Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Välit poikki vanhempiin/vanhempaan

Vierailija
20.12.2019 |

Välit poikki vanhempiin/vanhempaan? Miten näin on käynyt? Miksi olet pistänyt välit poikki vai ovatko he/hän pistäneet välit poikki sinuun?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut välit yli 15v poikki. Johtuu siitä että isäni pahoinpiteli minua koko lapsuuden, ja kehtasi jatkaa samaa vielä ollessani jo aikuinen. Aikuisiällä tehty tempaus meni jo sitten niin pitkälle että meni viimein kuppi nurin. Kadun vain sitä että olin niin nynny etten tehnyt tätä aikeisemmin, olin vasta 28v kun viimein uskalsin.

Ikävä puoli on se että samalla meni liki tyystin välit äitiikin, isäni kun ”kos-taa” siten että kieltää äitiäni olemasta yhteydessä. Eivät ole nähnet lapsenlapsiaan lainkaan.

Vierailija
2/46 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän monella on näin (enkä ihmettele kun tiedän millaista ”kasvatus” on ollut vielä esim 70-80 luvuilla eli nyrkki on heikunut) mutta tämä asia on TABU. Juuri kukaan ei kehtaa puhua asiasta, koska siitä syytetään aina sitä lasta. Koska on se myytti että vanhempi on aina hyvä ja rakastava lapselleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on tyranni, narsisti ja epävakaa personnallisuus joka rakastaa itseään ja pyörittää omaa hajoita - ja hallitse hovia. En ole enää ollut tekemississä hänen kanssaan sen jälkeen kun lähdin kotoa 18-vuotiaana.

Äiti on minulle rakas ja olen iloinen että vanhempani erosivat.

Vierailija
4/46 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pistänyt välejä poikki vaan häipyi.

Vierailija
5/46 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä että apn avauksessa jotenkin rivien välissä syyteltiin lasta. Eiköhän välirikkoon ole ihan hemmetin painava syy aina, ja juuri siinä vanhemmassa. Ei kukaan laita ihaniin vanhempiin välejä poikki!

Vierailija
6/46 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on ilkeä alkoholisti, koko ajan syyttelee ja rähisee. Silti näin joulun alla tuntuu jotenkin syylliseltä kun välit olemattomat. Jotkut sukulaiset yhäkin puolustaa häntä.

Vierailija
7/46 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni on ilkeä alkoholisti, koko ajan syyttelee ja rähisee. Silti näin joulun alla tuntuu jotenkin syylliseltä kun välit olemattomat. Jotkut sukulaiset yhäkin puolustaa häntä.

Tuttua tuo syyllisyys. Tosin mun tapauksessa äiti ihan huolella syyllistää. Kun en käy siellä jouluna haukuttavana, hakattavana, kiusattavana ja nöyryytettävänä.

Kunpa saisikin hyvät vanhemmat!

Vierailija
8/46 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita? Kiinnostaa että oletteko yrittäneet tehdä asialle mitään vai ”antaneet olla”?

Vierailija
9/46 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/46 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeestaan hankala sanoa että välit poikki kun en ole biologiseen isääni ollut yhteydessä 26 vuoteen (nyt 28)

Ei silti, isäpuoleni on minulle rakas ja lapseni sanovat häntä vaariksi.

Vierailija
11/46 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa olla harvinaisen outo ihminen jos pistää välit poikki vanhempiinsa. Terapiaa???

Vierailija
12/46 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohteli minua koko ikäni huonosti. Yritin puhua useaan kertaan vuosien mittaan asiasta, ilman muutosta. Lopulta sanoin että jos ei homma muutu tämä oli tässä, valitse - no valitsi että minkään ei tarvitse muuttua joten se oli siinä. Että kumpiko se sitten pisti välit poikki, enpä tiedä.

Vierailija
13/46 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisena on kivaa se että saa valita seuransa. Sukulaisuus ei merkitse mitään.

Vierailija
14/46 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt välit ole poikki, mutta käyn äidin ja hänen miesystävänsä ehkä pari, kolme kertaa vuodessa, en kestä enempää sitä piiloagressiivista käytöstä, manipulointia ja menneiden vatvomista ja muiden syyllistämistä.

Vierailija
15/46 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt isääni 30 vuoteen ja ei kiinnostakaan nähdä. Helppo hengittää kun ei enää tule paskaa niskaa, ei manipulointia, ei haukkumista eikä tarvitse kuunnella sitä jatkuvaa negaa. Olin 22v kun minulle riitti. En ikinä tehnyt mitään oikein ja olin vääränlainen ja kaikki oli elämässäni väärin. Onneksi aikuisena ihmisenä saa valita haluaako alistua haukuttavaksi jatkuvasti vai ei. Isäni myös valehteli minun elämästäni muille ja varmaan valehtelee vieläkin mutta muiden mielipiteet ei kiinnosta nekään. Yksi elämä.

Vierailija
16/46 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempiaan ei voi valita

Vierailija
17/46 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei voi valita vanhempiaan. Sen sijaan aikuinen voi valita kenen kanssa viettää aikaa. 

Kuten joku jo totesikin, hyvien vanhempien lapset, eivät lakkaa pitämästä yhteyttä vanhempiinsa. 

Joten, jos kahvipöydässä vanhempi surkuttelee, ettei lapsi pidä yhteyttä, mieti mitähän tuo vanhempi on tehnyt...

Vierailija
18/46 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten velvollisuus on hoitaa vanhempiaan sitten kun nämä ovat vanhoja ja sairaita.

Vierailija
19/46 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten velvollisuus on hoitaa vanhempiaan sitten kun nämä ovat vanhoja ja sairaita.

Sitähän nämä vapaaehtoista lapsettomuutta paheksuvat sanoo. Luulevat, että lapset sitten heistä huolehtivat, vaikka olisivat minkälaisia ääshouleja lapsiaan kohtaan.

Vierailija
20/46 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitähän nämä vapaaehtoista lapsettomuutta paheksuvat sanoo. Luulevat, että lapset sitten heistä huolehtivat, vaikka olisivat minkälaisia ääshouleja lapsiaan kohtaan.

muksut kampeaa dementoituneen vanhuksen laitokseen ja jättää sinne.