen ja omaisuuden menetyksen. Aikuinen poika komppasi vielä, että jos isä jättää äitipuolensa niin ei aio ikinä enää puhua isälleen. Eikä hänellä ole enää ns. isää tämän jälkeen.
No uhkailu ja kiristys pitävät kiltin miehen onnettomassa liitossa varmaan hamaan loppuun asti. En voi kuin sääliä miestä vaan. Ja mistäkö tiedän nämä uhkailut, siitä kun se vaimo soitti minulle ja huusi minullekin kurkku suorana.
Poistuin tästä draamasta takavasemmalle. Aina ei käy niin kuin haaveillaan ja eroamattomuuden syyt voivat olla mitä tahansa. Kaikki eivät ole yhdessä rakkaudesta, vaan yhdessäolon syyt voivat olla raha tai mikä tahansa maineesta suvun painostukseen.
En tiedä mikä ap:n miehen syyt ovat, mutta voin sanoa, että ymmärrän tuskasi ja pettymyksesi. Kostamaan ei kannata lähteä, sillä satuttaa vain itseänsä. Uskon, että karma hoitaa kostamisen.
Onko kyse oikeastaan kostosta? Itse näkisin niin, että kyseessä on tosiasioiden esille tuonti. Ihan kuten missä tahansa asiassa, itsellä mies mustamaalasi ja valehteli muille ihmisille ja ennenkuin kuvio selvisi minulle ihmettelin vain muiden muuttunutta käytöstä itseäni kohtaan. Päätin sitten kertoa totuuden näille joille minua oli mustamaalattu. Puhtaasti oman oloni parantamiseksi. Ihan kuten pettäjä oli perustellut pettämisensä muille ihmiselle. Aivan samoin minulla oli totuuden kertomiseen ja valheiden likaisuus oikeus kuin pettäjällä valehdella ja mustamaalata minua. Ei asiat muuten olisi koskaan ilmi tulleet eikä pettäjän sairas mieli paljastunut. Hännystelijät vaihtavat leiriä sen mukaan aina mistä paras ja suurin hyöty. Opportunistit ovat täysin turhia ihmisiä.
Narsistinen uhriutuja linjoilla.
Valitettavan moni rakastuu juuri näihin.